Madison's stereo set

Gestart door -madison-, maart 18, 2008, 03:40:17

Vorige topic - Volgende topic

Douma

Mooi rack hoor. De verdere inrichting is niet mijn stijl. Ik mis voornamelijk wat groen.:)

CiteerSorry hoor, maar voordat je met dit soort voodoo zaken gaat beginnen zou ik toch eerst eens de akoestiek in de kamer gaan aanpakken.

Met het vetgedrukte ben ik het zeker eens. Maar dat dat eerst moet... Een stukje berkenmultiplex kost je de kop niet en een glasplaatje is zo vervangen. En als het een verbetering geeft is dat mooi meegenomen. Wel zou ik de versterker en cd-speler lekker in laten spelen voordat je met dit soort zaken bezig gaat. Dan weet je in ieder geval zeker waar de eventuele verandering/verbetering vandaan komt.
"Nothing lasts, but nothing is lost."

MLCinema

Zozo, dat ziet er wel erg smaakvol uit zo! Je kamer ziet er verder ook best wel nice uit. Lekker strak. Kom je nog wel een beetje aan studeren toe?
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

-madison-

@Denoontje
Dat is inderdaad makkelijk om even te proberen, ik zal volgende week eens kijken of ik nog een plankje heb liggen..
Thnx :D

@Zee
Akoestiek is zeker nog een puntje waar ik me mee bezig wil houden, de nagalmtijd is idd vrij lang hier. Eind deze maand krijg ik een nieuwe (grotere) bank, ik wil eerst eens afwachten wat dit voor effect heeft. Daarna misschien eens kijken of ik zelf iets kan fabriceren wat er ook nog wat netjes uit ziet!

@Douma
Het is hier idd nog een beetje kleurloos. Eind deze maand krijg ik een nieuwe bank, deze wil ik ook wel graag in een wat frisse kleur hebben iig geen saai creme/wit meer.
Dat is zeker waar, maar zoals je zegt die plankjes kosten niet zoveel nee! Goeie tip, bedankt!! :D

@Marc
Thnx!! Wel wil ik nog wat kleur toevoegen en nog iets aan de muren hangen. Ik kom zeker nog wel aan studeren toe, zal wel moeten ;D

@Molle
Thnx ;)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Douma

;D Dat ik wat groen mis wil zeggen dat een plantje hier en daar in mijn ogen wat meer leven in de brouwerij brengt. ;)

-madison-

Citaat van: Douma op december 11, 2008, 23:12:48
;D Dat ik wat groen mis wil zeggen dat een plantje hier en daar in mijn ogen wat meer leven in de brouwerij brengt. ;)
:tounge: Oh, ik dacht dat je het gewoon een mooie kleur vond ;D ;D
Maar d'r zit zeker wat in, ik zal tzt eens even kijken. het zal er idd wel wat fleuriger op worden!!
And always, always will.

royal d

Mooi rackje hoor, staat je apparatuur erg goed in O0.

Misschien kan je door middel van een schilderij de boel opfleuren en de akoestiek verbeteren :)

-madison-

Citaat van: D E op december 13, 2008, 16:31:03
Mooi rackje hoor, staat je apparatuur erg goed in O0.

Misschien kan je door middel van een schilderij de boel opfleuren en de akoestiek verbeteren :)
Thnx :D
Ik zat te denken om twee foto's af te laten drukken op canvas, hopelijk gaat dat wat helpen.

Vanmiddag ben ik even met de Thorens bezig geweest. Het draaiplateau zag er niet zo mooi meer uit(Hij was helemaal "vies" en dof. wat wil je ook na 30 jaar) en dus heb ik de zijkanten gepolijst. Nou ja ik ben ermee begonnen. Ik ben begonnen met een "polijstpad", na ongeveer 3 uren hard werken was het aardig opgeknapt. Alle oppervlakkige aanslag en vuil is er af en het plateau begon aardig te glimmen! Je wil niet geloven hoeveel vuil er is afgekomen :o Daarna ben ik met glans pasta in de weer geweest. Dit was echter niet met de hand te doen, hier zal ik dus binnenkort zo'n polijst ding voor moeten lenen/huren..
De Thorens ziet er iig weer mooi uit, en binnenkort als ik het afmaak nog mooier 8)

And always, always will.

Dracoplasm

Druk bezig zeg.

Vraagje, heb jij bij het beluisteren van de pm7003 ook de pm5003 en de sr5023 beluisterd?
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op december 16, 2008, 16:24:52
Druk bezig zeg.

Vraagje, heb jij bij het beluisteren van de pm7003 ook de pm5003 en de sr5023 beluisterd?

Jaja, ik ergerde me al een tijdje aan het lelijke plateau ;D

Ik heb bij het beluisteren wel de PM5003 beluisterd, de SR5023 helaas niet..
De PM7003 bracht vooral een beter laag en het klonk een stuk gemakkelijker. Zelf op de erg gevoelige Klipsch speakers was het verschil tussen de 2 goed te horen. Ze hebben weinig watt nodig om te spelen, maar op een stabielere versterker gaan ze echt muziek maken!
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op december 16, 2008, 16:29:59
Jaja, ik ergerde me al een tijdje aan het lelijke plateau ;D

Ik heb bij het beluisteren wel de PM5003 beluisterd, de SR5023 helaas niet..
De PM7003 bracht vooral een beter laag en het klonk een stuk gemakkelijker. Zelf op de erg gevoelige Klipsch speakers was het verschil tussen de 2 goed te horen. Ze hebben weinig watt nodig om te spelen, maar op een stabielere versterker gaan ze echt muziek maken!

Heb idd ook de 5003 en de 7001 beluisterd, waarbij de 7001 er met kop en schouders bovenuit stak. De 5003 trok het niet. Maar wbt prijs zit de 5023 tussen de 5003 en de 7003, heeft meer watt en een stabielere voeding dan de 5003. Deze ga ik waarschijnlijk binnenkort een keer nog beluisteren, maar zit nu al een week zonder versterker...
 - XLO - DIY Audiosector Gainclone - DIY Jordan JX92s - Grado Green - Audio Technica AT1100 - Thorens TD160b mkII- Clearaudio Micro Basic -|-

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op december 16, 2008, 16:35:43
Heb idd ook de 5003 en de 7001 beluisterd, waarbij de 7001 er met kop en schouders bovenuit stak. De 5003 trok het niet. Maar wbt prijs zit de 5023 tussen de 5003 en de 7003, heeft meer watt en een stabielere voeding dan de 5003. Deze ga ik waarschijnlijk binnenkort een keer nog beluisteren, maar zit nu al een week zonder versterker...

Volgens de specs heeft ie een groter aantal watt dan de PM7003 ::) ;D
Ik ben benieuwt naar je bevindingen! Ook wel prettig dat je dan meteen een tuner hebt!
Is de chinees nog niet binnen?
And always, always will.

Dracoplasm

Citaat van: -madison- op december 16, 2008, 16:50:37
Volgens de specs heeft ie een groter aantal watt dan de PM7003 ::) ;D
Ik ben benieuwt naar je bevindingen! Ook wel prettig dat je dan meteen een tuner hebt!
Is de chinees nog niet binnen?

Nee, ben bang dat die ook niet meer komen gaat, ga binnenkort maar eens met paypal aan de gang, is echter wel 70 dagen geleden, maar verzending zou 50-60 dagen duren...

Flickr photostream

-madison-

Citaat van: Dracoplasm op december 16, 2008, 17:02:50
Nee, ben bang dat die ook niet meer komen gaat, ga binnenkort maar eens met paypal aan de gang, is echter wel 70 dagen geleden, maar verzending zou 50-60 dagen duren...

:o Zo lang? Ik hoop voor je dat ie nog komt, of dat je je geld terug kan krijgen. Ik heb ook wel eens wat besteld in het verre oosten maar dat was er wel binnen een week..
And always, always will.

MLCinema

Tip: Bij de action hebben ze vrij aardige foto's van een amerikaanse stad bij dag en nacht. Die heb ik allebei gekocht voor slechts 4 euro per stuk. Geeft een vrij aardig resultaat!
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |

-madison-

Citaat van: Marc.Visser op december 16, 2008, 17:24:15
Tip: Bij de action hebben ze vrij aardige foto's van een amerikaanse stad bij dag en nacht. Die heb ik allebei gekocht voor slechts 4 euro per stuk. Geeft een vrij aardig resultaat!

Thnx voor de tip! Hoe groot zijn ze ongeveer?
And always, always will.

HTip

Mooi werk geleverd :thumbs-up: Dat plateau ziet er weer uit als nieuw 8)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Citaat van: HTip op december 16, 2008, 18:57:08
Mooi werk geleverd :thumbs-up: Dat plateau ziet er weer uit als nieuw 8)

Thnx!! En ik ben nog niet eens klaar 8)
And always, always will.

-madison-

Zo aan het einde van het jaar begin je toch een beetje na te denken over wat er allemaal gebeurt is met de set, in mijn geval eigenlijk best wel veel;
Zo heb ik eigenlijk de eerste serieuze stappen gezet in de stereo richting, waar ik voorheen dus met een surround setje speelde wilde ik afgelopen jaar een "echte" stereo set hebben.

Begonnen met de PM8200 van marantz, icm met de cd5001, de TD166 en de hele oude Jamo speakers. Allen had ik al in 2007 of eerder aangeschaft.
Eind Maart begon de flinke verandering in m'n set; na veel luisteren De klipsch RB-61 speakers besteld, het duurde allemaal wat langer door de logistieke veranderingen bij Klipsch maar eind April heb ik ze dan eindelijk mogen verwelkomen!
Ondertussen had ik de Yarland buizen versterker aangeschaft, het was een gokje maar deze pakte erg mooi uit. Even later heb ik hier een NAD phono versterker bijgekocht zodat ik ook weer vinyl kon luisteren.
Eind Juni was er weer een mooie upgrade; de BK Gemini subwoofer. Bedoeld om de Klipsch speakers in het laag te ondersteunen, dit pakte erg positief uit en ik kreeg er een bult ruimtelijkheid bij!!
In Juli kreeg ik te horen dat ik de opleiding die ik in Groningen begonnen was niet mocht vervolgen en dus iets anders moest gaan doen. Ik had bedacht dat ik wel graag dezelfde opleiding wilde doen dus toen heb ik besloten naar Enschede te gaan.(waar de opleiding dus ook wordt aangeboden) In de verhuizing en het collegegeld ging veel geld zitten, dus m'n zuurverdiende centen hadden een andere bestemming dan de stereo set.
Ondertussen wel hele mooie speakerkabels gekocht, de 4TC van Kimber. Dit was de eerste keer dat ik duidelijke verschil kon waarnemen tussen kabels in m'n eigen set. wat een articulatie ineens.
Toen volgde een korte tijd van tevredenheid, waarin ik eigenlijk vooral het spul constant aan het verplaatsen was omdat het niet praktisch opgesteld kon worden of omdat het niet goed klonk.
Vervolgens een tijdje gespeeld met de gedachte om met 2 sets te gaan draaien, in Friesland een wat hoger niveau en in Enschede wat inkrimpen. Deze gedachte was vrij snel van de baan aangezien het financieel niet helemaal haalbaar was.
Toen ging het weer erg snel, de halve set verkocht. Alleen de Klipsch speakers en de Thorens hebben het overleefd. Ik kon de set gewoon niet praktisch plaatsen en ik was érg gecharmeerd door het uiterlijk van de nieuwe Marantz line-up.
Goed, alles was ongeveer verkocht en toen kwam al snel de PM7003. Een pracht van een versterker, niet alleen optisch maar ook qua controle die hij heeft over de klipschen. Het speelde prima, met als bron de cheape dvd speler. Snel daarna heb ik een bijpassende cd-speler gekocht: De Marantz CD5003. Meteen was weer de synergie te horen die aanwezig is bij matchende componenten.
De vaart zat er goed in, ik had ook alweer plannen klaar staan om de Thorens te upgraden of te vervangen door wat anders. Ik had al een afspraak gemaakt met m'n dealer om eens te kijken wat de TD166 nog waard was; was het slim daar een nieuw element in te zetten of kon ik beter een nieuwe instapper kopen? Wegens een logistiek probleempje is dat er toen niet van gekomen, en achteraf gezien ben ik daar ook wel blij om aangezien ik absoluut niet zeker van m'n zaak was.
Het volgende op het verlanglijstje was toch echt een nieuwe audiorack. dit stond er al een tijdje op aangezien alles overal en nergens stond. Ondertussen had ik wederom de opstelling omgegooid en ditmaal pakte het zowel praktisch als akoestisch zeer goed uit! Na veel zelfbouwplannen kwam ik toevallig op marktplaats een heel mooi rack tegen en de keus was snel gemaakt. Het rack kwam al spoedig en ondertussen had ik ook al nieuwe speakerkabels, aangezien ik een aantal meter meer nodig had.
Verder was ik al weer bezig met luisteren naar eventueel nieuwe speakers. Tot dusver nog niet heel veel beluisterd, maar ik heb één serieuze kandidaat kunnen noteren: de monitor audio GS10. Het luisteren heb ik verder rustig gehouden aangezien ik geen haast heb om nieuwe speakers te kopen.
Dit was even kort(nou ja, kort..) mijn 2008 op hifi gebied. De laatste maand van het jaar is het weer eens stuk rustiger in m'n hoofd nu alles z'n plekje heeft gevonden en ik weer lekker muziek kan luisteren.

In 2009 ga ik verder met de zoektocht naar de opvolgers van de Klipschen, mocht er een opvolger komen. Verder zijn er nog een aantal kleine tweaks die ik nog steeds moet doen:
- spikes onder het audio rack + vullen met zilver zand.
- spikes onder speakers stands + vullen met zilver zand.
- BK Minotaur.
- Nagalmtijd aanpakken!!

naast deze dingen heb ik weinig concrete plannen.. Misschien eens kijken hoeveel verschil zo'n mooi elementje oplevert en wellicht een kabeltje proberen. Daarnaast wil ik meer in Vinyl investeren en uiteraard de cd collectie blijven uitbreiden! En het belangrijkste: Blijven genieten zoals ik de laatste tijd weer doe, en vooral die rust bewaren die ik nu heb.
And always, always will.

Tube-freak

Ik zie plaatjes van monitor speakers, platen spelers en buizen  :wub:

Ik denk dat je toch behoorlijk in de war moet zijn als dit niet goed gaat klinken....

Trouwens 5 minuten luisteren bij audio selectief vind ik anders nog behoorlijk lang, ik was in antwerpen voor mijn platen speler en het duurde ongeveer 30 seconde voordat ik beslist had dat ik een rega P3/24 ging kopen.  Gefeliciteerd in elk geval met en erg veel plezier.

16th generation Disciple of the Wudang San Feng pai

MLCinema

Ik schat dat ze 50 bij 60 zijn oid. Overigens, leuk verhaal om te lezen!

HTip

Leuke samenvatting van een mooi jaar. Wist niet dat je zoveel had veranderd in het afgelopen jaar :o Het lijkt veel langer :biggrin:
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

@Marc
Ik zal volgende week eens kijken dan. nogmaals bedankt voor de tip!! Thnx :D

@HTip
Thnx! Het lijkt in mijn gedachten ook allemaal veel langer.. Ik hoop/denk dat volgend jaar wat rustiger is op het gebied van upgrades/veranderingen!!
And always, always will.

Douma

Hoe verhoudt de PM7003 zich eigenlijk tegenover de PM8200?

-madison-

Ik heb eerlijk gezegd geen idee..Al schat ik de PM7003 hoger in.
Ik heb de PM8200 eigenlijk maar enkele momenten op m'n huidige speakers gehoord, aangezien de Yarland er toen ook al kwam. Qua bouw is de PM7003 zeker de mooiste; geen resonerende delen en het voelt allemaal een stuk degelijker aan dan de PM8200. Het front van de 8200 was wel vrij stevig, maar de rest vond ik een beetje fragiel aanvoelen. Bij de 7003 voelt alles erg solide en stijf.
And always, always will.