Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 14 gasten bekijken dit topic.

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:14:47
Aha.. ik heb inmiddels de schroefgaten onder mijn Driades gevonden.. voor mij dus ook threaded.. maar die zijn dus per 4.. Mijn speakers hebben er 3 nodig. !

Shit!

Heb je voor 4 speakers maar 3 setjes nodig :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 23:14:21
Welke worden het?

En heb je de uitleg van de grafiek begrepen. Het moest even kort, want ik moest weg ;)
Ik begrijp er geen hout van.. het lijkt erop dat er minder demping is bij bepaalde frequenties.. of zit ik mis?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 23:17:06
Heb je voor 4 speakers maar 3 setjes nodig :D
Beetje jammer dat mijn SB's monitor zijn ;) Heb ik een beste spike nodig :P
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 23:14:21
Welke worden het?

En heb je de uitleg van de grafiek begrepen. Het moest even kort, want ik moest weg ;)
yup de M8

Ik heb het begrepen, lees wel nog een keer duidelijk door, maar snap het wel volgens mij.

Mijn stands er rack worden wel een mooi project zo zeg :o

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:14:47
Aha.. ik heb inmiddels de schroefgaten onder mijn Driades gevonden.. voor mij dus ook threaded.. maar die zijn dus per 4.. Mijn speakers hebben er 3 nodig. !

Shit!

ze zijn ook per stuk te bestellen ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 23:18:24
yup de M8

Ik heb het begrepen, lees wel nog een keer duidelijk door, maar snap het wel volgens mij.

Mijn stands er rack worden wel een mooi project zo zeg :o
ze zijn ook per stuk te bestellen ;)
Ja word zeker een mooi project!

Oh ja? Ook bij Hifisupply? Naja dat geld dan voor mij.. komt tegen die tijd wel..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Madhouse

Is zeker een mooi project zo! Met een heel mooi resultaat!  :worship:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:17:26
Ik begrijp er geen hout van.. het lijkt erop dat er minder demping is bij bepaalde frequenties.. of zit ik mis?
Nee, je zit helemaal goed. Bepaalde frequenties worden minder gedempt, waarom weet ik niet. Ik kan me voorstellen dat ze de focus hebben gelegd op de probleemgebieden, met name het laag. En daar hebben ze een groot positief effect op.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:18:09
Beetje jammer dat mijn SB's monitor zijn ;) Heb ik een beste spike nodig :P
:D Of je doet ze onder de stands zoals Robbert nu aan het doen is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

thanks voor de complimenten heren!

weet niet of hifisupply ze ook per stuk kan leveren, maar google even en je vind zo wat. ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik denk dat ik mijn SB's wel even zo laat. Op het moment dat ik spikes onder mijn SB's nodig heb, heb ik waarschijnlijk een ander formaatje SB ;)

Nee hoor, ik vind de stands waar Robert mee bezig is een mooi ontwerp, maar past hier niet! ˆˆ
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 23:37:48
thanks voor de complimenten heren!

weet niet of hifisupply ze ook per stuk kan leveren, maar google even en je vind zo wat. ;)
Je hebt gelijk, hobo levert ze per stuk voor 13,50. Lekker, dan koop ik wel zo'n 4pack. Wat zit ik ook weer te muggenziften om die 10 euri. Desnoods verkoop ik de 2 die ik overhoud ;)
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

soundcare superspikes heb ik trouwens met dank aan Ralf van RaSubs.

Een ontwerp is overigens persoonlijk en natuurlijk ook net zo makkelijk aan te passen voor jou ruimte ;)

denk overigens dat ik mijn eikenhouten stands gewoon op MP zet en volledig overnieuw begin.

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:42:53
Je hebt gelijk, hobo levert ze per stuk voor 13,50. Lekker, dan koop ik wel zo'n 4pack. Wat zit ik ook weer te muggenziften om die 10 euri. Desnoods verkoop ik de 2 die ik overhoud ;)
als je nou 3 pakketjes koopt kun je gelijk je center op spikes zetten.

Philip zou jou Center eigenlijk ook niet op spikes kunnen? dat heb je nu niet of wel??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 23:45:27
Philip zou jou Center eigenlijk ook niet op spikes kunnen? dat heb je nu niet of wel??
Heb ik inderdaad niet, anders zou center in beeld staan. De stand staat stevig op het podium wat voor ontkoppeling zorgt. Bjorn zag het niet als een issue wat ik moest oplossen. Anders dan de spikes onder de fronts ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 23:45:27
soundcare superspikes heb ik trouwens met dank aan Ralf van RaSubs.

Een ontwerp is overigens persoonlijk en natuurlijk ook net zo makkelijk aan te passen voor jou ruimte ;)

denk overigens dat ik mijn eikenhouten stands gewoon op MP zet en volledig overnieuw begin.
als je nou 3 pakketjes koopt kun je gelijk je center op spikes zetten.

Philip zou jou Center eigenlijk ook niet op spikes kunnen? dat heb je nu niet of wel??
Ja maar mijn center komt waarschijnlijk aan een muurbeugel. Daar ben ik nog niet over uit.. maarja.. komt wel goed met die spikes.

Dat is waar, ik denk alleen dat het met de SB's ook een kwestie van een beugel word. Waarschijnlijk ook zelfbouw, omdat ik de meeste aangeboden beugels niet mooi vind..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Etiennevh

Ik heb trouwens wel al iets onder mijn fronts zitten.. toen ik de speakers kocht,  kreeg ik er van die plakkende halfronde rubbertjes bij, die heb ik eronder geplakt..

Daardoor staan ze al een kwart centimeter boven de grond ;) Kent iemand die dingen? Helpt dat ook of niet?
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op oktober 24, 2010, 00:03:50
Ik heb trouwens wel al iets onder mijn fronts zitten.. toen ik de speakers kocht,  kreeg ik er van die plakkende halfronde rubbertjes bij, die heb ik eronder geplakt..

Daardoor staan ze al een kwart centimeter boven de grond ;) Kent iemand die dingen? Helpt dat ook of niet?
beetje

maar het verschil met spikes is vele malen groter. ik heb die doppen zelf ook nog onder mijn speakers, maar ik zit nog te twijfelen of ik ze eronder laat en mijn speaker los op de stands zet. of dat ik ze helemaal strak vastzet op de stands..

Iemand hier nog een idee over wat beter is eigenlijk??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik denk aan strak.. zodat de spikes onder je stands echt hun werk te doen krijgen..
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

vraag is dan of het los erop zetten niet al zorgt voor ontkoppeling en de spikes de rest doen :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 24, 2010, 00:03:50
Ik heb trouwens wel al iets onder mijn fronts zitten.. toen ik de speakers kocht,  kreeg ik er van die plakkende halfronde rubbertjes bij, die heb ik eronder geplakt..

Daardoor staan ze al een kwart centimeter boven de grond ;) Kent iemand die dingen? Helpt dat ook of niet?
Het enige wat die doen is zorgen dat de speaker niet kan verschuiven. Enige vorm van demping hoef je niet te verwachten ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 00:16:21
beetje

maar het verschil met spikes is vele malen groter. ik heb die doppen zelf ook nog onder mijn speakers, maar ik zit nog te twijfelen of ik ze eronder laat en mijn speaker los op de stands zet. of dat ik ze helemaal strak vastzet op de stands..

Iemand hier nog een idee over wat beter is eigenlijk??
Zie mijn post hierboven. Ik zou ze eronder houden voor de stabiliteit op de speakerplaat.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 23:58:54
Heb ik inderdaad niet, anders zou center in beeld staan. De stand staat stevig op het podium wat voor ontkoppeling zorgt. Bjorn zag het niet als een issue wat ik moest oplossen. Anders dan de spikes onder de fronts ;)

Stonden de speakers eerst plat op de grond?

Achter heb je surrounds en die staan met de bodem op je houten/tapijt verhoging?
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

Snowmaster

#3796
Citaat van: Etiennevh op oktober 24, 2010, 00:03:50
Ik heb trouwens wel al iets onder mijn fronts zitten.. toen ik de speakers kocht,  kreeg ik er van die plakkende halfronde rubbertjes bij, die heb ik eronder geplakt..

Daardoor staan ze al een kwart centimeter boven de grond ;) Kent iemand die dingen? Helpt dat ook of niet?

Samen met een forumlid heb ik al eens uitgebreid geexperimenteerd met speciaal akoestisch plakrubber tussen monitor en stand.
De soundcare onder zijn stands deden goed werk daarover waren wij het snel eens.
Voor de monitor gold dat deze vooral stevig moest staan zonder de geringste vorm van speling. Wat er tussen zit moest gewoonweg dun en/of hard en stug zijn met minimale dikte. Een monitor moet dus stevig staan en hard aanvoelen als je hem wilt bewegen.

Gisteren een oud project opgepakt om goede muurbevestigingen voor mijn surrounds te maken.
Ik heb nl. plateau's aan de muur waar ze op staan. Helaas kunnen deze licht veren en ik weet dat dit ten koste gaat van de weergave. Gisteren heb ik nieuwe gemaakt m.b.v. de adviezen van een vakman. De nieuwe beugels konden absoluut niet veren of trillen.... :-[.  Eén duwtje......tooooiiiing  :crazy:.  
Snel de oude weer gemonteerd. In de muur zitten nu een paar extra M8 gaten en er is een heel stuk sierpleister weggebikt, maar nog geen oplossing.  Leuk zo'n hobby met vallen en opstaan.
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

HTip

Citaat van: Snowmaster op oktober 24, 2010, 10:42:51
Stonden de speakers eerst plat op de grond?

Achter heb je surrounds en die staan met de bodem op je houten/tapijt verhoging?
Zonder het topic van Robbert te vervuilen, mijn fronts stonden op dempers vanwege de ongelijke vloer. Mijn rears stonden reeds op de meegeleverde spikes. Zie ook mijn eigen topic:
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=60218.msg1805777#msg1805777
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Snowmaster

Beetje kort van geheugen  ::).

Niet onder alle omstandigheden doen Soundcares het goed. Heb vorige week weer uitgebreid geexperimenteerd met fronts. Ze voegen iets toe, maar halen ook iets weg (kleuring?). Doordat bij mij de klankkleur verandert, sluiten de fronts minder goed aan bij de surround die nog niet een goede ondergrond hebben. Ook met center ben ik aan het stoeien, maar het blijft lastig.
Karel heeft soundcares in M6 en M8 liggen voor het geval je meer zoekt.

Robbert, je gaat nu twee dingen tegelijk veranderen, de stands en de voetjes. Dit kan (hoeft niet) flinke gevolgen hebben voor het geluidsbeeld. Je gaat nu immers veel meer metaal gebruiken. Belangrijkste is dat een speaker echt stevig staat, liefst zo hard mogelijk en liever niet op tapijt.
Als er tapijt of laminaat of een zwevende vloer ligt, kun je een keer een stoeptegel proberen om te luisteren of dit meer fundament geeft. 
Maar eerst....netjes aflakken  :).
Panasonic Oled 804 65" / Denon 4520 / Mede8er / Next / Audio Physic Yara HT gemod / Black&White / Selfmade cryo netsnoeren + cryo stroomgroep, cryo stekkerblokken +cryo zekeringen + veel tweaks+mods ;)

CoSo

Citaat van: The Vampire op oktober 24, 2010, 00:26:24
vraag is dan of het los erop zetten niet al zorgt voor ontkoppeling en de spikes de rest doen :blink:
Dit geen optie?

http://www.hifi123.nl/Blu-Tack-p-16166.html