Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

B.

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:30:13
Dan ben je óf slechthorend, óf wil je het niet horen omdat je een (digitaal) bord voor je kop hebt óf de Arcam was belabberd slecht (wat ik me niet voor kan stellen).  :-*
Het verschil met bijvoorbeeld een Popcornhour is namelijk al aanzienlijk.

Met de door mij genoemde spelers zit ik toch alsnog constant naar hetzelfde analoge uitgangsboard te luisteren..  :headbanging:

Dus m.a.w. kan je het ook zo stellen voor Robbert: Wat gaat hem meer plezier beleven? Minder jitter of meer laag? :coffee:

Madhouse

#3351
Over de kwaliteit van het geluid van een PS3 in vergelijk met een Panasonic BD80 kan ik kort zijn: Echt een wereld van verschil. Een Panasonic BD65 moet in principe voldoende zijn voor je en doet het ook erg goed als CD speler. Om die reden heb ik zelf destijds ook gekozen voor een Panasonic en tot op de dag van vandaag geen spijt van. Hij staat iedere dag nog met plezier aan. Een setje goede interlinks er tussen en je hebt een prima BD/CD speler. Qua beeld wint de BD80 het dik van de PS3 en is het beeld van de BD80 nagenoeg gelijk aan het beeld van een Oppo. (zie ook shootouts op het forum)

De Gemini II heb ik zelf sinds vanmiddag high-level aangesloten (nu 1,5 week in mijn bezit) en qua instellingen is het even zoeken. High-level inregelen is toch wat lastiger als via het LFE (low -level) kanaal. Maargoed, al doende leert men (en tips van Ralf van RA Subs) en kan ik wel zeggen dat het zeker een hele goede toevoeging is voor Stereo weergave. Mijn fronts houden op bij 40Hz en de sub pakt het gedeelte van 20Hz tot 45Hz (x-over staat op 45Hz). Ik vind het na vele uurtjes luisteren en spelen met de instellingen vanmiddag echt een hele goede toevoeging! Zoals eerder gezegd tegen je heb je wel de boooeem die je zoekt tijdens films en klinken explosies erg lekker en is de sub snel en accuraat. Maar als het je echt om het hele harde knallen gaat is een BK XXLS 400 misschien beter.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

Citaat van: B. op september 13, 2010, 20:36:45
Met de door mij genoemde spelers zit ik toch alsnog constant naar hetzelfde analoge uitgangsboard te luisteren..  :headbanging:

Dus m.a.w. kan je het ook zo stellen voor Robbert: Wat gaat hem meer plezier beleven? Minder jitter of meer laag? :coffee:

Duidelijk.... Ga voor de grap eens vergelijken, dan heb je tenminste recht van spreken.

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:30:13
Dan ben je óf slechthorend, óf wil je het niet horen omdat je een (digitaal) bord voor je kop hebt óf de Arcam was belabberd slecht (wat ik me niet voor kan stellen).  :-*
Het verschil met bijvoorbeeld een Popcornhour is namelijk al aanzienlijk.

Robbert54

wat mij opvalt met de ps3 is dat het geluid er totaal niet uitknalt. het heeft totaal geen body, Madhouse is de bdp 65 nou in principe gelijk aan de bdp 80??  ???

en nog bedankt dat je je bevindingen betreffende de Gemini hier even hebt gepost :thumbs-up:


de Ps3 heeft voor mij nog een nadeel. hij vloekt namelijk met de Kuro. op de een of andere manier gaan die 2 niet samen. (is ook bekend probleem op het avsforum) dus ben erg benieuwd wat een panasonic hier kan doen met het beeld. eigenlijk is de ps3 dan bijna een belediging voor mijn tv :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

#3354
Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 20:58:36
wat mij opvalt met de ps3 is dat het geluid er totaal niet uitknalt. het heeft totaal geen body, Madhouse is de bdp 65 nou in principe gelijk aan de bdp 80??  ???

Eigenlijk moet je de vergelijking doen tussen de BD60 en de BD80. De opvolgers zijn de BD65 en BD85. Vooral de BD85 is anders als de BD80, de BD85 is een stuk minder diep en lichter als de BD80. De BD80 heeft betere componenten als de BD60 en met name voor Stereo heb ik daarom gekozen voor de BD80. Hoe die vergelijking is met de nieuwere modellen weet ik niet.

