Kingpin

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 7, 2008, 16:59:52

« vorige - volgende »

Duck Twacy

Niet nodig, met firefox werkte alles wel

treky22

Ik heb sinds kort een Logitech Harmony 1100.
En sinds een paar jaar een Kingpin CES210.

Nu wil ik het scherm kunnen bedienen met de 1100.
En wil ik hiervoor de JBMedia Lightmanager gaan aanschaffen.

Gaat deze combi werken, kan ik dus dan het scherm bedienen met de 1100 ?
Op dit moment gaat dat niet, alleen met de orginele remote.
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kingpin Screens

Citaat van: treky22 op juni 23, 2011, 18:11:34
Ik heb sinds kort een Logitech Harmony 1100.
En sinds een paar jaar een Kingpin CES210.

Nu wil ik het scherm kunnen bedienen met de 1100.
En wil ik hiervoor de JBMedia Lightmanager gaan aanschaffen.

Gaat deze combi werken, kan ik dus dan het scherm bedienen met de 1100 ?
Op dit moment gaat dat niet, alleen met de orginele remote.

Beste Treky22,

Ik weet even niet wat de Lightmanager hier precies mee van doen heeft, maar volgens mij wil je dus gewoon met de 1100 onze CES aansturen? De 'oudere' CES schermen hadden een remote die alleen RF ondersteunde, de nieuwere CES schermen hebben de KP300 set geïntegreerd, dus met RF, IR en Trigger. Als je deze hebt, dan kun je de commando's aanleren via IR.
De nieuwe KP300 set herken je aan de lichtgrijze soft-touch buttons en het blauwe ledje.

Succes!

Hartelijk groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

treky22

Citaat van: Kingpin Screens op juni 24, 2011, 00:50:03
Beste Treky22,

Ik weet even niet wat de Lightmanager hier precies mee van doen heeft, maar volgens mij wil je dus gewoon met de 1100 onze CES aansturen? De 'oudere' CES schermen hadden een remote die alleen RF ondersteunde, de nieuwere CES schermen hebben de KP300 set geïntegreerd, dus met RF, IR en Trigger. Als je deze hebt, dan kun je de commando's aanleren via IR.
De nieuwe KP300 set herken je aan de lichtgrijze soft-touch buttons en het blauwe ledje.

Succes!

Hartelijk groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Beste Lars,

Dank je voor je reactie.
Ik heb dus zo'n "oude".
En die kan ik op dit moment niet aansturen met de 1100.
Jij bedoelt dus dat ik daar die KP300-set voor nodig heb ?

Groeten,
Huib
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kingpin Screens

Citaat van: treky22 op juni 24, 2011, 07:33:21
Ik heb dus zo'n "oude".
En die kan ik op dit moment niet aansturen met de 1100.
Jij bedoelt dus dat ik daar die KP300-set voor nodig heb ?

Beste Huib,

Inderdaad, als je IR wilt gebruiken, dan wel ja. Je kunt dan de oude controller van de kabel af halen en de nieuwe monteren en daarna aansturen via een willekeurige IR afstandsbediening, nadat je de commando's aangeleerd hebt. Voor Logitech staan we overigens al in hun database.

Hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

THX-UltraII

Hallo Lars,

Ik heb 2 jaar geleden een VFS240 spanscherm bij jou gekocht. Scherm ben ik tevreden over maar ik wil een speciaal doek gaan opspannen gezien mijn ruimte. Ik heb namelijk een 100% verduisterde batcave waarin alles matzwart is, van de vloerbedekking tot het plafond, muren en meubels toe. Ik wil het beste uit mijn JVC HD950 projector halen. Het StudioTek 100 doek van Stewart zal in deze setup de beste resultaten geven. Is mogelijk om een ander doeksoort met exact dezelfde doekmaat te installeren op mijn Kingpin frame?

En nog even over het doek dat jullie gebruiken, lijkt dit denk je op het StudioTek 100 doek? Weet wel dat jullie gain 1.0 is en dat van het StudioTek 100 doek ook, maar het StudioTek 100 doek zou echt speciaal voor batcave ruimtes zijn met zwarte muren:

http://www.stewartfilmscreen.com/residential/materials/front_projection_screen_materials/studiotek_

GTDesign

Lijkt me een beetje dezelfde vraag als...Ik ga met mijn Audi naar de BMW dealer om daar mijn garantie te kunnen claimen.  :D

Kingpin Screens

@THX-UltraII, ik was even een paar weken op vakantie, als het goed is heeft Jorg je email inmiddels al beantwoord toch?

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Kingpin Screens

Nieuw vanaf 2012: Kingpin Screens Tabtensioned Serie

In de tweede week van januari zullen de eerste TAB240-16:9 schermen beschikbaar zijn en vlak daarna komen ook de andere maten en verhoudingen binnen. Bestellen kan uiteraard via de bekende Kingpin Screens dealers zoals o.a. ITC en Home@theMovies.

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Corne H

Zijn er eigenlijk vaste spanschermen in 2,35:1 formaat met een masking voor 16:9 ?

Kingpin Screens

Dat zou dan waarschijnlijk eerder een 16:9 zijn met masking tot 2.35:1, maar die hebben wij niet in ieder geval. Wel spanschermen in het ene of het andere formaat, dus of 16:9 of 2.35:1.

Wellicht dat andere merken wel een maskingsysteem hebben in deze verhoudingen.

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

LittleNinja

Erg mooi hoor! Sterke prijsstelling. 8)

Op de nieuwe Kingpin site zijn die nieuwe tabtensioned schermen nog niet eens te vinden... :o
Mijn hemel jullie zijn vermoeiend....

Starred

Ook in donkere behuizing te bestellen?

En hoe groot is de backdrop van deze nieuwe schermen?

LittleNinja

Backdrop? ???

Citaat van: Starred op januari  3, 2012, 11:18:55
Ook in donkere behuizing te bestellen?

En hoe groot is de backdrop van deze nieuwe schermen?

LittleNinja

Makkelijk trouwens..

MindfluX

Als ik kijk naar een 104" VFS 16:9 Kingpin scherm dan zie ik dat de prijs een half jaar geleden opeens met 40% duurder is geworden. Wat is hiervoor de verklaring?

EAN-code: 7350020020476 rond 1.5 jaar lang 490 euro, dan opeens 690 euro:
http://imageshack.us/photo/my-images/834/1102012105634pm.png
nobody has a patent on knowledge

JVC DLA-X30, 110 inch Stewart Studiotek 130, Stewart Luxus Deluxe Screenwall, Audipack X30 custom mount, MonsterVision 3D glasses, 2x X-Rite i1Pro Rev D., Onix OA31 Series 2.

Kingpin Screens

Beste MindfluX,

Je constatering klopt, de prijzen van praktisch al onze producten zijn verhoogd. De reden daarvoor is dat we een strategische wijziging in het bedrijf hebben doorgevoerd. Zeven jaar geleden zijn we gestart met een basislijn, lage marges en de insteek 'we zijn de goedkoopste'. We kwamen daardoor bij allerlei resellers binnen, veelal webshops. Helaas moesten we constateren dat deze partijen de prijzen nog verder dumpten en amper verkochten. Na diverse mislukte pogingen om hier iets aan te doen, hebben we dit jaar besloten het over een andere boeg te gooien. De focus is veranderd van IT resellers naar AV resellers en dan met name ook fysieke winkels en de betere shops. Het probleem daar was echter dat zij een grotere marge nodig hebben op producten en die konden we simpelweg door onze lage prijzen niet bieden. Om dus de switch te kunnen maken naar de betere shops, hebben we besloten om de prijzen te verhogen. Ten opzichte van onze grootste concurrenten Projecta en Beamax bieden we minstens dezelfde (en op sommige producten gewoon betere) kwaliteit, terwijl de prijzen nog steeds onder hun prijsniveau zitten, en we ook nog eens excelleren in after-sales en service.

Ik hoop hiermee een duidelijk antwoord te hebben kunnen geven.

Met hartelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

Zymotic

En uiteindelijk krijgt de klant de rekening gepresenteerd.....

Miesepies

Citaat van: LittleNinja op januari  3, 2012, 11:21:30Backdrop? ???

bLackdrop

En ik ben ook wel nieuwsgierig naar wat meer informatie. Het genoemde model (TAB240-16:9) zou misschien wel wat voor mij kunnen zijn.

Welke doeksoorten zijn beschikbaar ?
Hoe hoog is de blackdrop (en is deze ook in andere maten) ?
Hoe groot is de behuizing ?
Is een doek inclusief alles (remote e.d.) of zijn dat opties ?

Wanneer wordt deze lijn aan de web site toegevoegd ?

Kingpin Screens

Beste Miesepies,

De informatie die ik op dit moment heb is het volgende:

- Het scherm is matwit met een gain van 1,0 zoals ook onze andere CES en EES schermen. De achterkant is zwart.
- De blackdrop is instelbaar van 18-38cm, er zijn geen grotere of afwijkende maten mogelijk.
- De behuizing is 12,5 (h) x 11 (d) x schermbreedte + 33cm (l). Dus een TAB210 is 210 + 33cm = 243cm breed. Een TAB240 is dus 273cm breed, etc.
- Het scherm wordt geleverd inclusief ophangbeugels voor wand en plafond, geïntegreerde controller en afstandbediening (de KP300 set).

De lijn wordt asap aan de site toegevoegd :-)

Mochten er nog meer vragen zijn, dan hoor ik het graag. Vanaf morgen zijn de TAB240-16:9 schermen in ieder geval leverbaar.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

icefire

Yeah! Ik ga akkoord. Kingpin is geweldig. :)

LittleNinja

Citaat van: Zymotic op januari 12, 2012, 14:06:35
En uiteindelijk krijgt de klant de rekening gepresenteerd.....

Waar niet dan? :D

Maar er komt ook weer wat voor terug. Je kunt naar een dealer toe die je producten kan demonstreren, je goed kan adviseren ( niet iedere Kingpin klant is een forumbezoeker en niet alleen forumbezoekers zijn Kingpin klanten.. ) en de nodige dienstverlening kan bieden.

De prijs/kwaliteit verhouding is nog steeds top. ( in mijn ogen... )

Zymotic

Dure demo dan 40% extra. En volgens mij heeft Frank ook al een tijdje een kingpin screen hangen.

LittleNinja

Citaat van: Zymotic op januari 12, 2012, 17:33:00
Dure demo dan 40% extra. En volgens mij heeft Frank ook al een tijdje een kingpin screen hangen.

Valt te bezien... Je werkt vast niet in de handel? ;)

Maar goed, het is geen discussie topic over prijsbeleid.

Zymotic

Citaat van: LittleNinja op januari 12, 2012, 17:37:56
Valt te bezien... Je werkt vast niet in de handel? ;)

Maar goed, het is geen discussie topic over prijsbeleid.

Dit topic gaat toch over KingPin, dan toch ook over de prijzen?
Ik vind het gewoon een erg hoge prijsstijging om alleen in de winkels te komen. Waar ze dus ook al zaten in sommige gevallen. Het product blijft namelijk gelijk. Voor de rest een prima product hoor, daar niet van. Hoe dan ook betekend dit dat er meer winst gemaakt wordt per scherm.