Kamidio Klipsch Theatre

Gestart door MLCinema, april 1, 2008, 17:03:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

MLCinema

Citaat van: HTip op april 22, 2009, 06:08:35
:thumbs-up:

Die volgende 1500 gaan sneller dan je denkt ;D Ik ben ik mei 2007 begonnen met posten en ik zit nu al bijna op 7000 :o

Dat komt gedeeltelijk omdat jou groei in postings parallel loot aan je immense topic. Ben nu ook aan het brainstormen over wat er komen moet weer hoor. Nu een beamer niet door kan gaan moet ik het in andere upgrades zoeken. Een mooie grote plasma, een nieuwe platenspeler. Dat soort dingen. Voorlopig toch nog maar even genieten. Straks ga ik ook de platenspeler weer aansluiten. Ga de set een beetje omgooien. Begin het LP geluid een beetje te missen.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:16:03
Dat komt gedeeltelijk omdat jou groei in postings parallel loot aan je immense topic. Ben nu ook aan het brainstormen over wat er komen moet weer hoor. Nu een beamer niet door kan gaan moet ik het in andere upgrades zoeken. Een mooie grote plasma, een nieuwe platenspeler. Dat soort dingen. Voorlopig toch nog maar even genieten. Straks ga ik ook de platenspeler weer aansluiten. Ga de set een beetje omgooien. Begin het LP geluid een beetje te missen.

LP blijft natuurlijk altijd het lekkerste klinken. Lekker authentiek! :)

MLCinema

Citaat van: WickedGame op april 22, 2009, 10:23:03
LP blijft natuurlijk altijd het lekkerste klinken. Lekker authentiek! :)

Of het het lekkerst is ben ik nog niet helemaal over uit. Er zijn absoluut opnames waarvan de LP te prefereren is, maar kan de cd beter klinken. Het klinkt met name anders. Meer laid back en ontspannender. Minder opgefokt en nodigt meer uit om te luisteren. Alleen om hem weer neer te kunnen zetten moet ik gaan rommelen met apparaten en dat vind ik vrij rot, want om nou die glimmende Pio op de matte Marantz te plaatsen. Volgens mij ga ik me daar echt verschrikkelijk aan ergeren...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:28:33
Of het het lekkerst is ben ik nog niet helemaal over uit. Er zijn absoluut opnames waarvan de LP te prefereren is, maar kan de cd beter klinken. Het klinkt met name anders. Meer laid back en ontspannender. Minder opgefokt en nodigt meer uit om te luisteren. Alleen om hem weer neer te kunnen zetten moet ik gaan rommelen met apparaten en dat vind ik vrij rot, want om nou die glimmende Pio op de matte Marantz te plaatsen. Volgens mij ga ik me daar echt verschrikkelijk aan ergeren...

Wat betreft LP geluid is het afhankelijk van Naald en Phono. Ik heb wel een aantal cd's die ik ook op LP heb en vind de LP vaak in mijn combinatie lekkerder klinken dan de cd uitvoering. Maar als je weinig plek hebt en je moet rommelen tja lastig :)

MLCinema

Ik ga van de zomer de boel omgooien en dan komt er denk ik ook wel een groter meubel. De koek is nu als het ware wel een beetje op. Door ruimte gebrek geen lp kunnen luisteren is verschrikkelijk. Ik heb zoveel mooie muziek op LP. Zoieso meer LP als cd, allemaal van me pa natuurlijk maargoed, dat geeft duidelijk een head start.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:38:27
Ik ga van de zomer de boel omgooien en dan komt er denk ik ook wel een groter meubel. De koek is nu als het ware wel een beetje op. Door ruimte gebrek geen lp kunnen luisteren is verschrikkelijk. Ik heb zoveel mooie muziek op LP. Zoieso meer LP als cd, allemaal van me pa natuurlijk maargoed, dat geeft duidelijk een head start.

Er word tegenwoordig ook veel nieuw uitgebracht op plaat en dat is zeker de moeite waard. Zelf vind ik het LP luisteren op zijn tijd lekker, het is niet mijn hoofdbron. Als hoofdbron is toch wel mijn squeezebox geworden met als snelle 2e mijn omgebouwde DVD-speler.

MLCinema

Citaat van: WickedGame op april 22, 2009, 10:42:04
Er word tegenwoordig ook veel nieuw uitgebracht op plaat en dat is zeker de moeite waard. Zelf vind ik het LP luisteren op zijn tijd lekker, het is niet mijn hoofdbron. Als hoofdbron is toch wel mijn squeezebox geworden met als snelle 2e mijn omgebouwde DVD-speler.

