Corner's Cinema (Hoekie's Home Theater)

Gestart door hoekie, maart 1, 2008, 23:52:17

Vorige topic - Volgende topic

hoekie

Vandaag is het dan toch rond gekomen.
Na ons huis binnen 11 dagen verkocht te hebben (dat is zeer snel in Almere) hebben wij vandaag de koop rond gekregen van ons nieuwe huis.

Na een aantal maanden 10 tallen huizen gezien te hebben was dit toch wel de plek waar wij moeten gaan wonen. Mijn vrouw een tuin op het Zuid Westen en ik een Garage voor de HT.  ;)

De sleutel zullen wij eind april krijgen zodat wij 2,5 maand de tijd hebben om van alles te gaan doen.
Het huidige huis zal aardig gestript worden. Nieuwe vloeren, nieuwe keuken, kleine uitbouw, nieuwe badkamer en aanleg van een nieuwe tuin. Als alles gereed is zal het laatste project de garage zijn.
Tot die tijd zullen wij de garage als tijdelijke opslag gebruiken.

Met het plaatsen van de uitbouw wil ik eigenlijk direct een pui laten plaatsen ipv de garagedeur.
Echter kwam ik nog op een ander idee; Is het niet mogelijk achter de garagedeur een gipsenwand te plaatsen ? Tuurlijk is dit mogelijk. Maar daar tegen aan komt isolatie en gipsplaten maar hoe ga je dan ventileren ?

Hier alvast een plattegrond van de ruimte;

Dirc

leuke plannen!

Neem aan dat t met foto's gepost gaat worden!

hoekie

Citaat van: Dirc op maart  2, 2008, 00:07:54
leuke plannen!

Neem aan dat t met foto's gepost gaat worden!

Uiteraard!
Maar zoals ik al zei: krijg de sleutel eind april maar ben wel al aan het nadenken over de indeling.
Misschien roep ik de hulp in van Gé.
De eerste foto zal eind april geplaatst worden van de ruimte zoals die nu is.
Maar zoals in de eerste topic vermeld zit nog met wat vraagtekens, pui of een gipse wand achter de garagedeur.

Dirc

Hoe bedoel je dit precies?

'achter de garagedeur'

wordt deze dan totaal functie loos, of komt er een soort tussenruimte/hal?

(ik krijg 24 maart de sleutel. zoek me topicje maar op:D)

hoekie

Citaat van: Dirc op maart  2, 2008, 00:12:52
Hoe bedoel je dit precies?

'achter de garagedeur'

wordt deze dan totaal functie loos, of komt er een soort tussenruimte/hal?

(ik krijg 24 maart de sleutel. zoek me topicje maar op:D)

hehe zal ik ff opzoeken.

Nou ipv de garagedeur kan ik een pui gaan plaatsen met raam en ventilatie (rooster)
Maar ik kan ook de garagedeur laten zitten en dan aan de binnenkant van de garage vlak achter de garagedeur een gipsen wand plaatsen zodat de ruimte gesloten is.

hoop dat dit wat duidelijker is.

Dirc

Hmm,

naja een pui staat denk ik wel mooier, alleen dan is het niet makkelijk meer als garage te gebruiken, mocht je dat ooit willen. Denk dat de waarde van je woning misschien daalt, of je moet de mogelijkheid hebben het indirect als extra kamer te kunnen betrekken.

Een extra gipsmuur lijkt me zonde.
1. Je hebt een garagedeur die niet open kan
2. je gaat alsnog een muur bouwen
3. je hebt geen ramen / ventilatie
4. je moet tussen je muur / garagedeur alsnog isoleren e.d.?

Misschien dat mensen met iets meer verstand van zaken mij kunnen onderbouwen, dat ik geen l*lverhaal afsteek?

GTDesign

Met een pui haal je natuurlijk weer extra licht in je HT wat je nu juist niet wilt hebben.

Gewoon een voorzetwand plaatsen bij de bestaande situatie.

Je gaat natuurlijk je nieuwe huis toch zeker aan passen naar jou eigen wenssen en voordelen ?
Je gaat toch geen pui plaatsen omdat misschien de volgende egenaar van het huis dit mooier vindt en misschien de meerwaarde iets meer wordt ?

Gewoon je huis en HT aanpassen naar je eigen wenssen. Jij moet er immers van gaan genieten en wonen en niet je eventuele in de toekomst nieuwe bewoner.

GTDesign

Citaat van: Dirc op maart  2, 2008, 00:28:35
Hmm,

naja een pui staat denk ik wel mooier, alleen dan is het niet makkelijk meer als garage te gebruiken, mocht je dat ooit willen. Denk dat de waarde van je woning misschien daalt, of je moet de mogelijkheid hebben het indirect als extra kamer te kunnen betrekken.

