Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

tiptop

Citaat van: The Vampire op maart 15, 2010, 20:13:24
nou even weer geprobeerd. zelfde effect. geen beeld meer. overigens is het niet zo dat het beeld bij mij grijzig wordt. bij de pioneer kun je HDMI input zelf wijzigen. dus ook het Signal Type aanpassen van video naar pc. en dan wordt het beeld idd grijs. hij staat bij mij dan ook gewoon op video, maar wanneer ik video op auto zet dan blijven de kleuren ook wel overeind alleen de schaduwdetail dus niet.. dan heb ik groen beeld. ;D overigens wanneer ik overshakel op de humax dan heb ik met colour-4 juist weer een paarse gloed in het beeld.



Dat is wel raar ja. :turn:
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op maart 15, 2010, 20:39:52
Dat is wel raar ja. :turn:
ja idd. volgens bumtious dus een bug in de ps3. maar in snap nog steeds niet hoe dit kan.
http://www.avforums.com/forums/5035681-post1.html
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Hoe staat de RGB uitgang van de PS3?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 15, 2010, 21:38:27
Hoe staat de RGB uitgang van de PS3?
RGB full range bedoel je? die staat op volledig
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 15, 2010, 21:44:27
RGB full range bedoel je? die staat op volledig
Het lijkt me dat dat niet matched met de Kuro. Welke mogelijkheden zijn er voor de RGB-instellingen op de PS3?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 15, 2010, 21:46:35
Het lijkt me dat dat niet matched met de Kuro. Welke mogelijkheden zijn er voor de RGB-instellingen op de PS3?
limited en volledig. maar op limited valt het beeld weg. snap het echt niet meer. ligt dat nou aan mijn tv of aan mijn ps3?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

weet iemand hoe ik een BR file kan afspelen op mijn lappie??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: The Vampire op maart 17, 2010, 22:48:38
weet iemand hoe ik een BR file kan afspelen op mijn lappie??
Weet het niet helemaal zeker, maar met PowerDVD 9 kan je BD's afspelen. Of dat ook met bestanden kan zoals DVD, geen idee. Misschien een ISO laten en deze laten simuleren met Virtual Daemon. Wanneer ik dat doe met een DVD, dan start PowerDVD automatisch...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Heb je al een oplossing voor de PS3 RGB-settings?
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op maart 17, 2010, 23:01:58
Heb je al een oplossing voor de PS3 RGB-settings?
nope niks. instellingen zijn gewoon vaag. gisteren een interview met Leonardo DiCaprio gekeken. wanneer ik de tv op auto laat staan, dan is de achtergrond helemaal zwart. wanneer ik de tv op colour 4 zet dan zie ik ineens dat er ook nog een gordijn zit... :-\  en ik moet de RGB range van de ps3 op "volledig" laten staan anders heb ik echt geen beeld meer.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik zou de storing bij Sony en eventueel Pioneer melden. Misschien is het een bekend probleem...
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

bumtious gaf het al aan dat dit probleem er was. dus het is een bekend probleem. idd geen slecht idee om het bij zowel sony als pioneer nog even voor te leggen. heb al wel een beetje gegoogled maar kan weinig vinden verder.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

ik gebruik deze instellingen en ze geven al aan wat er met de ps3 aan de hand is:

CitaatTry these settings, won't necessary give you "a brighter" image, but will give you better skin tones, blacks etc.

Pulled from avforums.com

***********************************************************
These settings should be applied to the letter, you can adjust sharpness and saturation to suit but don't alter colour temp or colour mangement away from the settings below.
**************************************************************

For PS3, Blue Ray or HD/DVD (BLUE RAY, PS3 OR HD/DVD YOU NEED TO ADJUST PURE CINEMA)

AV SELECTION ***MOVIE***

CONTRAST 30
BRIGHTNESS 0
COLOUR -2
TINT +2 Towards Green
SHARPNESS -15

PRO ADJUST > PURE CINEMA
FILM MODE OFF (BLUE RAY/HD DVD Smooth or Advanced)
TEXT OPTIMISATION OFF

INTELIGENT MODE OFF

PICTURE DETAIL
DRE OFF (Low if you prefer)
BLACK LEVEL OFF
ACL OFF
ENHANCER MODE 2 (1 if you prefer)
GAMMA 2

COLOUR DETAIL MANUAL (HOLD ENTER FOR 3 SECS)
COLOUR TEMP
R High -2
G High 0
B High +2
R Low -1
G Low 0
B Low -1



CTI OFF
COLOUR MANAGEMENT
R 0
Y 0
G 0
c 0
B 0
M -7

COLOUR SPACE 1

If you're using a PS3 via HDMI with this TV, there is a bug that will destroy shadow and highlight details if you have "RGB Full Range" enabled in the PS3's display settings. I won't go into the technical details as to why, but to set up your PS3 properly with this TV, you should go to:

1: Settings > Display Settings > RGB Full Range (HDMI) set it to "Full"

2: Settings > BD/DVD Settings > BD/DVD Video Output Format (HDMI) and change it to "RGB"

3: TV Menu > Option > HDMI Input > Video and change it from "Auto" to "Colour-4"

After a second or two, you should see the image change to a lower contrast, and far more accurate image.

