Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 7 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op mei 14, 2011, 10:46:48
Je zou eens moeten wachten op de ap20 van crusade audio...
Dat zijn speakers!!!
Ah ik zie net net je AP als AP bedoelt en niet als Audio Physic :blush: Maar als die lijken op de AP10 dan vergeet ik ze gelijk, want die vind ik echt verschrikkelijk lelijk
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2011, 17:38:50
Ah ik zie net net je AP als AP bedoelt en niet als Audio Physic :blush: Maar als die lijken op de AP10 dan vergeet ik ze gelijk, want die vind ik echt verschrikkelijk lelijk

Oh hahaha geweldig die spraak verwarring...
De AP 20 van Crusade zijn de vloerstaande versie van de AP10...
Je kan ze in de kleur krijgen die wil. Of vind je het model niet mooi? Kan je aangeven wat je niet mooi vind? Thanks... ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op mei 14, 2011, 19:59:59
Oh hahaha geweldig die spraak verwarring...
De AP 20 van Crusade zijn de vloerstaande versie van de AP10...
Je kan ze in de kleur krijgen die wil. Of vind je het model niet mooi? Kan je aangeven wat je niet mooi vind? Thanks... ;D


Deze bedoel je met de AP-10 toch?? ik vind m echt lelijk. Het design klopt niet. Het lijnenspel klopt niet. De basspoort staat raar. De hele speaker is gewoon niet in vorm om het zo maar te zeggen.. :-[
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2011, 20:25:49
deze daarentegen:




:wub: :wub:

Hahaha ik kijk er nu naar ;). Smaak is heel persoonlijk. Ik vind beide speakers prachtig. ;D
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Smaak is idd heel persoonlijk. :D Ik zit nu op de site van Audio Physic te kijken en daar staat toch wel heel wat moois zeg. Gelukkig staan er geen prijzen bij :D de sitara is ook wel erg mooi :wub:

wat vind jij eigenlijk mooi aan de AP-10??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2011, 17:18:17...ik zag op de site van AP nog wel de scorpio staan, die zijn ook mooi zeg!! poeh.. Maar grootste nadeel is en blijft dat ik denk dat ik AP hier niet kwijt kan. Omdat 1 speaker dan vrij kan staan terwijl de andere tegen een zijmuur aanstaat :(
Niet doen ! AP heeft echt de ruimte nodig en zeker de Scorpio's.
De Sitara's zou dan eventueel kunnen ivm bass aan de voorkant.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Citaat van: Kingpin op mei 14, 2011, 20:45:08
Niet doen ! AP heeft echt de ruimte nodig en zeker de Scorpio's.
De Sitara's zou dan eventueel kunnen ivm bass aan de voorkant.
ook erg mooi idd:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Kingpin

Citaat van: The Vampire op mei 14, 2011, 20:56:40
ook erg mooi idd:


Niet alleen mooi maar het klinkt ook nog eens zeer goed, deze speakers spelen in een hoger segment dan dat ze kosten vind ik.
Zeker als je de mogelijkheid hebt om ze uit te richten zoals AP voorrschrijft.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Citaat van: Kingpin op mei 14, 2011, 22:04:00
Niet alleen mooi maar het klinkt ook nog eens zeer goed, deze speakers spelen in een hoger segment dan dat ze kosten vind ik.
Zeker als je de mogelijkheid hebt om ze uit te richten zoals AP voorrschrijft.
alleen ook boven mijn budget :( Misschien kom ik de sitara wel een keer tweedehands of als Demo tegen. Ik heb de tijd nog wel ;) en beluisteren kan altijd
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

het nogal moeilijk om een foto te vinden van de AP Sitara in hoogglans zwart :(

overigens zag ik dat Rhapsody nog een demo paar heeft staan, maar helaas zonder foto

en weet iemand hier of er verschil zit in de AP Sitara en de AP Sitara 25? of is dit alleen het jubileum logo?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ProXius

De '25' modellen hebben in ieder geval een andere tweeter. Of er nog meer verschillen zijn weet ik niet.
- 3-weg zelfbouw prototypes
- ES9038Q2M DAC met Amareno USB
- LG 50pk550 + Epson TW7200 op 123"

Kingpin

Citaat van: The Vampire op mei 15, 2011, 16:47:26
...en weet iemand hier of er verschil zit in de AP Sitara en de AP Sitara 25? of is dit alleen het jubileum logo?
Spark/Sitara/25 model maken volgens mij gebruik van dezelfde kast constructie waarbij het 25 model gebruik maakt van de nieuwere sub/mid en hoog tweeter (HHCT).
Ik heb ze gehoort en moet zeggen dat je ze echt naast elkaar moet zetten om eventueel verschil te horen. Er zit verschil in uiteraard maar of dat die extra 1k rechtvaardigd tussen het 25 model en het gewone model?
Waarom ze uberhaupt een Sitara hebben gemaakt ipv een nieuwe versie Spark is me nog steeds een raadsel.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Ik heb even op de site gekeken en zie ook niet echt verschillen in specs. Alleen dat de nieuwe tweeter er wat strakker uitziet. Waar staat de Spark eigenlijk ten opzichte van de Sitara?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik vind dit wel typisch iets voor jou Robbert :) Weet ook niet waarom, maarja :D

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op mei 15, 2011, 18:59:56
Ik vind dit wel typisch iets voor jou Robbert :) Weet ook niet waarom, maarja :D


Welkom terug Etienne :clapping: moet je me toch echt even vertellen waarom :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op mei 15, 2011, 20:35:15
Welkom terug Etienne :clapping: moet je me toch echt even vertellen waarom :D
Haha omdat jij gewoon een "modern" type bent.. En dit zijn toch wel heel erg moderne speakers :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op mei 15, 2011, 20:40:16
Haha omdat jij gewoon een "modern" type bent.. En dit zijn toch wel heel erg moderne speakers :)
dit is me tocht echt iets té modern :D ik hou meer van tijdloos :wub:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op mei 15, 2011, 20:41:07
dit is me tocht echt iets té modern :D ik hou meer van tijdloos :wub:
Ik vind het wel passen bij een Metroman als jij ;) hahaha
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Kingpin

Citaat van: The Vampire op mei 15, 2011, 17:48:00
Ik heb even op de site gekeken en zie ook niet echt verschillen in specs. Alleen dat de nieuwe tweeter er wat strakker uitziet. Waar staat de Spark eigenlijk ten opzichte van de Sitara?
De Spark was/is volgens mij de voorloper van de Sitara en staan op gelijke hoogte, het is me ook een raadsel waarom ze de Sitara niet gewoon Spark VI hadden genoemd ofzo.
Een stap hoger is Tempo/Scorpio/Virgo etc etc ... alleen wat is een stap hoger ? Ik ging van Scorpio naar een Spark omdat destijds deze qua klank veel homogener en meer rust uitstraalde in mijn woonkamer dan de Tempo en Scorpio, zo zie je maar dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn, het gaat om het totaal plaatje.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op mei 15, 2011, 21:25:01
even googlen :)

Ik weet wat betekent ;)
Citaat van: Kingpin op mei 15, 2011, 22:52:51
De Spark was/is volgens mij de voorloper van de Sitara en staan op gelijke hoogte, het is me ook een raadsel waarom ze de Sitara niet gewoon Spark VI hadden genoemd ofzo.
Een stap hoger is Tempo/Scorpio/Virgo etc etc ... alleen wat is een stap hoger ? Ik ging van Scorpio naar een Spark omdat destijds deze qua klank veel homogener en meer rust uitstraalde in mijn woonkamer dan de Tempo en Scorpio, zo zie je maar dat duurder niet altijd beter hoeft te zijn, het gaat om het totaal plaatje.
Oke, interessant. Dan kan ik de spark dus ook meenemen in mijn zoektochtje ;)

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Peerless Monster

Er staan "genoeg" Sitara's te koop voor tussen de 1600 en 2000 euro op hifi.
Maar het verschil met de tempo VI wordt dan wel weer erg klein als je op audiomarkt.de kijkt...
Classe Omega MKII | Audio Research SP-11 | ARC VT130SE | PS Audio BHK 250 | PS Audio P10 | PS Audio Perfectwave DSD DAC  | PS Audio Perfectewave Transport | Acoustat model one + one | Michell | Dual CS510 platenspeler

Robbert54

Citaat van: Peerless Monster op mei 16, 2011, 08:03:50
Er staan "genoeg" Sitara's te koop voor tussen de 1600 en 2000 euro op hifi.
Maar het verschil met de tempo VI wordt dan wel weer erg klein als je op audiomarkt.de kijkt...

Liefst zou ik wel voor een tempo gaan of om te beginnen bijvoorbeeld voor jou Virgo 's maar ik zie echt niet hoe ik die kan plaatsen bij mij thuis.

Audiomarkt.de heb ik nog helemaal niet gekeken, goeie, mijn Duits is alleen niet je van het.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo