Wat is je laatste fotografie aanschaf

Gestart door J.A.F._Doorhof, april 1, 2008, 08:53:43

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

LittleNinja

Citaat van: Nosferatu op juli 17, 2022, 21:13:35
Bijzondere ervaring Ninja, eventuele onderzoekskosten rekenen welke meer kost dan een nieuwe voor een stom missend schroefje.

Ja, die optelsom verbaasde mij ook. Is een standaard riedeltje van die kerel. Prima, maar probeer even diep adem te halen zodat het zuurstof helemaal tot bovenin komt en overweeg nogmaals mijn argumenten.

Citaat
Had laatst voor een verwachte regenachtige vakantie (Schotland  :smile:) een goedkope stormparaplu gekocht bij een Bol.com reseller. 1x gebruikt en we zagen een paar minuscule gaatjes in het doek. Mailtje eraan gewaagd, geen probleem, gooi maar weg, we sturen direct een nieuwe. Daarna een litertje anti-groen (voor bestrating, NIET voor fotografie  ::)) welke bij aankomst lekte. Ook hier per direct een nieuwe fles opgestuurd. Wil je de oude fles terug ? Nee joh, teveel moeite, gebruik gewoon wat er nog in zit, klaar.

Kijk, da's klantenservice, dan kom je een volgende keer terug. Kamera-Express zou gewoon contact moeten opnemen met SmallRig voor een reserve onderdeeltje en niet moeilijk doen. Vermoedelijk doet SmallRig dat ook niet en zullen die (zoals Frank al zegt) dat gewoon opsturen.

En dat zijn waarschijnlijk nog bedrijven waar je niet eens structureel besteld hebt. Ik heb voor mijn doen redelijk wat spaargeld hun kant op gefietst de afgelopen vier jaren.

Ach.. we gaan het zien.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

J.A.F._Doorhof

Wilde je alleen wat inzicht geven waarom ;)
Korste klap blijft even met small rig mailen

Hou ons op de hoogte
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

AudioEnZo

Waardeloze situatie en hier zou ik ook moeite mee hebben. Je h ebt met hen een overeenkomst en zullen ze binnen de garantie een ondeugdelijk product moeten repareren cq omruilen voor een goede.

Of gaat het hiero?
Citaat van: LittleNinja op juli 17, 2022, 17:50:42
Ik dacht "laat ik die vanavond maar even proberen vast te draaien.". Echter een minuutje verder lag het onderdeeltje er plotseling vanaf en was het minuscule schroefje verdwenen.
Dus dat ze het een probleem vinden dat je zelf hebt lopen schroeven aan dat ding? Mits je ze dat hebt verteld natuurlijk.

Nosferatu

Citaat van: AudioEnZo op juli 19, 2022, 06:40:13
Waardeloze situatie en hier zou ik ook moeite mee hebben. Je h ebt met hen een overeenkomst en zullen ze binnen de garantie een ondeugdelijk product moeten repareren cq omruilen voor een goede.

Of gaat het hiero?Dus dat ze het een probleem vinden dat je zelf hebt lopen schroeven aan dat ding? Mits je ze dat hebt verteld natuurlijk.
Och, weet niet, loop met enige regelmaat de schroefjes van m'n statief ook na, even een check of alles nog zit zoals het hoort te zitten om maar niet 'in het veld' wat onderdeeltjes te verliezen. :smile: Geloof nl. niet dat Ninja opzettelijk de boel losdraait, gewoon omdat het kan. De reactie van KA is m.i. niet helemaal correct, misschien net de verkeerde balie-medewerker ervoor ? Maar even afwachten hoe SmallRig reageert.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op juli 19, 2022, 06:40:13
Waardeloze situatie en hier zou ik ook moeite mee hebben. Je h ebt met hen een overeenkomst en zullen ze binnen de garantie een ondeugdelijk product moeten repareren cq omruilen voor een goede.

