Muziek shootout 22 juni 2008 bij Audioloog

Gestart door hifiman, mei 19, 2008, 13:57:21

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Paulie

Dit weekend staat wel in het teken van de hifi :):):)
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 20, 2008, 13:02:38
Dit weekend staat wel in het teken van de hifi :):):)
Nee, van de muziek  ;D

Paulie

Lol Lol dat is waar ja.

Daar draait het tenslotte allemaal om.
Vincent SV 232, Onkyo TX-SR876 HT receiver, Squeezebox Touch Modified. Audio GD DAC, HDI Dune Prime 3. Front Genesis IM 8300 en Servo 12, Rear Infinity Renaissance 90. Intel SS4200 WHS server.

hifiman

Citaat van: Paulie op juni 20, 2008, 13:05:50
Lol Lol dat is waar ja.

Daar draait het tenslotte allemaal om.
Ik doelde er ook een beetje op dat er dit weekend geen hardware geprobeerd en vergeleken gaat worden  ^-^

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2008, 13:08:56
Ik doelde er ook een beetje op dat er dit weekend geen hardware geprobeerd en vergeleken gaat worden  ^-^

Blijft je set uit staan dan? ::) ;)
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman


hifiman

#131
Overigens zal ik de wijzigingen in mijn set tov je vorige bezoek aan mij nog even opsommen Arjen  ;D

- Cardas Crosslink luidsprekerkabel ipv Nordost Blue Heaven
- Speakers intern omgesoldeerd naar single-wire ipv bi-wire
- Er kan weer cd gespeeld worden wegens aanschaf TEAC VRDS-10 (vorige keer alleen Squeezebox)
- Tent klokkie ingebouwd in de TEAC
- MIT Digital Reference tussen Lens en DAC ipv no-name AT&T glaskabel
- MIT Terminator 3 van CD speler naar Lens
- Van den Hul Optocoupler tussen Squeezebox en Lens ipv Apogee Wide Eye coax (dit om de cd speler beter te doen klinken!)
- MIT Terminator Proline XLR van DAC naar Lyngdorf ipv LAT International IC300 MKII RCA
- houtfineer onder de spike schotels (om makkelijk te kunnen schuiven tussen WAF en audiofiele positie)
- de ps audio DAC is nu mijn eigendom (ipv geleend ivm toen defecte eigen DAC)
- geleend netfilter (eigen netfilter wordt aan gewerkt)
- SVS subwoofer vervangen door een kleiner modelletje zonder poort
- betere luidsprekerplaatsing (maar dat had je eigenlijk vorige keer al gezien)
- DAC en Lens op een mooi houten plankje (ipv boven op elkaar)

Verder is alles wel redelijk hetzelfde gebleven  ;D

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2008, 13:08:56
Ik doelde er ook een beetje op dat er dit weekend geen hardware geprobeerd en vergeleken gaat worden  ^-^

Zelfs geen kabels? Ik ken nog wel wat mensen die graag de verschillen willen verklaren.  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op juni 20, 2008, 13:52:11
Zelfs geen kabels? Ik ken nog wel wat mensen die graag de verschillen willen verklaren.  ;D
Wees gerust dat soort mensen zitten er niet bij komende zondag  ^-^

LittleNinja

Ik vermoedde al zoiets....  ^-^

Tot hoelaat duurt jullie feestje eigenlijk?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op juni 20, 2008, 14:33:29
Ik vermoedde al zoiets....  ^-^

Tot hoelaat duurt jullie feestje eigenlijk?
Tot de laatste vertrokken is  8)

Kortom er is geen vaste eindtijd, we zien het wel..

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 20, 2008, 13:18:45
Overigens zal ik de wijzigingen in mijn set tov je vorige bezoek aan mij nog even opsommen Arjen  ;D

