The Confidence Mansion... En weer lekker verder met genieten :-)

Gestart door Jean Sibelius, mei 25, 2008, 23:30:20

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op juli 16, 2008, 17:39:57
Toine heeft het er maar druk mee ;) Sander (THX-UltraII), jij en ik (bij mij is hij bijna klaar)
Toine vertelde gisteren inderdaad over de andere projecten waar hij mee bezig is.
Mooi om te horen dat theorie en praktijk in jouw geval precies klopte, dat geeft hoop voor de toekomst :D

De echte bulk werk voor Toine in dit project komt pas nadat de ruwbouw staat en het hierboven geschetste plafond gereed is, waarna de eerste metingen plaats kunnen vinden.

Citaat van: HTip op juli 16, 2008, 17:39:57
Je hebt al voor Rockfon gekozen? Kan dat ook verdekt worden opgehangen? Waarom gebruik je platen van 60x60? Ik gebruik 60x120 Sombra-Ds platen van Ecophon. Die kunnen verdekt worden opgehangen (zie je dus geen stellage). Elke plaat moest aan beide kanten worden ondersteund met een dwarsprofiel. Met deze grootte heb je dus veel minder dwarsprofielen nodig en je bent ook nog eens sneller klaar met ophangen.
Ik heb zeker nog niet definitief voor Rockfon gekozen, maar dit leek mij een eerste goede inschatting. Zowel Toine als ik hebben goede ervaringen met Rockfon Fibral.

De platen van 60 x 60 heb ik gebruikt om zodoende het plafond 'symmetrisch' op te kunnen vullen. Als ik b.v. platen van 60 x 120 gebruik dan liggen sommige platen van voor naar achter en andere van links naar rechts. Volgens mij wordt het daar visueel erg onrustig van. Een collega en audio-maatje heeft op een hele mooie wijze diffusers en de genoemde panelen geïntegreerd. Ik wil binnenkort nog een keertje bij hem langs om te kijken hoe hij dit heeft opgelost. Qua hoeveelheid werk heb je gelijk natuurlijk... hoe minder dwarsprofielen, hoe sneller klaar. Ik laat het allemaal rustig op me inwerken en ga zeker nog kijken en zoeken naar alternatieven en geef mijn ogen de komende tijd goed de kost.

Citaat van: HTip op juli 16, 2008, 17:39:57
Klinkt erg imposant, 98 :o diffusers aan het plafond en 14 aan de wanden. Is er een voordeel door een periode van 7 te hebben? Ik heb nl. een periode van 4...
Ondertussen al besloten om het diffuser oppervlak zo te handhaven, maar dan wel met langere diffusers. Qua werking maakt dat niets uit, maar qua montage tijd wel.
Zit nu te denken aan 'DreamWeaver Type 1' met een lengte van 2 [m]. Dat scheelt aanzienlijk qua montagetijd. Moet alleen nog even uitrekenen hoeveel ze dan wegen, maar het blijft volgens mij goed handelbaar (schat ± 20 [kg/stuk]).

Ik meen me te herinneren dat ik ongeveer 4 stuks op 1 dag kon bouwen, anders ben ik straks al 1 maand fulltime bezig met diffusers bouwen :-\.

Die periode van 7 heeft puur te maken met het onderdrukken van flutterecho tussen de speakers en de muur en diffusie op het 1e reflectiepunt met inachtneming van nog het nodige schuifwerk met de speakers. Dus het geeft me meer vrijheid straks met het plaatsen van de speakers. Aangezien ik de wanden toch niet wil gebruiken voor andere zaken, reserveer ik maar direct plaats hiervoor.