NOISE REDUCTION
Field NR OFF
All others OFF

OTHERS
IP MODE 1
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

#2164
Zou dit ook voorkomen bij een LX5090H, of zijn daar dan geen problemen mee ?

Verder lees ik net dat je Full allem moet gebruiken als je scherm dat aankan, of als je op een
computer monitor speelt. Anders worden de donkere partijen op het scherm te zwart, en zie je minder detail.
Dit kun je niet veranderen door het scherm lichter te zetten.

JCL

Citaat van: The Vampire op maart 17, 2010, 22:48:38
weet iemand hoe ik een BR file kan afspelen op mijn lappie??

EVO of MKV? EVO kan idd met powerdvd en MKV kan met mediaplayer classic.

Robbert54

Citaat van: JCL op maart 18, 2010, 10:30:30
EVO of MKV? EVO kan idd met powerdvd en MKV kan met mediaplayer classic.
volgens mij is het een volledig blu-ray. 40.7GB

Citaat van: SillentWolf op maart 18, 2010, 08:07:46
Zou dit ook voorkomen bij een LX5090H, of zijn daar dan geen problemen mee ?

Verder lees ik net dat je Full allem moet gebruiken als je scherm dat aankan, of als je op een
computer monitor speelt. Anders worden de donkere partijen op het scherm te zwart, en zie je minder detail.
Dit kun je niet veranderen door het scherm lichter te zetten.
ja dat heb ik gelezen met met RGB op limited, heb ik dus geen beeld. maar ga nog wel even aan het prutsen. weet overigens niet of die op de 5090 ook nog zo is. zal zo wel even  :google: en
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Ik hoop dat hij op de 5090H goed is. Op mijn Loewe in de slaapkamer geeft hij in iedergeval wel een mooi beeld.
Net nog even een uurtje half liggend / zitten gamen  :P

Robbert54

Citaat van: SillentWolf op maart 18, 2010, 17:00:44
Ik hoop dat hij op de 5090H goed is. Op mijn Loewe in de slaapkamer geeft hij in iedergeval wel een mooi beeld.
Net nog even een uurtje half liggend / zitten gamen  :P
voor de 5090: http://www.avforums.com/forums/plasma-tvs/787159-pioneer-plasmas-settings-information.html
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: JCL op maart 18, 2010, 10:30:30
EVO of MKV? EVO kan idd met powerdvd en MKV kan met mediaplayer classic.
kan gewoon de hele map selecteren en dan afspelen met mediaplayers :-X  dat ik daar niet eerder aan heb gedacht. goed nou alleen die subs nog.. wanneer ik op subs klik, in vlc dan krijg ik eerst open bestand te zien. en welke moet ik dan in vredesnaam openen. heb ze allemaal al geprobeerd.


back to the PS3. instellingen van de tv nog een keer nagelopen. daarna van de ps3. rgb FULL Range weer op limited gezet en..... geen beeld... denk dat ik eerst even contact opneem met pioneer. dan met sony of juist andersom??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ronin79

Ik zag dit staan voor de 5090:


TV SETTINGS


DRIVE MODE

DRIVE MODE 1 (THIS IS SIMPLY THE BEST COMPRIMISE SETTING FOR THE PS3)


Beetje vreemd. Drive mode 1 is voor BR 24 hrz.
Drive mode 2 is 100 Hrz. .. dat lijkt mij toch een betere setting.

Ook op de site spreken ze voor instellingen om BR te kijken, maar de mijne zijn ook anders.

Voor gamen gebruik ik; drive mode 2 en de film stand. (tegen het inbranden en is rustiger voor de ogen)
Voor BR film kijken: Pure Cinema on (optie verder), Drive mode 1 (voor DVD, 2), stand Optimum.
Op deze manier heb je volgends mij een veel mooier en scherper plaatje.

Zodra ik de PS3 aangesloten heb aan de Pioneer, zal ik eens gaan klooien met de instellingen.  ;)

Snutchz

da's maf.. op den 428 is 't >

1. 75hz
2. 100hz
3. 24hz

:unsure:
oled - versterker - zeven speakertjes - woof - schoot pc - xbox series x - ps4 pro - ps5 - nintendo switch - nes/snes classic mini

Ronin79

Eingelijk zou 3 toch moeten zijn, voor als je NTSC films gaat kijken ?

Drive mode 1 is idd. iets van 72 of 75 hrz., omgerekend dus voor 24 hrz films.
Drive mode 2 is 100 hrz.
Drive mode 3 is iets van 60 hrz.

Robbert54

vandaag antwoord gekregen van pioneer. wel lekker snel maar weinig bevredigend :nopompom:

CitaatGeachte heer /mevrouw,

Dank u voor uw reactie.

Aangaande uw vraag kunnen wij u het volgende meedelen:
Het is moeilijk te zeggen zonder het toestel te hebben gezien waar dit aan kan liggen.
Elk apparaat heeft zijn eigen kleur drivers en die kunnen van elkaar afwijken.


Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

mmm, staat er toch mooie sub in de sponsorsectie :wub: :unsure: :lookaround:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo