Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

Vorige topic - Volgende topic

CinéHome

Wauw. Je bent meteen maar voor een top-speler gegaan.
Veel plezier ermee!
CinéHome Whatsapp +32(0)495475580 - [email protected]
"High to mid end hifi aan real world" prijzen
Home to A*BNB - A*Brand NewBox
Actieve speakers, subs en versterkers op maat. PrePro: Acurus, Trinnov en Storm Audio.
Officieel dealer van oa. Arcam, Bryston, M&K Sound, Monitor Audio, Audiovector, Elipson, Q-Acoustics, Atoll Electronique, Pro-Ject Audio, JBL, MoFi, EAT Audio, Earthquake subs & more, Atlas Cable, Supra, QED en WireWorld.

MLCinema

Ik heb ze niet side by side vergeleken maar wel het idee dat de P8 duidelijk verder gaat dan de RP6 qua weergave. Tuurlijk de ruimte is anders en de set is anders maar toch. Duidelijk een stap erboven.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

PascalP

Gisteren een bezoekje gebracht aan de MLCinema, was een lange maar entertaining dag :popcorn:
Rond de klok van 12:00 thuis vertrokken en onderweg Jean Sibelius opgehaald (en de honden geknuffeld) en door naar de randstad!

Rond 15:15 stonden we voor de deur, bakje koffie en de vlamnieuwe platenwasser bewonderd die op de keukentafel stond te snorren (HumminGuru Nova), dit werkt wel subliem zeg!
Na wat gekletst te hebben door naar de Cinema, de laatste keer dat ik er was is alweer een tijdje geleden en was nog voor de grandioze verbouwing, zowel aan de woning als aan de cinema.
Begonnen met een vinyl sessie op de meest recente aanwinst in de vorm van een Rega P8, en moet zeggen dat dit voor stereo echt heel goed klonk, stereo imaging was heel goed vanaf de MLP en was bijzonder onder de indruk van de informatie en details die de Rega uit de platen wist te trekken, vooral het verschil tussen een gewassen en niet gewassen plaat was echt het verschil tussen een 128kbps MP3 en Lossless FLAC file, echt heel veel meerwaarde!  :clapping:

Na deze sessie konden we de innerlijke mens niet vergeten en werd de Green Egg opgestookt en was ook Dhr. Skyfox gearriveerd, heerlijk gegeten, lekkere handgemaakte burger(s) tot we zat en voldaan waren en weer terug naar boven om af te sluiten met een film.

Unaniem gekozen voor Tron 1982 op UHD, deze hadden we geen van alleen ooit gezien en waren we ook wel heel benieuwd naar.
Qua film heb ik me goed geamuseerd, qua grafische stijl was het in het begin even wennen en soms tot aan het lachwekkende (light cycle battle bijvoorbeeld en de 'tanks'), maar desondanks prima entertainment!  :popcorn:
Wat vooral naar voren kwam was het diepe zwarte en contrast van de NZ500, vooral op de hele donkere scenés met neon lichten etc was dit echt next level.
Verder een bijzonder mooie projector, afmetingen een stuk compacter dan de rest van de N-serie en meer terug richting de X-serie.
Ook fluisterstil, geen enkele keer de projector gehoord, weet eerlijk gezegd niet op welke laserstand deze stond, maar gewoon perfect zo, stil, ook de ruimte zelf oogt rustig en donker voor een maximale ervaring  :worship:

Atmos/surround was niet bijzonder veel aanwezig in de soundtrack van Tron en verder hebben we ook geen andere demo sessies bekeken dus de wijzigingen qua subs (plaatsing) en inregeling van het nieuwe Audyssey EVO kan ik niet heel veel over zeggen met deze nogal front-heavy soundtrack.
Maar wat er was dat klonk gewoon heel goed, maar dat bleek ook al uit de stereo vinyl sessie (zonder subs) dat het gewoon dik in orde is!

