Kingpin

Gestart door J.A.F._Doorhof, februari 7, 2008, 16:59:52

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Kingpin Screens

Beste Alex,

Citaat van: Alex1980 op februari 24, 2010, 15:09:13
Het scherm is nu bijna een een week oud en de geur zit er nog in. Het is al wel minder geworden, maar als je het scherm een nacht laat hangen zit de geur door het hele huis. Het zal inderdaad vanzelf minder worden. Van witte puntjes in de blackdrop is bij mij geen sprake. Wel had in mijn optiek de rechter onderhoek strakker gemogen. Maar het is niet hinderlijk bij het kijknen van een film.

Die geur wordt veroorzaakt door weekmakers in het doek die ervoor moeten zorgen dat deze soepel blijft gedurende de opslag en transport. Het is inderdaad een hinderlijke geur, maar die trekt wel weg.

De rechter onderhoek kun je waarschijnlijk zelf bijstellen door het schroefje aan de achterkant van de onderbalk los te maken, het doek aan te trekken en weer vast te schroeven. Als je er verder geen last van hebt, kun je het ook laten zoals het is natuurlijk  ;D

Veel kijkplezier!

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

treky22

Beste Lars,

Ik heb vorig maart/april een Kingpin Crown CES210 16:9 bij jullie gekocht.

Nu heb ik een vraag.
Als het scherm naar beneden is, zitten links en rechts naast het witte kijkbeeld zwarte balken.
Deze beginnen sinds een maand ofzo naar achteren te krullen. Aan de linkerkant net een millimeter of 2 ook het witte gedeelte.

Heb jij enig idee hoe dit kan, ik vind het er niet echt uitzien.
Qua gebruik van het scherm, hij gaat niet elke dag omlaag, maar wel 3 a 4 keer per week. In het weekend altijd.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groeten,
Huib
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

drunkfux

Citaat van: treky22 op maart 29, 2010, 20:23:24
Beste Lars,

Ik heb vorig maart/april een Kingpin Crown CES210 16:9 bij jullie gekocht.

Nu heb ik een vraag.
Als het scherm naar beneden is, zitten links en rechts naast het witte kijkbeeld zwarte balken.
Deze beginnen sinds een maand ofzo naar achteren te krullen. Aan de linkerkant net een millimeter of 2 ook het witte gedeelte.

Heb jij enig idee hoe dit kan, ik vind het er niet echt uitzien.
Qua gebruik van het scherm, hij gaat niet elke dag omlaag, maar wel 3 a 4 keer per week. In het weekend altijd.

Ik hoop dat je me kunt helpen.

Groeten,
Huib

Misschien makkelijker om gelijk even een fotootje te schieten en hier te plaatsen als voorbeeld.

Kingpin Screens

Beste Huib,

Citaat van: treky22 op maart 29, 2010, 20:23:24
Als het scherm naar beneden is, zitten links en rechts naast het witte kijkbeeld zwarte balken.
Deze beginnen sinds een maand ofzo naar achteren te krullen. Aan de linkerkant net een millimeter of 2 ook het witte gedeelte.

Allereerst natuurlijk onze excuses voor het ongemak. Ik zou graag wat zaken willen uitsluiten qua oorzaak. Hangt het scherm boven/vlakbij een radiator/convectorput? Of vlak voor een niet geïsoleerd raam? Hangt de onderste balk exact horizontaal? Dit zijn allemaal factoren waar een scherm niet zo goed tegen kan. Ik zal even navragen of er nog iets aan te doen is om het weer vlakker te krijgen. Mocht je een RMA willen indienen, dan graag via http://www.kingpinscreens.nl/home/kingpin-screens/contact/support/.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

spijtebijt

dag Lars,
bedankt voor je antwoorden. Het scherm moet minimaal 2,80 breed zijn (het zichtbare deel). Jammer genoeg valt Kingpin dan af.
Met vriendelijke groet, Erik

Citaat van: Kingpin Screens op maart 28, 2010, 17:06:09
Beste Erik,
Helaas, 270cm breed is het breedste elektrische scherm dat we momenteel hebben. De spanschermen gaan wel tot 4 meter, mocht dat een optie zijn.
Er is in zoverre zeker wel een verschil. Bij een elektrisch scherm wordt het scherm vanaf de rol rustig afgerold, terwijl er bij een handmatig scherm echt aan het doek getrokken wordt. Dat kan natuurlijk sneller leiden tot vervormingen. Of het in de praktijk echt zo'n vaart loopt, weet ik niet zeker, we hebben daar nog nooit klachten of feedback op ontvangen.