Of gaat het hiero?Dus dat ze het een probleem vinden dat je zelf hebt lopen schroeven aan dat ding? Mits je ze dat hebt verteld natuurlijk.

Zo ver ben ik nooit gekomen. Het onderdeel viel er al enkele minuten erna van het product af.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Àh oké. In dat geval hebben ze, lijkt mij, geen andere keus dan het goed op te lossen. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak helaas totaal verschillende zaken  :nopompom:

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op juli 19, 2022, 11:59:02
Àh oké. In dat geval hebben ze, lijkt mij, geen andere keus dan het goed op te lossen. Maar gelijk hebben en gelijk krijgen zijn vaak helaas totaal verschillende zaken  :nopompom:

Gaat goed komen. Ik verwacht dat ze via de mail met een oplossing komen. Tot op heden hebben ze altijd prima geholpen. En anders heb ik weer een mooi doel in mijn leven. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

VlisChris

Arguing with a genius is difficult.
Arguing with an idiot is impossible.

AudioEnZo

Citaat van: LittleNinja op juli 19, 2022, 12:27:23
Gaat goed komen. Ik verwacht dat ze via de mail met een oplossing komen. Tot op heden hebben ze altijd prima geholpen. En anders heb ik weer een mooi doel in mijn leven. :D
En? Al een oplossing aangeboden gekregen?

Zelf een mooie Gitzo/RRS statief set overgenomen:

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus  3, 2022, 09:15:57
En? Al een oplossing aangeboden gekregen?

Zelf een mooie Gitzo/RRS statief set overgenomen:


Ik ken iemand die iets hogerop in de organisatie zit. Die heb ik benaderd omdat er vanuit de chat na een week nog niet gereageerd werd op mijn vraag. Hij heeft mij aangegeven om hem opnieuw langs te brengen. Ik zou een nieuwe meekrijgen. Ik heb gezegd dat ze hem maar op moeten sturen voor reparatie. Het is wat onzinnig om een volledig nieuwe mee te geven en dan een gebruikte in je maag gesplitst te krijgen. Ik wacht wel een paar weekjes tot het opgelost is. Waarschijnlijk tussen de 3 en 4 weken.

Die Gitzo ziet er industrieel stevig uit man! Is dat nog te tillen??
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Nou ja, er zit dus wel een beetje schot in.

De Gitzo/RRS set is inderdaad zwaarder dan wat ik had, maar die kon ik toch ook al niet meenemen als ik in mijn uppie op pad ga. Deze "nieuwe" set is wel veel stabieler. Neem het over van een goede kennis en komt over een paar weken mijn kant op.

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus  3, 2022, 10:19:47
Nou ja, er zit dus wel een beetje schot in.

Dit komt wel goed inderdaad.

Citaat
De Gitzo/RRS set is inderdaad zwaarder dan wat ik had, maar die kon ik toch ook al niet meenemen als ik in mijn uppie op pad ga. Deze "nieuwe" set is wel veel stabieler. Neem het over van een goede kennis en komt over een paar weken mijn kant op.

Tof! al een shoot op de planning staan met deze nieuwe aanwinst? Iemand suggereerde ergens hier al even de Historic GP in Assen... :D

Mijn statief is relatief licht (1,4kg), maar is onhandig compact (dik en kort) en vooral ook koud (aluminium).

Uitgestald is hij overigens met 1.73m wel mooi hoog.
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Nope, nog niets gepland, ik zie altijd wel wat er op mijn pad komt.

Heb nog wel een carbon in de aanbieding :D
https://link.marktplaats.nl/m1870153827

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus  3, 2022, 10:42:06
Nope, nog niets gepland, ik zie altijd wel wat er op mijn pad komt.

