Plasma / Conventionele tv

Gestart door ChrisDekker, april 30, 2003, 19:25:48

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ChrisDekker

Goedendag,

Ik heb een vraag :

Mijn oude televisie is aan vervanging toe (Jvc 50 hertz 70 cm).
Nou is mijn oog gevallen op de nieuwe plasma van Philips, type 32PF9965 met Pixel Plus.
Ik ben erg onder de indruk van de beeld kwaliteit op een 32pw9527 van een kennis van me. Is de beeldkwaliteit van de 32PF9965 gelijk aan de 32 pw 9527 of ligt deze hoger of lager?
Nou is de vraag is het prijs verschil van 2000 euro gerechtvaardigd op een plasma. Plasma kost laag in de 4000 euro en de pw9527 kost om en nabij 2100 euro.
Dit is brutoadviesprijs, dus het kan iets meer/minder schelen.
Nog 2 vragen over de 32PF9965 . Is het zo dat de levensduur van een plasma beeldscherm niet verder gaat dan 7 a 8 jaar,
en kan deze ook gecalibreerd worden?

Bij voorbaat dank,

Christiaan
CD

MrPink

Op het merendeel van je vragen kan ik geen antwoord geven, maar het is gebleken dat calibreren bij een plasma niet heel veel extra oplevert, omdat de grayscale al goed staat. Andere zaken kunnen natuurlijk nog steeds worden gecalibreerd :)

Groetjes,
Oscar

PM

Ik ken de specifieke modellen niet.. maar naar mijn idee kan je tot nu toe nog steeds beter een conventionele tv kopen dan een plasma.. (als het om beeldkwaliteit gaat) Meestal geeft een plasma een onrustiger beeld.. ga maar eens in de winkel vergelijken...
Groeten, Peter

bryan vd B

hi,

Plasma tv's zijn mooie toestellen en kunnen progressive aangestuurd worden in tegenstelling tot normale tv's die dit niet ondersteunen op zeer enkele na.
Je moet in de winkel gaan kijken of je zelf verschil ziet in beeldkwaliteit en of die 2000 euro meer voor de plasma gerechtvaardigd is.
Dit kun je alleen zelf bepalen.Ik heb zelf de 36pw9527 gehad en weggedaan omdat ik op den duur gek werd van de digitale artifacts die pixelplus met zich mee bracht.
Mijn advies is dan ook om goed te kijken naar snelle bewegingen en dan vooral scroll bewegingen op een dvd die je goed kent.
Kijk dit stukje film op beide tv's en zie voor je zelf of je de artifacts ziet zoniet ga dan voor je zelf na of je 2000 euro meerprijs voor de plasma over hebt.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

mISSCHIEN TIPJE OM IN IEDER GEVAL FF INFORMATIE IN TE WINNEN OF DE KABELEXPLOITANT JOUW PLASMA AAN KAN.HEB GEHOORD DAT DAT WEL EENS PROBLEMEN KON OPLEVEREN MET GEWOON TV KIJKEN.
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

ChrisDekker

Hoezo is het een off-topic??
Omdat je geen antwoord kan geven op de gestelde vraag, of omdat deze vraag misschien relevant voor je is?
Voor mij is ie namelijk wel van toepassing omdat ik niet met een tv wil kopen waar ik achteraf misschien bedenkingen bij hebt!

Mvrgr

Chris
CD

MrPink

Ehh, wie zegt dat het off-topic is?

Groetjes,
Oscar

Erik

Jij toch? je zegt het nou alweer, je houdt zelfs een bordje omhoog ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bryan vd B

Citaat van: ChrisDekker op mei  3, 2003, 10:46:19
Hoezo is het een off-topic??
Omdat je geen antwoord kan geven op de gestelde vraag, of omdat deze vraag misschien relevant voor je is?
Voor mij is ie namelijk wel van toepassing omdat ik niet met een tv wil kopen waar ik achteraf misschien bedenkingen bij hebt!

Mvrgr

Chris

Hi,

Ehh cris op wie reageer je nu ??? ;)

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

MrPink

@ Erik: Hoezo off-topic? ;D

Groetjes,
Oscar

ChrisDekker

Hallo,

Op mr Pink. Senior Member. Bordjes Off -topic.
Vond eigenlijk dat ik voor mezelf een dringende vraag stelde.
Is namelijk mijn eerste maal hier dat ik wat post.
Lees het met graagte maar als je op deze manier afgebrand wordt met "off topic".

Met vr. Gr.

Christiaan
CD

ChrisDekker

Citaat van: dennis op mei  1, 2003, 23:27:38
mISSCHIEN TIPJE OM IN IEDER GEVAL FF INFORMATIE IN TE WINNEN OF DE KABELEXPLOITANT JOUW PLASMA AAN KAN.HEB GEHOORD DAT DAT WEL EENS PROBLEMEN KON OPLEVEREN MET GEWOON TV KIJKEN.

Hallo,

Oh is dat zo, ik woon in Noord Holland. Het lijkt mij geen probleem, maar dit beter voor de zekerheid nog ff checken .Zou zonde zijn als je er een koopt , en dan sneeuw ziet.

Gr Chris
CD

ChrisDekker

Citaat van: MrPink op mei  4, 2003, 02:28:03
@ Erik: Hoezo off-topic? ;D

Groetjes,
Oscar

Ik snap hem nou ... het is je lijfspreuk heb ik verderop op de site gezien.. excuses van mijn kant..

Gr Chris
CD

Scarp

Welkom op HTForum Chris :)

Plasma tv's zijn nog steeds niet van de beeldkwaliteit van een goede conventionele breedbeeld tv. Uiteraard zijn ze wel groter qua beeldformaat, dus als je daarvoor wilt gaan, dan is Plasma geen slechte keus (of back projection). Echter hoef je niet 40 inch of groter, maar is 36" voldoende dan zou ik zeker voor een normale breedbeeld tv gaan en het geld wat je ermee bespaart ergens anders aan uitgeven (voor 2000 euro kan je ook een leuke projector kopen, waarmee je in het groot films kan kijken. Gewoon tv uitzendingen op je bb tv).

Erik

Nou ik Scarp ik heb zaterdag aardig wat plasma'tjes gezien bij MM arena, daar zaten mindere tussen, maar ook grotere 40inch? en die hadden een plaatje, ik wou dat mijn tv daarbij in de buurt kwam. Wow, maar ook een prijskaartje  ;D
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroenskie

Hi ,ik was toevallig bij mediamarkt,en daar hadden ze een nieuwe sony LCD staan ,ECHT super,Ik ging kijken voor de Loewe Articos , maar dit was eigenlijk nog mooier.
Ik weet dat (ik tenminste )  men geen hoge pet op heeft van de kennis van de mensen die daar werken MAAR de jongen die mij heeft geholpen vertelde mij dat het nu allemaal LCD ging worden IPV Plasma heeft iemand hier meer info over ?

vr gr jeroenskie

MrPink

Hoi Chris, geen probleem hoor :)

Groetjes,
Oscar

bryan vd B

Citaat van: jeroenskie op mei  4, 2003, 22:41:55
Hi ,ik was toevallig bij mediamarkt,en daar hadden ze een nieuwe sony LCD staan ,ECHT super,Ik ging kijken voor de Loewe Articos , maar dit was eigenlijk nog mooier.
Ik weet dat (ik tenminste )  men geen hoge pet op heeft van de kennis van de mensen die daar werken MAAR de jongen die mij heeft geholpen vertelde mij dat het nu allemaal LCD ging worden IPV Plasma heeft iemand hier meer info over ?

vr gr jeroenskie

hi,

Dat lcd nu in een rap tempo beter aan het worden is is een feit maar zie denk ik toch meer toekomst in de plasma schermen maarja  niemand weet dat nog denk ik.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

Erik

De prijs is voorlopig nog de grootste handicap, er zijn dagen dat ik geen 10.000 in mijn zak heb zitten.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

bryan vd B

Citaat van: Erik op mei  5, 2003, 19:57:31
De prijs is voorlopig nog de grootste handicap, er zijn dagen dat ik geen 10.000 in mijn zak heb zitten.

Heb je dat niet eens ;D ;)

Nee zonder dolle de prijs is zeker nog de grootste spelbreker.

Bryan
SONOS MAGNA ULTIMO, CHORD 2QUTE, SUDGEN MASTERCLASS PREAMP, ELSDON WONFOR AUDIO M50 PRO POWERAMP, ARTSPEAK CUSTOM BUILD LOUDSPEAKERS.

dennis

Citaat van: ChrisDekker op mei  4, 2003, 17:16:26
Citaat van: dennis op mei  1, 2003, 23:27:38
mISSCHIEN TIPJE OM IN IEDER GEVAL FF INFORMATIE IN TE WINNEN OF DE KABELEXPLOITANT JOUW PLASMA AAN KAN.HEB GEHOORD DAT DAT WEL EENS PROBLEMEN KON OPLEVEREN MET GEWOON TV KIJKEN.

Hallo,

Oh is dat zo, ik woon in Noord Holland. Het lijkt mij geen probleem, maar dit beter voor de zekerheid nog ff checken .Zou zonde zijn als je er een koopt , en dan sneeuw ziet.

Gr Chris

Ik als amsterdammer kan niet anders zeggen dat ik ook uit noord holland kom,maar ik weet niet wie jouw kabelexploitant is,want UPC heeft het niet zo nauw met zijn aansluitingen......
I am not what happened to me.
I am what I choose to become.

ChrisDekker

Citaat van: Erik op mei  5, 2003, 19:57:31
De prijs is voorlopig nog de grootste handicap, er zijn dagen dat ik geen 10.000 in mijn zak heb zitten.

Philips in Duitsland is niet zo gek duur... 32 inch plasma met Pixel Plus voor 3800 euro Boomerang voet....
Lijkt me wel een redelijke prijs voor zo'n toestel.
Tenminste als de beeldkwaliteit oke is..

Chris
CD

Erik

Citaat van: ChrisDekker op mei  5, 2003, 22:35:58
Citaat van: Erik op mei  5, 2003, 19:57:31
De prijs is voorlopig nog de grootste handicap, er zijn dagen dat ik geen 10.000 in mijn zak heb zitten.

Philips in Duitsland is niet zo gek duur... 32 inch plasma met Pixel Plus voor 3800 euro Boomerang voet....
Lijkt me wel een redelijke prijs voor zo'n toestel.
Tenminste als de beeldkwaliteit oke is..

Chris
I know  ;D maar er stonden er dus ook van 10.000 naast en daar vielen die goedkopere modellen weer bij het niet. Kan natuurlijk ook met (gebrek aan) afstelling te maken hebben gehad
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill