Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

JeKa


Etiennevh

Ik vind de 2e opstelling beter. Daardoor lijkt je kamer groter, mijns inziens.

Is die foto toevallig genomen in de showroom? Weten we gelijk wie je nieuwe vlam is :)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Nadeel van 2 is gewoon dat de bank zo'n stuk de ruimte in moet komen. waardoor je zo'n loze ruimte achter de bank krijgt.  :confused: maar 2 is wel confortabeler tv kijken, wanneer je met meerdere mensen bent. Alleen maakt het niet uit.

Citaat van: Etiennevh op november 14, 2010, 23:53:08
Ik vind de 2e opstelling beter. Daardoor lijkt je kamer groter, mijns inziens.

Is die foto toevallig genomen in de showroom? Weten we gelijk wie je nieuwe vlam is :)
;D ze is wel net zo lang :confused: en jij weet dat ik dat niet ben :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Poeh lastig zeg, ik zou wel voor optie 2 gaan als het om kijk genot gaat. Maar in jou situatie had ik nooit een hoekbank genomen maar een 2 zits en 2 fauteuils. De 2 zits op de plek van je bank en de 2 fauteuils of 1 bij raam en 1 in woonkamer. Of beide in de woonkamer.

Leuk he creatief zijn met meubels  ;D al snap ik je hoekbank wel want het is een mooie bank.

Robbert54

Ja ik heb ook wel aan een gewone bank gedacht maar dan komt ie ook een halve meter de ruimte in. Voordeel van deze bank is dat het echt een L bank is dus het korte gedeelte heeft ook gewoon een rugleuning. Met 2 stoelen en een bank zou de ruimte gelijk zo vol zijn. Met een L hou je het wel wat opener. En bij veel visite kunnen de eetkamerstoelen erbij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Citaat van: The Vampire op november 15, 2010, 10:34:40
Ja ik heb ook wel aan een gewone bank gedacht maar dan komt ie ook een halve meter de ruimte in. Voordeel van deze bank is dat het echt een L bank is dus het korte gedeelte heeft ook gewoon een rugleuning. Met 2 stoelen en een bank zou de ruimte gelijk zo vol zijn. Met een L hou je het wel wat opener. En bij veel visite kunnen de eetkamerstoelen erbij.

Okay als ee 2 zitter ook de kamer in komt dan is het ook niet anders, dan is de L - opstelling nog niet eens zo verkeerd.

Alex Groningen

Ook ik ga mee met de meerderheid, optie 2 dus.

KoenL

Ook ik zeg optie 2. Ik lijk wel een koe, waar de rest gaat, ga ik mee ::)

Robbert54

Ghehe. Als dat je mening is, dan is het goed toch ;)

Ik vind optie 2 ook de mooiste, maar ik blijf in mijn maag zitten met het feit dat ik er achterlangs moet kunnen.  :turn:

Mijn zus gaf optie 1 aan. Ze gaf daarbij aan dat ik die dan altijd nog langs de muur kon zetten. Dan zou het korte gedeelte alleen aan de andere kant komen. Maar ik ben dan bang dat de woonkamer zo afgesloten zal lijken. Ook omdat de korte kant ook een rugleuning heeft..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nu even het Concert van Justin Timberlake opstaan. Die heb ik al niet meer geluisterd sinds de Cambridge is gekomen...

Mijn god wat een verschil!! lijkt wel of ik naar een heel ander concert luister.. veel meer detail, de surroundbubbel is vele malen groter! Heel bizar dit. Ken dit concert door en door en dan is het toch wel heel apart om ineens zoveel meer te horen :o :o alleen lijkt het of de center iets te zacht staat, maar dat zal ook wel te maken hebben met de rears die nog steeds te hard staan :confused:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

#4110
Citaat van: The Vampire op november 15, 2010, 21:35:05
nu even het Concert van Justin Timberlake opstaan. Die heb ik al niet meer geluisterd sinds de Cambridge is gekomen...

Mijn god wat een verschil!! lijkt wel of ik naar een heel ander concert luister.. veel meer detail, de surroundbubbel is vele malen groter! Heel bizar dit. Ken dit concert door en door en dan is het toch wel heel apart om ineens zoveel meer te horen :o :o alleen lijkt het of de center iets te zacht staat, maar dat zal ook wel te maken hebben met de rears die nog steeds te hard staan :confused:

Tijd voor de db-meter? :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Snowmaster

Citaat van: Valkyrie op november 15, 2010, 22:11:04
Tijd voor de db-meter? :D

Of gewoon aan het menuknopje draaien  ;).
...en nooit op één DVD je geluid beoordelen, want concerten komen veel meer over de fronts. 
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Robbert54

Citaat van: Valkyrie op november 15, 2010, 22:11:04
Tijd voor de db-meter? :D
heb ik al, maar mijn rears zijn gewoon te hard.

