Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Citaat van: tiptop op mei 16, 2009, 20:37:15
Het verschil bij blurayspelers zit 'm vooral ook in hoe ze dvd's afspelen en niet zo zeer in het afspelen van BD's ;)

Er zijn er bij die maar matig met dvd omgaan, maar ook die dvd nog steeds heel erg mooi doen. (volgens de berichten zouden de pio's dat dus wel mooi doen)

Hmm oke.. Het is maar de vraag hoeveel dvd's nog in de speler ga als ik eenmaal over ben op BD ;D En dan nog ben ik best bereid iets aan kwaliteit in te leveren.

Het gaat dus een Panasonic worden! Ik zit zelf te denken aan een BD35, iemand nog andere opties?
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

-madison-

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 20:47:09
Ik heb een paar dagen geleden een DVDtje (Stardust) gekeken op mijn Pana BD55, zag er prima uit en totaal geen artifacts te zien, dus ik ben meer dan tevreden over de DVD upscaling van de Pana.

Goed om te horen, dat zit dus ook wel goed 8) Waarom heb je overigens voor de BD55 gekozen?
And always, always will.

celerontje

Om analoog 5.1 op mijn Teufel 5.1 set te kunnen hebben met DTS-HD MA decodering.
Ik kon destijds kiezen tussen de Pana BD55 en de Sony S550.
Gelukkig heb ik niet voor de Sony gekozen, want ik heb laatst de S350 gezien (videogedeelte hetzelfde als bij de S550, volgens mij) en de 3:2 pulldown op 60hz judderde echt vreselijk, terwijl de judder bij de Pana BD55 eigenlijk te verwaarlozen is, je ziet het een klein beetje. (dit heb ik vergeleken met de openingscene van The Dark Knight, waar veel vloeiende camerabewegingen in zitten)
Plus dat de Sony standaard de film afspeelt gerommel aan het gamma van je beeld, wat erg omslachtig is om steeds te wijzigen.

Die Sony kan wat mij betreft lekker buiten in de regen staan, de Pana heeft gewoon een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Lijken me toch wel een plausibele redenen, toch? :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 23:23:00
Om analoog 5.1 op mijn Teufel 5.1 set te kunnen hebben met DTS-HD MA decodering.
Gelukkig heb ik niet voor de Sony gekozen, want ik heb laatst de S350 gezien (videogedeelte hetzelfde als bij de S550, volgens mij) en de 3:2 pulldown op 60hz judderde echt vreselijk, terwijl de judder bij de Pana BD55 eigenlijk te verwaarlozen is, je ziet het een klein beetje. (dit heb ik vergeleken met de openingscene van The Dark Knight, waar veel vloeiende camerabewegingen in zitten)
Plus dat de Sony standaard de film afspeelt gerommel aan het gamma van je beeld, wat erg omslachtig is om steeds te wijzigen.

Die Sony kan wat mij betreft lekker buiten in de regen staan, de Pana heeft gewoon een erg goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Daar heb je gelijk in!
And always, always will.

Sol

Citaat van: celerontje op mei 16, 2009, 23:23:00

Plausibel? Gewoon totaal logisch. ;)
Current HT:  Denon 3808 | Monitor Audio GS20 + RX LCR | Sony 55W9 | Oppo 93 | PS4 | PS3 Phat | PS2 Phat

Not only do I not know the answer, I don't even know what the question is.

celerontje

Citaat van: -madison- op mei 16, 2009, 23:31:47
Daar heb je gelijk in!
Dank u! :)
Citaat van: Sol op mei 16, 2009, 23:43:15
Plausibel? Gewoon totaal logisch. ;)
Idem, dus ook: Dank u! ;D

En nu maar eens in mijn nest duiken, de M&G staat voor boeg!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

-madison-

Aangezien ik niet kon langer wachten heb ik vanmiddag een blu ray speler gekocht. De Panasonic BD35:

Natuurlijk meteen even uitgepakt, en het is een mooi slank vormgegeven apparaat. Vooral in vergelijking met bijvoorbeeld de Pana BD30 of de Sony S300 is ie een stuk kleiner.
Zometeen zal ik hem aansluiten en genieten van de eerste blu ray; Ice Age :D
And always, always will.