Misschien dat mensen met iets meer verstand van zaken mij kunnen onderbouwen, dat ik geen l*lverhaal afsteek?

Hoi Dirc,

Wat een lulverhaal.  ;D

molle

STEREO: Mcintosh C2300 - VDH Array M-1 Monoblokken - Tannoy Prestige Stirling GR - Auralic Altair G1 - Thorens TD 126MKIII + Nagaoka MP500 - Cisco Meraki Switch(Yeti) - NUC Roon Rock - Sennheiser HD 650 - Yeti Acoustics Standard Plus Powercords - Audioquest - Grimm Audio SQM XLR - Duelund Dual DCA12GA - Yeti Acoustics Meraki Switch -  Yeti Acoustics netfilter - Yeti Acoustics The Wizard XLR - Yeti Acoustics LAN Reference

Dirc

Citaat van: GTDesign op maart  2, 2008, 12:47:24
Hoi Dirc,

Wat een lulverhaal.  ;D
Gast,

Ben jij afkraker #1 ofzo?
Ik doe een suggestie en misschien begrijp ik de situatie verkeerd, maar dat kun je toch even normaal vragen?
Als ik een garage heb met een garagedeur en ik bouw daarachter een muur, dan mag jij bij mij de garagedeur open komen maken.
En uh, een muurtje van steen / gasbetonblokken / watdanook is volgens jou dus mooi geisoleerd om lekker in je geclimatiseerde HT-ruimte te vertoeven?

Daarnaast heb ik duis ongelijk als ik zeg dat je alsnog een muur bouwt als je er een bouwt? (lees de zin goed?)
Als je een pui bouwt bouw je een muur incl kozijn etc ipv de garagedeur, zoals ik begrijp. Dus dan lijkt mij dat dat (zowieso voor het oog) netter is dan wanneer je een dubbele muur bouwt?

En uh isoleren, inderdaad, ik weet niet wat voor muur jou naast je garagedeur zet voor warmte / geluidisolatie die ineens voldoet?

Dus leg t even uit voordat je met een totaal niet beargumenteerd LULZINNETJE komt.

Ciao

GTDesign

Hmm,

1. Die hoeft niet meer open immers je zet geen auto in je HT.
2. Geen muur maar voorzetwand.
3. In een HT wil je geen ramen. Ventilatie kan op een andere manier.
4. Je moet altijd isoleren ook in de rest van de ruimte.

Als ik een garage heb met een garagedeur en ik bouw daarachter een muur, dan mag jij bij mij de garagedeur open komen maken.

- Geef me eens een reden waarom een garage deur in een HT open moet kunnen ?

Als je een pui bouwt bouw je een muur incl kozijn etc ipv de garagedeur, zoals ik begrijp. Dus dan lijkt mij dat dat (zowieso voor het oog) netter is dan wanneer je een dubbele muur bouwt?

- Voor de buitenkant van het huis is dat misschien netter als tegen een garage deur aan te kijken maar ik bouw een HT voor mezelf en niet voor mensen die toevallig langs mijn huis lopen.

hoekie

Hmm,

Hoi Dirc,

Dank voor je reactie!
Ik dacht dat je met een gipsmuur achter de garagedeur genoeg had.
Maar ik denk dat je nu denkt  ::)  dat ik achter de garagedeur een gipsenwand wil plaatsen en daarachter weer een muur of heb ik het verkeerd ?

Dat maakt voor mij niet uit. Iedereen denkt dan dat er een garage achter zit, voor mij prima/

Hier bedoel je dus een muur achter de gipsenwand. Ik dacht dat enkel een gipsenwand achter de garagedeur genoeg is.

Ramen vind ik geen probleem. Direct donker daar, da's mooi.
Verlichting wil ik met spotjes doen.

Dat zal misschien moeten, maar dit is waarschijnlijk op te lossen met een voorzetwand als ik Gé goed begrijp.

gr. Hoekie

Dirc

naja zowieso lijkt mij een gips voorzetwandje niet geluids- / temperatuurisolerend?

hoekie

Citaat van: Dirc op maart  2, 2008, 19:44:17
naja zowieso lijkt mij een gips voorzetwandje niet geluids- / temperatuurisolerend?

Nee dat denk ik ook niet. Daar tegen zal (net zoals iedereen doet) een frame van hout tegen komen met isolatie voor geluid en temperatuur en daar tegenaan weer gipsplaten.

Blijft de vraag ventilatie.
Ik kan niet door het dak naar boven want dan kom ik in de ouderslaapkamer.
Door de muur gaat ook niet lukken. Aan de ene kant grenst de garage van de buren. Aan de andere kant kom je in de hal van het huis.

hoekie

Zou ik hier eigenlijk een vergunning voor moeten hebben ?

(volgens vrom zou ik een lichte bouwvergunning moeten aanvragen)