Ander punt waar ik nog even bij stil wil staan is het 'gebrek' aan CMD op deze NZ500, nou kan een ding zeggen, de motion was gewoon perfect als je het mij vraagt.
Net een tikje smoother dan mijn N7 met alles uit, maar een stuk minder dan CMD op Low op de N7, eigenlijk gewoon de perfecte middle ground, niks aan doen JVC  :headbanging:

Bedankt voor de gezellig middag en avond heren, en het was even na 00:00 voordat ik thuis was.
Tot de volgende  :popcorn:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

Vik

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

Adeo Screens - Arcam - Ascendo - Barco - CineMike - Denon - JL Audio - JVC- Kef - Lyngdorf - Lumagen - M&K Sound - Marantz - REL - Screen Research - Sony - Stewart - Trinnov

MLCinema

Leuk verslag Pascal! Was hartstikke gezellig ook. Heb mij ook goed vermaakt met Tron. Prachtige transfer. CMD had ik op de N5 altijd uit staan. Kwam ik pas achter bij de verkoop. Je ziet het wel soms maar eenmaal in de film ben ik dat kwijt. Zwartweergave vond ik bij Tron ook grandioos, evenals de HDR.

Kwa geluid van vinyl kan ik niet anders dan je gelijk geven. Zo'n platenwasser is echt een must als je serieus naar vinyl wil luisteren, waarbij die HumminGuru het wassen wel heel makkelijk maakt. Zeker met de optionele pomp. Mag ook wel voor zijn prijs.

Ga van de week Tron Legacy wel aanslingeren om dan dit weekend Tron Ares maar te kijken. Snel nog maar eens doen😝.

Edit: hieronder een foto van de HumminGuru in actie. Ik ben echt verbaasd hoeveel beter vinyl ervan gaat klinken. Zowel in de woonkamer setup als op zolder.
HT - Weergever: JVC NZ500 | Scherm: Adeo 21:9 120" Reference White | Processor: Denon AVC-X8500H | Versterking: Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB NC4.250, A*BNB 3x NC252MP | Rega Fono MM MK5 | Bron: Panasonic UB9004 | Apple TV 4K Rega | P8 ND7 | Fronts: Klipsch RF7iii | Center: Klipsch RC64iii | Surrounds: Klipsch RP502s ii | Rear Surrounds: Klipsch RF82mk2 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Xbox Series X |

Woonkamer - Weergever: LG OLED 65C1 | Versterker: Rega Elex R | Bronnen: Rega RP6 Ortofon 2M black | Bluesound Node 2i | Speakers: KEF R3 | Console: Nintendo Switch 2, PS5

Jean Sibelius

Afgelopen zondag was het dan eindelijk zover... een bezoek aan de MLCinema! :headbanging:

We riepen al heel lang dat we een keer met zijn vieren bij Marc af wilde spreken, maar het kwam er maar niet van. Na de recente upgrade tsunami, was er echter geen ontkomen meer aan. Nu alleen nog een datum vinden. Marc zet 12 April in de WhatsApp-groep en warempel, iedereen kan gewoon die dag :colgate: .

Zelf was ik afgelopen weekend in Overloon en ik kon gelukkig met Pascal meerijden. Ondanks dat de Randstad nog een heel eind rijden is, onderweg geen gebrek aan gesprekstof. Helaas onderweg wat kleine files, maar om 15:15 parkeert Pascal zijn auto recht voor de deur bij Marc.

Was nog niet eerder bij Marc geweest, dus heel erg benieuwd naar het resultaat van de verbouwing en de recente upgrades. Spoiler alert: het ziet er allemaal super strak uit!

Op de eettafel staat zijn meest recente aanwinst te werken: een platenwasmachine van HumminGuru. Met de extra (en optionele) pomp is platenwassen een therapeutisch werkje geworden, maar het resultaat mag er wezen (daarover later meer). We doen een bakkie koffie, kijken rond naar o.a. alle Lego creaties die in de woonkamer in vitrines staan, en bewonder het 'woonkamersetje'.

Na een lekker bakje koffie en een stukje roombotercake gaan we via de trap naar de MLCinema. Deze bevindt zich op de bovenste verdieping en onderweg naar boven komen we nog meer nieuwe kamers tegen die tijdens de laatste verbouwing zijn gecreëerd. Meer dan genoeg ruimte om te leven en om hobby's te kunnen beoefenen.

