Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Gestart door Panic, april 12, 2008, 19:17:46

« vorige - volgende »

paaj

Citaat van: Fr@nk op juli 29, 2022, 17:06:38
De DT1770 is een studio hoofdtelefoon en niet echt geschikt voor onderweg. Een beetje appels met peren vergelijken.  ;)

Zal best maar daar gebruikte ik hem toch voor :) Ook een DT770, is ook minder in isolatie. Viel me gewoon op hoe weinig ik al hoor zonder ANC aan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

B-art

musical fidelity A5 amp & cd & tuner - tentlabs dac - lindemann streamer- clearaudio turntable - dynaudio s3.4 speakers - rel r505 sub - lehmann headphone amp - hifiman headphone - grado headphone - sennheiser headphone - tidal - audio note cables

B-art

musical fidelity A5 amp & cd & tuner - tentlabs dac - lindemann streamer- clearaudio turntable - dynaudio s3.4 speakers - rel r505 sub - lehmann headphone amp - hifiman headphone - grado headphone - sennheiser headphone - tidal - audio note cables

Kjelt

Artikel zegt €90 de webshop €150 nepperts  :D
Veel plezier er mee let wel op het volume, door die earplugs is het aantal gehoorbeschadigingen in Nederland flink opgelopen.

B-art

Deze gekocht bij Teufel Duitsland zelf vanuit Hamburg. Qua volume zijn deze begrensd. Kan niet zo hard dat je gehoor beschadigd. Mogelijk door nieuwe EU voorschriften?

Chris Cables

Mijn eerste 'serieuze' koptelefoon waren Sennheiser HD565's, nieuw gekocht in 1995.
Ze werden ongeveer 5 jaar gebruikt en misbruikt totdat de pads het opgaven en ik intermitterende signaalonderbrekingen begon te ervaren. Dus gingen ze ongeveer 10 jaar in een kastlade en vergaten ze na het kopen van de HD580 voordat ik ontdekte dat er nieuwe pads te koop waren. Ik ontdekte ook dat de drivercapsules van duurdere modellen die later werden uitgebracht, uitwisselbaar waren tussen verschillende chassis.
Het was dus leuk om Sennheisers uit hun 'Made In Ireland'-periode te verzamelen en ze op te knappen in hun oude glorie en prestaties.
Echter, niets... niets zal me van mijn Audeze LCD2F's afleiden! lol

B-art

Grado SR80X met de Grado kussens L besteld bij histands

Dit waren mijn eerste headphones. Nu nieuwe uitvoering voor erbij

JoWa

Sinds Kerst de Bang & Olufsen Beoplay HX binnen.
Klinkt voor een ANC erg goed.

Naast draadloos ook via USB-C en analoog aan te sluiten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Fr@nk

Nieuw speeltje besteld bij Hifi Concept München aan een wel heel voordelige prijs.

De Focal Hadenys!
Benieuwd hoe de nieuwe van Focal klinkt. De Elegia was niet echt mijn ding.

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Tidal - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

Mediator

Misschien een domme vraag. Waarom kies je opnieuw voor Focal als er één al niet echt jouw ding was. Er is enorm veel te koop en vaker onderscheid het zich allemaal en is er dus voor ieder keus. Misschien zijn jouw oren wel gemaakt voor Stax of voor Audeze. Heel andere systemen met een andere benadering van geluid dan een dynamische driver.

Fr@nk

De naam Stax ken ik al vrij lang maar zegt me weinig. De meeste modellen, nou ja moet je smaak zijn. Das Auge hört mit.  ;)
Mijn muziekrichting gaat vooral richting EDM, bij deze is een dynamische of een goede planar voor mij ideaal.
Mijn Hifiman HE-1000 V3 Stealt, Denon D7200 en Amiron Copper doen dit voortreffelijk.
De nieuwe Focal 2024 modellen blijken een nieuwe en heel aangename sound signature te hebben. We zullen het beleven.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black/AT VM750SH) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - Eversolo DMP-A6 -  Tidal - AQ - QED.
RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V2 Stealth  - Sennheiser HD600 Avantgarde - HD650 - HD660s - HD800s -Beyerdynamic T1 3rd gen. - DT1770 Pro - DT1990 Pro -  Amiron Home - Amiron Copper Wireless.