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

jaco

Citaat van: HTip op juli 16, 2008, 17:39:57
Is er een voordeel door een periode van 7 te hebben? Ik heb nl. een periode van 4...
Betere diffusie
9.1.6 setup  Marantz AV10, Genelec G4 x9 voor base layer. Genelec G3 x6  voor hoogte kanalen. Genelec hts-4 subwoofer. VPL-XW5000ES. Screen Excelence enlightor 4k scherm

tijse400

je kunt ook overwegen alle plafondplaten 120X60 van voor naar achter te lgeen qua richting, en dan waar dat lengte dan minder dan 120 wordt, gewoon 60X60 te nemen, scheelt alsnog een heleboel dwarsstukjes. ik denk nl ook dat minder dwarsstukjes misschien ook wel extra rust geeft. het enige dat dan misschien niet mooi uitkomt is de stukken naast het grote vlak in het plafond, die 5 * 60 cm lang zijn.wn dus 2*120 en 1 keer 60, of je moet dan de laatste plaat van 120 gewoon tot aan de voorwand leggen.

ik weet niet of het sorend is dat er een plaat van 120 voor de dempingsplaten vorbij schiet.

nders kun je miischien kiezen voor 120-60-120, om die stukken op te vullen, of die stukken met 3 even lange stukken te maken van 1 meter lang ( dus die plaen iets korter maken.
maar ik weet niet in hoeverre dat zou opvallen.


misschien is het zelfs zo dat wanneer je de plaondplaten net met de onderkant vlak maakt met de akoestische platen, mar iets hoger, dat dan de hele verdeling ervan zeg maar wegvalt qua beleving, en je het nog slechts als plintstrook rond de akoestische panelen ervaart.

verder zijn er ook nog systemen waarbij de oplegprofielen van de plafondplaten niet in het zicht komen zodat er slechts een naad tussen de plafondpanelen zichtbaar is. en je dus minder het idee hebt van een opgevuld framewerk met rechthoeken en vierkanten.

mischien zijn er verder nog leveranciers met lanngere smalle stroken of andere afmetingen.

ik weet niet hoe belangrijk de gewone plafondelementen zijn verder, maar anders kun je die misschien ook uitvoeren spanplafond. dat is een plafond van kunststof doek dat vlak opgespannen word, en dus helemaal naadloos is. dit soort plafod is in heel veel kleuren verkrijgbaar, en je kunt er naar hartelust spots e.d. in aanbrengen, als je dat van te voren inplant. ik weet niet wat zon spanplafond doet voor de akoestiek. het is geen starre reflecterende plaat, maar wel een heel vlak oppervlak, maar doordat het een doek is kan het niet echt in trilling worden gebracht of resonern, maar dat hangt misschie af van hoe strak zoiets opgespannen is.  het is overigens vrij flexibel spulk dus het is niet zo dat het heel strak is, als een snaar.
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

GTDesign

Wij leveren Rockfon Fibral in zowel 60 X 60 als 120 X 60 cm in tal van kleuren.
Altijd voor 60 X 60 cm kiezen omdat dit veel rustiger en symmetrisch is. Nadeel van de 120 X 60 cm platen is dat deze na veroudering en verloop van tijd gaan doorhangen.
Een tussenprofiel klik je met 2 sec. in het hoofdprofiel dus daar hoef je het ook niet voor te laten.

Het systeem is leverbaar in inleg en doorzak in 24 en 15 mm waarbij je de profielen nauwelijks ziet.
Ook de profielen zijn leverbaar in diverse kleuren tot zelfs chroom toe.

Niet actief

Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2008, 06:40:53De echte bulk werk voor Toine in dit project komt pas nadat de ruwbouw staat en het hierboven geschetste plafond gereed is, waarna de eerste metingen plaats kunnen vinden.
Ik heb zeker nog niet definitief voor Rockfon gekozen, maar dit leek mij een eerste goede inschatting. Zowel Toine als ik hebben goede ervaringen met Rockfon Fibral.
De reden dat ik zelf Rockfon voorstelde en niet Ecophon is omdat deze laatste bijna tweemaal zoveel kost. Er is daarbij geen enkele akoestische meerwaarde om voor Ecophon te kiezen. Er is één mogelijkerwijs belangrijke visuele meerwaarde en dat is dat Ecophonplaten in verdekt verband kunnen worden aangebracht en Rockfon niet (althans niet in een donkere kleur, tenzij je voor Mono-Acoustic kiest maar dan heb je gelijk weer een andere prijsklasse...). De profielen kunnen echter in eenzelfde kleur als de platen worden gekozen.
Een andere reden om voor Rockfon te kiezen is de kleurkeuze. Ecophon kan enkel in zwart en wit; Rockfon in vele kleuren.
Een systeemplafond, om het even welk van de twee, is in alle gevallen de meest doeltreffende oplossing om de nagalmtijd breedbandig een heel eind onder controle te krijgen. Een ander voordeel is dat zoiets vrij gemakkelijk zelf te installeren is, goed verkrijgbaar is via de verkooppunten van Rockfon en niet heel veel geld hoeft te kosten.

Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2008, 06:40:53Ondertussen al besloten om het diffuser oppervlak zo te handhaven, maar dan wel met langere diffusers. Qua werking maakt dat niets uit, maar qua montage tijd wel.
Zit nu te denken aan 'DreamWeaver Type 1' met een lengte van 2 [m]. Dat scheelt aanzienlijk qua montagetijd. Moet alleen nog even uitrekenen hoeveel ze dan wegen, maar het blijft volgens mij goed handelbaar (schat ± 20 [kg/stuk]).
Ik verwacht rond de 16 kilo.
De difs heten "WaveWeaver" -- zal ik er maar patent op aanvragen Jan?  ;)

Citaat van: Jean Sibelius op juli 17, 2008, 06:40:53Die periode van 7 heeft puur te maken met het onderdrukken van flutterecho tussen de speakers en de muur en diffusie op het 1e reflectiepunt met inachtneming van nog het nodige schuifwerk met de speakers.

Dit is één periode (die 7 segmenten omvat):


Maar dit is ook één periode (eentje die 13 segmenten omvat):


Welke QRD je ook kiest, of dit nu een qrd-7 is (zoals de SoundScapeS WaveWeaver diffusers) of een qrd-13 (zoals de arbeidsintensieve custom-diffuser die hierboven staat), je moet er altijd tenminste 4, maar beter is 5 periodes van gebruiken, naast elkaar, zonder tussenruimte ten einde homogene diffusie binnen het bedoelde werkgebied te bekomen.


Een in principe onbedoeld, maar heel welkom bijkomend effect van ELKE goede QRD-diffuser is dat deze zeer doeltreffend flutter-echo zal bestrijden. In feite is het hiervoor niet nodig om 4 of meer periodes naast elkaar te gebruiken. Bij flutter-echo geldt dat strategische plaatsing van het diffuserpaneel (of een absorptiepaneel, dat mag ook) doeltreffend is om flutter te bestrijden. Je hoeft dus geen hele wanden vol te plakken om flutter te bestrijden, enkel maar goed te luisteren tijdens het experimenteren.

Toine.

DJ-Foxx


Jean Sibelius

Gisteren heb ik een gedetaileerd overzicht binnen gekregen van de kosten van de benodigde materialen en een inschatting voor de arbeidskosten voor de ruwbouw volgens de architect.
Tevens is hierbij een inschatting gemaakt van de kosten voor de standaard afwerking van de ruimte (lees: excl. absorptie, diffusie, et cetera).
Mijn eerste inschatting klopte aardig, maar het valt toch allemaal wat duurder uit als oorspronkelijk gedacht.

Parallel hieraan is iemand aan het kijken wat een dergelijke ruimte opbrengt (met de rest van het bijbehorende bijgebouw en huis ;)) mochten we ooit besluiten om het huis te verkopen.

Het wordt dus weer een spannend weekje :D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Had je ooit gedacht dat het goedkoper of gelijk aan je schatting zou zijn? ;D

Succes met dit grote project.

Ik zie trouwens al voor me dat er ooit iemand anders in je huis komt te wonen en zegt:
Zoooheee, kolere zeg, wat een isolatiespul en raore panelen, huppekee Henkie, slopen maar! ;D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 13:50:27
Had je ooit gedacht dat het goedkoper of gelijk aan je schatting zou zijn? ;D
Eigenlijk wel :D. Had een lijst met 150 verschillende items overgenomen van de buurman en sommige zaken maal 2 en andere maal 4 gedaan (aangezien het oppervlak ca. 4 maal zo groot is) ;).
Nou moet ik wel toegeven dat de architect bij dit project vooralsnog wel voor de 100% gaat (zoals afgesproken) en alles optimaal probeert te doen wat goed moet zijn (o.a. geluidsisolatie, e.d.), dat daardoor de kosten wat hoger uitvallen is op zich wel begrijpelijk.

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 13:50:27
Succes met dit grote project.
Dank je! Als het doorgaat dan zal ik de komende maanden weinig op het forum zitten :D

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 13:50:27
Ik zie trouwens al voor me dat er ooit iemand anders in je huis komt te wonen en zegt:
Zoooheee, kolere zeg, wat een isolatiespul en raore panelen, huppekee Henkie, slopen maar! ;D
haha, als Henkie niet houdt van homethieater en er liever een brug voor zijn auto's neer zet wel :)
(maar de komende jaren blijf ik hier sowieso zelf wonen)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

En nog wat tekeningen van de architect met de opmerking dat de vijver kleiner wordt, de carpoort groter en de tussendeur tussen ruimte 1 en 2 verdwijnt ;).

In de eerste figuur zijn de nieuwe situatie en de oude van de bebouwing op het perceel weergegeven om een indruk te krijgen.
=> helaas heb ik momenteel nog niet de beschikking over betere kwaliteit plaatjes :-\


The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

celerontje

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  9, 2008, 14:26:20
Eigenlijk wel :D. Had een lijst met 150 verschillende items overgenomen van de buurman en sommige zaken maal 2 en andere maal 4 gedaan (aangezien het oppervlak ca. 4 maal zo groot is) ;).
Nou moet ik wel toegeven dat de architect bij dit project vooralsnog wel voor de 100% gaat (zoals afgesproken) en alles optimaal probeert te doen wat goed moet zijn (o.a. geluidsisolatie, e.d.), dat daardoor de kosten wat hoger uitvallen is op zich wel begrijpelijk.
Dank je! Als het doorgaat dan zal ik de komende maanden weinig op het forum zitten :D
haha, als Henkie niet houdt van homethieater en er liever een brug voor zijn auto's neer zet wel :)
(maar de komende jaren blijf ik hier sowieso zelf wonen)


Ik zit me dan af te vragen:
Mocht je de boel ooit verkopen, dan ziet de gemiddelde taxeur niet dat er duizenden euro's aan akoestische optimalisatie in is geinvesteerd.
Ga maar eens iemand vertellen dat die stukken Auralex piepschuim een vermogen kosten.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Jean Sibelius

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 15:04:10
Ik zit me dan af te vragen:
Mocht je de boel ooit verkopen, dan ziet de gemiddelde taxeur niet dat er duizenden euro's aan akoestische optimalisatie in is geinvesteerd.
Ga maar eens iemand vertellen dat die stukken Auralex piepschuim een vermogen kosten.
Hoe kijk jij hier tegenaan?
Goede en duidelijke vraag!

Ik had deze discussie ook kort met de taxateur en mijn insteek is dat ik eigenlijk minimaal de kosten van de ruwbouw terug wil krijgen mocht ik het huis ooit gaan verkopen.
Bij een eventuele verkoop zijn dat dus de kosten die ik terug wil krijgen, verdere kosten qua inrichting en akoestische optimalisatie zijn voor eigen rekening (en komen dus sowieso van de spaarrekening).

Mocht ik iemand treffen die een vergelijkbare hobby heeft, dan komt deze persoon natuurlijk in een gespreid bedje en kunnen bepaalde zaken worden overgenomen.
Anders gaan de panelen eruit en worden deze onder andere enthousiastelingen verkocht ;).

Dat dit project sowieso een slechte kapitaalsinvestering is lijkt me duidelijk, maar hobbies mogen geld kosten :D

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Niet actief

Citaat van: celerontje op augustus  9, 2008, 15:04:10
Ik zit me dan af te vragen:
Mocht je de boel ooit verkopen, dan ziet de gemiddelde taxeur niet dat er duizenden euro's aan akoestische optimalisatie in is geinvesteerd.
Ga maar eens iemand vertellen dat die stukken Auralex piepschuim een vermogen kosten.

Verreweg de meeste akoestische aanpassingen zijn verhuisbaar. Althans, de maatregelen die Jan gaat nemen zijn dat.
En de maatregelen die niet verhuisbaar zijn vallen onder de categorie zichtafwerking en aankleding; iets dat je ook zonder aandacht voor akoestiek zou hebben gedaan in zo'n ruimte.

HTip

Begrotingen vallen zelden gunstiger uit ;) maar ik weet nog niet zo zeker of jouw project een slechte kapitaalsinvestering is. Je woonvolume en oppervlak wordt groter. Het is eigenlijk een multifunctionele ruimte en zoals Toine zegt zijn alle akoestische aanpassingen te verhuizen.

In ons geval wordt een opslagruimte een woonruimte. Dat scheelt enorm in het tarief per m3. Als we klaar zijn (ook met de ruimte naast de HT) laten we het huis opnieuw taxeren en dan ben ik erg benieuwd... Maar dat duurt nog even ::)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tijse400

dan gaat de woz-waarde flink omhoog en betaal je elke maand flink meer belasting e.d.
dus dat taxeren zou ik pas doen bij verkoop :p
Philips 42PFL5028/h12| EPSON TW2900
DENON AVR 2307 | SONY PS3 | Sony VPL ES  |2*Xbox | Benq 8700
Front SS-SR12 -Center SS-CN14 -Rear SS-SR12)
Alles is te koop!

HTip

Citaat van: tijse400 op augustus  9, 2008, 17:37:49
dan gaat de woz-waarde flink omhoog en betaal je elke maand flink meer belasting e.d.
dus dat taxeren zou ik pas doen bij verkoop :p

In NL zou dat kloppen, maar in België maakt dat voor de KI (Belgische WOZ) niets uit. Het scheelt me straks wel rente van de hypotheek ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Citaat van: tijse400 op augustus  9, 2008, 17:37:49
dan gaat de woz-waarde flink omhoog en betaal je elke maand flink meer belasting e.d.
dus dat taxeren zou ik pas doen bij verkoop :p

Klopt, maar gezien de bedragen waar het over gaat is het helaas niet mogelijk om dit allemaal direct uit eigen zak te bekostigen.
Ik zou natuurlijk een persoonlijke lening of iets dergelijks af kunnen sluiten, maar ik kies dan toch liever (deels) voor een tweede hypotheek gezien het verschil in rente en de bijbehorende aftrekpost voor de belasting :).
Helaas heb je dan een taxatie van de woning nodig, want de bank wil tenslotte óók wat zekerheid ;).

Volgens mij wordt de WOZ-waarde eens in de 5 jaar bijgesteld (hetgeen afgelopen jaar is gebeurd), dus we hebben nog wel even te gaan.
Ik ben overigens wel erg benieuwd naar de nieuwe waarde van het huis voor en na het plaatsen van de ruimte, want in de afgelopen 4 jaren is het complete huis verbouwd en gerenoveerd :).
Gezien de verkoopprijzen van de huizen hier in de buurt, het aantal m2 grond en de status verwacht ik geen problemen, maar eerst toch maar even afwachten alvorens de vlag in de lucht gaat ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Jean Sibelius

Citaat van: HTip op augustus  9, 2008, 17:25:18
Begrotingen vallen zelden gunstiger uit ;) maar ik weet nog niet zo zeker of jouw project een slechte kapitaalsinvestering is. Je woonvolume en oppervlak wordt groter. Het is eigenlijk een multifunctionele ruimte en zoals Toine zegt zijn alle akoestische aanpassingen te verhuizen.

In ons geval wordt een opslagruimte een woonruimte. Dat scheelt enorm in het tarief per m3. Als we klaar zijn (ook met de ruimte naast de HT) laten we het huis opnieuw taxeren en dan ben ik erg benieuwd... Maar dat duurt nog even ::)
Klopt allemaal. De nieuwe bebouwing heeft een inhoud van bijna 275 [m3] terwijl ons huis momenteel op 375 [m3] zit, dus ongetwijfeld dat dit best aantikt.
Verder zal de bebouwing optimaal geisoleerd worden en gaan we er voor zorgen dat de tussenmuur tussen berging 1 en 2 eventueel achter verplaatst kan worden, zodat de inhoud van de twee ruimtes meer in evenwicht gebracht kan worden.
We proberen dus zoveel mogelijk rekening te houden met de eventuele verkoopbaarheid, maar op dit moment is de kans op verhuizen 0%.

Overigens bijzonder dat de opslagruimte nu wordt gezien als een woonruimte, want hier in NL zijn er diverse vereisten voor een verblijfsruimte zoals ventilatie en lichtinval.
Als ik aan die eisen zou moeten voldoen, blijft er niets over van mijn wens om hier een dedicated ruimte van te maken.

