Jeroens huiskamerset

Gestart door JeKa, april 13, 2008, 18:31:08

Vorige topic - Volgende topic

JeKa

Citaat van: copran op april 24, 2008, 21:40:12
OK, ga ik eens bekijken...
Dioder heten ze en zo zien ze er uit

Atmoz

Mooi met die sfeerverlichting zeg :o 8)

Wat een paar LED's al niet kunnen doen he ;)

nice!!!
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

DJ-Foxx

Citaat van: JeKa op april 24, 2008, 21:46:58
Dioder heten ze en zo zien ze er uit

WOW netjes man!!  :o plak je die zo tegen de onderkant van je meubel ofzo ???

wilikookwilikook 8)

Douma

CiteerMijn JBL speakers klinken echt een stuk levendiger dan eerder!

Ik ben benieuwd. Ben je al eens aan het spelen geweest met toe-in? Kan ook een hoop doen.

Citeerwe hebben de komende 1,5 week tijd zat Douma ;)

Je geeft maar een gil.

"Nothing lasts, but nothing is lost."

JeKa

Citaat van: atmoz op april 25, 2008, 08:44:11
Mooi met die sfeerverlichting zeg :o 8)

Wat een paar LED's al niet kunnen doen he ;)

nice!!!
Citaat van: DJ-Foxx op april 25, 2008, 08:48:11
WOW netjes man!!  :o plak je die zo tegen de onderkant van je meubel ofzo ???

wilikookwilikook 8)

Ja die leds zijn echt gaaf he. Je plakt ze inderdaad gewoon onder je meubel.

Citaat van: Douma op april 25, 2008, 10:19:20
Ik ben benieuwd. Ben je al eens aan het spelen geweest met toe-in? Kan ook een hoop doen.

Wat is dat?

JeKa

Het eerste optische kabeltje is binnen :D (over genomen van een forumlid)
Ik heb nog een optische en een coaxiale op Ebay besteld, dus zodra die ook binnen zijn kan de centerspeaker naar het midden.

Seth__Gekko

Dat is een mooi stukje maatwerk geworden, dat meubel van je!

JeKa

Citaat van: Seth__Gekko op april 25, 2008, 12:54:33
Dat is een mooi stukje maatwerk geworden, dat meubel van je!

Bedankt, dat is het mooie van zelf maken he. ;)
Maatwerk tot op zekere hoogte, want ik heb wel rekening gehouden met (eventueel toekomstige) receivers tot 25 cm hoogte ;D

Douma

Toe-in betekent het indraaien van je luidsprekers. De luidsprekers niet 90 graden ten opzichte van de achterwand zetten, maar een beetje(of veel) naar binnen gedraaid.

JeKa

Citaat van: Douma op april 25, 2008, 13:19:38
Toe-in betekent het indraaien van je luidsprekers. De luidsprekers niet 90 graden ten opzichte van de achterwand zetten, maar een beetje(of veel) naar binnen gedraaid.

Ze staan nu wel wat ingedraaid, maar ik zal er eens wat mee experimenteren

JeKa

Zojuist te horen gekregen dat mijn tv naar een bedrijf gaat ter reparatie en ik 'm dus nog eens twee tot vier weken kwijt ben :'(
Positief is natuurlijk wel dat er iets gebeurt, maar morgen zit ik al vier weken zonder en dat is minder

JeKa

Ik heb besloten dat mijn volgende upgrade (front) speakers gaan inhouden. Op het moment speel ik met een JBL Northridge 5.0 set (2x e80, 2x e10 en ec25), maar daar ben ik niet tevreden mee. Grootste klacht; ze zijn alles behalve muzikaal. Dit is dan ook een belangrijk criterium voor mijn volgende speakers.

Budget is ongeveer 600,- Euro voor een set van 2. De JBL center en rears laat ik eerst staan, want het budget reikt niet ver genoeg om een volledige, hoogwaardige 5.1 set aan te schaffen. Deze zullen in de loop der tijd wel een opvolger vinden. Waarschijnlijk ga ik voor 2de hands, omdat er dan veel beter spul binnen mijn budget te krijgen is. Criteria waaraan de speakers moeten voldoen:

-Muzikaal (film is namelijk maar een klein deel van het gebruik)
-Zwart
-Ze moeten er niet ontzettend oud uitzien
-2de hands
-Uit te breiden naar 5.1 is een pré, geen must

Verder ga ik de zoektocht eigenlijk openminded in. Ik laat mijn gehoor en mijn zicht (uiterlijk vind ik toch ook wel belangrijk) beslissen.
Wie heeft er goede adviezen wat betreft aanraders om te gaan beluisteren? Merk, type etc.

Alvast bedankt!

Zie ook dit topic.

