Meerdere ruimtes voorzien van beeld en geluid

Gestart door relax, maart 20, 2008, 16:01:47

Vorige topic - Volgende topic

relax

Beste mensen,

Een kennis van me heeft gevraagd om eens uit te zoeken wat er mogelijk is.

Hij heeft meerdere ruimtes waar beeld en geluid wenselijk zijn en wil dit op een zo handig mogelijke manier oplossen.

Kamer 1: TV met geluid
Kamer 2: TV, geluid, computers
Kamer 3: HT met beamer en 5.1
Kamer 4: TV met 5.1

Nu wordt binnenkort de vloer gestort en moet er eerst bedacht worden welke bekabeling handig is om mee te storten in de buizen :-). Hoe zouden jullie de kamers voorzien van de juiste signalen?

Vaak moeten de kamers separaat aan te sturen zijn, maar soms (feestjes) wil je in alle kamers hetzelfde kunnen afspelen / weergeven.

Alle tips waar ik aan kan denken verneem ik graag van de kenners :-).

Stel dat er ook al tips zijn voor de apparatuur, dan ben ik daar ook erg blij mee omdat ik dan al na kan denken over de mogelijkheden. Misschien moet het gewoon supersimpel en per kamer stand alone blijven, maar misschien is het wel veel handiger om alles centraal te regelen.

Alvast bedankt voor het meedenken!
HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...

relax

Audioaccess W.H.E.N. Audio/Video Distribution/Surround System

http://www.soundandvisionmag.com/audiovideo/2429/audioaccess-when-audiovideo-distributionsurround-system.html

Iemand misschien info mbt beproefde systemen die ook HDMI doen?

HOME THEATHER: Denon 3806  |  Monitor Audio 4xRS8 & 1xRS-LCR  |   Velodyne DD15  |  Wanted: CD speler / DVD speler / meer vrije tijd...
LARGE SCALE ACTIVE THEATER: 4 x Tecnare V15PC | 4 x Logic System ND218 (ahh, mag ie nog even hard?)...