Mocht het allemaal toch niet doorgaan, dan moet ik maar eens overwegen om naar België te komen ;D
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

SpeedyAndré

WOZ eens in de 5 jaar is allang voorbij, tenzij je gemeente achter loopt bij de rest van NL.
Ik heb tegen de laatste taxatie geprotesteerd (WOZ waarde lag hoger dan marktwaarde  :o) en gelijk gekregen, er ging 20K van de waarde af ;)
Een van mijn redenen was dat veel belastingen uit gaan van de WOZ waarde en uiteraard de niet-marktconforme waarde.
Dit kost de gemeente aardig wat werk, moeten ze maar normaal taxeren  >:D

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

HTip

Citaat van: Jean Sibelius op augustus  9, 2008, 18:00:11
Overigens bijzonder dat de opslagruimte nu wordt gezien als een woonruimte, want hier in NL zijn er diverse vereisten voor een verblijfsruimte zoals ventilatie en lichtinval.
Als ik aan die eisen zou moeten voldoen, blijft er niets over van mijn wens om hier een dedicated ruimte van te maken.

Mocht het allemaal toch niet doorgaan, dan moet ik maar eens overwegen om naar België te komen ;D
Ik heb nog niets gelezen over de eisen die aan een woonruimte worden gesteld, maar ik kan me wel voorstellen dat ik kan aantonen dat het woonruimte is, aangezien we er regelmatig langere tijd verblijven net zoals in een woonkamer, slaapkamer, etc.

In het vorige taxatierapport werd gewoon de kelder als bergruimte aangezien. Ben benieuwd hoe dat straks zal zijn...

Je bent natuurlijk altijd welkom in België ;D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Jean Sibelius

Het verlossende telefoontje is vandaag gekomen... de bouw van deze ruimte gaat nu definitief door :D

Nu gaat het werk pas echt beginnen:

  • Morgen eerste gesprek met de aannemer om te kijken of het eens kunnen worden over een offerte en de werkverdeling.
  • Mensen regelen die bepaalde zaken veel beter kunnen dan ikzelf en de aannemer (voor zover dat nog niet was gebeurd).
  • Met de architect verder om de tekeningen zover af te krijgen dat de bouwvergunning zo spoedig mogelijk ingediend kan worden.
  • Controleren en zorgen dat de financieën op tijd geregeld zijn c.q. worden.
  • Vanaf nu zorgen dat ik niets meer over het hoofd zie ;).

Ik heb d'r zin in!!!

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

GTDesign

Gefeliciteerd  :)

Heeft het bezoek aan Peelke er nu voor gezorgt dat er extra vaart achter het project word gezet ?  ;D

Jean Sibelius

Citaat van: GTDesign op augustus 13, 2008, 20:20:48
Gefeliciteerd :)
Dank je! :D

Citaat van: GTDesign op augustus 13, 2008, 20:20:48
Heeft het bezoek aan Peelke er nu voor gezorgt dat er extra vaart achter het project word gezet ?  ;D
Dat niet, het heeft alleen maar extra bevestigd dat zo'n ruimte ideaal is en een 'must have' voor de audiofiel die de mogelijkheid heeft om zo'n ruimte achter in de tuin neer te zetten.
Met Peelke heb ik afgesproken dat ik Angelie nog een keertje mee mag nemen zodat ze kan zien hoe zo'n ruimte kan worden (ik vind hem nog steeds geweldig).
Eerlijk gezegd heeft het allemaal nog vrij lang geduurd voordat de vlag omhoog kon, maar dat had met name te maken met het feit dat de architect onlangs voor de eerste keer opa is geworden.
Begrijpelijkerwijs had hij andere prioriteiten dan een goede inschatting maken van de totale kosten ;).

Hoop nu op redelijk korte termijn een planning te hebben wanneer er echt begonnen kan worden en wanneer ik op wie kan rekenen.
Helaas duurt het nogal een tijd voordat een vergunning is verleend, dus in die tijd kan ik sowieso niet veel doen.

Voorlopig dus zorgen dat ik de dingen heb geregeld die alvast geregeld kunnen worden.
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

bmateijsen


HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive