Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 6 gasten bekijken dit topic.

jon81

Citaat van: ajbeefde op mei 30, 2015, 10:29:27
Zat ik ook, gewoon doen !

Canon 700D

Ik heb de 10-18 eindelijk aangeschaft!

Ik heb er nog niet heel veel foto's mee gemaakt, maar de testfoto's die ik al gemaakt heb, zijn veelbelovend.
De lens is sowieso heerlijk licht, het bereik spreekt me erg aan, en focussen gaat ontzettend snel en stil.

LG Oled55B8  Denon X2500H  Kodi media pc  Phillips BP7500S1  B&W DM302  B&W CC3  Solid HCM2  BK Gemini II  Canare 4S8

danielo

Ziet er goed uit, Vind ultra wide altijd 1 van de leukste lenzen om mee te spelen. Beetje jammer alleen dat voor sony alles zo duur is (rond 750 euro).

Veel plezier ermee.

Daniel.
denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

Rob Eric Blank

Ik ga toch maar weer eens met polatisatiefilters aan de gang. Een 77mm B=W gekocht en een specifieke insteek voor mijn Nikon 300mm.

danielo

#2903
hähnel Captur Remote Controls

http://www.hahnel.ie/index.cfm?page=viewNews&id=114&cYear=2014&cMonth=9

Om flash aan te sturen via 2.4Ghz. Geen ttl maar voor 59 euro wel wat andere leuke extra's zo kan je ook het andersom gebruiken dus als een wireless shutter trigger (inclusief bulb mode) of in combinatie. Ook kan je extra opties kopen voor detectie/trigger van geluid,licht , ir & laser voor een prijs van +/- 100 euro extra.

Nadeel is handleiding is summier, maar voor 59 euro werken ze wel en is denk ik niet de slechtste koop als je ooit iets wilt doen met die sensors of zelf andere sensors wilt maken.

Daniel.

voorbeelden :

https://www.youtube.com/watch?v=qTMwrjKyoQg

https://www.youtube.com/watch?v=c-CzNI9iqxY


denon avp/poa, b&w 802d2 - htm2d, jvc x500, dvdo vp50pro, apple, rel.

VlisChris

Citaat van: Rob Eric Blank op juli 23, 2015, 09:32:44
Ik ga toch maar weer eens met polatisatiefilters aan de gang. Een 77mm B=W gekocht en een specifieke insteek voor mijn Nikon 300mm.

Pola icm tele Rob?
Ik dacht dat dat weinig effect had? Nu moet ik wel zeggen, ik heb in ik denk geen 6 jaar een pola gebruikt ;)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank

Citaat van: Christiaan S op juli 23, 2015, 23:35:25
Pola icm tele Rob?
Ik dacht dat dat weinig effect had? Nu moet ik wel zeggen, ik heb in ik denk geen 6 jaar een pola gebruikt ;)
Op tele is het effect minder dan op groethoek (bij UWA werkt pola doorgaans niet, omdat je kleuren in de hoeken gaan veranderen). Het is vooral tegen schittering. Specifiek is dit voor racewagens. Door de hoek van het voorraam krijg je harde reflecties (ook bij niet tegenlicht). De ramen worden dan uitgebeten wit en is niet altijd wenselijk. Een pola helpt dat tegen te gaan.

NewHT

Hier ook net een Sony a6000 binnen, vooralsnog alleen met de 16-50mm lens. Eerst eens mee spelen......

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

VlisChris

Voor de rest duidelijk verhaal 8) Lijkt me wel dat je dan moet hopen dat je continue dezelfde kant uit staat te fotograferen :) Aan de andere kant, ze rijden (in principe) allemaal dezelfde kant op. Dus echt heel veel spektakel zal er vanaf de andere kant meestal niet te verwachten zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Rob Eric Blank


Erik

#2910
Vorige week een 21:9 34inch scherm gehaald van Dell en dat werkt ideaal met lightroom, lekker veel ruimte op je scherm vooral met inzoomen.
Sommige mensen verdelen het liever in 2 of 3 schemrne zodat je bv LR en PS tegelijk open kan hebben naast elkaar maar ik heb liever één groot scherm. Extra voordeel hij wordt al in fabriek gekalibreerd, rapport zit erbij.
Zou niet meer terug kunnen naar 24 inch.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

Dat rapport van de fabriek kun je gewoon weg gooien...
Elke computer is anders, elke videokaart is anders, en daarnaast heb je een profiel nodig (ICC) voor je computer en die zit er niet bij :D

Ik zou trouwens over een paar weken even kijken naar wat BenQ doet :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

KillerbeeNL

#2912
Als een scherm vanuit de fabriek is gekalibreerd dan mis je misschien wel de hele keten maar zo dramatisch zal dat niet zijn.

Elk scherm wat gekalibreerd is behoeft volgens mij geen kalibratie als er ergens in de keten een ander apparaat wordt geplaatst want dat klinkt wel heel dramatisch en haalt de theorie en het hele nut van een kalibratie van elke weergever onderuit.
Tools: i1pro en Chromapure Professional -- Audio: JBL SB400 soundbar+SUB -- TV: LG 47PW4500 LED -- Game: PS3 en een Wii voor de jeugd ;-)

Erik

Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  5, 2015, 07:01:46
Dat rapport van de fabriek kun je gewoon weg gooien...
Elke computer is anders, elke videokaart is anders, en daarnaast heb je een profiel nodig (ICC) voor je computer en die zit er niet bij :D
Ok zal niet perfect zijn maar toch altijd beter dan ongecalibreerd neem ik aan. Waarbij je schermen met een blauwe of gele gloed kreeg.
Je hebt in ieder geval een beter vertrekpunt zo. 
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

J.A.F._Doorhof

@killerbee,
Geloof me maar, ik werk ERG veel samen met een leverancier van schermen en die calibratie uit de fabriek is meer een rapport dat laat zien dat de monitor de specs aan kan, of wel dat hij perfect te kalibreren is. En het is inderdaad een goed start punt, beter dan bv een monitor die dit niet heeft. Echter er zit een te groot verschil tussen uit de doos en gekalibreerd.

Mensen denken soms dat omdat dit formulier erbij zit ze niets hoeven te doen maar dat is niet waar.
De calibratie van een PC/Mac monitor moet sowieso minimaal voor elke belangrijke opdracht of 1x per 2-3 weken. Het werkt iets anders dan bij een TV.


Daarnaast moet je hem natuurlijk wel op de juiste setting zetten als je hem aansluit :D
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Madhouse

#2915
Citaat van: J.A.F._Doorhof op augustus  8, 2015, 17:48:35
Mensen denken soms dat omdat dit formulier erbij zit ze niets hoeven te doen maar dat is niet waar.
Voor 80% van de gebruikers is dit voldoene, de overige 20% kalibreert zijn/haar monitor.

Ik ben het met je eens hoor dat een goed gekalibreerd scherm vele malen beter is maar er is gewoon een hele grote groep die het wel prima vind en er verder niets aan doet of er niets aan wil doen.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

LocoJ

Heb net eindelijk m'n lange zoom lens geupgrade;
Canon 70-200 mm L IS II USM

Blij mee!  :pompom:
The Underground Cinema
--Epson TW9100--Marantz SR7010--JBL LSR305 (x7)--Polk Audio RC65i (x4)--SVS PB1000 (x2)--Dune HD Base 3D--AppleTV4k—PlayStation4--RUConnected HDMI/interlinks/coax

Check: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=129948.0

vieze freddie

Very funny, Scotty.... Now beam down my clothes!
 We ain't a sharp species. We kill each other over arguments about what happens when you die, then fail to see the fucking irony in that.

Sk

Zojuist nieuw speelgoed aangeschaft!  O0

1    MT-24 EX Macro Twin Light
1    Canon MPE 65/2.8 1-5x Macro
1    Omni-Bounce 24XSET
1    Macrolite adapter 58-C

Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

VlisChris

#2919
Mijn laatste aanwinst is er 1 die van mij niet had gehoeven.

Gisteravond foto's aan het maken geweest waarbij het GIGANTISCH begon te regenen. Nu is mijn camera van binnen niet nat geworden (uiteraard al nagekeken) maar ik vrees dat het onweer in combinatie met de regen toch voor schade heeft gezorgd.
Sinds gisteravond krijg ik met mijn lenzen geplaatst de melding "error 01" (wat op zich niets schokkends hoeft te zijn, behalve dat het schoonmaken van de contacten geen enkel effect heeft). En zonder lenzen krijg ik de melding "error 20" wat ik vervelender vind omdat dat blijkbaar echt een mechanische foutmelding betreft.

Dus ik kan mijn mooie oude vertrouwde Canon 5DII waarschijnlijk voor reparatie wegbrengen. Bummer.
Edit: de camera en mijn lenzen zijn 18 maart 2011 bij me afgeleverd. Dus het ding is net een goede vier jaar oud. Beetje jong om al voor reparatie weg te mogen. Zeker omdat het vermoedelijk een voorkombare reparatie is. Die error 20 staat me nog het minste aan. Die 01 had toeval kunnen zijn.
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

Kak!

Firmware verhaal gelezen en gechekt?
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

Rob Eric Blank

Balen. Regenbuitjes kunnen funest zijn. Ik heb ooit na een hoosbui een kortsluiting op het cardreader deel gehad van mijn Nikon D700. Dit na 4 jaar intensief gebruik en reparatie was tegen de 600 a 700....bijna total loss.

VlisChris

Firmware verhaal?
@ Rob: het bizarre is dat ik thuis onmiddellijk de kaart en accu eruit heb gehaald en alles open heb weggelegd om te laten drogen. Maar er zat 0.0 zichtbaar vocht in. Zelfs geen condensatie.

Ergens vrees ik dat ik wel eens een probleem kan hebben. Ik hoop dat het (goedkoop) te repareren is. Maar het zou me niet verbazen als het duur wordt. Bij mijn 70-200 dacht ik de eerste keer ook dat het goedkoop werd. En dat was beide keren ook richting de 350/400 euro....
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

Nahpets

http://photography-on-the.net/forum/showthread.php?t=819464

CitaatI had ER 20 on my 5D2 as well. ERR-20 is a generic "Hardware Failure" error. I got that error shortly after upgrading, like within hours, of loading 2.0.5 Canon will recommend that you send it in to them. Although Canon didn't say this I believe there was a bug in that firmware version that was creating a hardware conflict. That firmware version didn't last long. I was getting this error off and on pretty regularly and like others I had to turn off the camera and take out the battery, I was getting ready to send my camera in for what I was sure was going to be pricey repair, UNTIL, I upgraded the firmware to 2.0.7 (now 2.0.8) and the "hardware problem" suddenly disappeared. I've been shooting for a while now without any more ERR-20s. Was it the firmware? You decide. What I know is ERR-20 has not recurred since 2.0.5 on my camera and only with that firmware version.
I love everybody!
Some I love to be around,
some I love to avoid,
and all others I would love to punch in the face.

VlisChris

Thanks!
Alleen heeft mijn camera al heel lang versie 2.12 en heb ik daar niks mee gedaan.
Af en toe Magic Lantern. Maar dat draait naast je gewone firmware vanaf je kaartje. En op dit kaartje stond geen ML.
Maar ik zal het straks eens proberen. Wellicht dat een update van de firmware helpt :)
Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.