Progressive-Scan op een rear-pro TV???

Gestart door chendy, januari 12, 2002, 18:13:33

Vorige topic - Volgende topic

chendy

Hi there!

Ik ben benieuwd of het op één of andere manier mogelijk zou zijn om een PSM-1 of HT-PC aan te sluiten op een rear-pro. Misschien kan dit op board-nivo? De Amerikaanse modellen kunnen nu steeds vaker HDTV aan, en dus ook p. Wat is er nu voor verschil met de Europese modellen?

Met vriendelijkr groet, Chendy.
p.s: ik zit aan dit modelletje te denken  8)
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up
powered by Johnny Walker

J.A.F._Doorhof

Gaat je Projector weer de deur uit ?
 ;D

In principe moet elke digitale projectie TV het aankunnen, mits er een aansluiting voor is.

De CRT projectie TV's zouden het ook aan moeten kunnen, mits de electronica hoger aan kan dan 31,5Khz.

Het probleem is dat de Europese markt totaal anders is dan de Amerikaanse. De Amerikanen zijn gewend met HDTV te werken (of in ieder geval meer dan wij), en de TV's daar worden inderdaad steeds vaker uitgerust met de mogelijkheden voor HDTV.

Het leuke van de PSM-1 is dat we op EXACT de HDTV norm 720P uitkunnen sturen, en dus ziet 99% van alle projectoren (Sony VPL-VW10HT/D-ILA en consorten included) de PSM-1 als een HDTV tuner en geven hem de benodigde bandbreedte en zoom mogelijkheden.

Op Europese TV's heb ik nog geen RGB/HV input zien zitten. Op board niveau zou mogelijk moeten zijn ALS je alle gegevens van de TV in je bezit hebt, en dan nog heb je een kleine kans, daar er waarschijnlijk niet de benodigde hardware aanwezig is. Een RGB/HV signaal mag dan wel zeer basic lijken, maar het is nog niet zo simpel als gewoon in het board prikken en draaien. Je zult wel een input mogelijkheid moeten hebben. De enige kans die je natuurlijk wel maakt is dat er een board in de TV aanwezig is, maar die gewoon domweg geen input connector heeft. Vooral met TV's die ook in Amerika verschijnen zul je daar een zeer kleine kans mee hebben.

Gewoon een serice manual opvragen bij de fabrikant kan verhelderend werken. Maar nogmaals ik zou niet een te grote hoop hebben.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

chendy

Hi Frank!

Nee, de G70 zal alleen nog plaats kunnen maken voor een G90 of soortgelijke... :P
Ik zal het alleen doen als de prijs laag genoeg is. En ik van p kan genieten natuurlijk...

Ik zit inderdaad te denken aan een model dat waarschijnlijk precies hetzelfde is opgebouwd als het U$A-model. Waarschijnlijk hoef ik dan alleen maar een board te bestellen die het Europese mist. Ik kan me namelijk niet voorstellen dat ze voor de Amerikanen een compleet ander model zullen ontwerpen.

Met vriendelijkr groet, Chendy.
PCH A100 > Sony 40" Bravia 1080p >  5.1 set-up