Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

LOTS

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 14:21:27
Heb er sowieso al aan zitten denken om een dedicated br speler te halen die ook nog een beetje overweg kan met muziek en als aanvulling een bk geminine. Zou dit wat kunnen doen of ontwijk ik dan het probleem?

Nee,

zoals ik een post eerder schreef; je pakt het juist aan.  ;)
Wellicht dat je hier en daar eens een keer wat kan lenen/uitproberen?

:)
LOTS: Lord Of The Strings

Madhouse

Citaat van: WickedGame op september 13, 2010, 14:25:56
En trouwens ook nu als ik technisch luister zijn er verbeter punten aan te merken, maar ik hou nog altijd van muziek en de emotie die het bij mij los maakt. Het valt mij namelijk altijd heel erg hier op dat heel veel mensen op het forum naar een technische perfectie zoeken en de muziek klinisch zo te laten klinken. Dat is leuk, maar ik vraag mij werkelijk dan af of je nog wel geniet van de muziek, of dat je alleen maar op technisch vlak bezig ben een stage te creeren wat in perfectie moet zijn...

En dan ook nog de vraag, wat is perfectie? Als je 'perfectie' bereikt hebt is er altijd wel weer een kritisch punt op te zoeken om weer te streven naar perfectie. Perfectie bestaat in mijn ogen gewoon niet en zoals jij ook al zegt, muziek luisteren met emotie is veel meer genieten zelfs op een simpel philips setje. Ik heb zelf ook geen super high-end set, maar ik geniet gewoon van de muziek door het te benaderen zoals muziek bedoeld is!  ;)
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

WickedGame

Citaat van: Madhouse op september 13, 2010, 14:30:39
En dan ook nog de vraag, wat is perfectie? Als je 'perfectie' bereikt hebt is er altijd wel weer een kritisch punt op te zoeken om weer te streven naar perfectie. Perfectie bestaat in mijn ogen gewoon niet en zoals jij ook al zegt, muziek luisteren met emotie is veel meer genieten zelfs op een simpel philips setje. Ik heb zelf ook geen super high-end set, maar ik geniet gewoon van de muziek door het te benaderen zoals muziek bedoeld is!  ;)

Gelukkig heb ik een medestander  ;D

Madhouse

Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

AbZ

#3329
.

WimB

"Perfectie" bestaat niet. Wat voor de 1 geweldig klinkt, is voor de ander maar zozo. Je kan altijd proberen iets naar jouw gevoel zo goed mogelijk te laten klinken, maar zoals anderen al aangeven moet je het op een gegeven moment los laten en luisteren naar de muziek en daar ook van gaan genieten. Je moet oppassen dat je het idee krijgt dat niets meer goed genoeg klinkt zoals jij het in je hoofd hebt.

Robbert54

#3331
heren bedankt voor jullie meedenken. denk dat hetgene wat ik "mis" wel ook heel goed aan mijn situatie kan liggen. ik ben gewend dat wanneer ik muziek luister mij dit raakt tot op het bot. Muziek heeft zelf de kracht om mijn emoties te beïnvloeden (in positieve zin) net als dat films mij mee kunnen voeren naar een andere wereld. en dit heb ik de laatste tijd gewoon niet meer. toegegeven dat ik ook kritischer ben gaan luisteren en goed nooit goed genoeg voor mij is denk ik dat het toch nog het meest tussen mijn oren zit. denk dat ik (aangezien ik binnenkort toch jarig ben :D ) nog wel ga kijken naar een BR speler of een subwoofer om te kijken wat dit doet, maar ook om de hobby weer wat aan te wakkeren. ben al een tijdje benieuwd wat een subwoofer nou aan mijn set toe kan voegen, maar denk dat ik dan (los van mezelf aanpakken) het beste als eerste de bron aan kan pakken en dan de sub of heb ik dit mis?

ik zal ook nog proberen of ik nog ergens een goede cd speler kan lenen, maar helaas ken ik verder niemand hier met dezelfde hobby en de winkels hier zijn op audiogebied echt prut.

toch nog even foto's van mijn kamer. let aub niet op de troep, want dit komt zoals ik al eerder aangaf, omdat mijn vader mijn dvd kast om heeft laten vallen. (mijn vader, speaker en tv bleven gelukkig ongedeerd ;) ) sorry voor de kwalitieit van de foto's, zijn geschoten met de HDR stand van de Iphone anders werden sommige stukken wel erg overbelicht

vanaf het bed


en vanaf de linkerfront


naast het bed. (zie de lege dvd kast :-\




de ruimte bij de rechterfront


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 12:26:17
Mijn slaapkamer is verre van ideaal. Het is momenteel een grote bende. Mijn vader heeft (vraag niet hoe) mijn dvd kast om laten vallen. Maar zal vanmiddag wel even een foto maken
Allemaal deuken in de sleeves en digipacks zekers? :(
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

sommige sleeves zijn idd wel een beetje gedeukt, maar de steelcases zijn gelukkig nog allemaal goed. maar veel belangrijker mijn tv en speakers hebben het overleefd :smile: oh en mijn vader natuurlijk ook >:D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Dat je geen films meer kunt afkijken komt mij wel bekend voor! Dat heb ik ook een tijd gehad. Misschien dat je dan ervoor heel erg veel films hebt gekijken en er letterlijk even geen zin in hebt. Of misschien dat je ook gewoon niet lekker in je vel zit, dat het tussen de oren zit. Aan je apparatuur kan het niet liggen lijkt me!

Je zou denken als het bij mij los komt, het bij jou ook moet gebeuren! Feitelijk hebben we dezelfde speakers (ook al zijn die van mij wat groter, maar kwa klank zijn ze hetzelfde) en aan je versterker kan het ook niet liggen. Zeker als het eerst wel lekker klonk... Het enige wat ik me bij jou kan voorstellen is dat je sub en je rears niet op niveau zijn in verhouding tot de rest van je set. Zeker in surround bubble scheelt dat érg veel!

celerontje

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 15:48:00
sommige sleeves zijn idd wel een beetje gedeukt, maar de steelcases zijn gelukkig nog allemaal goed. maar veel belangrijker mijn tv en speakers hebben het overleefd :smile: oh en mijn vader natuurlijk ook >:D
Maar hoe heeft je vader het voor elkaar gekregen?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: JCL op september 13, 2010, 16:47:39
Dat je geen films meer kunt afkijken komt mij wel bekend voor! Dat heb ik ook een tijd gehad. Misschien dat je dan ervoor heel erg veel films hebt gekijken en er letterlijk even geen zin in hebt. Of misschien dat je ook gewoon niet lekker in je vel zit, dat het tussen de oren zit. Aan je apparatuur kan het niet liggen lijkt me!

Je zou denken als het bij mij los komt, het bij jou ook moet gebeuren! Feitelijk hebben we dezelfde speakers (ook al zijn die van mij wat groter, maar kwa klank zijn ze hetzelfde) en aan je versterker kan het ook niet liggen. Zeker als het eerst wel lekker klonk... Het enige wat ik me bij jou kan voorstellen is dat je sub en je rears niet op niveau zijn in verhouding tot de rest van je set. Zeker in surround bubble scheelt dat érg veel!
denk je dat ik dan genoeg heb aan de kleine Geminine??

Citaat van: celerontje op september 13, 2010, 19:13:52
Maar hoe heeft je vader het voor elkaar gekregen?
er zitten palen onder voor steun. omdat de muur daar best zwak is. die heeft hij eronder weggehaald omdat hij die balken nodig had. hij wou er dus nieuwe weer onder doen, maar was dus niet zo slim om dat 1 voor 1 te doen :wacko:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Dat ik meteen een soort van Goofy-actie in mijn gedachten kreeg was dus volkomen terecht! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op september 13, 2010, 19:33:47
Dat ik meteen een soort van Goofy-actie in mijn gedachten kreeg was dus volkomen terecht! :D
yup ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 19:17:56
denk je dat ik dan genoeg heb aan de kleine Geminine??

Domme opmerking misschien, maar: geminine?

Madhouse

Citaat van: JCL op september 13, 2010, 19:47:47
Domme opmerking misschien, maar: geminine?

Hij vroeg in mijn topic ook al naar mijn geminine. Aangezien ik die niet heb maar Gemini er wel op lijkt, zal hij dat wel bedoelen  :tongue2:
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

JeKa

De ps3 is echt verschrikkelijk slecht als bron, daar is dus een hoop winst te behalen.

B.

Een bron (die digitaal is aangesloten) verkiezen als eerste prioriteit om te vervangen boven een subwoofer?? :lookaround:

Een subwoofer vult bij jou het gat tussen 20- en 50Hz.. Je laagweergave komt nu uit 130mm midjes... Een andere bron gaat je hoogstens minder jitter bezorgen, maar vult geen gaten in frequentiecurves..




Robbert54

Citaat van: Madhouse op september 13, 2010, 19:58:06
Hij vroeg in mijn topic ook al naar mijn geminine. Aangezien ik die niet heb maar Gemini er wel op lijkt, zal hij dat wel bedoelen  :tongue2:
haha! ik dacht al: ik schrijf dit niet goed. maar die bedoel ik ja ;D

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:08:56
De ps3 is echt verschrikkelijk slecht als bron, daar is dus een hoop winst te behalen.
doel je dan puur op audio of ook beeld?? zit namelijk te denken om dan een panasonic bdp 65 of 60 of 80 (weet nog niet welke ik moet hebben :D ) te halen. zal qua audio ook wel weer wat vooruit gaan ga ik van uit?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JeKa

Citaat van: B. op september 13, 2010, 20:16:40
Een bron (die digitaal is aangesloten) verkiezen als eerste prioriteit om te vervangen boven een subwoofer?? :lookaround:

Een subwoofer vult bij jou het gat tussen 20- en 50Hz.. Je laagweergave komt nu uit 130mm midjes... Een andere bron gaat je hoogstens minder jitter bezorgen, maar vult geen gaten in frequentiecurves..





Heb je de ps3 wel eens vergeleken met andere apparaten op het gebied van geluid?

JeKa

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 20:17:41
doel je dan puur op audio of ook beeld?? zit namelijk te denken om dan een panasonic bdp 65 of 60 of 80 (weet nog niet welke ik moet hebben :D ) te halen. zal qua audio ook wel weer wat vooruit gaan ga ik van uit?

Puur op geluid. Wat een BD-speler doet weet ik niet, maar ook die zijn niet gemaakt voor muziek.

Robbert54

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:17:52
Heb je de ps3 wel eens vergeleken met andere apparaten op het gebied van geluid?
ik heb toevallig vandaag vergeleken met een oude (maar wel redelijk goede) philips cd speler en dat was al behoorlijk groot.

blijf trouwens wel verbaast over hoeveel en mooi laag er uit die kleine cmmetjes komen. maar ben wel ook heel benieuwd wat een sub doet. maar heb niet meer geld dan voor een gemini (zo goed he? :P )
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: JeKa op september 13, 2010, 20:17:52
Heb je de ps3 wel eens vergeleken met andere apparaten op het gebied van geluid?

Een Arcam DV88. Meer spelers heb ik wel gehad, maar niet kunnen vergelijken met de PS3. Die is namelijk al een paar maanden geleden verkocht.
De PS3 deed het gewoon goed over de optische uitgang (logisch ook). Je benut enkel nog de clock en het loopwerk van de speler. Jitter heb ik nooit kunnen waarnemen.  

B.

Citaat van: The Vampire op september 13, 2010, 20:21:53
ik heb toevallig vandaag vergeleken met een oude (maar wel redelijk goede) philips cd speler en dat was al behoorlijk groot.

blijf trouwens wel verbaast over hoeveel en mooi laag er uit die kleine cmmetjes komen. maar ben wel ook heel benieuwd wat een sub doet. maar heb niet meer geld dan voor een gemini (zo goed he? :P )

De Gemini's zijn tegenwoordig ook 10'', dus dat gaat je zeker een verbetering opleveren. Nog een voordeel van zo'n klein subje; ze zijn makkelijk te plaatsen.

JeKa

Citaat van: B. op september 13, 2010, 20:22:53
Een Arcam DV88. Meer spelers heb ik wel gehad, maar niet kunnen vergelijken met de PS3. Die is namelijk al een paar maanden geleden verkocht.
De PS3 deed het gewoon goed over de optische uitgang (logisch ook). Je benut enkel nog de clock en het loopwerk van de speler. Jitter heb ik nooit kunnen waarnemen.  


Dan ben je óf slechthorend, óf wil je het niet horen omdat je een (digitaal) bord voor je kop hebt óf de Arcam was belabberd slecht (wat ik me niet voor kan stellen).  :-*
Het verschil met bijvoorbeeld een Popcornhour is namelijk al aanzienlijk.