Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 13 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

even Shock value II van Timbaland aan het luisteren :o snapt toch niet dat er zoveel bass uit zulke kleine speakertjes kan komen! :music:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op maart 22, 2010, 20:08:12
mmm, staat er toch mooie sub in de sponsorsectie :wub: :unsure: :lookaround:

Die staat bij mij over een uur :D

Robbert54

dan heb je weer een mooie aanwinst gedaan. upgrade virus is bij jou ook behoorlijk toegeslagen zeg! ik ben aan het afkicken :nopompom:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2010, 18:41:43
even Shock value II van Timbaland aan het luisteren :o snapt toch niet dat er zoveel bass uit zulke kleine speakertjes kan komen! :music:
Als je maar voldoende modes in je kamer hebt, lukt dat wel! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op maart 30, 2010, 19:19:26
Als je maar voldoende modes in je kamer hebt, lukt dat wel! :D
sorry ik ben moe, modes??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2010, 19:21:05
sorry ik ben moe, modes??
Nodes denk ik. ;D ;) plekken waar laagpieken zijn.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

aha. en hoe ontstaan die laagpieken? volgens mij is het creeeren van veel laag in een slaapkamer sowieso niet zo moeilijk. met een 2 persoons bed praktisch voor de speakers.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

deze klinkt bijvoorbeeld wel erg lekker:

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: tiptop op maart 30, 2010, 19:46:13
Nodes denk ik. ;D ;) plekken waar laagpieken zijn.
Sorry, ik haal ze altijd door elkaar! :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op maart 30, 2010, 20:00:57
Sorry, ik haal ze altijd door elkaar! :D
dacht al dat je het weer eens over mijn kleding had :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Je hebt natuurlijk ook axiale, resonantie en retromodus :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Hier spreekt de kenner! ;D
Over laag gesproken, de trailer komt er zometeen aan, watch your topic!
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

tiptop

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2010, 19:48:44
aha. en hoe ontstaan die laagpieken? volgens mij is het creeeren van veel laag in een slaapkamer sowieso niet zo moeilijk. met een 2 persoons bed praktisch voor de speakers.
Volgens mij dempt dat juist.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

B.

Citaat van: tiptop op maart 30, 2010, 21:17:15
Volgens mij dempt dat juist.

Klopt. Maar samen met de boekenkasten, kledingkasten en andere standaard slaapkamer 'artikelen' maakt het de ruimte wel kleiner, waardoor het laag de ruimte eerder vult.

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op maart 30, 2010, 18:57:00
dan heb je weer een mooie aanwinst gedaan. upgrade virus is bij jou ook behoorlijk toegeslagen zeg! ik ben aan het afkicken :nopompom:

Nou, dit is wel zo'n beetje de laatste upgrade voorlopig. In ieder geval tot na de zomervakantie.
Nu moet ik nog sparen voor een auto en vakantie. En mijn vakantie is duurder dan mijn auto!

De sub staat nu trouwens aangesloten in mijn set. Voor muziek is dit echt een verademing. Je merkt gewoon dat er bij de main speakers een last van de schouders valt.

HT is nog even wennen met de sub. Hij staat op gehoor gelijk afgesteld op de overige speakers, maar er is nog geen sprake van een schrik ervaring bij dynamische gebeurtenissen in films zoals explosies of schoten :-\  Iets wat ik met mijn low-budget Teufel set van september 2009 wel ervaarde!

Voorbeeld: Bij de film 300, de laatste scene, waarbij hij zijn schild laat vallen om te knielen voor de 'god'.. Voorheen vulde de sub de kamer met laag bij het neervallen van zijn schild en had je echt een 'WOW' gevoel. Met de XXLS400 mis ik dat gevoel een beetje en gaat het meer om de klank.

Morgen afstellen, wellicht dat ik dan een beter oordeel kan geven.

Robbert54

denk dat je dan idd nog even flink met de instellingen moet spelen. en sub zelf moet natuurlijk ook nog inspelen
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op maart 31, 2010, 00:51:06
weer wat geleerd.

Met mijn voormalige Epos speakers had ik (net als jij geloof ik) ook 13cm woofertjes en ik stond ook versteld van de laagweergave.
Die B&W speakers zullen daar hoogstwaarschijnlijk nog een stapje bovenop doen, gezien deze kleine 'monsters' daar werkelijk bij iedere review om geprezen worden.



Robbert54

Citaat van: B. op maart 31, 2010, 01:00:31
Met mijn voormalige Epos speakers had ik (net als jij geloof ik) ook 13cm woofertjes en ik stond ook versteld van de laagweergave.
Die B&W speakers zullen daar hoogstwaarschijnlijk nog een stapje bovenop doen, gezien deze kleine 'monsters' daar werkelijk bij iedere review om geprezen worden.



klopt ja, qua laagweergave doen ze het in de reviews erg goed. ben alleen bang dat ik binnenkort mijn tweeters toch echt een keer moet vervangen. het hoog klinkt niet volledig zuiver meer, (heb er kleine deukjes inzitten.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

B.

Citaat van: The Vampire op maart 31, 2010, 01:10:51
klopt ja, qua laagweergave doen ze het in de reviews erg goed. ben alleen bang dat ik binnenkort mijn tweeters toch echt een keer moet vervangen. het hoog klinkt niet volledig zuiver meer, (heb er kleine deukjes inzitten.

Dat meen je niet?? Hoe kan dat?

Robbert54

eentje zo gekocht, de ander... mijn moeder :nopompom: ze zijn 50e p/st. dat is nog een keer te doen.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

SPOEDBERAAD! ;D
Wat heeft je moeder dan uitgespookt? :o

Trouwens, het kan zijn dat de draden van de tweeter moet solderen, dus als je daar geen ervaring mee hebt, zou ik 't aan iemand anders overlaten.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

oh dat is geen probleem. speel al vanaf kinds zijnde met een soldeerbout? zou het nog een verbetering leveren om de interne bedrading te vervangen?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op maart 31, 2010, 01:40:39
oh dat is geen probleem. speel al vanaf kinds zijnde met een soldeerbout? zou het nog een verbetering leveren om de interne bedrading te vervangen?
En zitten al je tien geboden er nog aan? :D
Antwoord op je vraag: Wellicht, maar dan krijg je het ''Audioloog-tweakvirus'', dus begin daar maar niet aan.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!