Mochten er meer vragen zijn, dan hoor ik het graag.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Kingpin Screens

Beste Erik,

Citaat van: spijtebijt op maart 31, 2010, 20:45:21
dag Lars,
bedankt voor je antwoorden. Het scherm moet minimaal 2,80 breed zijn (het zichtbare deel). Jammer genoeg valt Kingpin dan af.
Met vriendelijke groet, Erik

Dat is inderdaad jammer! Ik weet natuurlijk niet de reden waarom het echt minimaal die afmeting moet hebben, maar wellicht maakt de prijs nog iets goed? Een CES270 kost slechts € 699,- incl. BTW (adviesprijs). Een vergelijkbaar scherm bij onze 'collega's' van 10-20cm breder zal gauw een flinke duit meer kosten. Misschien wordt het dan toch nog interessant?  8)

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

maxtrash

Citaat van: spijtebijt op maart 31, 2010, 20:45:21
dag Lars,
bedankt voor je antwoorden. Het scherm moet minimaal 2,80 breed zijn (het zichtbare deel). Jammer genoeg valt Kingpin dan af.
Met vriendelijke groet, Erik


als je een beamer gaat kopen die een breedte van 2,80 aankan kom je op een prijsniveau waar een spanscherm toch eigenlijk wel bij past... maar ken je situatie niet natuurlijk

Kingpin Screens

Citaat van: maxtrash op maart 31, 2010, 23:51:53
als je een beamer gaat kopen die een breedte van 2,80 aankan kom je op een prijsniveau waar een spanscherm toch eigenlijk wel bij past... maar ken je situatie niet natuurlijk

En de met fluweel afgewerkte VFS300-16:9 (zichtmaat 290cm breed) kost ook maar € 699,- adviesprijs...  :smile:

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

spijtebijt

Het scherm komt in een buurthuis te hangen. Een spanscherm is lastig op te bergen, dus daarom kiezen we liever voor een elektrisch scherm. Vandaar... Aan de prijs ligt het overigens niet.
"Streite nicht mit Idioten!Sie ziehen Dich auf ihr Level und schlagen Dich dort mit ihrer Erfahrung"

Kingpin Screens

Citaat van: spijtebijt op april  1, 2010, 15:36:24
Aan de prijs ligt het overigens niet.

De reden waarom ik de prijs noemde, is omdat ik me kan voorstellen dat als een scherm van 10-20 cm breder 500 euro meer kost bij een ander merk, dat het wellicht toch interessanter is om iets kleiner te projecteren  ;)

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

treky22

Hoi Lars,

Ik zal morgen even foto's maken van mijn scherm.
Moet ik die rechtstreeks naar jou pm-en ?

Mvg,

Huib
Sony KD-65XE9305 | JVC DLA-RS20 | Kingpin CES210 16:9
Marantz SR-7008 | Klipsch RP-280F
Mede8er MED800X3D + Logitech Harmony 1100
Xbox One X + externe drive 3 TB

Kingpin Screens

Citaat van: treky22 op april  1, 2010, 20:32:46
Ik zal morgen even foto's maken van mijn scherm.
Moet ik die rechtstreeks naar jou pm-en ?

Liever nog even insturen via de RMA link hierboven, je kunt meerdere foto's in een zip zetten en die toevoegen. Als je daar ook je mailadres vermeld, houden we via die weg contact, dat is voor ons gemakkelijker dan via deze website.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Hoi,

als ik de Kingpin Crown 240 x 140 cm electrisch koop, kan ik die dan met de Harmony one bedienen? En de belangrijkste, is er een constructie dat ik hem aan een schuin dak kan bevestigen?

