Welke koptelefoon hebben we en waarom?

Gestart door Panic, april 12, 2008, 19:17:46

« vorige - volgende »

paaj

Citaat van: Fr@nk op juli 29, 2022, 17:06:38
De DT1770 is een studio hoofdtelefoon en niet echt geschikt voor onderweg. Een beetje appels met peren vergelijken.  ;)

Zal best maar daar gebruikte ik hem toch voor :) Ook een DT770, is ook minder in isolatie. Viel me gewoon op hoe weinig ik al hoor zonder ANC aan.
Harbeth M30.1 || NAD M33 || Roon Rock
Apple TV 4K || LG 42C3

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - tidal - spotify - audio note

B-art

musical fidelity - tentlabs - lindemann - clearaudio - dynaudio - rel - lehmann - hifiman - grado - sennheiser - tidal - spotify - audio note

Kjelt

Artikel zegt €90 de webshop €150 nepperts  :D
Veel plezier er mee let wel op het volume, door die earplugs is het aantal gehoorbeschadigingen in Nederland flink opgelopen.

B-art

Deze gekocht bij Teufel Duitsland zelf vanuit Hamburg. Qua volume zijn deze begrensd. Kan niet zo hard dat je gehoor beschadigd. Mogelijk door nieuwe EU voorschriften?

Chris Cables

Mijn eerste 'serieuze' koptelefoon waren Sennheiser HD565's, nieuw gekocht in 1995.
Ze werden ongeveer 5 jaar gebruikt en misbruikt totdat de pads het opgaven en ik intermitterende signaalonderbrekingen begon te ervaren. Dus gingen ze ongeveer 10 jaar in een kastlade en vergaten ze na het kopen van de HD580 voordat ik ontdekte dat er nieuwe pads te koop waren. Ik ontdekte ook dat de drivercapsules van duurdere modellen die later werden uitgebracht, uitwisselbaar waren tussen verschillende chassis.
Het was dus leuk om Sennheisers uit hun 'Made In Ireland'-periode te verzamelen en ze op te knappen in hun oude glorie en prestaties.
Echter, niets... niets zal me van mijn Audeze LCD2F's afleiden! lol

B-art

Grado SR80X met de Grado kussens L besteld bij histands

Dit waren mijn eerste headphones. Nu nieuwe uitvoering voor erbij

JoWa

Sinds Kerst de Bang & Olufsen Beoplay HX binnen.
Klinkt voor een ANC erg goed.

Naast draadloos ook via USB-C en analoog aan te sluiten.

Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk Pro
Intel NUC G10 - LMS / Qobuz - Luxman PD-291 - Marantz SA-KI Pearl - Sony UBP-X800M2 - Linn Akurate Katalyst DSM/3 - Dynaudio Focus 30XD - LG 75UN70706LD - Hifiman Ananda BT / B&O Beoplay HX

Fr@nk

Nieuw speeltje besteld bij Hifi Concept München aan een wel heel voordelige prijs.

De Focal Hadenys!
Benieuwd hoe de nieuwe van Focal klinkt. De Elegia was niet echt mijn ding.

Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - BS Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V3 Stealth -  Sennheiser HD 660s -  Beyerdynamic DT770Pro - DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Copper Wireless.

Mediator

Misschien een domme vraag. Waarom kies je opnieuw voor Focal als er één al niet echt jouw ding was. Er is enorm veel te koop en vaker onderscheid het zich allemaal en is er dus voor ieder keus. Misschien zijn jouw oren wel gemaakt voor Stax of voor Audeze. Heel andere systemen met een andere benadering van geluid dan een dynamische driver.

Fr@nk

De naam Stax ken ik al vrij lang maar zegt me weinig. De meeste modellen, nou ja moet je smaak zijn. Das Auge hört mit.  ;)
Mijn muziekrichting gaat vooral richting EDM, bij deze is een dynamische of een goede planar voor mij ideaal.
Mijn Hifiman HE-1000 V3 Stealt, Denon D7200 en Amiron Copper doen dit voortreffelijk.
De nieuwe Focal 2024 modellen blijken een nieuwe en heel aangename sound signature te hebben. We zullen het beleven.  ;)
Rotel Michi P5 & S5 - Technics SL1210GR (2M Black) - Audiolab 6000CDT - Quadral Aurum Vulkan IX - Synology DS918+ - BS Node 2I -  Qobuz - AQ - QED.
Headfi:  RME ADI-2 FS DAC - HiFiman HE-1000 V3 Stealth -  Sennheiser HD 660s -  Beyerdynamic DT770Pro - DT1770Pro - DT1990Pro - Amiron Copper Wireless.

J.A.F._Doorhof

Zelf gebruik ik een aiaiai wireless studio edition.
Deze ondersteund wireless zonder compressie en met maar 12ms lag.
Natuurlijk ook BT en bedraad mogelijk

En voor casual luisteren de Apple airpods pro usbc. Heb veel geprobeerd en dit zijn met kop en schouders de beste. Mede ook door de naadloze samenwerking met andere Apple apparaten en feautures. En ze klinken erg goed en zitten comfortabel

Als alternatief de Samsung pro oortjes een tijdje gebruikt met Custom tip maar daar kreeg ik een enorm verstopt oor gevoel van
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Fr@nk

Heb de Hadenys sinds deze middag binnen. Eerste ervaring na een uurtje luisteren lijkt het of de Hadenys een geüpgrade Sennheiser HD600 is met een betere bass extention. De mids en treble zijn decent getuned. Ik heb geen vervelende of irritante freq. peaks waargenomen. EQ-en is bij deze Focal niet nodig. De Hadenys klinkt in elk geval een stuk aangenamer dan de Elegia.

De afwerking en gebruikte materialen zijn gezien de prijs top. Het draagcomfort is zeer aangenaam en ik heb geen vervelende knellingen of drukpunten waargenomen.

Mediator

Een vergelijking met een Sennheiser HD600 lijkt me niet het summum als je van EDM houdt en veel draait. Niet het laatste in dynamiek, niet het laatste in het laag. Maar ik zou hem eerst eens een weekje los laten komen.

Blijft wel bijzondere die trend in hoofdtelefoonland om te EQ-en. Ik doe er zelf niet aan mee.

Fr@nk

Citaat van: Mediator op augustus  8, 2024, 19:52:48Een vergelijking met een Sennheiser HD600 lijkt me niet het summum als je van EDM houdt en veel draait. Niet het laatste in dynamiek, niet het laatste in het laag. Maar ik zou hem eerst eens een weekje los laten komen.

Blijft wel bijzondere die trend in hoofdtelefoonland om te EQ-en. Ik doe er zelf niet aan mee.

Nooit beweerd dat ik voor EDM een Sennie gebruik.

Mediator

Je hebt de Focal te koop gezet zie ik. Als je iets meer wilt dan kun je wellicht eens kijken naar een Denon AHD9200. Tenminste als je zorgt voor goede en passende aansturing. En uitkijken met aftermarket upgrade kabels want ik heb er één gehad die de ziel uit de Denon haalde. Dan wordt het weer net zo'n dertien in een dozijn geluid. Een weinig bijzonder geluid krijg je ook als de aansturing onvoldoende is.

Fr@nk

edit