Bij binnenkomst in de ruimte... meteen onder de indruk. Heel mooi gemaakt en afgewerkt. Op de voorste rij 3 luxe stoelen en daarachter twee stoelen op een verhoging en die prachtige diffusiepanelen op de achterwand maken het plaatje compleet ;). Het is een 7.2.6 setup en voor het brede 21:9 scherm staan twee flinke subs, de fronts en een flinke center. Marc laat snel zien wat er zich achter het audiomeubel bevindt en dat moeten we weer snel vergeten... kabels, heel veel kabels ;D . Naast de center staat ook de nieuwe Rega P8 platenspeler (op een ontkoppeld platform), waar ik ook erg benieuwd naar ben. Als ik het mag samenvatten... de ruimte is heel efficiënt en functioneel ingericht en het ziet er top uit, echt heel mooi gedaan! En aan het plafond hangt natuurlijk de nieuwe JVC NZ500 (je zou hem bijna over het hoofd zien zo compact). Heel benieuwd naar het beeld en geluid :pompom:

We zijn met zijn drieën (Richard komt wat later) en we beginnen met vinyl. Alle platen zijn ondertussen door de HumminGuru gegaan. Je hoort muziek, je hoort een heerlijke ambiance, ruimte en meer dan voldoende detail en dynamiek. Geen tik of ruis, muziek zoals muziek is bedoelt. Marc laat verschillende LP's horen uit verschillende genres en iedere keer weer dezelfde ervaring, muziek! Ik noteer dat ik voor mijn 'platenspeler avontuur' ook moet investeren in een goede platenwasser. Marc laat o.a. een LP van Loreena McKennitt horen. Normaal geen muziek die ik zou luisteren, maar vanaf vinyl echt heerlijk om naar te luisteren.

De tijd vliegt voorbij en we gaan naar beneden om de innerlijke mens te vullen, het is bijna 17 uur.

Marc deelt regelmatig foto's van de meest heerlijke creaties mbv zijn GreenEgg, dus ook vandaag wordt deze opgestookt. De HumminGuru krijgt ondertussen nog een schopje (de platencollectie van Marc is best groot) en we lopen naar achterin de tuin waar een grote overkapping staat met daaronder o.a. een hoekbank en de GreenEgg. In de tussentijd komt Richard ook binnen (goede timing :D), schuift aan en er worden lekkere voorafjes op tafel gezet door Marc. Lekker biertje erbij, wat hebben we het toch goed.

Het hoofdmenu zijn quarterpounders volgens geheim recept van Marc en ze zijn heerlijk. Als we denken dat we vol zitten komt er nog gebakken ananas met ijs en dan weten we zeker dat er niets meer bij kan. Niets teveel gezegd, het was heerlijk! We hebben bijna 3 uur aan tafel gezeten.

Snel de boel een beetje opruimen en terug naar de cinema. We besluiten om een hele film te kijken, want we zijn ook erg benieuwd naar de JVC en surround. Een film uitzoeken in de enorme collectie van Marc is eerder moeilijk dan makkelijk en gezien de beschikbare tijd wordt het geen Hobbit of Lord of the Rings. Uiteindelijk valt de keuze op Tron 1982 (UHD). Ik heb deze nog nooit gezien (niemand van ons trouwens), dus heel benieuwd.

Het verhaal op zich is aardig (zeker als je de twee vervolgdelen hebt gezien), maar voor een film uit 1982 hebben ze deze wel flink opgeknapt en is het grappig om te zien wat toen al wel kon en wat niet. Wat direct opvalt is het zwart van de projector en dat in combinatie met de zeer goed verduisterde ruimte geeft hele indrukwekkende beelden met o.a. de mozaïeken, neon lijnen, et cetera. Pascal en ik wisselen regelmatig Oh's en Ah's uit.

