Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 11 gasten bekijken dit topic.

HTip

Heb ik wat gemist? Ik dacht dat je dacht aan een SPL-800U... :unsure:
Als je zo doorgaat (en ècht een keer stopt met BD's kopen :D) komt de DD-10 nog in de buurt :P

Even serieus. Je zou dan ook de CHT15Q kunnen overwegen. Is kwa specs niet heel erg verschillend, versterker is ook niet kinderachting (750W, is meer dan mijn SVS :o) en je houdt bijna €300 over. Heb je al aan Bjorn gevraagd hoe de vergelijking tussen de CHT15Q en de SPL1000U is.
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 18:37:44
(en ècht een keer stopt met BD's kopen :D)
Jij hebt een enorme kijkachterstand, hij niet, voor zover ik weet. ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 29, 2009, 18:46:21
Jij hebt een enorme kijkachterstand, hij niet, voor zover ik weet. ;)
kijkachterstand begin nu wel op te lopen moet ik zeggen. ;)

ja dan heb je wel wat gemist dan ;D voordeel van de spl is wel dat ie video shielded is. verder weet ik niet zo goed waar ik op moet letten eigenlijk. of wat belangrijkste is, laat ik het zo zeggen. de CHT is wel ook mooi ja, maar vind hem wel een beetje goedkoop overkomen.

tot welke afstand heeft een sub eigenlijk invloed op een tv??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Citaat van: celerontje op november 29, 2009, 18:46:21
Jij hebt een enorme kijkachterstand, hij niet, voor zover ik weet. ;)
:D Maar het gaat in dit topic niet om mij ;) :D
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#1204
Maar ''De pot verwijt de ketel...'' :P
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Citaat van: The Vampire op november 29, 2009, 18:55:27
ja dan heb je wel wat gemist dan ;D voordeel van de spl is wel dat ie video shielded is. verder weet ik niet zo goed waar ik op moet letten eigenlijk. of wat belangrijkste is, laat ik het zo zeggen. de CHT is wel ook mooi ja, maar vind hem wel een beetje goedkoop overkomen.

tot welke afstand heeft een sub eigenlijk invloed op een tv??
Ik dacht je de sub niet dichtbij de TV ging plaatsen. Is dat veranderd?

Ik zou een aantal van jouw vragen gewoon aan Bjorn vragen. Die kan ze eventueel bij Velodyne neerleggen. En misschien ziet de CHT in het echt veel beter uit ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

HTip

Citaat van: celerontje op november 29, 2009, 19:00:15
Maar ''De pot verwijt de ketel...'' :P
Ik ben niet bezig met het kopen van een receiver, subwoofer, etc. ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

celerontje

#1207
''Been there, done that'' is ook wel eens fijn. ;)
Maar zoals The Vampire bij z'n account heeft staan: Beware of the virus... :D
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

#1208
Citaat van: HTip op november 29, 2009, 19:01:10
Ik dacht je de sub niet dichtbij de TV ging plaatsen. Is dat veranderd?

Ik zou een aantal van jouw vragen gewoon aan Bjorn vragen. Die kan ze eventueel bij Velodyne neerleggen. En misschien ziet de CHT in het echt veel beter uit ;)
ja maar heb een hele kleine slaapkamer he. en de sub zou dan ongeveer 1.5 meter van de tv af komen te staan.  wou m eigenlijk onder de tv zetten. en dan met een eikenhoutenblad erboven.

reden dat ik de CHT8 niet heb aangeschaft is omdat deze in mijn slaapkamer wel goed genoeg zou zijn maar voor een woonkamer al heel snel te klein zou worden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

1,5m lijkt me geen probleem. Onder de TV wel. Ik denk dat je gelijk hebt met de CHT8, maar de 15Q zal geen probleem zijn. De SPL-U is met zijn zwaardere versterker natuurlijk helemaal geen probleem, maar die is dan wel ca. € 300 duurder...

Keuzes, keuzes, ... Het blijft moeilijk ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 19:17:54
1,5m lijkt me geen probleem. Onder de TV wel. Ik denk dat je gelijk hebt met de CHT8, maar de 15Q zal geen probleem zijn. De SPL-U is met zijn zwaardere versterker natuurlijk helemaal geen probleem, maar die is dan wel ca. € 300 duurder...

Keuzes, keuzes, ... Het blijft moeilijk ;)
maar kun je een spl800u dan niet vergelijken met een CHT8?  qua ruimte bedoel ik dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Ik heb even de specs naast elkaar gezet. De CHT8 is een wereld van verschil met de CHT15Q en SPL1000U. Dus dat de CHT8 voor je afgevallen is kan ik helemaal inkomen...