Citaat van: Snowmaster op november 15, 2010, 22:19:30
Of gewoon aan het menuknopje draaien  ;).
...en nooit op één DVD je geluid beoordelen, want concerten komen veel meer over de fronts. 
deze komt echt uit alle 5 de speakers, maar de rears overheersen dan gewoon te veel. John Mayer concert klinkt bijv weer perfect.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op november 15, 2010, 22:20:58
heb ik al, maar mijn rears zijn gewoon te hard.
deze komt echt uit alle 5 de speakers, maar de rears overheersen dan gewoon te veel. John Mayer concert klinkt bijv weer perfect.
Heeft met het verschil in gevoeligheid te maken. Je rears zijn daardoor niet goed in het totaalbeeld te integreren. Gewoon nog even volhouden totdat je de CM1's ook als rear hebt.

BTW: opstelling 2 vind ik het mooiste. Ik weet hoever de bank de ruimte in kan, maar we hebben ook zo'n zelfde soort bank in onze TV-hoek en lekker languit liggen is ook erg prettig ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

-madison-

Ik zou ook voor optie 2 gaan!

Wij hebben overigens thuis dezelfde bank, maar dan donkerdere stof! Erg mooie bank, maar wel vrij groot.. (hij lijkt thuis anderhalf keer zo groot als in de showroom)
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Robbert54

Citaat van: -madison- op november 16, 2010, 00:59:03
Ik zou ook voor optie 2 gaan!

Wij hebben overigens thuis dezelfde bank, maar dan donkerdere stof! Erg mooie bank, maar wel vrij groot.. (hij lijkt thuis anderhalf keer zo groot als in de showroom)
in 3D kan ik idd erg goed zien hoe groot hij overkomt. In de showroom lijkt het best mee te vallen. Kleur die ik heb uitgezocht is antraciet, maar twijfel nog met donkergrijs. (net een tintje lichter) en ik heb een hele robuuste maar wel zachte stof uitgezocht.

Citaat van: HTip op november 15, 2010, 22:43:09
Heeft met het verschil in gevoeligheid te maken. Je rears zijn daardoor niet goed in het totaalbeeld te integreren. Gewoon nog even volhouden totdat je de CM1's ook als rear hebt.

BTW: opstelling 2 vind ik het mooiste. Ik weet hoever de bank de ruimte in kan, maar we hebben ook zo'n zelfde soort bank in onze TV-hoek en lekker languit liggen is ook erg prettig ;)
heb het bij jou ook gezien idd. Jou bank is nog veel groter volgens mij.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Valkyrie

In het andere topic las ik al dat je je sleutel hebt gekregen. Heel veel plezier in je nieuwe stekkie! :thumbs-up:
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

WickedGame

Tja nu die de sleutel heeft, wordt het tijd voor klus foto's  :devil:


Etiennevh

Succes met klussen en nogmaals van harte gefeliciteerd!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

#4119
thanks heren :D ben nog niet helemaal uit de kleuren. wil de kozijnen gewoon wit doen. Muren en plafond ook. En de muur waar de tv komt donkergrijs. Denk ik. Moet ook nog even weten wat ik nou met de bank wil...

hoe vinden jullie het zo? ik ben bang dat de kamer zo teveel wordt afgeschermd, maar het zou wel juist ook weer mooi kunnen staan..  moeilijk... op deze manier kan ik hem nog wel weer onder het raam zetten.
maar door de rugleuning aan de zijkant kijk je wel zo tegen de bank aan. Zeg maar.. :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nog even wat minder goed nieuws over de doppen. Ze kunnen niet gemaakt worden zoals ik wil. nou zit ik te twijfelen om de voet van de stands gewoon vierkant te laten. sluit het alleen wel wat minder goed aan op het rack, maar oogt wel rustiger. of ik zou de doppen 2cm dik moeten doen, maar ben bang dat het dan veel te lomp overkomt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ziet er strak uit! Ik vind vierkant ook wel mooi. Oogt minder mooi bij je rack, maar wel mooier bij je speakers.
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Valkyrie

Ziet er inderdaad erg strak uit! 8) Dan maar je huidige meubel verkopen en deze kopen: http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=106473.0. :D
Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

wow! maar de mijne is mooier :D

hebben jullie nog advies voor de bank? kom er echt niet uit namelijk :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ep woody

Mooie inrichting, zoals je hem zo bedacht hebt.

Persoonlijk denk ik dat je het erg tegen gaat staan, dat je niet met 2 personen recht voor de televisie kan zitten. Mijn verwachting is dan ook dat je er dan, binnen afzienbare tijd, een extra stoel bij haalt welke je voor de tv neerzet. Mijn keus zou dan ook de 2e zijn.