Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Alex Groningen

Citaat van: The Vampire op augustus  4, 2010, 19:57:56
dit was de 1e




Vind ik persoonlijk de mooiste. Hou wel van open kasten waarin de audio zichtbaar is. Maar ben benieuwd wat jou uiteindelijke keuze gaat worden.

S@m

Uiteraard een open massief houten meubel... ;)

Denk aan de warmte ontwikkeling als je toch aan een gesloten meubel begint.

eazyq

Misschien een vreemd idee maar waarom geen wegklapbare deuren, dus deuren die onder het meubel verdwijnen zodat ze niet open hoeven te staan?
Op die manier kun je ook kiezen of het meubel dicht of open blijft. Omdat je toch zelf gaat maken zou je ook kunnen kiezen om de onderzijde hol te laten en daar de deuren in te laten verdwijnen. 
Als je geen oplossing hebt, heb je ook geen probleem.

zelfreflectie op zijn tijd doet wonderen, vooral in een spiegel.

Robbert54

Citaat van: eazyq op augustus  5, 2010, 14:30:56
Misschien een vreemd idee maar waarom geen wegklapbare deuren, dus deuren die onder het meubel verdwijnen zodat ze niet open hoeven te staan?
Op die manier kun je ook kiezen of het meubel dicht of open blijft. Omdat je toch zelf gaat maken zou je ook kunnen kiezen om de onderzijde hol te laten en daar de deuren in te laten verdwijnen. 

eigenlijk omdat ik dat niet mooi vind. zou ik voor de laatste gaan, dan misschien het middelste deurtje wel, maar voor de rest staat het toch bijna nooit open.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Je hebt toch hele mooie componenten? Waarom verstop je ze dan achter een deurtje?! Ik zou het lekker open laten. Het enige waar je even naar moet kijken is wat je doet met de tv i.c.m. de center speaker. Daar moet ik bij mij ook nog eens goed naar kijken. Ik heb het idee dat de centerspeaker het niet leuk vindt om helemaal ingesloten te staan. Feitelijk heb jij dat nu ook door je TV op je center te zetten en er strak links en rechts balken langs te zetten. Misschien een idee om de TV op te hangen? Of om een hoger meubel te nemen, waarbij de center in de kast staat en de TV erop?

Davey

Gesloten kan als je wat openingen laat bij de klepjes. Ik heb 'm zoals op de plaatjes gemaakt. Op de tweede zie je mooi de open ruimte tussen de klepjes en het meubel zelf.




Robbert54

mijn vader had dat idee ook, bedankt voor je input. voordeel van klepjes is verder dat het er mooi opgeruimd uit ziet. en nadeel van het open meubel is dat de platen 10cm dik zijn. dan ben je alleen aan hout al behoorlijk wat kwijt.  :-\
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

nog even een vraagje met betrekking tot de "poten" mijn vader vond dat ik een plank aan de voorkant moest doen en dan een plank aan de zijkant er dus haaks op. maar nou lijkt het mij wel mooi om de zijkant gewoon uit 1 deel te halen en dan nog 3 latjes van 25mm erop zodat je ook een poot krijgt met lijnen.

1e is dus de manier van mijn paps, 2e de mijne.




|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: JCL op augustus  6, 2010, 09:57:01
Je hebt toch hele mooie componenten? Waarom verstop je ze dan achter een deurtje?! Ik zou het lekker open laten. Het enige waar je even naar moet kijken is wat je doet met de tv i.c.m. de center speaker. Daar moet ik bij mij ook nog eens goed naar kijken. Ik heb het idee dat de centerspeaker het niet leuk vindt om helemaal ingesloten te staan. Feitelijk heb jij dat nu ook door je TV op je center te zetten en er strak links en rechts balken langs te zetten. Misschien een idee om de TV op te hangen? Of om een hoger meubel te nemen, waarbij de center in de kast staat en de TV erop?
vind je? alleen mijn receiver. de rest stelt niks voor eigenlijk. center komt dan trouwens gewoon los op het meubel te staan. zat er nog wel aan te denk om hem in het meubel te zetten zodat ik de bovenkant helemaal vrij kan houden, maar ben er nog niet helemaal uit.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  6, 2010, 19:24:14
nog even een vraagje met betrekking tot de "poten" mijn vader vond dat ik een plank aan de voorkant moest doen en dan een plank aan de zijkant er dus haaks op. maar nou lijkt het mij wel mooi om de zijkant gewoon uit 1 deel te halen en dan nog 3 latjes van 25mm erop zodat je ook een poot krijgt met lijnen.

1e is dus de manier van mijn paps, 2e de mijne.

Met het idee van paps krijg je m.i. een massieve uitstraling en ook netter/professioneler

Robbert54

oke, grappig, vond ik juist niet. vind die streep aan de zijkant dan juist zo lelijk. en gelijke strepen aan de voorkant vind ik nog wel wat hebben. toch nog maar eens bekijken, bedankt voor je input.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Madhouse

Jouw idee is mooier! Goed verlijmen en daarna goed vlak schuren en het ziet er geweldig uit!
Set: Sony 65XF9005 TV met Sonos ARC, One SL's & Sub

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  6, 2010, 23:20:00
en wat vinden jullie van de laatjes??

Mijn voorkeur gaat, zoals je weet, uit naar een eenvoudig open, massief meubel met platen van zo'n 4cm dik. A la Tabularasa. dus zonder laatjes of andere poespas. Eenvoudig te maken en (op locatie) eenvoudig te mon- en demonteren... ;)


Alex Groningen

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 07:34:32
Mijn voorkeur gaat, zoals je weet, uit naar een eenvoudig open, massief meubel met platen van zo'n 4cm dik. A la Tabularasa. dus zonder laatjes of andere poespas. Eenvoudig te maken en (op locatie) eenvoudig te mon- en demonteren... ;)




Persoonlijk zou ik ook voor zo'n soort model gaan. Blijkt wel weer hoe mooi eenvoud kan zijn. Maar denk wel dat Robbert hem iets robuuster zou willen hebben, als ik zijn eigen tekeningen zo bekijk.

S@m

#3166
Citaat van: Alex Groningen op augustus  7, 2010, 09:16:03

Persoonlijk zou ik ook voor zo'n soort model gaan. Blijkt wel weer hoe mooi eenvoud kan zijn. Maar denk wel dat Robbert hem iets robuuster zou willen hebben, als ik zijn eigen tekeningen zo bekijk.

Ieder z'n smaak natuurlijk, maar naar mijn mening is juist zo'n 'robuust' meubel in zijn beperkte ruimte nou net iets wat je niet zou moeten doen...

Alex Groningen

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 09:27:52
Ieder z'n smaak natuurlijk, maar naar mijn mening is juist zo'n 'robuust' meubel in zijn beperkte ruimte nou net iets wat je niet zou moeten doen...

Mee eens.

Maar hoe lang blijft Robbert nog op zijn kamertje wonen. Wie weet is dit een meubel die in de toekomst mee gaat naar zijn eigen huisje.

Guester

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 07:34:32
Mijn voorkeur gaat, zoals je weet, uit naar een eenvoudig open, massief meubel met platen van zo'n 4cm dik. A la Tabularasa. dus zonder laatjes of andere poespas. Eenvoudig te maken en (op locatie) eenvoudig te mon- en demonteren... ;)



Toch wel heel mooi dat Tabularasa.

Sonos - Spotify

Guester

Het getekende meubel vind ik ook zo vaak voorkomen. Een beetje te standaard zeg maar. Wel mooi met dat eikenhout.
Misschien iets met rvs erin verwerken?
Sonos - Spotify

Robbert54

Citaat van: Alex Groningen op augustus  7, 2010, 09:36:50
Mee eens.

Maar hoe lang blijft Robbert nog op zijn kamertje wonen. Wie weet is dit een meubel die in de toekomst mee gaat naar zijn eigen huisje.
idd dat is wel de bedoeling. alleen wil ik het dan zo robuust hebben dat het in eiken bijna onbetaalbaar wordt. (voor mij althans) vandaar ook het gesloten meubel met dunner hout (100mm naar 38mm) maar die toch robuust overkomt. die Tabularasa is helemaal niks voor mij, dat is me dan weer te simpel en saai.

Citaat van: B110 op augustus  7, 2010, 10:15:07
Het getekende meubel vind ik ook zo vaak voorkomen. Een beetje te standaard zeg maar. Wel mooi met dat eikenhout.
Misschien iets met rvs erin verwerken?
daar heb je dus helemaal gelijk in. maar het is ook met oog op de toekomst. aangezien ik alles van eikenhout kan krijgen wil ik in mijn eigen woningkje (wanneer dat ooit komt) wel dat alles op elkaar aansluit. en met rvs wordt dit toch al snel weer moeilijker.

heb nog wel meer ideeën. misschien een mengelmoes van beide meubels. boven open, onder met een klep ofzo. nog maar even weer aan het tekenen (waar heerlijk is dat om te doen trouwens, zou er mijn werk van kunnen maken :D)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  7, 2010, 14:57:51

daar heb je dus helemaal gelijk in. maar het is ook met oog op de toekomst. aangezien ik alles van eikenhout kan krijgen wil ik in mijn eigen woningkje (wanneer dat ooit komt) wel dat alles op elkaar aansluit. en met rvs wordt dit toch al snel weer moeilijker.


En jij denk een jonge dame te kunnen strikken in een 'eikenhouten huis' ... ;D

Robbert54

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 15:52:28
En jij denk een jonge dame te kunnen strikken in een 'eikenhouten huis' ... ;D
:P denk wel dat het spul langer mooi blijft dan de dame ;)


|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

S@m

Citaat van: The Vampire op augustus  7, 2010, 16:22:49
:P denk wel dat het spul langer mooi blijft dan de dame ;)



Met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid heb je daar gelijk in... ;D

Alex Groningen

Citaat van: S@m op augustus  7, 2010, 15:52:28
En jij denk een jonge dame te kunnen strikken in een 'eikenhouten huis' ... ;D


Citaat van: The Vampire op augustus  7, 2010, 16:22:49
:P denk wel dat het spul langer mooi blijft dan de dame ;)




;D