De NZ500 zet een heel mooi beeld neer ondanks dit zeker geen referentie film is qua beeld (of geluid), maar het belangrijkste is dat het verhaal blijft boeien en dat is zeker het geval. Ook valt op hoe stil deze projector is, dat is toch wel anders met een NX9 in high-lamp modus.

Ook biedt deze film geen Atmos 'too the max' ervaring, maar op basis van de vinyl sessie was al duidelijk dat de set-up met de fronts prima op orde is. Het geeft in ieder geval een goed excuus om nog een keer naar de Randstad te rijden en om dan met name om wat meer op die aspecten van de opstelling te focussen. Het was voor mij de eerste keer bij Marc, dus ik kan niet zeggen in hoeverre alle recente upgrades hebben bijgedragen in de extra beleving, maar dat het nu heel erg lekker klinkt, dat is zeker. Ik heb afgelopen zondag doorgebracht met een paar mannen die meer passies delen dan alleen de HT-hobby. Ik snap nu nog beter waarom Marc de laatste tijd weer veel in zijn ruimte te vinden is (het afronden van de studie helpt ook een beetje natuurlijk). Hoop dat we nog een keertje langs mogen komen en dan wat meer aandacht kunnen geven aan het surround aspect van de opstelling.

Pascal heeft me rond 00:00 bij het vakantiepark afgezet. Angelie had al gezien dat ik onderweg was dus die stond me buiten het park al op te wachten met onze honden.

Ik heb me prima vermaakt, meer dan voldoende gesprekstof over auto's (oh, sorry audio) en alle andere zaken waar we ons mee bezig houden. Het was een top dag, mede dankzij een geweldige gastheer (en gastvrouw!), nogmaals bedankt! O0

Groeten, Jan
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse 2 x Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Wat een leuk verslag Jan! Volgende keer gaat er zeker komen😊. Dan pakken we iets met wat meer atmos geweld.

Vande

Heerlijk verslag om te lezen, en een mooie set heb jij samengesteld.

Video: Sony XW5000 - Lumagen Radiance Pro 4240 Final Edition Mod CineMike- Adeo 100"Reference Grey
Audio: Lexicon RV-6 - Lexicon LX-5 - Keces P8 CineMike - Powercord CineMike
Speakers: Kef Reference 205 - Kef Reference 202C - Kef Reference 70S - 2 x Kef Reference 40B Subwoofers - 4x Kef Ci-200 Atmos inbouw
Cables: van den Hul Magnum - van den Hul interlinks - Transparent powercords
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike - ATV 4K CineMike

MLCinema

Citaat van: Vande op april 19, 2026, 13:13:20Heerlijk verslag om te lezen, en een mooie set heb jij samengesteld.

Dank! Geniet er ook volop van. Meer dan eerst ook. Komt ook door de speakers. Die RF7iii zijn ook in stereo heerlijk om naar te luisteren. Zeker nu met vinyl. Mooie combi wt dat betreft.

PascalP

Leuk verslag Jan, geen woord aan overdreven  :clapping:

Gezellige dag, legio gespreksonderwerpen buiten HT ook en heerlijk gegeten!
Kleine correctie wel, het waren geen quarter pounder maar quarter kilo burgers volgens mij... :devil:
Video: JVC DLA-N7 Cinemike Stufe Performance - Adeo Reference White 2 - 21:9 314cm breed
Audio: Bryston SP4 processor + 4x Parasound JC1 (L/R/Side Surrounds) - Parasound A51 (Center + Atmos) - Parasound A21 (Rear Surrounds)
Speakers: 3x MK Sound S300 (LCR) - 2x MK Sound MP300 (Side Surround) - 2x MK Sound S300 (Rear Surround) - 4x MK Sound MP150 (Atmos) - 4x Ken Kreisel DXD-12012
Sources: Oppo UDP-203 Cinemike Stufe 2 - Apple TV 4K 2021 - Technics SL-1210MK2 + Ortofon Bronze + Parasound Zphono

MLCinema

Jij hebt er twee op van 250 gram😝. Plus het ijs en met de ananas. Jij ging goed gevuld naar zolder.