J.A.F._Doorhof

Zelf gebruik ik een aiaiai wireless studio edition.
Deze ondersteund wireless zonder compressie en met maar 12ms lag.
Natuurlijk ook BT en bedraad mogelijk

En voor casual luisteren de Apple airpods pro usbc. Heb veel geprobeerd en dit zijn met kop en schouders de beste. Mede ook door de naadloze samenwerking met andere Apple apparaten en feautures. En ze klinken erg goed en zitten comfortabel

Als alternatief de Samsung pro oortjes een tijdje gebruikt met Custom tip maar daar kreeg ik een enorm verstopt oor gevoel van
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fr@nk

Heb de Hadenys sinds deze middag binnen. Eerste ervaring na een uurtje luisteren lijkt het of de Hadenys een geüpgrade Sennheiser HD600 is met een betere bass extention. De mids en treble zijn decent getuned. Ik heb geen vervelende of irritante freq. peaks waargenomen. EQ-en is bij deze Focal niet nodig. De Hadenys klinkt in elk geval een stuk aangenamer dan de Elegia.

De afwerking en gebruikte materialen zijn gezien de prijs top. Het draagcomfort is zeer aangenaam en ik heb geen vervelende knellingen of drukpunten waargenomen.

Mediator

Een vergelijking met een Sennheiser HD600 lijkt me niet het summum als je van EDM houdt en veel draait. Niet het laatste in dynamiek, niet het laatste in het laag. Maar ik zou hem eerst eens een weekje los laten komen.

Blijft wel bijzondere die trend in hoofdtelefoonland om te EQ-en. Ik doe er zelf niet aan mee.

Fr@nk

Citaat van: Mediator op augustus  8, 2024, 19:52:48Een vergelijking met een Sennheiser HD600 lijkt me niet het summum als je van EDM houdt en veel draait. Niet het laatste in dynamiek, niet het laatste in het laag. Maar ik zou hem eerst eens een weekje los laten komen.

Blijft wel bijzondere die trend in hoofdtelefoonland om te EQ-en. Ik doe er zelf niet aan mee.

Nooit beweerd dat ik voor EDM een Sennie gebruik.

Mediator

Je hebt de Focal te koop gezet zie ik. Als je iets meer wilt dan kun je wellicht eens kijken naar een Denon AHD9200. Tenminste als je zorgt voor goede en passende aansturing. En uitkijken met aftermarket upgrade kabels want ik heb er één gehad die de ziel uit de Denon haalde. Dan wordt het weer net zo'n dertien in een dozijn geluid. Een weinig bijzonder geluid krijg je ook als de aansturing onvoldoende is.

Fr@nk

edit

PorscheHD

Meze 105 AER vandaag binnen! Waarom? Je voelt hem bijna niet op je hoofd, ofwel comfort. Zit echt heerlijk! Verder stront verkouden en de oren dicht dus kan er nog niet zoveel mee kwa luisteren.

Ook een langere kabel besteld op Ali want aan het bureau is de standaard te kort, trek ik je DAC over het bureau haha (SMSL C200) 

Heb ook een USB C Fio dongle besteld maar die is er nog niet voor op de bank luisteren met de telefoon. Of als ik eens een weekendje weg ben ofzo.

Rowdy

Welk merk hoofdtelefoonkabel heb je aangeschaft, OpenHeart?
'Het oor heeft het laatste woord in alles wat met muziek te maken heeft'.
Harry Olson (1901 - 1982)

PorscheHD

Nee de lichtst/soepel/zachts mogelijke die ik kon vinden, heb hekel aan getik of gerammel door de kabel. En wil een lange aan de desktop dac zodat ik me door mn cave (je) kan bewegen zonder hem af te moeten zetten.

Zag veel zilver voorbij komen maar met mijn normale audio niet zon goeie ervaring met kabels waar zilver in zit veel de vel schel hoe je het ook wil noemen. Had wel naar een mix gekeken eventueel. Maar dat komt nog wel een keer.

Wil later nog wel met andere gaan experimenteren maar met deze beginnersdac moet ik het ook allemaal niet te gek maken. De DAC en PC zitten wel beide op een aparte groep met afgeschermde kabels tot de meterkast dat dan weer wel. LAPP kabel model ölflex classic CY 110 in de muur en als power kabels op een eigen groep in de meterkast.

De standaard kabel ga ik gebruiken als ik op de bank met de telefoon ga luisteren op een FiiO KA11 niet heel spannend. Zal hem opzich ook het meeste bij de PC gaan gebruiken.

Eerst maar even goed wennen aan iets op je hoofd hebben want dat heb ik nooit echt doorgezet. Heb vaker hoofdtelefoons gehad zoals de Denon D5200 en D7200 op een Maratnz HD Dac bijvoorbeeld maar nooit echt door gezet mooi geluid maar vond het nooit lekker zitten te warm last boven op mijn hoofd etc dus eerst maar even vaak gebruiken dan dan wordt eerste upgrade een andere AMP/DAC denk ik al was het maar om het bureau wat beter te vullen haha

PorscheHD

Wel gek vind de Fiio KA11 erg goed klinker en misschien wel bijna lekkerder als de AMSL C200 al zou dat niet moeten kunnen zou je zeggen. Hoofdtelefoon klinkt erg goed nu ik een paar uurtjes geluisterd heb. En man wat zit dat ding lekker..... verdwijnd na een half uurtje van je hoofd dat je vergeet dat ie er nog zit  :clapping:  Erg blij mee dus!

carlo

Ik heb al jaren de B&W P9 signature en luister middels de audioquest cobalt daarmee muziek op de Ipad. Is daarvoor prima geschikt!
Adam column mk III,audio physic tempo VI, Musical Fidelity KW500, Marantz SA11 3, Densen B130+, Densen B420+, Technics SL1210MKII met Grado platinum wood element in luisterruimte
Pioneer LX800, Dynaudio focus 50 in de woonkamer

PorscheHD

Kan nog niet helemaal plaatsen of de SMSL C200 nou goed klinkt of niet, maar kan ook niet echt wat anders vinden voor vergelijkbare feutures en prijs. Voor mijn gevoel klinkt hij niet altijd even goed maar kan ook niet zo goed plaatsen wat er dan niet goed klinkt om het makkelijk te maken.

Naja heb momenteel geen hoger buget dus zal het er even mee moeten doen. Misschien is het ook nog een kwestie van inspelen. Kan genoeg vinden voor 500,- wat zeker beter zal zijn met name het versterker gedeelte. Maar goed even rustig door luisteren.

Na paar dagen best wel veel luisteren en die Meze 105 AER ben ik verder wel erg blij mee! Toch nog even 2 andere hoofdtelefoon kabels besteld na wat goed lezen op Reddit. 1 van 1,5m en 1 van 3m (porteble en desk) van OpenHeart 16core dus we gaan zien of dat nog wat toevoegd.

PorscheHD

Citaat van: Rowdy op januari 13, 2025, 16:52:34Welk merk hoofdtelefoonkabel heb je aangeschaft, OpenHeart?

Heb ze binnen, mooie kabeltjes!

Heb er 2 1 3m en 1 1,4m alleen bij de laatste verkeerde connector erop besteld, had voor telefoon natuurlijk 3,5mm moeten zijn. Heb een adapter besteld van 6,5 naar 3,5. Kan dan zo de mobile DAC in. Hoef ik geen nieuwe te bestellen gebruik de korte toch niet zo vaak. Wel te koop gezet voor aanschijfprijs maar de audio wereld kennende zal dat wel niet lukken dus dan hou ik hem wel.

Heb de DAC nog wel omgeruild voor een SMSL D200, dat was de opvolger blijkbaar die ik even gemist had. Klinkt niet veel anderes verder. Wel wat mooier (ruimer) gebouwd.

De MEZE 105AER bevalt eigenlijk heel goed. Mooi geluid zit werkelijk HEERLIJK heb hem nu dagelijks wel op tijdens gamen en muziek luisteren en geen centje pijn.

Kunnen we nu gaan sparen voor de Meze 109 Pro  :P

Roeland

Heb al aardig wat kabels getest en uiteindelijk vind ik de best klinkende en meest soepel de Mogami 26AWG.

Bestel deze altijd bij Fogcity. Prachtige afwerking wel aan de prijs ivm import kosten.

https://fogcityaudio.com/search?q=Mogami+26AWG