sony dvd-writer dru 500A of 500AX?

Gestart door joop, april 18, 2003, 09:19:38

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

joop

Hi,
ik ben op zoek naar een goede dvd-writer en heb goede verhalen over de sony gehoord.
Alleen is er op de internationale sony-site sprake van de 500AX en op de nationale van de 500A.
Volgens een vriend van mij is de AX een nieuwere versie, voorzien van nieuwe firmware. Klopt dit en moet ik daarop wachten of kan ik gewoon voor de 500A gaan?

Joop

J.A.F._Doorhof

Persoonlijk zou ik even afwachten, er komen binnenkort een vracht aan nieuwe branders aan die dezelfde specs hebben maar een stuk beter leverbaar en goedkoper zijn.

Let op de aanbiedingen van ITC, wij komen binnenkort met een paar aanbiedingen.

MvrGr.
Frank
www.hometheater.nl   /   ISF & HAA certified
Custom installer

Volledige ISF calibraties inclusief HDR en 4K.

"Omdat je je iets niet kan voorstellen betekent dat niet dat het niet kan gebeuren"

Martin_G

AX is idd alleen met nieuwere firmware. Maar de 500A is precis dezelfde en daar kan je gewoon nieuwe firmware voor downloaden dus dan heb je gewoon een AX.

Zal het uitleggen:

Eerst kon de brander een bepaald formaat (weet niet meer welke) op 2.4x branden. Na een firmware update is dat 4x geworden. Omdat je met 4x op de doos natuurlijk meer verkoopt dan met 2.4x hebben ze er maar een nieuwe typenaam aan gegeven zodat ze kunnen verkopen met op de doos 4x.

De AX is dus niks meer dan een 500A met nieuwere firmware
Nieuwe firmware moet je zoiezo erop doen want na de AX is er alweer nieuwe gereleased.

Maar zoals Frank zeg kan je echt beter wachten: Lite-on komt ook met multi-format DVD-brander wat dan rond de 200 euro komt te liggen en Sony komt ook weer met een nieuwe en als lite-on komt met die van hun zullen alle prijzen dalen.
Geen enkele show zal ooit Buffy en Angel overtreffen.

Erik

Die sony had wel een behoorlijk probleem met de trage leessnelheid, bij bepaalde typen dvd's. Een nieuwere versie kan dus geen kwaad.
200 euro dan koop ik er ook een. Kun je daarmee eigenlijk ook cd's branden?
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

jeroen_B

Het verhaal van martin G over de 2 types sony,s klopt. Het is dezelfde brander met andere firmware. Maar ook voor de 500 A is die firmware verkrijgbaar (van sony zelf)zodat je 4 speed op plus media kan branden!

De sony kan inderdaad ook cd en cdrw branden (cdr 24 speed, cdrw 10 speed).

Trage leessnelheid is alleen van belang als je geen andere dvd rom speler in je pc hebt! Een beetje dvd rom speler is veel sneller met copieren als een brander! Vooral de pioneers ;D




Groot voordeel van de 500a met firmware 1.0G is dat hij thats write media wat enkel speed is op 2 speed kan branden (minus media).
En dat werkt echt perfect, nog geen enkel probleempje mee gehad.


grtz jeroen