- Cardas Crosslink luidsprekerkabel ipv Nordost Blue Heaven
- Speakers intern omgesoldeerd naar single-wire ipv bi-wire
- Er kan weer cd gespeeld worden wegens aanschaf TEAC VRDS-10 (vorige keer alleen Squeezebox)
- Tent klokkie ingebouwd in de TEAC
- MIT Digital Reference tussen Lens en DAC ipv no-name AT&T glaskabel
- MIT Terminator 3 van CD speler naar Lens
- Van den Hul Optocoupler tussen Squeezebox en Lens ipv Apogee Wide Eye coax (dit om de cd speler beter te doen klinken!)
- MIT Terminator Proline XLR van DAC naar Lyngdorf ipv LAT International IC300 MKII RCA
- houtfineer onder de spike schotels (om makkelijk te kunnen schuiven tussen WAF en audiofiele positie)
- de ps audio DAC is nu mijn eigendom (ipv geleend ivm toen defecte eigen DAC)
- geleend netfilter (eigen netfilter wordt aan gewerkt)
- SVS subwoofer vervangen door een kleiner modelletje zonder poort
- betere luidsprekerplaatsing (maar dat had je eigenlijk vorige keer al gezien)
- DAC en Lens op een mooi houten plankje (ipv boven op elkaar)

Verder is alles wel redelijk hetzelfde gebleven  ;D

Tsja, en dat zijn dan alleen nog maar de nieuwe aanwinsten sinds je zei dat je voorlopig niets meer ging veranderen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.

hifiman

Citaat van: Audiofiel op juni 20, 2008, 16:02:30
Tsja, en dat zijn dan alleen nog maar de nieuwe aanwinsten sinds je zei dat je voorlopig niets meer ging veranderen. ;D
Misschien moet ik de keren dat ik dat gezegd heb maar nummeren, dan is het makkelijker naar te verwijzen  ;D

tiptop

"Voorlopig" Is ook maar relatief natuurlijk ;D
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

hifiman

Citaat van: garmtz op mei 25, 2008, 09:58:58
Dan was het inderdaad Haugtussa van Lynni Treekrem denk ik. Op het Kirkelig Kulturverksted. Neem ik wel mee!
Even een kleine reminder voor Garmt  ;D

Deleted member


hifiman

#141
Dank je Antoine.  :)

Heren mijn beruchte krentenbrood is over een half uur klaar, de blokjes kaas zijn ook al gesneden. Let the music begin!  ;D

En allemaal een beetje meer eten dit keer want vorige keer had ik het hele circus voor jan doedel op tafel gezet  :-X

LittleNinja

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 08:04:44
Dank je Antoine.  :)

Heren mijn beruchte krentenbrood is over een half uur klaar, de blokjes kaas zijn ook al gesneden. Let the music begin!  ;D

En allemaal een beetje meer eten dit keer want vorige keer had ik het hele circus voor jan doedel op tafel gezet  :-X

Morgen kerel,

Veel plezier vandaag. Heb je de misses de deur gewezen of doet ze lekker mee met luisteren?

LittleNinja
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

hifiman

Citaat van: LittleNinja op juni 22, 2008, 08:08:19
Morgen kerel,

Veel plezier vandaag. Heb je de misses de deur gewezen of doet ze lekker mee met luisteren?

LittleNinja
Die moet werken, alvast voor de volgende upgrade  >:D

)p(

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 08:04:44

Heren mijn beruchte krentenbrood is over een half uur klaar, de blokjes kaas zijn ook al gesneden. Let the music begin!  ;D


Ik ruik het tot hier in Almere...jummie...oei dat was autosuggestie ;)...veel plezier en ik hoop dat er voor jouw weer een hoop aanknopingspunten uitkomen in je zoektocht naar nieuwe muziek die jij mooi vind!


peter

LittleNinja

Citaat van: )p( op juni 22, 2008, 08:12:45
Ik ruik het tot hier in Almere...jummie...oei dat was autosuggestie ;)...veel plezier en ik hoop dat er voor jouw weer een hoop aanknopingspunten uitkomen in je zoektocht naar nieuwe muziek die jij mooi vind!


peter

Ik ruik het niet eens twee straten verderop.... Autosuggestie dus.  ;D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

garmtz

Mijn hele tas zit vol CD's, inclusief Haugtussa Ronald
... ;)

hifiman

Citaat van: garmtz op juni 22, 2008, 08:54:05
Mijn hele tas zit vol CD's, inclusief Haugtussa Ronald
... ;)
Kijk zo hoor ik het graag  O0

Tot straks!  :)

hifiman

#148
Hij zit in de afkoel fase  :)

Deze keer heb ik er roomboter bij gehaald   ^-^

Audiofiel

Citaat van: Audioloog op juni 22, 2008, 09:03:11
Deze keer heb ik er roomboter bij gehaald   ^-^

Zo te zien dit keer geen overdosis krenten / rozijnen. ;D
Men heeft nooit gebrek aan slechte redenen om het goede na te laten, noch aan goede om het slechte te doen.