Heb nog wel een carbon in de aanbieding :D
https://link.marktplaats.nl/m1870153827

Voorlopig moet ik leren leven met de keuzes die ik gemaakt heb. :D

Oh ja, ik heb handschoenen gekocht. Was goedkoper dan een nieuw statief. Helpt ook buiten momenten van fotograferen. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Altijd lekker als het koud is.
Heb hier ook nog ergens een paar handschoenen rondzwerven waar de wijsvinger en duim van open geklapt kunnen worden voor bedienen van de camera [emoji991]

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus  3, 2022, 09:15:57
En? Al een oplossing aangeboden gekregen?

Zelf een mooie Gitzo/RRS statief set overgenomen:


Update!

Zoals aangegeven had ik de SmallRig teruggebracht naar een KE vestiging. Er was mij voorgesteld om een volledig nieuwe mee te krijgen, maar dat vond ik niet zozeer nodig.

Vandaag stond de PostNL meneer voor de deur (enigszins onverwacht) met een mooi doosje in zijn hand. Ik vermoedde al dat dit iets met de SmallRig te maken zou kunnen hebben.. en wat bleek: alsnog een volledig nieuwe ontvangen. Uiteindelijk dus erg goed opgelost van die gasten (zowel KameraExpress als SmallRig). Als ik dat ene momentje van teleurstelling er even tussenuit peuter, is het ook nog eens redelijk rap opgelost (binnen twee weken) voor iets wat 4 tot 6 weken zou gaan duren.

Al met al ben ik weer blij met het stukje alu om mijn body heen. Goodtimes. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Kijk aan, mooi dat het is opgelost [emoji1303][emoji1303]

AudioEnZo

Omdat ik een statief met balhoofd heb overgenomen was mijn eigen Redged statief met Manfrotto 468MG hydrostatisch balhoofd en RRS B2-Pro II klem over en stond te koop. Weinig biedingen of veel te laag natuurlijk. Tot ik me bedacht dat van het statief ook een monopod kan worden gemaakt, altijd handig als steuntje. Zo gezegd zo gedaan en ik blij want minder geld weggesmeten :D


LittleNinja

Voor welke doeleinden wil je deze gaan gebruiken?
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Voor momenten met bij voorbeeld wat minder licht en dus iets langere sluitertijden, dan kan ik wel wat steun gebruiken.

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus 10, 2022, 12:59:43
Voor momenten met bij voorbeeld wat minder licht en dus iets langere sluitertijden, dan kan ik wel wat steun gebruiken.

Akkoord. Snap ik. Ik twijfel bijvoorbeeld als ik met een flinke zoom op pad ga en een heel statief mee moet nemen om bijvoorbeeld wildlife te gaan schieten, of bijvoorbeeld voertuigen op het circuit of zoals gisteravond dat ik mezelf een mooie uitdaging gaf door met de 150-500 de stad in te duiken.. :D :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo

Ook voor dat doeleind is het wel een goede hulp. Je zou het gewoon altijd in de auto kunnen laten, heb je het altijd bij de hand, geen twijfel meer nodig :)

LittleNinja

Citaat van: AudioEnZo op augustus 10, 2022, 13:33:10
Ook voor dat doeleind is het wel een goede hulp. Je zou het gewoon altijd in de auto kunnen laten, heb je het altijd bij de hand, geen twijfel meer nodig :)

Daar ligt mijn statief ook al. Het wordt druk in die auto. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"

AudioEnZo


LittleNinja

Weer wat zooi gehaald...

Achtergrondrollen (geel en rood)
Ophangmateriaal zodat ik er drie tegelijk op kan hangen aan de mobiele setup.
Een tweetal Quickfold stripboxen
Een extra parapluutje
Een gridje voor mijn 120cm softbox
En een nieuw lensje ter vervanging van mijn Samyang 35mm f1.4

Binnenkort een leuk opdrachtje waar ik een aantal van deze zaken voor nodig ga hebben. We kunnen er weer mee aan de slag. :D
"Je moeder is de dwaling van het inzicht."
"Intelligentie gaat om wat je niet weet en wat je doet met je gebrek aan kennis."
"If you think education is expensive, try unprotected sexual intercourse,"