Lekkere luistermuziek (met lijst in startpost)

Gestart door JeKa, mei 3, 2008, 23:39:11

Vorige topic - Volgende topic

neverywhere

Citaat van: Stekkerke op mei  5, 2008, 10:21:27
een mannelijke arties die ik zeker weet te smaken is Jamie Cullum.
rustige jazz nummers begeleid door piano met af en toe ook wat meer punch !

Eerlijk gezegd vind ik niet dat je dat een ander aan kunt doen......Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

kid

robbiedobbie

Citaat van: neverywhere op mei  5, 2008, 18:11:27
Eerlijk gezegd vind ik niet dat je dat een ander aan kunt doen......Brrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

nee die jamie vind ik ook niet (meer?) te pruimen
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player

Fatalfelix

z'n nieuwe tracks niet nee, maar wat oudere nummers klinken best leuk hoor  :)

bijv London Skies (dat is toch gewoon een lekker refrein rond 50sec ?)
http://www.youtube.com/watch?v=i7Q4jSSwDCw

Je moet bij Jamie gewoon de leuke tracks er tussen uitzoeken...

Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

Raimond

Citaat van: Raimond op mei  4, 2008, 13:10:52
Novastar-Another lonely soul :) :)

David gray-White ladder

heb je deze al beluisterd?

als je die leuk vind,dan kan je ook :

Keane: Hopes and Fears

David Gray: Lost songs:

Eens proberen ;D

Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

Crissis

Van Neerlands bodem: Stef Bos
Marantz SR6004, Sony PS3, DUNE SMART D1, 2 x Kef Q5, 2 x Kef iQ1, Kef 6Qc, BK XXLS400, Medion MD30053 (720p), Canare, Kimber, Ixos,  and upgrading ;D

Interficior

Overigens vond ik Eva de Roovere live nogal - uhm - niet erg fraai om naar te luisteren. Ik ben maar snel weggegaan.  :-\
Take it or lease it

JeKa

Citaat van: Raimond op mei  6, 2008, 19:48:40
heb je deze al beluisterd?

als je die leuk vind,dan kan je ook :

Keane: Hopes and Fears

David Gray: Lost songs:

Eens proberen ;D

Allebei wel leuk, maar niet werelds. Tot nog toe heb ik ze ook alleen maar op You tube gehoord, dus op de speakers kan ook al een hoop schelen hoor.
Keane heb ik wel eens een album van gehoord, omdat ze goede nummers hebben, maar het album vond ik wel heel erg saai. Weet niet meer of het Hope and fears was. Zal nog eens kijken........uh, luisteren

JeKa

Wat trouwens een cd is die ik de afgelopen dagen veel heb gedraaid: Sting, Fields of Gold. Waanzinnig goed!

PjotrrrNL

Is inderdaad een mooie verzamelaar...
Hier wordt de laatste van Norah Jones, 'Not Too Late' momenteel veel beluisterd.

JeKa

Inmiddels op advies al heel wat artiesten beluisterd en er zitten erg veel goede artiesten tussen. Het zijn inderdaad vaak singers-songrwriters trouwens.

rbormans

JeKa

Douma

Fink - Distance & Time
Fink - Biscuits For Breakfast
Ane Brun - Spending time With Morgan
Ane Brun - A Temporary Drive
Husky Rescue - Ghost Is Not Real
José Gonzáles - Veneer
Kings Of Convenience - "alle albums"
Radiohead - Radio1 Acoustic Set Maida Vale London
Elsiane - Hybrid

Have fun!
"Nothing lasts, but nothing is lost."

ChrisV

Ach, er zijn er nog zoveel. Laat ik er nog 1 aanraden: Victoria Tolstoy.

Relatief onbekend, maar een uitzonderlijk mooie zangeres op een label die veel aandacht besteed aan de kwaliteit van de opnames. Zeker haar laatste album is erg mooi.

RobertD

Stevie Ann heeft ook een paar heel lekkere cd's uitgebracht. Echt luisterwerk.

Beetje meer swing: Michael Bublé

Singer Songwriter: Paul Simon, heeft heerlijke platen uitgebracht.

Mijn persoonlijke helden zijn de krasse knarren van Deep Purple. Hun voormalige toetsenist Jon Lord heeft een paar heel lekkere licht klassieke albums gemaakt. Dat is ook echte luistermuziek.

Leuk topic!
Het blijft leuk om versterkers zelf te bouwen, zolang het maar met buizen gebeurt!

Marcel_T.

Namen die hier ook thuis horen:

Amos Lee - Amos Lee
Van Morrison - alle albums  ;D
Sony 55A90J | Pioneer SC-LX83 | Pioneer BDP-51FD | PS4pro | Humax 5050c | B&W CDM 9NT | B&W CDM CNT | REL Storm III | Sennheiser HD 650

Nicode

Nog een paar:
Donavon Frankenreiter
Damien Rice
Wilson Benesch - Naim - Atlas

Raimond

Citaat van: JeKa op mei  7, 2008, 09:08:11
Klinkt lekker!

inderdaad,super! :),ik vind de muziek stijl eigenlijk bestwel op Novastar lijken,blijkt ook wel,hij heeft meegewerkt aan dat album,another lonely soul ;D
Meridian 506.24 /Denon AVR 2310 /Mission 750LE /panasonic 42v20 /PS3/Samsung 380 decoder/PS3/Xbox360/wii

quieres

Daaraan kan ik nog toevoegen:

Marc Cohn - alle albums  :)
Neil Young - Live at Massey Hall 1971
Ben Lee - Awake Is the New Sleep
Missy Higgins - On a Clear Night / Sound of White

(Enya - Alhoewel in veel gevallen zelfs té rustig  ;))

Leuk topic

Boontje

wat te denken van eleanor mcevoy - yola  ;D
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

Paul1967

Stevie Wonder- Songs in the key of life.

Fatalfelix

Raul Midon, hij speelde gister op Nederland 3 en ik stond echt versteld wat die man met z'n gitaar doet  :o. En helemaal te bedenken dat hij nog blind is ook...

http://www.youtube.com/watch?v=BTv24sSNXHc
Black & White by Rogér, We Can't Get Enough

neverywhere

Ik vond het eerlijk gezegd nogal beroerd....maar ja, Ik ben ook weleens gillend van Het North sea jazz festival weggerend.....jazz is aan mij niet besteed.....
I'm perusing the tracks, now, and I can confidently say that it's a great listen, brother. Solid production, spot-on, honest and unapologetic playing, powerful vocals and some big, layered harmonies.Great work!
https://fervid.hearnow.com/

Ruud-

Jennifer Warnes-The Hunter
Walela-idem
Bill Miller-Reservation Road
Joe Beard featuring Ronnie Earl and The Broadcasters - Blues Union
Wie met andermans oren luistert...bedriegt zichzelf. C.D.speler:NorthStarDesign, v.v.: Counterpoint 1000, EV: Aragon 8008ST, speakers: KEF LS50,: Interlinks Sonore Reference Gold, speakerkabel: Vicol..