Ik heb een hele tijd gehad dat mijn cd speler slechter was als mijn platenspeler. Die balans is nu ook wel verschoven in het voordeel van de cd speler. Denk dat dat ook zeer zeker van invloed is. CD speler is gewoon echt de hoofdbron. Ik weet het nog niet zo zeer wat betreft streaming audio. Ik hou van het hele ritueel van een cd met een mooi hoesje, lade open cd erin lade dicht. Met een LP heb ik dat nog meer. Eerst even met een antistatische doek licht afvegen, zachtjes neerleggen, naald erop. Zucht, het is echt een onderdeel van het luister plezier denk ik. Het geeft iets intiems. Zo kun je het geluid ook wel omschrijven. Met een plaat kan je meer betrokken worden bij de muziek. Dat merkte ik gisteren ook bij madison bij een direct vergelijk tussen de cd en lp versie van Eric Clapton - Unplugged. Veel meer intimiteit bij de LP.
Zwakste componenten in mijn setup zijn momenteel de TV en de platenspeler.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:16:03
Dat komt gedeeltelijk omdat jou groei in postings parallel loot aan je immense topic.
;D Inderdaad een beetje uit de hand gelopen in nog geen 2 jaar :o

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 10:16:03
Ben nu ook aan het brainstormen over wat er komen moet weer hoor. Nu een beamer niet door kan gaan moet ik het in andere upgrades zoeken. Een mooie grote plasma, een nieuwe platenspeler. Dat soort dingen. Voorlopig toch nog maar even genieten. Straks ga ik ook de platenspeler weer aansluiten. Ga de set een beetje omgooien. Begin het LP geluid een beetje te missen.
Jammer voor je dat de beamer niet doorgaat. Dan maar genieten van wat je hebt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Dat gebeurd ook uiteraard. Zit nu te denken de set een kwartslag te draaien en te gaan kijken voor een mooi laag meubel waar alles in kan. Mooie grote panasonic aan de wand. Dan hoor je me niet meer klagen. Denk dat ik met 50" ook tevreden kan zijn op 2,5 meter afstand ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

HTip

Citaat van: Kamidioblitz op april 22, 2009, 22:29:38
Dat gebeurd ook uiteraard. Zit nu te denken de set een kwartslag te draaien en te gaan kijken voor een mooi laag meubel waar alles in kan. Mooie grote panasonic aan de wand. Dan hoor je me niet meer klagen. Denk dat ik met 50" ook tevreden kan zijn op 2,5 meter afstand ;D.
Zeker! :thumbs-up: Blijft dat ook zo als je met M&G part III mijn nieuwe scherm (110") ziet op 3,5m afstand ;D

Even serieus. In de woonkamer hebben we nog een CRT van 36", dus 50" op 2,5m is erg gaaf. Zeker een mooie Panasonic Plasma :wub:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

MLCinema

Het kutte is dat er maandag iets speciaals is op mijn werk waarbij ik het scherm wat ik op het oog heb zou kunnen kopen voor 1100 nogwat. Alleen heb ik nu het geld niet ;). Balen, maarja. Komt wel goed. Meestal zakt de concurrentie en gaan wij mee. Dus ik merk het wel. Voorlopig nog even genieten. Nu weer van een net binnengekomen CD Nina Kinert -Pets & Friends. Erg lekkere muziek.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op april 23, 2009, 17:00:42
Het kutte is dat er maandag iets speciaals is op mijn werk waarbij ik het scherm wat ik op het oog heb zou kunnen kopen voor 1100 nogwat. Alleen heb ik nu het geld niet ;). Balen, maarja. Komt wel goed. Meestal zakt de concurrentie en gaan wij mee. Dus ik merk het wel. Voorlopig nog even genieten. Nu weer van een net binnengekomen CD Nina Kinert -Pets & Friends. Erg lekkere muziek.

Hele mooi cd 8)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Gelijk besteld nadat ik haar bij jou had gehoord. Wat een stem. Fenomenaal!
Citaat van: -madison- op april 24, 2009, 01:27:06
Hele mooi cd 8)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Marc,

Heb je wel eens een cd afgespeeld met de Pioneer? Ik ben erg benieuwt naar de prestaties ervan!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Echt nog nooit gewoon. Ook nooit de behoefte toe gevoeld omdat het allemaal wat aan de trage kant is en mijn CD speler gewoon prima presteerd. Wil het best een keer voor je testen hoor ;). Maar denk bijna zeker te weten dat jou marantz beter zal klinken ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

WickedGame

Citaat van: Kamidioblitz op april 23, 2009, 17:00:42
Het kutte is dat er maandag iets speciaals is op mijn werk waarbij ik het scherm wat ik op het oog heb zou kunnen kopen voor 1100 nogwat. Alleen heb ik nu het geld niet ;). Balen, maarja. Komt wel goed. Meestal zakt de concurrentie en gaan wij mee. Dus ik merk het wel. Voorlopig nog even genieten. Nu weer van een net binnengekomen CD Nina Kinert -Pets & Friends. Erg lekkere muziek.

Kan je als personeel niet een reservering plaatsen en dan weekje later afbetalen/ophalen? Zo'n geintje haal ik altijd uit bij mijn vestiging mocht ik net het geld niet hebben.  ;D

MLCinema

Ja dat kan op een zeker moment wel interessant zijn. Maar dat past niet bij mij. Al zou ik volgende maand wel voldoende hebben. Maja...
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 12, 2009, 10:04:26
Echt nog nooit gewoon. Ook nooit de behoefte toe gevoeld omdat het allemaal wat aan de trage kant is en mijn CD speler gewoon prima presteerd. Wil het best een keer voor je testen hoor ;). Maar denk bijna zeker te weten dat jou marantz beter zal klinken ;D

Als je het eens zou willen proberen!
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 12, 2009, 10:04:26
Echt nog nooit gewoon. Ook nooit de behoefte toe gevoeld omdat het allemaal wat aan de trage kant is en mijn CD speler gewoon prima presteerd. Wil het best een keer voor je testen hoor ;). Maar denk bijna zeker te weten dat jou marantz beter zal klinken ;D

Al getest? :D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Nog niet helaas, is er nog niet van gekomen. Zit of lang op de uni, of ik wordt afgebeuld in de MM ;D ;)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 14, 2009, 23:03:37
Nog niet helaas, is er nog niet van gekomen. Zit of lang op de uni, of ik wordt afgebeuld in de MM ;D ;)

;D
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Vandaag eindelijk even kunnen testen. Via de BD speler klinkt het geluid anders. Anders in de zin van slechter als via de cd speler. Wat opvalt is dat er een stuk diepte mist. Persoonlijk zou ik hetgeen wat ik hoor omschrijven als geluid in plaats van muziek, wat de CD speler weet weer te geven. De BD haalt bij lange na het niveau van de CD niet, wat ik ook verwacht had. Wel grappig om te testen overigens.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Kamidioblitz op mei 15, 2009, 12:29:50
Vandaag eindelijk even kunnen testen. Via de BD speler klinkt het geluid anders. Anders in de zin van slechter als via de cd speler. Wat opvalt is dat er een stuk diepte mist. Persoonlijk zou ik hetgeen wat ik hoor omschrijven als geluid in plaats van muziek, wat de CD speler weet weer te geven. De BD haalt bij lange na het niveau van de CD niet, wat ik ook verwacht had. Wel grappig om te testen overigens.

Voor de (analoge) cd weergave hoe ik hem dus niet te kopen.. Heb je hem ook met de DAC van de SR7002 gehoord? (bedankt voor het testen trouwens ;) )
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

MLCinema

Was geen eerlijk vergelijk, heb hem digitaal aangesloten gelaten op de SR7002. Niet op de Audiolab. De Audiolab is qua stereo performance uberhaupt al beter als de Marantz.
Laatst liep de Pio een keer vast, naja, vast hij wilde niet meer verder behalve als ik vooruit ging. Toen kwam ik er zondag achter dat ik de intro scene gemist had. Die dus gisteren maar even snel laten passeren. Wat een sound ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

Douma

Zonet je topic ook maar even doorgelezen. Wat sociale druk die ontstaat als iemand in je eigen topic post al niet met je doet.;D

Ik zie dat je met een Audiolab versterker speelt. Hoe zou je de klank omschrijven? Ik heb jaren terug ook Audiolab versterking gehad. Een voor en eind combinatie was dat. Ik heb die toen niet lang gehad. Ik wilde deze gebruiken als upgrade voor de Cyrus 2 + PSX die ik toen had. Ik vond de Audiolab combinatie toen naar mijn smaak te tam klinken.

"Nothing lasts, but nothing is lost."