R

tiptop

Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Davey

Superstrak beeldje dadelijk dus. Veel plezier ermee  :thumbs-up:

Jean Sibelius

Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

MLCinema

Ah, je kon niet wachten. Naja, volkomen terecht! Veel plezier ervan, maar dat gaat wel goed komen heb ik zo het idee! ;D
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: R op mei 19, 2009, 20:41:17
Have fun!! en gefeli!

Thnx, het is echt een genot na al het download gezeur met de WDtv dat ik nu gewoon een schijfje in een speler schuif en er beeld is! ;D

Citaat van: tiptop op mei 19, 2009, 20:43:12
Feli :bigsmile:

Geniet ze 8)

Thnx
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Davey op mei 19, 2009, 20:53:47
Superstrak beeldje dadelijk dus. Veel plezier ermee  :thumbs-up:

Ja superstrak idd! Net ice age gekeken, echt heel vet 8) (Al is het slechts 720P)
And always, always will.

-madison-

Citaat van: Jean Sibelius op mei 19, 2009, 21:00:19
Veel plezier met je nieuwe aanwinst!!! :)

Thnx Jan!

Citaat van: Kamidioblitz op mei 19, 2009, 21:09:40
Ah, je kon niet wachten. Naja, volkomen terecht! Veel plezier ervan, maar dat gaat wel goed komen heb ik zo het idee! ;D

Nee kon idd niet meer wachten ;D En ben ook blij dat ik nu de overstap heb gemaakt. Wat een genot dat HD :D
And always, always will.

HTip

Die komt me bekend voor :unsure: ;D

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8) Hoe was Ice Age?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op mei 20, 2009, 01:09:27
Wie zou je die toch aanbevolen hebben...? ;D

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op mei 20, 2009, 01:09:27

Gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst 8) Hoe was Ice Age?

Thnx 8)
Ice Age was super! Ik heb hem bekeken op m'n hd-ready samsung lcd en dat was al genieten. Naast het feit dat het een leuke film is, ziet ie er ook nog eens erg goed uit. Ik zat op zo'n 2 meter (lcd is overigens 82cm) en kon zo goed alle details zien.

Morgen zal ik de speler eens testen met wat dvd materiaal, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op mei 20, 2009, 02:05:03
Thnx 8)
Ice Age was super! Ik heb hem bekeken op m'n hd-ready samsung lcd en dat was al genieten. Naast het feit dat het een leuke film is, ziet ie er ook nog eens erg goed uit. Ik zat op zo'n 2 meter (lcd is overigens 82cm) en kon zo goed alle details zien.

Morgen zal ik de speler eens testen met wat dvd materiaal, ik ben benieuwd hoe dat eruit ziet.
openings scene moet je echt op een goede set horen. tril je de kamer uit! en de ijspegels vliegen je om de oren!!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

-madison-

Citaat van: Robbert54 op mei 20, 2009, 02:40:11
openings scene moet je echt op een goede set horen. tril je de kamer uit! en de ijspegels vliegen je om de oren!!

Ik hoop binnenkort de tv + blu ray speler ook te kunnen verhuizen zodat de hele set weer bij elkaar is. Dan zal ik de film nog wel eens kijken ;D

Net trouwens nog even een dvd met de Panasonic afgespeeld en het beeld doet absoluut niet onder voor m'n Samsung dvd speler! Het is dus qua beeld een goede aanschaf, nu nog eens kijken hoe het audio gedeelte is.
And always, always will.

Guester

Mooie speler :) Ben er al uit wbt. de DAC?
Sonos - Spotify

tiptop

Altijd even afwachten geblazen idd. Of de dvd weergave ook goed is. Gelukkig zijn de pana daar ook redelijk goed in. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

-madison-

Citaat van: willem_tdi op mei 20, 2009, 18:46:48
Mooie speler :) Ben er al uit wbt. de DAC?

Thnx! Nee ben er nog niet helemaal over uit, hier kom ik zo even op terug ;D
And always, always will.

-madison-

Citaat van: tiptop op mei 20, 2009, 18:53:04
Altijd even afwachten geblazen idd. Of de dvd weergave ook goed is. Gelukkig zijn de pana daar ook redelijk goed in. :)

Idd. De dvd weergave valt me zeker niet tegen! Er zullen zeker wel spelers zijn die dit beter doen, maar voor mij is het prima.
And always, always will.