Alvast bedankt.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kingpin Screens

Beste raMniv,

Citaat van: raMniv op april 25, 2010, 22:54:37
als ik de Kingpin Crown 240 x 140 cm electrisch koop, kan ik die dan met de Harmony one bedienen? En de belangrijkste, is er een constructie dat ik hem aan een schuin dak kan bevestigen?

De CES kun je inderdaad met de Harmony One bedienen, volgens mij zitten onze schermen al standaard in de Logitech database.

Om het scherm onder een schuin dak te monteren, zul je zelf even creatief met houten blokjes ofzo in de weer moeten. De CES240 heeft drie ophangbeugels, als je nu drie blokjes kunt maken in de juiste hoek, dan kun je de beugels nog steeds netjes recht houden, terwijl de blokjes dan schuin onder het dak hangen.

Mocht je nog vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Dank voor uw antwoord.

Klopt het dat deze 12 kilo is?
(ik kon de brochure niet openen dus sorry voor de vraag  ;D )

En weet u toevallig ook de minimale kijkhoogte?

Bedankt
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kingpin Screens

Beste raMniv,

Citaat van: raMniv op april 26, 2010, 21:08:47
Klopt het dat deze 12 kilo is?
Dat klopt, het scherm is ongeveer 12 kilo.

Citaat van: raMniv op april 26, 2010, 21:08:47
En weet u toevallig ook de minimale kijkhoogte?
Dat is enigszins een persoonsgebonden voorkeur, maar doorgaans wordt een afstand van zo'n 80-90cm vanaf de grond aangehouden (voor onderkant scherm) als ideale kijkhoogte. De blackdrop van de CES240-16:9 is over een lengte van 40cm traploos instelbaar waardoor het prima mogelijk zal zijn om het scherm perfect in te stellen.

Mochten er nog andere vragen zijn, dan beantwoord ik die graag!

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Vriendelijk bedankt.

Ik ga even een constructie bedenken om hem aan het schuine dak te bevestigen.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Weet u toevallig de hoogte van het witte vlak?
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kingpin Screens

Citaat van: raMniv op april 26, 2010, 21:52:13
Weet u toevallig de hoogte van het witte vlak?

De 'viewing area', het witte gedeelte dus, is voor een CES240-16:9 precies 2300x1294mm.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Zou u mij een paar foto's kunnen pm'en met betrekking tot het ophangen? En aan hoeveel punten hangt het scherm, 2 of 3?

Wederom alvast bedankt.
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kingpin Screens

Beste raMniv,

Citaat van: raMniv op april 27, 2010, 20:49:22
Zou u mij een paar foto's kunnen pm'en met betrekking tot het ophangen? En aan hoeveel punten hangt het scherm, 2 of 3?

De CES240 en 270 hangen aan 3 ophangbeugels, de kleinere maten hebben 2 stuks.

Bijgaand een afbeelding van het ophangsysteem. Het is dus een plastic beugeltje dat in de aluminium behuizing geklikt wordt. De bovenkant is precies waterpas.

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Heeft u ook een foto van hetgene wat in mijn plafond moet?

Dan kan ik eens gaan kijken hoe ik dit ga doen.

Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

Kingpin Screens

Beste Marvin,
Citaat van: raMniv op april 27, 2010, 21:17:40
Heeft u ook een foto van hetgene wat in mijn plafond moet?
Dan kan ik eens gaan kijken hoe ik dit ga doen.

Als je me je adresgegevens pm't, dan stuur ik je een set ophangbeugels op, is dat een idee? Dan kun je daar alvast rustig mee aan de slag ;D

Met vriendelijke groet,

Lars Roubroeks
Kingpin Screens

raMniv

Hoi Lars,

helemaal super,

Zie pm  ;D (heb 2 weken vakantie straks dus ik ga aan de slag!!!)
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"

raMniv

Heeft u de pb gehad? Ging wat mis dus weet het niet helemaal zeker.

Marvin
"Better to write for yourself and have no public than to write for the public and have no self"