Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 9 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: JCL op juni 14, 2010, 17:00:52
Ja CM5 staat erbij, of CM7. Maar ik zou zeggen, haal CM5 of CM7, afhankelijk van de situatie thuis. Ofwel, koop er CM serie bij en luister thuis welke ;)
dat gaat de portemonnee momenteel niet trekken denk ik. Cm5 zou nog een keer te doen zijn. Cm7 gaat alleen lukken wanneer ik de rest verkoop. dan wordt het dus stereo. en dan weer opnieuw opbouwen wanneer ik ooit weer geld heb. voordeel is dan wel dat ik de duurste van de set al heb.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Ja dan zou ik CM5 doen. Als je nu opnieuw begint dan duurt het nog wel een hele tijd voor je echt lekker klaar bent. Ik zou lekker voor die CM5 gaan. Upgraden kan altijd nog, bovendien is een mooie monitor i.c.m. eem mooie sub ook prima :)

drees62

Ik heb niet gestemd maar wil je wel adviseren om voor jezelf eerst uit te maken welke kant je nu eigenlijk op wilt (Stereo/HT) en wat je eventuele budget is. Dat maakt de keuze een stuk eenvoudiger  ;)
Als je hierover ieders mening vraagt kom je er nl. nooit uit.

Vervolgens in alle rust je short-list afwerken of wachten tot het 2e hands voorbij komt en beslisssen  ;D

Robbert54

Citaat van: drees62 op juni 14, 2010, 17:10:55
Ik heb niet gestemd maar wil je wel adviseren om voor jezelf eerst uit te maken welke kant je nu eigenlijk op wilt (Stereo/HT) en wat je eventuele budget is. Dat maakt de keuze een stuk eenvoudiger  ;)
Als je hierover ieders mening vraagt kom je er nl. nooit uit.

Vervolgens in alle rust je short-list afwerken of wachten tot het 2e hands voorbij komt en beslisssen  ;D
als het goed krijg jou prachtige kunstwerkjes hier binnenkort te staan, ik hoop dat die een beetje duidelijkheid kunnen verschaffen.

want nu weet ik het echt even niet. Heb nu wederom het concert van J.M. op staan en dat bezorgt in surround toch echt wel gigantische kippenvelmomenten.

vooral bij nummers zoals in your atmosphere, Free Falling, Why Georgia, Vultures, Belief. eigenlijk het hele concert dus. Wat ik echt prachtig vind is de nagalm die je hoort. Echt heel erg mooi!

aan de ander kant luister ik steeds meer naar muziek en wordt surround steeds minder belangrijk, zoals ik eerder ook al aangaf, heb ik bagger rear-speakertjes, maar ze voldoen wel voor mij. denk dat ik minder hoge eisen stel aan surround en meer aan pure muziek..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Kippevelmomenten in surround met jouw huidige speakers? Dan weet je niet wat je meemaakt als rears matchen met je front en center. Vroeger vond ik muziek in surround helemaal niks. Stereo was het enige wat telde.

Daar ben ik nu wel van af :D Nu is mijn surroundbubble zo afgesteld, dat het lijkt alsof FL en SL het linker kanaal zijn, idem voor rechts. Heeft ook alles met matching te maken van je set.

Mijn advies zou zijn: probeer een set CM1's als rears op proef te krijgen. Dan heb je 3G (gelijke speakers, gelijk volume, gelijke hoogte). Ik heb eventueel nog W&M Black Magic voor je, zodat ook de kabels matchen.

Dan weet je pas echt of je iets mist en wat het dan is. Dan kan je altijd nog naar stereo gaan met bijv. de Ushers, CM7 of iets gelijkwaardigs...

Ik dus anders gestemd, omdat je nog alle kanten op kan :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

knubbe

Ik heb op de stereoset met de Usher's gevote :)
Ken de Ushers niet maar ging er even vanuit dat ze beter dan de CM7's waren.
Mn vote gaat dan ook meer over stereo VS. surround.

Ben zelf afgestapt van een (imho) redelijke surround set (XPA5, Onkyo 886 pre, XTZ speakers) en hoe indrukwekkend dat ook was heb ik nog geen seconde spijt dat ik het nu met een set B&W 805 moet doen ! Dik tevreden, ondanks dat de XTZ fronts duidelijk beter waren dan mn huidige 805 maar die keuze ging over uiterlijk.
-| Naim UnitiLite | XTZ 99.26 | Apple Mac mini | Panasonic 65VT50 ISF |-

stereo showcase

Robbert54

Citaat van: knubbe op juni 14, 2010, 18:21:11
Ik heb op de stereoset met de Usher's gevote :)
Ken de Ushers niet maar ging er even vanuit dat ze beter dan de CM7's waren.
Mn vote gaat dan ook meer over stereo VS. surround.