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 20:58:36
en nog bedankt dat je je bevindingen betreffende de Gemini hier even hebt gepost :thumbs-up:

Graag gedaan, ik hoop dat je er wat aan hebt!

Denk dat de speler en een subwoofer beiden een hele grote vooruitgang zullen zijn in je set.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

B.

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:47:09
Duidelijk.... Ga voor de grap eens vergelijken, dan heb je tenminste recht van spreken.


Ik heb een LG DVD speler a 40 euro DIGITAAL vergeleken met een Marantz CD-17 en TEAC VRDS-10... Moet ik nu echt weeeer een PS3 kopen om het ''recht'' te hebben mijn mening ontrent spelers kenbaar te maken?

Daarnaast slaat Robbert met een subwoofer 2 vliegen in 1 klap: muziek en film verbetering.


Robbert54

Citaat van: B. op september 13, 2010, 21:06:39
Ik heb een LG DVD speler a 40 euro DIGITAAL vergeleken met een Marantz CD-17 en TEAC VRDS-10... Moet ik nu echt weeeer een PS3 kopen om het ''recht'' te hebben mijn mening ontrent spelers kenbaar te maken?

Daarnaast slaat Robbert met een subwoofer 2 vliegen in 1 klap: muziek en film verbetering.


ben over 2 weken jarig, ga gewoon voor allebei :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 21:10:42
ben over 2 weken jarig, ga gewoon voor allebei :D

Zou ik zeker doen als ik jou was!!!  ;D
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

#3358
.

Robbert54

maar eerst morgen even afwachten natuurlijk :crazy: :(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.


B.

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 21:10:42
ben over 2 weken jarig, ga gewoon voor allebei :D

Oehh, dat wordt een Oppo alles-verslinder en een Velodyne DD18 O0

JeKa

Citaat van: B. op september 13, 2010, 21:18:13
Voor hoeveel mag de jouwne weg? >:D

Die van mij heeft een gemodificeerde digitale uitgang en klinkt een stuk beter dan standaard, dus voor 700,- is ie voor jou.  :D

B.

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 21:19:50
Die van mij heeft een gemodificeerde digitale uitgang en klinkt een stuk beter dan standaard, dus voor 700,- is ie voor jou.  :D

Hm, inclusief 400 top-games: DEAL :D

Robbert54

Citaat van: B. op september 13, 2010, 21:18:53
Oehh, dat wordt een Oppo alles-verslinder en een Velodyne DD18 O0
haha! in mijn geval mag al blij zijn met een subwoofer en blu rayspeler van Medion :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 21:22:03
haha! in mijn geval mag al blij zijn met een subwoofer en blu rayspeler van Medion :D

Gemini's komen ook wel eens 2e hands voorbij. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen. Je moet wel snel zijn want er is er al eens 1 voor mijn neus weg gekaapt.
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

B.

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 21:22:03
haha! in mijn geval mag al blij zijn met een subwoofer en blu rayspeler van Medion :D

Ik heb nog wel een sub voor je liggen, mag je overnemen voor 40 euro :coffee:









Wel even een Auralex Gramma eronder, want anders heb je de buren aan de deur!

Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 13, 2010, 21:23:29
Gemini's komen ook wel eens 2e hands voorbij. Zo ben ik ook aan de mijne gekomen. Je moet wel snel zijn want er is er al eens 1 voor mijn neus weg gekaapt.
zoveel geduld heb ik niet :-X

Citaat van: B. op september 13, 2010, 21:27:02
Ik heb nog wel een sub voor je liggen, mag je overnemen voor 40 euro :coffee:



Wel even een Auralex Gramma eronder, want anders heb je de buren aan de deur!
waha! denk dat mijn huidige dan nog beter is :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

dat ding is anders wel ff 400 WAT PMO HOOR.
heeft altijd geblaasen in myn folkswaagen !!11


WickedGame

Citaat van: B. op september 13, 2010, 20:16:40
Een bron (die digitaal is aangesloten) verkiezen als eerste prioriteit om te vervangen boven een subwoofer?? :lookaround:

Een subwoofer vult bij jou het gat tussen 20- en 50Hz.. Je laagweergave komt nu uit 130mm midjes... Een andere bron gaat je hoogstens minder jitter bezorgen, maar vult geen gaten in frequentiecurves..





Maar hij noemt het geluid, dat het niet uit de speaker komt. De subwoofer gaat daarin niks veranderen alleen een aanvulling op het laag. Toch zou ik een cd-speler hanteren puur voor muziek. En voor blu-ray/dvd via de PS3. Daarin moet toch wel winst te halen zijn op die basis.

B.

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 21:38:00
Maar hij noemt het geluid, dat het niet uit de speaker komt.

Hoe kun je de CD-speler aanwijzen als schakel die dit veroorzaakt, zonder ooit een goede speler in de set te hebben gehad?

Robbert54

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 21:38:00
Maar hij noemt het geluid, dat het niet uit de speaker komt. De subwoofer gaat daarin niks veranderen alleen een aanvulling op het laag. Toch zou ik een cd-speler hanteren puur voor muziek. En voor blu-ray/dvd via de PS3. Daarin moet toch wel winst te halen zijn op die basis.
bedankt voor het meedenken, maar een Cd speler gaat er niet komen. tegenwoordig is bijna alles streaming, en daar wil ik me ook wat meer in ga verdiepen, tot die tijd zal een BD speler al wel een aardige verbetering zijn, ga ik vanuit. hoor veel positieve verhalen over de stereoweergave van de panasonic, (goed het is niet op CD niveau, maar altijd beter dan de ps3) en daarbij pak ik het beeld dan ook gelijk aan. Ik heb tenslotte niet voor niks een Kuro.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

WickedGame

Citaat van: B. op september 13, 2010, 21:40:27
Hoe kun je de CD-speler aanwijzen als schakel die dit veroorzaakt, zonder ooit een goede speler in de set te hebben gehad?

:blink: Hoe bedoel je dit?

En ik wijs niet per definitie zijn PS3 aan als fout. In eerder betoog al aangegeven dat hij eerst wel en later toch minder tevreden is geworden. Dat zit hem toch ook in eigen emoties. Je stemming beinvloed ook de manier van luisteren. Dus daar zit zeker een punt. Maar als hij het als niet ervaart dat het los komt van de speaker gaat een sub dat ook niet doen. Sub is wel een tip als aanvulling, zeker bij zijn speakers maar dan zit je weer met zijn kamer... niet al te groot veel materiaal erin (logisch).

Alleen zou ik persoonlijk voor CD's altijd een CD-speler hanteren. En de PS3 zie ik als game/blu-ray machine.

In mijn ervaringen toen ik het nog in een slaapkamer mijn set opbouwde is een sub lastig te integreren in zulke kamers. Kans is wel dat een Gemini wel zou kunnen werken.

Maar goed het haalt niet zijn stemming ermee weg :) Of wel omdat hij misschien iets nieuws ervaart :D

WickedGame

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 21:48:26
bedankt voor het meedenken, maar een Cd speler gaat er niet komen. tegenwoordig is bijna alles streaming, en daar wil ik me ook wat meer in ga verdiepen, tot die tijd zal een BD speler al wel een aardige verbetering zijn, ga ik vanuit. hoor veel positieve verhalen over de stereoweergave van de panasonic, (goed het is niet op CD niveau, maar altijd beter dan de ps3) en daarbij pak ik het beeld dan ook gelijk aan. Ik heb tenslotte niet voor niks een Kuro.

Ik doe gewoon alles :D LP,CD,DVD,Streaming alleen nog Blu-ray...

Panasonic/Pioneer kan je nooit echt verkeerd mee gaan. Oppo blijkbaar ook niet al heeft niemand nog gereageerd om een Oppo in mijn set te zetten :D

Robbert54

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 21:50:20
Ik doe gewoon alles :D LP,CD,DVD,Streaming alleen nog Blu-ray...

Panasonic/Pioneer kan je nooit echt verkeerd mee gaan. Oppo blijkbaar ook niet al heeft niemand nog gereageerd om een Oppo in mijn set te zetten :D
voor blu-ray hou ik het lekker bij de schijfjes. is toch een onderdeel van de hobby. maar muziek wil ik wel graag streamen.

niemand? er zijn er toch genoeg met een oppo? wil blue eyes niet? heb je ook al in het oppo topic gevraagd??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo