Integra DTC-9.8 (= Onkyo Pro PR-SC885P) getest in Stereophile

Gestart door Shorty, februari 4, 2008, 17:00:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Spice

Citaat van: klinktbeter op oktober 12, 2008, 21:56:10
Als hij te warm wordt dan kan je iets verzinnen zoals deze AVS'er:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?p=14767091

Is een optie, maar dan lijkt dit me een mooiere en betere oplossing.

The Antec VERIS A/V Cooler is a thin, lightweight device, about 4.6cm (1.8") tall and weighing in at an even 2kg, which is designed to sit on top or in between Hi-Fi components. On the top of the A/V Cooler is a silver brushed aluminium plate embossed with the Antec logo, while underneath there are two blower fans that draw air from underneath the unit (i.e. take the heat from whatever it's sitting on) and direct that hot air out the rear of the cooler.





ThomasK

Citaat van: Fox op oktober 12, 2008, 22:23:53
Werkt deze onscreen ook via de HDMI over een/of tegelijk met een beeld van bv een DVD?

Mooi duidelijk plaatje  :)

Thnx :P

Je kunt kiezen waar de Onscreen terecht moet komen (HDMI1, HDMI2 of Analoog) Hij drukt het beeld en geluid wat er eventueel onder zit weg, tenzij je bij bepaalde opties geluid of beeld nodig hebt, dan kun je het weer inschakelen.

ThomasK


Fox


henkt1

JBL-L100 - Accuphase C2000, DAC60, P5000 - Bluesound - Zidoo - Samsung - Qnap - Audioquest

Fox

Citaat van: henkt1 op oktober 15, 2008, 08:31:36
en hoe KLINKT ie ??  :D

Henk

Misschien eerst even inspelen?

Die van mij zit bij de zending van morgen naar mijn dealer, anders volgende week, yes  :)

El Penumbra


Fox

Ik heb die van mij ook sinds dinsdag  ;D

Eerste indruken zijn zeer positief.

Zeer veel funkties en mogelijkheden, mooi vol, strak en gedetaileerd geluid.
Herkent en kan alles aan wat ik heb  ;)

muzikant

Hallo,sinds vandaag heb ik hem ook binnen,de set-up gedaan en  de automatische instellingen van Audyssey zijn werk laten doen,'k moet zeggen dat het eerste resultaat zeker niet tegenvalt,dit weekend ga ik me verder verdiepen in de mogelijkheden van het toestel. 

Fox

Voor de geintreseerden.

De pro/pro word zeker niet heet, naar mijn mening.

Gewoon warm, net als andere audio apparaten.
Het voordeel/verschil is natuurlijk wel het ontbreken van eindversterkers.

Ik heb slechts 1 probleem ondervonden, en dat is de beperking van mijn randapparatuur....

muzikant

Voor mij is een groot voordeel dat ik de Onkyo kan aansluiten op de XLR aansluitingen van mijn tagmclaren Avantgarde 250x3R en 250x2R eidversterkers.Daardoor kan ik ook mijn Tagmclaren AV32R dual processor (die aangesloten is op de RCA ingangen van de eindversterkers) blijven gebruiken voor sacd en DVD-audio.Uiteraard zet ik de beide voorversterkers niet gelijk aan.

Fox

Citaat van: muzikant op oktober 31, 2008, 14:44:56
Voor mij is een groot voordeel dat ik de Onkyo kan aansluiten op de XLR aansluitingen van mijn tagmclaren Avantgarde 250x3R en 250x2R eidversterkers.Daardoor kan ik ook mijn Tagmclaren AV32R dual processor (die aangesloten is op de RCA ingangen van de eindversterkers) blijven gebruiken voor sacd en DVD-audio.Uiteraard zet ik de beide voorversterkers niet gelijk aan.

Ik ben benieuwd wat je ervaring is met de XLR aansluitingen.

Wat voor kabels gebruik je en wat zijn de kosten daar van?

Ik heb namelijk ook de mogelijkheid met mijn Rotels, een 1090 en 1095...

SA-CD en DVD-A doe ik via de analoge muliti-channel 7.1 ingang, want helaas geeft mijn Denon dit niet door via de HDMI. Jammer want de Onkyo kan wel DSD aan.

Harry HT

Hi,
Citaat van: muzikant op oktober 31, 2008, 14:44:56
Voor mij is een groot voordeel dat ik de Onkyo kan aansluiten op de XLR aansluitingen van mijn tagmclaren Avantgarde 250x3R en 250x2R eidversterkers.Daardoor kan ik ook mijn Tagmclaren AV32R dual processor (die aangesloten is op de RCA ingangen van de eindversterkers) blijven gebruiken voor sacd en DVD-audio.Uiteraard zet ik de beide voorversterkers niet gelijk aan.
Mooie oplossing  8) Je hoeft geen switch over te halen op de eindversterking?

Gegroet,

Harry
De mooiste
HT & DVD links verzameld


Quote about Being There (1979) "Yes. In the garden, growth has it seasons. First comes spring and summer, but then we have fall and winter. And then we get spring and summer again."

muzikant

Ik gebruik kabels van WHITE ZOMBIE AUDIO-Solid silver audio  cables XLR zijn de 1.0 meter pair ZEROPOINTZERO audio cables - $128.00 daar ik de kabels maar heb kunnen aansluiten op donderdag moeten ze nog inspelen maar ik ben nu al zeer verrast van het resultaat Onkyo en kabels.Zeer te spreken over het beeld en geluid van mijn kombinatie Onkyo voorversterker,eindversterkers Tagmclaren,luidsprekers,projector Mitsubishi HC6000,luidsprekers Hyperion HPS-968 x 4(front en surroud), HPS-8c(center),HWS-586 (surround backs).Ook heb ik de indruk dat op gebied van klank (CD in stereo) de Onkyo voorversterker zeer goed zijn mannetje staat.Zal toch een a.b. test doen tegenover de TagMcLaren AV32 DP

muzikant

Citaat van: Harry HT op november  2, 2008, 13:02:03
Hi,Mooie oplossing  8) Je hoeft geen switch over te halen op de eindversterking?

Gegroet,

Harry
Nee,geen switch alleen heb ik bij XLR een kleine vermindering van volume maar beinvloed niet het totale klankbeeld.Wanneer ik de RCA aansluitingen afkoppel heb ik dus iets meer volume.

ShellBeach

Citaat van: muzikant op november  3, 2008, 00:54:42
Ik gebruik kabels van WHITE ZOMBIE AUDIO-Solid silver audio  cables XLR zijn de 1.0 meter pair ZEROPOINTZERO audio cables - $128.00 daar ik de kabels maar heb kunnen aansluiten op donderdag moeten ze nog inspelen maar ik ben nu al zeer verrast van het resultaat Onkyo en kabels.Zeer te spreken over het beeld en geluid van mijn kombinatie Onkyo voorversterker,eindversterkers Tagmclaren,luidsprekers,projector Mitsubishi HC6000,luidsprekers Hyperion HPS-968 x 4(front en surroud), HPS-8c(center),HWS-586 (surround backs).Ook heb ik de indruk dat op gebied van klank (CD in stereo) de Onkyo voorversterker zeer goed zijn mannetje staat.Zal toch een a.b. test doen tegenover de TagMcLaren AV32 DP

Grappig  ... lang gezocht naar de man met 2 sets Hyperion 968 in surround waarvan de importeur steeds sprak.
Ik heb ook een Onkyo pre/pro icm Hyperion 938/front + 906/surround, de surround soundstage is enorm :) Wel een 4.1 opstelling volgens de ITU-T regeltjes icm een Velodyne DD18.

De 586 is wel geen match voor de tweeters van de 968 en de nieuwe 738 ....
S h e l l   B e a c h,  i t' s  j u s t  f o r  f u n

Fox

Citaat van: muzikant op november  3, 2008, 00:54:42
Ik gebruik kabels van WHITE ZOMBIE AUDIO-Solid silver audio  cables XLR zijn de 1.0 meter pair ZEROPOINTZERO audio cables - $128.00 daar ik de kabels maar heb kunnen aansluiten op donderdag moeten ze nog inspelen maar ik ben nu al zeer verrast van het resultaat Onkyo en kabels.Zeer te spreken over het beeld en geluid van mijn kombinatie Onkyo voorversterker,eindversterkers Tagmclaren,luidsprekers,projector Mitsubishi HC6000,luidsprekers Hyperion HPS-968 x 4(front en surroud), HPS-8c(center),HWS-586 (surround backs).Ook heb ik de indruk dat op gebied van klank (CD in stereo) de Onkyo voorversterker zeer goed zijn mannetje staat.Zal toch een a.b. test doen tegenover de TagMcLaren AV32 DP

Thnx voor het antwoord.

Oke, maar 7x 128,= vind ik toch wel wat veel.....

muzikant

Klein misverstand,het is 128 USD voor een paar XLR en hij heeft er 1 gratis enkele kabel gratis bijgegeven voor het volgens hem goede contact.

muzikant

Citaat van: klinktbeter op november  3, 2008, 01:06:18
Grappig  ... lang gezocht naar de man met 2 sets Hyperion 968 in surround waarvan de importeur steeds sprak.
Ik heb ook een Onkyo pre/pro icm Hyperion 938/front + 906/surround, de surround soundstage is enorm :) Wel een 4.1 opstelling volgens de ITU-T regeltjes icm een Velodyne DD18.

De 586 is wel geen match voor de tweeters van de 968 en de nieuwe 738 ....
Zo ziet U maar dat veel uit zichzelf terecht komt,Ik hoop dat het goeds was wat Ronald vertelde(eigenlijk ben ik er wel gerust in) De 586 zijn voor desurrounds back en het valt echt niet op het verschil van de tweeters.

Fox

weet iemand hoe je de firmware versie tevoorschijn kan toveren?

Nooff

Citaat van: Fox op november 14, 2008, 15:44:45
weet iemand hoe je de firmware versie tevoorschijn kan toveren?

Houd "Display" ingedrukt en druk vervolgens op de standby knop

Fox

Thanx.

Ik wilde even weten welke aanwezig is uit de doos, en als ik iets over een update lees.

Niet dat het nodig is  ;)

Fox


Nooff

Citaat van: Fox op november 19, 2008, 22:24:23
Werkt helaas niet  :(

Vreemd, zo werkt het wel bij al hun receivers. Misschien dat ze het veranderd hebben bij de PRE's?

Fox

Citaat van: Nooff op november 19, 2008, 23:16:23
Vreemd, zo werkt het wel bij al hun receivers. Misschien dat ze het veranderd hebben bij de PRE's?

Ik heb het met de Pronto AB geprobeert, maar dat werkte niet.
Ik zal het ook eens met de originel proberen, maar die moet ik uit de doos halen die inmiddels verweg op zolder is gestopt.

Tip voor de andere pronto gebruikers: de file van de Amerikaanse 885 heeft een paarkunktie die niet op de AB van de 886 zitten.
O.a. direct presets voor de tuner.