Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

-madison-

Vandaag bij onze zweedse vrienden eindelijk een nieuwe bank gekocht! Hij zit/ligt super en ziet er ook nog eens een stuk beter uit. Wel is ie enorm veel groter, maar goed het past nu precies ;D Natuurlijk ook meteen even wat muziek beluisterd, en het effect is wel goed merkbaar; bij de "klap test" veel minder echo. Dus alleen maar positieve dingen!

Binnenkort weer een nieuw foto'tje dus ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

HTip

2 vliegen in één klap. En lekker zitten en ook nog de akoestiek verbeteren. Goed hoor :thumbs-up:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Ik zat al een tijdje te kijken naar een media speler voor HD, en heb nu dan eindelijk een besteld!

De WD TV mediaplayer

Ook nog een HD er bij besteld (640GB)

Nu maar hopen dat Alternate ze ook daadwerkelijk op voorraad heeft, zoals op hun site staat.

Dit weekend maar eens flink downloaden zodat ik hem volgende week meteen aan het werk kan zetten ;D
And always, always will.

-madison-

Donderdag nacht had ik de WD tv + HD besteld en Zaterdag waren ze al binnen! Helaas was ik er niet, maar ik heb het net opgehaald bij de buren.
Meteen even een filmpje op een USB stick gezet, en aangesloten op de WD TV. En het is inderdaad Plug & Play, alles doet het meteen en het beeld is zelfs met non-hd materiaal erg mooi!
Nu nog even al m'n videomateriaal kopiëren naar de HD..
And always, always will.

HTip

Da's snel :o

Is het een alternatief voor een Popcorn Hour?

Veel kijkplezier 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Ja en nee, deze kan niet aan het netwerk, hier sluit je gewoon een harde schijf of flashgeheugen op aan met USB.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

-madison-

Het idd een beetje vergelijkbaar met de PCH, maar zoals Celerontje al zegt: geen netwerk.

Gelukkig had ik ook niet die bedoeling, het is eigenlijk precies wat ik zoek; een mediaspeler die alle formaten weergeeft en waar je een externe HD aan kunt hangen. Dit kan de PCH waarschijnlijk ook wel, maar die is een stuk duurder!

Vanavond staat Wall-E in 720P op het programma dus dat zal wel goed komen 8)
And always, always will.

-madison-

Het is hier alweer een tijdje stil, dus weer even een update.
Aangezien ik nu al een aantal dagen ziek op bed lig heb ik mooi de tijd om dit topic wat bij te houden.

Eerst even over de laatste aanwinst: de WD TV.
Wat een geweldig ding! Hij is klein en licht en doet precies wat ie hoort te doen. Bovendien is ie ook echt plug & play wat ik ook een erg groot pluspunt vind.
Laatst heb ik Wall-E in 720P gezien en dat was echt een genot om naar te kijken! Het werd trouwens ook wel tijd dat ik m'n bijna bejaarde Samsung eens wat HD materiaal voerde.

Verder staan mijn speakers te koop zoals jullie misschien wel hebben gezien. Wat er voor terug gaat komen is nog niet helemaal zeker.
Onlangs heb ik bij een goede vriend van me Monitor Audio RS6 speakers beluisterd(icm marantz PM7001+sa7001) en ze brachten me aan het twijfelen; in zijn ruimte klonken ze een stuk beter dan in de luister ruimte in de winkel. Binnenkort ga ik dus nog eens een direct vergelijk maken tussen de GS10 en de RS6, ditmaal in een andere ruimte. (Er staat momenteel op mp een paartje RS6'en, misschien dat ik daar ook nog langs ga te luisteren en als ze bevallen dat ik ze meeneem.)
Ik denk niet dat ik nog meer speakers ga beluisteren, ik heb er eigenlijk geen tijd voor en Monitor Audio is érg mooi icm Marantz! Maargoed misschien dat ik binnenkort op een vrije dag alsnog eens ergens ga luisteren.

Verder heb ik eigenlijk weinig te melden, buiten de bovenstaande dingen. Ik ben gewoon heerlijk aan het genieten van de muziek, de laatste tijd vooral weer van de Vinyl collectie!

And always, always will.

Dracoplasm

Moeilijke keuze tussen de twee MA's. De RS6 klinkt erg fraai in ieder geval.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op januari 28, 2009, 12:41:48
Moeilijke keuze tussen de twee MA's. De RS6 klinkt erg fraai in ieder geval.

Idd een moeilijke keuze :blink: Ik vind het beide zeer fraaie speakers, maar ze zijn blijkbaar vrij gevoelig voor de akoestiek.
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op januari 28, 2009, 14:57:27
Idd een moeilijke keuze :blink: Ik vind het beide zeer fraaie speakers, maar ze zijn blijkbaar vrij gevoelig voor de akoestiek.

Momenteel moet ik de luidspekers eigenlijk ophangen of max 10-20 cm van de muur af zetten, waarvan één in een hoek. Die minipods mogen dat nog van mij, maar lijkt me erg zonde voor de GS10. Waar ik ook interesse in heb persoonlijk.
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op januari 30, 2009, 17:18:53
Momenteel moet ik de luidspekers eigenlijk ophangen of max 10-20 cm van de muur af zetten, waarvan één in een hoek. Die minipods mogen dat nog van mij, maar lijkt me erg zonde voor de GS10. Waar ik ook interesse in heb persoonlijk.

De GS10 hebben ook echt ruimte nodig om te spelen, vooral ruimte aan de zijkanten is erg belangrijk heb ik ondervonden!

Aankomende Maandag ga ik waarschijnlijk nogmaals de RS6 beluisteren, ditmaal bij de verkoper op MP. Mochten ze nog steeds dezelfde indruk op me maken dan neem ik de gok en koop ze! Als het dan niet goed uitpakt is het jammer en kijk ik weer verder.
And always, always will.

royal d

Citaat van: -madison- op januari 28, 2009, 14:57:27

Ik heb beide speakers gehoord op, ik meen een denon reciever, en vond de GS 10 de betere speaker. Het gaat zeker genoeg laag en het hoog vond ik zeker niet vermoeiend in tegenstelling tot de RS 6 die gewoon minder verfijnd is. Door de vele positieve berichten had ik wellicht een te hoge verwachting van deze speaker :)

Bedenk wel dat dit een andere prijsklasse is, voor een paartje GS10 (incl. stands) kan je een hoop moois kopen :)

-madison-

De GS10 is inderdaad een hele fijne speaker, ik kan de RS6 nu echter voor zo'n mooi prijsje krijgen dat ik het eigenlijk niet kan laten lopen!

Of ie "beter" is weet ik niet, wel vind ik de GS10 erg "schoon" klinken, een stuk schoner dan de RS serie. Wat vooral met vrouwelijke vocalen perfect uit de verf komt! Maar goed de prijs is inderdaad wat hoger en 2e hands zijn ze niet te vinden! (wel de GR10 maar die is lelijk)
Daarom ga ik ook waarschijnlijk de gok met de RS6 wagen; ook een erg mooie speaker en voor een fractie van de prijs! En ze zijn eventueel wel redelijk goed door te verkopen denk ik.

Ja het is inderdaad een prijsklasse waar veel moois te krijgen is, ongetwijfeld nog wel iets mooier dan de GS10. Maar ik heb nu weinig zin/tijd om naar nieuwe speakers te zoeken, ik wil voor nu gewoon mooie speakers om heerlijk muziek te luisteren. En dat kunnen de MA's me waarschijnlijk wel bieden.
And always, always will.

royal d

Vooral met dat laatste ben ik het eens! Gewoon lekker muziek kunnen luisteren ook al hoor je misschien niet alles wat het cd'tje aan informatie heeft. Daarom reken ik mezelf niet tot een van de audiofielen maar gewoon een muziekliefhebber :)

Daarbij vind ik het ook belangrijk dat hetgeen wat ik koop makkelijk verkoopbaar moet zijn want voorlopig heb ik nog niet mijn ultieme set staan :P

-madison-

Citaat van: D.E. op januari 30, 2009, 21:17:44
Vooral met dat laatste ben ik het eens! Gewoon lekker muziek kunnen luisteren ook al hoor je misschien niet alles wat het cd'tje aan informatie heeft. Daarom reken ik mezelf niet tot een van de audiofielen maar gewoon een muziekliefhebber :)

Daarbij vind ik het ook belangrijk dat hetgeen wat ik koop makkelijk verkoopbaar moet zijn want voorlopig heb ik nog niet mijn ultieme set staan :P

Dat is precies wat ik doe ;)
Die ultieme set komt er ooit nog wel eens, ben nu nog student en dan wil je niet alleen geld uitgeven aan dure elektronica :bigsmile:
And always, always will.

-madison-

De kogel is ongeveer door de kerk ;D

Aankomende Donderdag ga ik de Monitor audio's op halen! Dan moet ik helaas weer even geduld hebben want ze moeten ook nog naar Enschede.. Het zal helemaal moeilijk worden aangezien de Klipsch komende Woensdag opgehaald worden. :unhappy:
And always, always will.

HTip

Citaat van: -madison- op februari  1, 2009, 23:38:35
De kogel is ongeveer door de kerk ;D

Aankomende Donderdag ga ik de Monitor audio's op halen! Dan moet ik helaas weer even geduld hebben want ze moeten ook nog naar Enschede.. Het zal helemaal moeilijk worden aangezien de Klipsch komende Woensdag opgehaald worden. :unhappy:

Feli 8) De combi Marantz en Monitor Audio matched mooi!

En die paar dagen kom je wel overheen. Het vooruitzicht is meer genieten :biggrin:
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op februari  2, 2009, 12:28:39
Feli 8) De combi Marantz en Monitor Audio matched mooi!

En die paar dagen kom je wel overheen. Het vooruitzicht is meer genieten :biggrin:

Thnx, ja idd Marantz + Monitor audio =  8)
dat is waar ;)
And always, always will.

MLCinema

Tijdje je topic uit het oog verloren, maar jij maakt anders ook mooie stappen! Wat is het grootste verschil voor jou tussen de Klipsch en de Monitor Audio's? Ben benieuwd of jou topic ooit nog eindigd in het Private HT gedeelte ;D.
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Ja het gaat hier ook iets sneller dan gepland ;D
Mijn eerste indruk bij een luistersessie was dat alles wat meer gecontroleerd en schoner klinkt. Ook gaan de RS6 een stuk lager, dus nu hoef ik hopelijk niet weer een subwoofer aan te schaffen voor stereo. Ze hebben gelukkig wel een mooi open geluidbeeld net als de Klipsch. Als ik ze hier heb staan zal er wat verder op in gaan en misschien een verslagje schrijven.

Op de eerste plaats blijf ik een enorm liefhebber van muziek! Echter af en toe een filmpje kijken is ook wel erg tof natuurlijk ;)
And always, always will.

-madison-

Eerder dan verwacht maar de Klipschen zijn weg :unhappy:
Ze zijn opgehaald door een liefhebber die helemaal uit België gekomen is! Ze zijn dus gelukkig wel in bezit van een iemand die ze goed behandeld ;D

Nu is het wachten tot Donderdag, dan ga ik de MA's op halen!! 8)
And always, always will.

HTip

Da's snel! Ze krijgen dus een goed thuis ;)

Sterkte tot donderdag :thumbs-up: Heb je een goede koptelefoon?
Showcase - Topic

-madison-

Citaat van: HTip op februari  3, 2009, 16:02:18
Da's snel! Ze krijgen dus een goed thuis ;)

Sterkte tot donderdag :thumbs-up: Heb je een goede koptelefoon?

Ja ik ben bij dat ze een goede eigenaar hebben ;D
Dank je ;) Nee helaas niet, gelukkig heb ik gisteravond/vannacht nog een aantal uurtjes geluisterd dus daar kan ik nog even op teren ;D
And always, always will.

-madison-

De Monitor Audio's zijn binnen! Alvast even wat snelle foto's, wanneer ze in Enschede staan zal ik wat meer en wat mooiere foto's maken.

And always, always will.