JeKa

Meteen de eerste dag al geslaagd met speakers! Het was totaal niet de bedoeling om de eerste dag al tot een aankoop over te gaan, maar dit was een kans die ik echt niet kon laten liggen.
Het is de Dynaudio double 17 geworden.
Na een aantal hifi zaken bij langs te zijn geweest, hadden we wel leuke dingen gehoord, maar was ik niet verliefd geworden. Later op de middag had ik nog een afspraak staan met iemand van Marktplaats om de Dynaudio's te komen beluisteren. Toen de beste man de eerste klanken liet horen, wist ik genoeg. Wat een geluid man, echt fantastisch. Niets van wat ik vandaag had gehoord, kwam zelfs maar in de buurt van dit. Zelfs speaker tot 1500 Euro per stuk niet.
Ik ben zeeeeeeer gelukkig met dit geluid!!!!!!!!

Een mooie foto volgt

Douma

Helemaal mee eens. Fantastische luidsprekers die Dynaudio's. Zo snel mogelijk maar eens gaan spelen met het plaatsten van de luidsprekers en het dempen van de basreflexpoorten.
Je Marantz zal niet het beste in deze luidsprekers naar boven halen, maar wat een verschil met die JBL's. En je bent nu verzekerd van een stap omhoog in geluidskwaliteit als je (ooit  ;D) voor een betere receiver gaat. Geniet er van jongen. Het was een leuk dagje luisteren.

JeKa

Citaat van: Douma op mei  2, 2008, 23:56:40
Helemaal mee eens. Fantastische luidsprekers die Dynaudio's. Zo snel mogelijk maar eens gaan spelen met het plaatsten van de luidsprekers en het dempen van de basreflexpoorten.
Je Marantz zal niet het beste in deze luidsprekers naar boven halen, maar wat een verschil met die JBL's. En je bent nu verzekerd van een stap omhoog in geluidskwaliteit als je (ooit  ;D) voor een betere receiver gaat. Geniet er van jongen. Het was een leuk dagje luisteren.

Ik vond het ook super! Nu deze speakers er staan begint er wel een hoop te kriebelen hoor. cd speler, bekabeling, spikes, uitbreiden naar surround......
Pffff, wat word ik soms ook moe van mezelf. Het is ook nooit goed ;D

-madison-

Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

JeKa

LightStar

zeer mooi idd wat ga je nu doen met je jbl's ??
Marantz NR1605, PM7004, UD5007, NA7004, BD5004 (project htpc)

JeKa

Citaat van: LightStar op mei  4, 2008, 11:18:09
zeer mooi idd wat ga je nu doen met je jbl's ??

De open haard mee aansteken, want daar zijn ze volgens mij voor gemaakt ;D >:D

Nee hoor, als het goed is ben ik de hele set al kwijt op Marktplaats. Had je interesse ofzo? (dan nu waarschijnlijk niet meer ;D)

LightStar

Haha :P ik zoek nog wel een setje ja :P alleen ben er nog niet over uit of het de E80 of de E90 word

JeKa

Citaat van: LightStar op mei  4, 2008, 11:24:23
Haha :P ik zoek nog wel een setje ja :P alleen ben er nog niet over uit of het de E80 of de E90 word

Als het echt voor film en gaming is, is het een leuke set. Als je ook van muziek houdt, raad ik je echt af om voor JBL Northridge te gaan. Er is voor hetzelfde geld wel beter spul te vinden namelijk. Dit vertel ik er op Marktplaats natuurlijk niet bij ;)

-madison-

Voor films zijn ze echt super ja ! geen sub meer bij nodig 8) Ze hebben trouwens ook best een bak ruimte nodig om lekker te kunnen spelen.. en muzikaal zijn ze ook niet echt nee ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

LightStar

Citaat van: -madison- op mei  4, 2008, 19:20:11
Voor films zijn ze echt super ja ! geen sub meer bij nodig 8) Ze hebben trouwens ook best een bak ruimte nodig om lekker te kunnen spelen.. en muzikaal zijn ze ook niet echt nee ;)

Die bak ruimte heb ik over 2 a 3 maand wel :P 45 vierkante meter :+

JeKa

Door mijn nieuwe speakers, is er in plaats van tevredenheid eigenlijk alleen maar upgradedrang ;D
Ik vraag me alleen af wat nu de beste keus is om up te graden om nog meer uit mijn speakers te halen. Hierover graag jullie advies. Ik zal vertellen waar mijn set uit bestaat. Ik zit trouwens zelfs te overwegen om volledig voor stereo te gaan.

Reciever= Marantz sr7000
cd-speler= ps3
Speakerkabels= Oehlbach 2x2,5mm
kabel tussen ps3 en sr7000= Monster ILS

Aan jullie dus de vraag; welke upgrde is de beste om nog meer uit mijn speakers te halen op het gebied van stereo?
Alvast bedankt voor de adviezen!

PS. De JBL e80's zijn verkocht, heerlijk.

aMUSEd

Citaat van: JeKa op mei  7, 2008, 22:18:50
Aan jullie dus de vraag; welke upgrde is de beste om nog meer uit mijn speakers te halen op het gebied van stereo?
Stereoversterker! (gave ht btw)