Citaat van: The Vampire op november 29, 2009, 19:23:20
maar kun je een spl800u dan niet vergelijken met een CHT8?  qua ruimte bedoel ik dan?
Zeker niet, want de versterker is veel zwaarder, 180 tov 1200W :o De 800U gaat ook langer door (-3dB ligt 6Hz lager en dat is veel ;))
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

kun je via de specs ook zien welke muzikaler zou moeten zijn dan?

wat zou dan beter zijn de spl800u of de ch12 of cht 15? de spl ziet er wel een stuk strakker uit. hoogglans zwart tegenover vinyl..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

HTip

Specs zeggen weinig over muzikaliteit. De snelheid waarmee de woofer kan bewegen bepaalt naar mijn mening de muzikaliteit. Mijn SVS heeft een enorme uitslagmogelijkheid, maar daardoor duurt het "langer" voordat de woofer weer in de nulstand is teruggekeerd voor de volgende uitslag.

Op de site van velodyne.nl staat dat ook de CHT-Q geschikt is voor muziek. Toch maar Bjorn of Garmt vragen... ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

Robbert54

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 23:18:12
Specs zeggen weinig over muzikaliteit. De snelheid waarmee de woofer kan bewegen bepaalt naar mijn mening de muzikaliteit. Mijn SVS heeft een enorme uitslagmogelijkheid, maar daardoor duurt het "langer" voordat de woofer weer in de nulstand is teruggekeerd voor de volgende uitslag.

Op de site van velodyne.nl staat dat ook de CHT-Q geschikt is voor muziek. Toch maar Bjorn of Garmt vragen... ;)
heb ze gemaild ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: HTip op november 29, 2009, 23:18:12
Specs zeggen weinig over muzikaliteit. De snelheid waarmee de woofer kan bewegen bepaalt naar mijn mening de muzikaliteit. Mijn SVS heeft een enorme uitslagmogelijkheid, maar daardoor duurt het "langer" voordat de woofer weer in de nulstand is teruggekeerd voor de volgende uitslag.

Op de site van velodyne.nl staat dat ook de CHT-Q geschikt is voor muziek. Toch maar Bjorn of Garmt vragen... ;)
even weer contact gehad met BB&G. volgens hun was zowel de SPL800u als de CHT8 geschikt voor een ruimte tot 16m2 :bored: dat word m dus niet... videoshielded zou verder allen nog van invloed zijn op een CRT ende SPL zou het laag dieper en strakker weergeven dan een CHT..  :alien:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

alleen al het magnet structure verschil zegt al genoeg :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Citaat van: Ghosty J op december  1, 2009, 07:50:13
alleen al het magnet structure verschil zegt al genoeg :)
ja dat zegt mij dus al weer helemaal niks :( ff :google:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Citaat van: The Vampire op december  1, 2009, 13:13:03
ja dat zegt mij dus al weer helemaal niks :( ff :google:

komt er een beetje op neer; groot en veel is beter dan klein en maar 1. :P
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: tiptop op december  1, 2009, 13:29:32
komt er een beetje op neer; groot en veel is beter dan klein en maar 1. :P
aha! duidelijke taal! ;D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

zit ook nog een beetje te kijken naar speakerstands, maar kan niet echt mooi vinden. zou het nog een idee zijn om zelf speakerstands te maken van bijvoorbeeld eikenhout??
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

ik zit nog steeds te twijfelen om zelf speakerstands te maken.  wat vinden jullie van zoiets als dit? zou dat staan bij mijn speakers?



en uitvergroot
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

Het gaat er toch om wat jij mooi vind staan in je kamer? ;)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

S@m

Citaat van: The Vampire op december  4, 2009, 01:50:15
ik zit nog steeds te twijfelen om zelf speakerstands te maken.  wat vinden jullie van zoiets als dit? zou dat staan bij mijn speakers?


Ik vind ze mooi, maar het gaat er idd om wat jij mooi vindt... ;)

AllStar

Citaat van: The Vampire op december  4, 2009, 01:50:15
ik zit nog steeds te twijfelen om zelf speakerstands te maken.  wat vinden jullie van zoiets als dit? zou dat staan bij mijn speakers?

<foto>

Ik denk dat het wel een mooie combinatie is . . Zelfbouw is natuurlijk ook altijd leuk, dan heb je een goed gevoel als je een paar mooie stands hebt gemaakt  ;)