Pioneer G9 Kuro plasma

Gestart door Flexaa, maart 17, 2008, 13:50:47

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Moony

Nu dat er volop smart tv's verkrijgbaar zijn, maar ik nog uitermate tevreden ben met mijn Kuro  8), vraag ik me af of er iets bestaat zodat ik ook van die handige apps op de Pioneer plasma kan krijgen?

Een soort van externe mediabox met dezelfde uitgebreide mogelijkheden als de hedendaagse smart tv's dus uitzending gemist van alle zenders, netflix, videoland, pathe thuis, facebook, nu, internet radio, etc.etc.
Ik weet dat mediaplayers als bv Apple TV, Dune, etc. wel wat mogelijkheden bieden, maar die missen allemaal wel iets, niets heeft volgens mij the whole package, of wel?
stereo: Dynaudio Xeo 4 | BK P10-150-GEM | Marantz NR1510 | Marantz CD5004 | Technics SL1411 + AT-VM95e
surround/tv: Good Old Pioneer Plasma | Denon AVR-X1400H | Philips BDP2900 | Dune HD Solo Lite | Chromecast | Teufel Consono 35 Mk3 | Klipsch R-10SW

Martinus

Citaat van: Moony op november 18, 2013, 19:04:06
Nu dat er volop smart tv's verkrijgbaar zijn, maar ik nog uitermate tevreden ben met mijn Kuro  8), vraag ik me af of er iets bestaat zodat ik ook van die handige apps op de Pioneer plasma kan krijgen?

Een soort van externe mediabox met dezelfde uitgebreide mogelijkheden als de hedendaagse smart tv's dus uitzending gemist van alle zenders, netflix, videoland, pathe thuis, facebook, nu, internet radio, etc.etc.
Ik weet dat mediaplayers als bv Apple TV, Dune, etc. wel wat mogelijkheden bieden, maar die missen allemaal wel iets, niets heeft volgens mij the whole package, of wel?

Android tv stick, zit ik zelf ook naar te kijken.
............

vik

Er staat een 5090H te koop op MP voor 450 euro :


http://link.marktplaats.nl/752782948

Mooie deal!
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Gaeje


Nooff

Citaat van: vik op december  5, 2013, 13:15:17
Er staat een 5090H te koop op MP voor 450 euro :


http://link.marktplaats.nl/752782948

Mooie deal!
Niet via die link in ieder geval...

vik

Citaat van: Nooff op december  5, 2013, 15:50:30
Niet via die link in ieder geval...

Heeft zijn prijs verhoogd intussen...
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Martinus

Citaat van: vik op december  5, 2013, 16:08:06
Heeft zijn prijs verhoogd intussen...

hij lijkt het te snappen.... :) maar goed als er meerdere 450 bieden is er ook wel iemand die meer bied.
............

vik

Ik ben straks een KRP 500M rijker. Hoe blij kan je zijn. :pompom:

Ik heb een mooie deal kunnen maken met een forum lid.

Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

Gaeje

Citaat van: vik op december 11, 2013, 21:06:36
Ik ben straks een KRP 500M rijker. Hoe blij kan je zijn. :pompom:

Ik heb een mooie deal kunnen maken met een forum lid.



wat is het verschil met je krp-500A?

Martinus

Citaat van: vik op december 11, 2013, 21:06:36
Ik ben straks een KRP 500M rijker. Hoe blij kan je zijn. :pompom:

Ik heb een mooie deal kunnen maken met een forum lid.

Had je die al niet?
............

vik

#4086
Plus punten (voor mij):

- Geen media receiver meer nodig wat dus weer ruimte scheelt
- ISF auto , day en night settings
- Uitgebreidere calibratie mogelijkheden

Min punten:

- Slechts 2 HDMI inputs
- Iets minder versterker vermogen voor de speakers

Of dit verder nog iets toevoegt aan beeldkwaliteit geen idee, maar op internet staat dat de KRP-500M (geruchten) het enige paneel is waar onderdelen werden gebruikt die waren bedoeld voor een nieuwer type Kuro generatie. De 600M heeft deze onderdelen dus niet.

In Amerika heb je de Elite Signature serie (ongeveer gelijk met de 500M ) met een "hand picked" paneel.

De 500M staat dus bekend als het beste Pioneer scherm die er gemaakt is in Europa.

Voor mij persoonlijk gaat het dus om de plus punten in het rijtje hierboven.


Hier nog een filmpje waar een 500M wordt meegenomen in een shoot tegen de nieuwere televisies:







Citaat van: Gaeje op december 11, 2013, 22:11:47
wat is het verschil met je krp-500A?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Nee ik heb enkel een 600A gehad in het verleden.


Citaat van: Martinus op december 12, 2013, 07:01:57
Had je die al niet?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

papaleo

Toch weer leuk om te zien dat zo'n 'oude' Pioneer nog steeds niet voorbij is gestreefd wbt de beeld kwaliteit tov de huidige generatie plasma panelen.
Jammer dat het filmpje vroegtijdig afbrak,want ik had dit wel of niet bevestigd willen zien door de aanwezige bij de shootout.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

Raymen

HOMECINEMA :Jvc nz7- Screen Excellence Neo 4k 120 inch-Lyngdorf mp50-Gigawatte-PF-2 EVO-Ncore hypex 3X500W-Ncore hypex 6x250w-Madvr Envy Pro-Zidoo 1000pro-Apple tv 4K(2022)-5xFocal 300lcr6-4xFocal 300 inceiling-2 x Jl Audio F113 v2(v1)- 1m,2m AQ coffe hdmi-3X Pcord CM- -2 X Supra sword XLR (sub )9x WWorld XLR 5xAQ cinnamon ethernet-
HUISKAMER:LG Oled 77c8 -2 x SF VENERE 3.0-Zidoo UHD 2000-ziggo(next)-synology 1512+-(5x10TB) en synology 1812+-(8x16TB)supraDC blocker,pcord supra en 2 x CM Pcords en 2 x wworld

raindog

Misschien een vreemde vraag in dit Pioneer topic maar ik ben benieuwd of er forumleden zijn met een voorliefde voor Pioneer schermen en die tevens in het bezit zijn van een beamer. Ik ben dan vooral benieuwd voor welke soort/merk/type beamer ze gekozen hebben en of ze evenveel genieten van het geprojecteerde beeld als van hun Pioneer.

Ik overweeg de aanschaf van een beamer maar ben bang dat de kwaliteit tegen zal vallen omdat ik gewend (en gehecht) ben geraakt aan het nagenoeg perfecte beeld van mijn 500M... :mellow:
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

papaleo

#4091
Ik denk dat je met een/de huidige ('betaalbare') Sony projectors zeker geen bult zal vallen,deze zetten een geweldig mooi plaatje neer,weliswaar is het blacklevel niet zoals je 500M maar voor de rest gaat het een Pioneer voorbij,en dan met name de scherpte,rust in het beeld en de motion deze is om van te smullen.
Projector: JVC DLA-NZ8 TV:Sony75x9405c
Processors: Lyngdorf MP60 / Lumagen RadiancePro 4444 18Gb/s Amp's: NAD Master M27 + M22.2 Proj.Scherm: WS-Spalluto MultiMask 100" Speakers: Monitor Audio Platinum/Gold PL300,PL100,C250 (5G) Sub: JLaudio Fathom f113v2 Atmos : 4x MA CP-CT380iDC
BDP:Oppo UHD205 4K/HDR MP:Zappiti Reference,AppleTV 4K 2021 Bluesound Node 2i
Remote:Neeo,Homey Pro Stroom:Aparte stroomgroep met Lapp kabel/ AHP Klankmodule,Kemp powerstrip 8x,Audioquest NRG-Y2,Diverse custom/make stroomkabels

vik

Een mooie beamer met een mooi scherm blijft natuurlijk een unieke kijk ervaring en kan je niet echt vergelijken met een plasma vind ik.

Daarbij is het erg leuk om te zien dat de beamers steeds beter worden en zelfs de instap modellen een prima beeld neer zetten. 

Ondanks de 4K madness die er nu aan de gang is zou ik ook prima kunnen leven met een 1080P beamer. Sim2 heeft een mooi betaalbaar model uitgebracht die ook erg compact is en ik was verbaasd over het mooie beeld.

Maar mijn (en voor vele denk ik) absolute nummer 1 is de Sony VPL-VW1000ES




Citaat van: raindog op december 13, 2013, 00:34:41
Misschien een vreemde vraag in dit Pioneer topic maar ik ben benieuwd of er forumleden zijn met een voorliefde voor Pioneer schermen en die tevens in het bezit zijn van een beamer. Ik ben dan vooral benieuwd voor welke soort/merk/type beamer ze gekozen hebben en of ze evenveel genieten van het geprojecteerde beeld als van hun Pioneer.

Ik overweeg de aanschaf van een beamer maar ben bang dat de kwaliteit tegen zal vallen omdat ik gewend (en gehecht) ben geraakt aan het nagenoeg perfecte beeld van mijn 500M... :mellow:
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

vik

Citaat van: papaleo op december 12, 2013, 22:41:16
Toch weer leuk om te zien dat zo'n 'oude' Pioneer nog steeds niet voorbij is gestreefd wbt de beeld kwaliteit tov de huidige generatie plasma panelen.
Jammer dat het filmpje vroegtijdig afbrak,want ik had dit wel of niet bevestigd willen zien door de aanwezige bij de shootout.

Als je naar Youtube gaat staat er nog een vervolg filmpje bij maar het gaat uiteindelijk om de nieuwe modellen.
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

raindog

Citaat van: papaleo op december 13, 2013, 07:41:50
Ik denk dat je met een/de huidige ('betaalbare') Sony projectors zeker geen bult zal vallen,deze zetten een geweldig mooi plaatje neer,weliswaar is het blacklevel niet zoals je 500M maar voor de rest gaat het een Pioneer voorbij,en dan met name de scherpte,rust in het beeld en de motion deze is om van te smullen.