Ben zelf afgestapt van een (imho) redelijke surround set (XPA5, Onkyo 886 pre, XTZ speakers) en hoe indrukwekkend dat ook was heb ik nog geen seconde spijt dat ik het nu met een set B&W 805 moet doen ! Dik tevreden, ondanks dat de XTZ fronts duidelijk beter waren dan mn huidige 805 maar die keuze ging over uiterlijk.
XTZ beter dan je 805's :blink:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 18:39:13
XTZ beter dan je 805's :blink:

Excel drivers met redelijke filtering, goede behuizing en een bewezen Fountek ribbon. Google eens op meetingen van de 805 (middengebied) en je weet voldoende.
Als de B&W sound je doel is, dan is de 805 beter. Als je algemeen kijkt dan is de XTZ beter (de monitor).

Valkyrie

Projectie: JVC DLA-NZ7 | Elite Screens EZframe 2.35:1 CineWhite 125"
Versterking: Arcam AV860 | Arcam P1000 | Arcam P429 Bronnen: Panasonic UB9004 | Lumin D2 | Apple TV 4K
Speakers: KEF Reference 203 | KEF Reference 204c | KEF Reference 201 | KEF KHT2001.3 Subwoofer: Velodyne DD-15
Audiorack: Finite Elemente Pagode Signature SG06 | Spectral CL1550 Kabels/stroom: Gigawatt | Furutech | Inakustik | Monster

Robbert54

jup, ik moest zel ook stemmen want anders kon ik mijn eigen poll niet zien, maar het staat dus officieel 4-3-4-0-3
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Dirc

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:00:06
jup, ik moest zel ook stemmen want anders kon ik mijn eigen poll niet zien, maar het staat dus officieel 4-3-4-0-3

Jawel, er staat een link naast "bekijk resultaten" die je kunt zien zonder te stemmen

Robbert54

blijkbaar is het vertrouwen in de Ushers trouwens groter dan in de CM7's ???
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Dirc I op juni 14, 2010, 19:00:55
Jawel, er staat een link naast "bekijk resultaten" die je kunt zien zonder te stemmen
oh... haha! foutje, dan had ik dan weer niet gezien :-X
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

JCL

Nee hoor, 7 stemmen voor B&W en "slechts" 4 voor Usher.

HTip

Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op juni 14, 2010, 19:16:49
Heb je mijn post gezien? :unsure: :D
overheen gelezen sorry!

Citaat van: HTip op juni 14, 2010, 18:14:40
Kippevelmomenten in surround met jouw huidige speakers? Dan weet je niet wat je meemaakt als rears matchen met je front en center. Vroeger vond ik muziek in surround helemaal niks. Stereo was het enige wat telde.

Daar ben ik nu wel van af :D Nu is mijn surroundbubble zo afgesteld, dat het lijkt alsof FL en SL het linker kanaal zijn, idem voor rechts. Heeft ook alles met matching te maken van je set.

Mijn advies zou zijn: probeer een set CM1's als rears op proef te krijgen. Dan heb je 3G (gelijke speakers, gelijk volume, gelijke hoogte). Ik heb eventueel nog W&M Black Magic voor je, zodat ook de kabels matchen.

Dan weet je pas echt of je iets mist en wat het dan is. Dan kan je altijd nog naar stereo gaan met bijv. de Ushers, CM7 of iets gelijkwaardigs...

Ik dus anders gestemd, omdat je nog alle kanten op kan :D
mmmm moet ik eerst eens ervaren dan denk ik. vind het nu wel heel gaaf dat je bij een concert een stem de ruimte in hoort gaan, maar bij muziek lijken twee speakers mij toch nog steeds het mooist. Maar eens kijken of ik ook nog aan cm1's kan komen dan. kon toen gelijk een setje van 4 halen, maar heb dat toen niet gedaan. achteraf beetje domme set voor dat geld...

Heb jij overigens ook J.M op blu-ray? ben wel erg benieuwd hoe jij dat in jou ruimte ervaart. Ik heb hier al net het gevoel of ik "erbij ben". Moet dan bij jou wel helemaal machtig klinken!

schiet eens op met die verbouwing joh! ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Robbert:
Verdwijnen je rears echt in je geluidsbeeld, of hoor je ze nog als rears?
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

nou het is bijna onmogelijk om ze niet als rears te horen aangezien ik er met mijn koppen tussen zit. maar wanneer ik echt op de sweetspot ga zitten dan kan ik ze niet meer aanwijzen in iig dan gaat het geluid echt om me heen zeg maar
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:28:57
overheen gelezen sorry!
:D Je moet ook zoveel lezen. Ik kan het ook niet allemaal bijhouden ;)

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:28:57
mmmm moet ik eerst eens ervaren dan denk ik. vind het nu wel heel gaaf dat je bij een concert een stem de ruimte in hoort gaan, maar bij muziek lijken twee speakers mij toch nog steeds het mooist. Maar eens kijken of ik ook nog aan cm1's kan komen dan. kon toen gelijk een setje van 4 halen, maar heb dat toen niet gedaan. achteraf beetje domme set voor dat geld...
Achteraf is elke beslissing erg makkelijk. Je hebt toen een keuze gemaakt. Het mooie van keuzes is dat je altijd weer andere kunt maken :D Alleen dan weloverwogen...

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:28:57
Heb jij overigens ook J.M op blu-ray? ben wel erg benieuwd hoe jij dat in jou ruimte ervaart. Ik heb hier al net het gevoel of ik "erbij ben". Moet dan bij jou wel helemaal machtig klinken!
Heb 'm niet, maar als ik jou zo hoor wordt ik wel erg benieuwd. Surroundmuziek (maar ook stereo) klinkt sinds alle upgrades echt geweldig. Heb nog nooit zo graag muziek geluisterd. Of het machtig is, weet ik niet. Dat mogen anderen vertellen...

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:28:57
schiet eens op met die verbouwing joh! ;)
:D Ik zou graag willen. Heb het weer erg druk gehad met werk en andere verplichtingen. De tuin schreeuwt ook om aandacht en ik kan Annet niet alles alleen laten doen. Binnenkort neem ik weer wat vrij (heb dagen teruggekregen van mijn ziek zijn tijdens de vorige vakantie ;)) en dan wil ik grote stappen maken. Op deze manier schiet het niet op :nopompom: Ben nog wel met een 3D-ontwerp bezig van de projectiewand. Dat maakt een aantal keuzes eenvoudiger. En dat kan ik 's ochtendsvroeg en 's avondslaat doen.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op juni 14, 2010, 19:46:48
:D Je moet ook zoveel lezen. Ik kan het ook niet allemaal bijhouden ;)
Achteraf is elke beslissing erg makkelijk. Je hebt toen een keuze gemaakt. Het mooie van keuzes is dat je altijd weer andere kunt maken :D Alleen dan weloverwogen...

dat is waar natuurlijk. als ik heel realistisch heb ik eigenlijk helemaal geen ruimte voor rears. moet ik weer mijn hele slaapkamer omgooien, en dat zie ik ook nog niet zo zitten. en dan moet ik ze nog in een hoek proppen, en dan is de CM wel een moeilijke speaker, klein als ie is kan ik wel duidelijk merken dat ie ruimte nodig heeft

CitaatHeb 'm niet, maar als ik jou zo hoor wordt ik wel erg benieuwd. Surroundmuziek (maar ook stereo) klinkt sinds alle upgrades echt geweldig. Heb nog nooit zo graag muziek geluisterd. Of het machtig is, weet ik niet. Dat mogen anderen vertellen...
mmm. misschien moet ik tegen die tijd zelf maar eens even ervaren hoe machtig het bij jou klinkt ;)

Citaat:D Ik zou graag willen. Heb het weer erg druk gehad met werk en andere verplichtingen. De tuin schreeuwt ook om aandacht en ik kan Annet niet alles alleen laten doen. Binnenkort neem ik weer wat vrij (heb dagen teruggekregen van mijn ziek zijn tijdens de vorige vakantie ;)) en dan wil ik grote stappen maken. Op deze manier schiet het niet op :nopompom: Ben nog wel met een 3D-ontwerp bezig van de projectiewand. Dat maakt een aantal keuzes eenvoudiger. En dat kan ik 's ochtendsvroeg en 's avondslaat doen.
gewoon een paar schapen in de tuin en je hebt nog weinig onderhoud nodig :D

maar snap wat je bedoelt. wij hebben ook een tuin die erg veel aandacht vraagt. Mijn vader is er maar druk mee :D Ik gelukkig niet, heb er echt een hekel aan. als je nog een paar dagen over hebt is het denk ik ook veel fijner om aan je HT te werken, dan kun je lekker aan 1 stuk doorwerken. ipv. elke keer een paar uurtjes of een uurtje.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:54:21
dat is waar natuurlijk. als ik heel realistisch heb ik eigenlijk helemaal geen ruimte voor rears. moet ik weer mijn hele slaapkamer omgooien, en dat zie ik ook nog niet zo zitten. en dan moet ik ze nog in een hoek proppen, en dan is de CM wel een moeilijke speaker, klein als ie is kan ik wel duidelijk merken dat ie ruimte nodig heeft
Zo te lezen heb je voor je zelf al de keuze gemaakt en zoek je bevestiging van je forumvrienden. Ik denk wel dat je moet realiseren dat je in je volgende woonruimte een heel andere situatie krijgt. En als je dan al een mooie surroundset hebt scheelt dat heel erg. Een groot deel van het budget gaat dan op aan veel andere zaken en de HT komt dan op een laag pitje.

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:54:21
mmm. misschien moet ik tegen die tijd zelf maar eens even ervaren hoe machtig het bij jou klinkt ;)
Je bent welkom. Neem je gewoon de BD van J.M. mee ;)

Citaat van: The Vampire op juni 14, 2010, 19:54:21
gewoon een paar schapen in de tuin en je hebt nog weinig onderhoud nodig :D

maar snap wat je bedoelt. wij hebben ook een tuin die erg veel aandacht vraagt. Mijn vader is er maar druk mee :D Ik gelukkig niet, heb er echt een hekel aan. als je nog een paar dagen over hebt is het denk ik ook veel fijner om aan je HT te werken, dan kun je lekker aan 1 stuk doorwerken. ipv. elke keer een paar uurtjes of een uurtje.
:D Een schaap is misschien goed voor het gras, maar snoeien van hagen en bomen zie ik een schaap niet zo snel doen :D

Het voordeel van een grote tuin weegt op tegen de nadelen. Het nieuwe ontwerp wordt een stuk onderhoudsvriendelijker, maar zover zijn we nog niet. Tot die tijd is het bijhouden en zorgen dat het geen jungle wordt ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op juni 14, 2010, 20:35:03
Zo te lezen heb je voor je zelf al de keuze gemaakt en zoek je bevestiging van je forumvrienden. Ik denk wel dat je moet realiseren dat je in je volgende woonruimte een heel andere situatie krijgt. En als je dan al een mooie surroundset hebt scheelt dat heel erg. Een groot deel van het budget gaat dan op aan veel andere zaken en de HT komt dan op een laag pitje.
Je bent welkom. Neem je gewoon de BD van J.M. mee ;)
:D Een schaap is misschien goed voor het gras, maar snoeien van hagen en bomen zie ik een schaap niet zo snel doen :D

Het voordeel van een grote tuin weegt op tegen de nadelen. Het nieuwe ontwerp wordt een stuk onderhoudsvriendelijker, maar zover zijn we nog niet. Tot die tijd is het bijhouden en zorgen dat het geen jungle wordt ;)
nee eigenlijk niet, dat is gewoon even realistisch bekeken. en klopt idd dat het anders gaat worden wanneer ik op mezelf ga, maar zover zijn we helaas nog lang niet :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Robbert:
Maandenlang heb je ik gewaarschuwd voor je koopgedrag, en nu heb je geen centjes meer voor CM7's.... :devil:

:D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Guester

Beslis eerst of je surround of stereo wilt.
De Ushers lijken mij prachtige speakers in voor een dedicated stereo setup.
Let wel, de zoektocht begint opnieuw...
Sonos - Spotify

Robbert54

Citaat van: celerontje op juni 14, 2010, 20:44:52
Robbert:
Maandenlang heb je ik gewaarschuwd voor je koopgedrag, en nu heb je geen centjes meer voor CM7's.... :devil:

:D
oh heb het geld wel, maar nu ik nog in de WW zit ga ik dat zeker niet uitgeven.

Citaat van: B110 op juni 14, 2010, 20:45:37
Beslis eerst of je surround of stereo wilt.
De Ushers lijken mij prachtige speakers in voor een dedicated stereo setup.
Let wel, de zoektocht begint opnieuw...
daar heb je wel een goed punt.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo