Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 12 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

aangezien ik wat problemen heb met slapen, ben ik vannacht maar even verder gegaan met het rack in de grondverf zetten.

en volledig in de grondverf:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Ik zou de doppen in dezelfde diameter als de buizen houden, zodat het lijkt alsof er massieve buizen door de oren heen steken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op oktober 23, 2010, 15:01:44
Ik zou de doppen in dezelfde diameter als de buizen houden, zodat het lijkt alsof er massieve buizen door de oren heen steken.
waar heb jij het nou over?? welke buizen??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirk

Citaat van: celerontje op oktober 23, 2010, 15:48:15
Snap ik iets niet dan? ???
de vraag/poll gaat over de doppen van de speakerstands (niet van het rack !)
...en daar komt geen buis aan te pas, dus kan er ook niet met dezelfde diameter als die van de buis gewerkt worden ;)
Dealer van Amphion Speakers * Benchmark * Denon * Earthquake Sound * Hypex * Makro audio * Marantz * Powersoft * Trinnov Audio * Vicoustic

Demo-units te koop van Amphion ea

Robbert54

Citaat van: Dynky op oktober 23, 2010, 15:52:30
de vraag/poll gaat over de doppen van de speakerstands (niet van het rack !)
...en daar komt geen buis aan te pas, dus kan er ook niet met dezelfde diameter als die van de buis gewerkt worden ;)
inderdaad :thumbs-up:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Etiennevh

Ik zou toch voor eenheid gaan. lekker 4 cm
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Ik heb even een offerte opgevraagd

zit alleen met 1 probleem. momenteel heb ik kleine spikes eronder met schoteltjes. die zijn prima, maar vormen geen eenheid met de doppen. Nadeel van de grote rvs spikes is dat ze niet verstelbaar zijn. en ik zou er ook weer schoteltjes voor aan moeten schaffen. Iemand hier nog een idee??

Misschien dat die dingen (sorry ben de naam kwijt) van HTip nog een optie zijn, maar dan wordt het al met al een behoorlijk duur werkje :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

en even voor de kenners:

Heb alle gaatjes en krasjes nog even opnieuw opgevuld, zodat de afwerking straks mooi strak wordt. Maar kan ik nou beter alles nog een keer in de grondverf zetten of kan ik beter een extra keer lakken??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

#3759
Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 17:43:43
Ik heb even een offerte opgevraagd

zit alleen met 1 probleem. momenteel heb ik kleine spikes eronder met schoteltjes. die zijn prima, maar vormen geen eenheid met de doppen. Nadeel van de grote rvs spikes is dat ze niet verstelbaar zijn. en ik zou er ook weer schoteltjes voor aan moeten schaffen. Iemand hier nog een idee??

Misschien dat die dingen (sorry ben de naam kwijt) van HTip nog een optie zijn, maar dan wordt het al met al een behoorlijk duur werkje :-\
De "dingen" heten Soundcare Superspikes en bij mijn speakers was het een duidelijke verbetering. De oude situatie heb je niet gehoord. Was misschien maar goed ook ;)

Je kan ze in M6, M8 en ¼" en 5/6" krijgen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 17:52:20
De "dingen" heten Soundcare Superspikes en bij mijn speakers was het een duidelijke verbetering. De oude situatie heb je niet gehoord. Was misschien maar goed ook ;)

Je kan ze in M6, M8 en ¼" en 5/6" krijgen.
Maar daar zit een behoorlijk prijsje aan of niet?? Mijn huidige spikes waren 15 euro voor 8 spikes volgens mij :wacko: Wie levert de Soundcare spikes??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

#3761
De Soundcare spikes kosten 50 euro voor een setje van 4.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

#3762
Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 17:54:25
Maar daar zit een behoorlijk prijsje aan of niet?? Mijn huidige spikes waren 15 euro voor 8 spikes volgens mij :wacko: Wie levert de Soundcare spikes??
O.a. Peter van hifisupply.nl. Tenminste, hij heeft mijn setjes geleverd ;)

Citaat van: celerontje op oktober 23, 2010, 17:56:04
De Soundcare spikes kosten 50 euro voor een setje van 4.
Klopt! Ik vond het de investering waard, maar dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 17:59:10
O.a. Peter van hifisupply.nl. Tenminste, hij heeft mijn setjes geleverd ;)
Klopt! Ik vond het de investering waard, maar dat kan je natuurlijk alleen zelf bepalen...
ja het worden dan wel stands van dik tegen de 200 euro. Wel volledig custommade en dus uniek, maar dat is een aardig prijsje.. die 19,5 mm is dat hoe ver ze de stand ingaan??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 18:08:34
ja het worden dan wel stands van dik tegen de 200 euro. Wel volledig custommade en dus uniek, maar dat is een aardig prijsje.. die 19,5 mm is dat hoe ver ze de stand ingaan??
Beide beweringen kloppen. Op de website staan nog meer wetenswaardigheden: http://www.soundcare.no/

Deze grafiek vind ik wel interessant en is waarom ze bijdragen aan een verbetering in het geluid:


In tabelvorm:
Citaat
In words the damping of acoustic feedback is:
50 Hz    -11 dB
100 Hz    -10 dB
150 Hz    -6 dB
200 Hz    -1 dB
300 Hz    -6 dB
400 Hz    -3 dB
600 Hz    -3 dB
800 Hz    -1 dB
1600 Hz    0 dB
2500 Hz    0 dB
3200 Hz    -5 dB
6400 Hz    -2 dB
9600 Hz    -2,5 dB
12800 Hz    -3 dB
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

zou je me dat misschien uit kunnen leggen?? :blush:

er staat ook nog een setje te koop op het forum, maar die is al gereserveerd helaas.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 18:29:12
zou je me dat misschien uit kunnen leggen?? :blush:
Korte verklaring: de vermelde frequenties worden gedempt weergegeven, waardoor je dus sowieso een strakkere bas krijgt. Lees maar eens het volledige artikel: http://www.soundcare.no/measurements.html

Citaat
er staat ook nog een setje te koop op het forum, maar die is al gereserveerd helaas.
Ik zou zeggen hou de 2e handsmarkt (ook buitenland ;)) in de gaten...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: celerontje op oktober 23, 2010, 17:56:04
De Soundcare spikes kosten 50 euro voor een setje van 4.
Ik dacht dat er op de website van soundcare stond dat het setjes van 3 zijn. Vergis ik me?

Ze zijn in hoogte verstelbaar he? Ik heb er niet echt op gelet, maar hoeveel omhoog komen ze zowieso? Ik denk namelijk dat spikes niet echt mooier staan ?  :satisfied:
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

Robbert54

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 21:19:33
Ik dacht dat er op de website van soundcare stond dat het setjes van 3 zijn. Vergis ik me?

Ze zijn in hoogte verstelbaar he? Ik heb er niet echt op gelet, maar hoeveel omhoog komen ze zowieso? Ik denk namelijk dat spikes niet echt mooier staan ?  :satisfied:
34mm dat is helemaal niet zoveel. Je kunt ook de self-adhesive versie nemen die is maar 17.5mm en die is idd per 3
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

CoSo

wordt wel super zo, past er mooi bij elkaar.

Etiennevh

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 22:21:43
34mm dat is helemaal niet zoveel. Je kunt ook de self-adhesive versie nemen die is maar 17.5mm en die is idd per 3
Self adhesive? ˆˆ
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto

HTip

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:06:40
Self adhesive? ˆˆ
Die kan je onder apparatuur plakken.



Het is de middelste van de 3...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: CoSo op oktober 23, 2010, 22:48:19
wordt wel super zo, past er mooi bij elkaar.
dank je!

spikes zijn inmiddels ook geregeld :clapping:

Citaat van: Etiennevh op oktober 23, 2010, 23:06:40
Self adhesive? ˆˆ
die kun je eronder plakken. Philip is me al voor.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op oktober 23, 2010, 23:11:41
spikes zijn inmiddels ook geregeld :clapping:
Welke worden het?

En heb je de uitleg van de grafiek begrepen. Het moest even kort, want ik moest weg ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Etiennevh

Citaat van: HTip op oktober 23, 2010, 23:08:59
Die kan je onder apparatuur plakken.



Het is de middelste van de 3...
Aha.. ik heb inmiddels de schroefgaten onder mijn Driades gevonden.. voor mij dus ook threaded.. maar die zijn dus per 4.. Mijn speakers hebben er 3 nodig. !

Shit!
Marantz   Ω   Oppo   Ω   Sonus Faber   Ω   Panasonic   Ω   Velodyne   Ω   NordOst   Ω   Inakustik   Ω   Philips Pronto