Mooi om te horen! Rust in het beeld vind ik erg belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan de ultieme zwartwaardes.

Citaat van: vik op december 13, 2013, 08:32:57
Maar mijn (en voor vele denk ik) absolute nummer 1 is de Sony VPL-VW1000ES
Ver boven mijn budget helaas De instap Sony's (50/55) zitten eigenlijk al iets boven mijn budget maar als het 'moet' kan het wel. Binnenkort eens kijken of ik ergens Sony, JVC en Epson kan gaan bekijken.
Woonkamer: Linn Majik DSM/2 || Dynaudio Excite X18 || BK PB300SB-PR || LG 65C8
Home Theater 5.2.4: JVC N7 || Screen Excellence Enlightor Neo 115" || Arcam AVR-850 + Arcam P-429 || Sony UBP-800M2 'CM' || Apple TV 4K || Dynaudio Evoke 20 (5x) + Dynaudio P4-C65 (4x) || Rythmik F15HP 'CM' (2x)

htjan160756

Citaat van: raindog op december 13, 2013, 18:54:56
Mooi om te horen! Rust in het beeld vind ik erg belangrijk, misschien nog wel belangrijker dan de ultieme zwartwaardes.
Ver boven mijn budget helaas De instap Sony's (50/55) zitten eigenlijk al iets boven mijn budget maar als het 'moet' kan het wel. Binnenkort eens kijken of ik ergens Sony, JVC en Epson kan gaan bekijken.

Ik zelf heb een Panasonic E4000, en echt de eerste keer (en ook erna ;D) dacht ik dit is net of nog mooier dan mijn plasma TV (55 Inc.).
Het is wel zo dat mijn bioscoop kamer licht dicht is en het projectordoek is 100 Inc.
Het enige nadeel vind ik zelf toch wel het geluid van de projector bij stille pages.
Beamer: DLA-N5B, Film doek: Projecta 108 Inch, Receiver: Pioneer VSX-933 Zwart, Boxen: voor 2 en 2 achter JBL L60, Midden JBL L-center, 2 x JBL Sat20, Subwoofer Mirage BPS-150,  HDMI kabel: ATZEBE HDMI glasvezel 15 meter, Apple TV 4K HDR (2021), Blu-ray Speler: Panasonic DP-UB824 4K, Dune HD Real Vision 4K.

NewHT

Ik ga binnenkort verhuizen en laat komende week een pijp in de muur frezen waar de KRP500 moet komen te hangen. Wordt dan gelijk deze week gestucd  Nu wil ik in net oude huis wel nog een weekje of 6 kunnen blijven door kijken. Pioneer waarschuwde destijds in haar instructies alleen de door haar meegelverde kabel tussen scherm en tuner te gebruiken.

Wie weet waarom dat is? Is het erg als ik gedurende enkele weken een gewone HDMI kabel zou gebruiken?

vik


Een hdmi kabel gaat niet werken. Enkel de system cable werkt


Citaat van: NewHT op april 12, 2014, 20:50:10
Ik ga binnenkort verhuizen en laat komende week een pijp in de muur frezen waar de KRP500 moet komen te hangen. Wordt dan gelijk deze week gestucd  Nu wil ik in net oude huis wel nog een weekje of 6 kunnen blijven door kijken. Pioneer waarschuwde destijds in haar instructies alleen de door haar meegelverde kabel tussen scherm en tuner te gebruiken.

Wie weet waarom dat is? Is het erg als ik gedurende enkele weken een gewone HDMI kabel zou gebruiken?
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike

NewHT

 :withstupid: :coffee: :coffee:
Citaat van: vik op april 12, 2014, 20:53:43
Een hdmi kabel gaat niet werken. Enkel de system cable werkt

Thx. Dacht ik al. Dan de pijp iig maar grote doorsnede zodat de kabel nog makkelijk te trekken is. Bedacht me later dat dat in de toekomst natuurlijk ook wel handig is, zou de Kuro een keer vervangen worden....

vik

Suc6 !


Citaat van: NewHT op april 12, 2014, 21:27:11
:withstupid: :coffee: :coffee:
Thx. Dacht ik al. Dan de pijp iig maar grote doorsnede zodat de kabel nog makkelijk te trekken is. Bedacht me later dat dat in de toekomst natuurlijk ook wel handig is, zou de Kuro een keer vervangen worden....
Mobiel: +31626102562 /WhatsApp
https://www.facebook.com/CineMikeBenelux

JVC- Sony- Barco-Trinnov- Lyngdorf- Lumagen- JBL Synthesis-JL Audio- Ascendo- Stewart- Adeo Screens-Screen Research-REL- Denon-Marantz-Arcam-Kef-M&K Sound- CineMike