Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

Robbert54

Citaat van: Koen K op november 25, 2009, 01:23:19
Ja, dat snap ik, maar eerlijk gezegd denk ik met dit soort dingen, zeker omdat je een nieuwe sub gaat kopen: bij twijfel niet oversteken ;) In dat opzicht zou ik dus, als ik jou was, liever voor een sub gaan die ik van tevoren kon beluisteren. En er zijn vast ook meer opties, toch?
probleem is dat mijn gevoel momenteel zegt ga voor die Velodyne. maar ik heb gewoon niet genoeg kennis om via specs te gaan kijken of een sub goed zou moeten zijn of niet. tweedehands zou ik zo gauw niet wat weten staat wel wat op het forum, maar dat is veelal of verkeerde kleur of veel te groot. ik wil wel graag een redelijk compacte sub
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 01:25:17
ja idd word je toch benieuwd wat voor "organen" er in zitten..
haha ja als ik 1 jaar had gewacht had ik de 5090 kunnen kopen en ook nog een DD10 :-X

maar jij hebt dus nog nooit een velodyne gehoord? die 300 euro verschil wil ik best kwijt als de velodyne ook daadwerkelijk beter zal zijn. vind hem iig wel erg mooi... en dat ie van afstand bedienbaar is, is voor mij ook wel ideaal..

Wellicht dezelfde organen, maar dan beter afgestemd op de kast. Vooral de kasten zijn erg sterk gebouwd en je krijgt geen goedkoper rommel, maar erg mooi afgewerkt spul.

Ik heb nog niet eerder een velodyne gehoord. Nu moet ik zeggen dat de specificaties op papier mij niet erg aanspreken en ik meer van het klassieke design ben (de XLS300 lijkt bijvoorbeeld erg op een B&W ASW750 of een RSW12). Dat met die afstandsbediening kan ik inkomen, maar heel eerlijk vond ik het bij de REL Stampede en Strata 5 echt waardeloos werken. Doe mij maar knopjes waaraan je kunt draaien, dan vind ik de afstemming veel gemakkelijker.

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 25, 2009, 01:32:34
Wellicht dezelfde organen, maar dan beter afgestemd op de kast. Vooral de kasten zijn erg sterk gebouwd en je krijgt geen goedkoper rommel, maar erg mooi afgewerkt spul.

Ik heb nog niet eerder een velodyne gehoord. Nu moet ik zeggen dat de specificaties op papier mij niet erg aanspreken en ik meer van het klassieke design ben (de XLS300 lijkt bijvoorbeeld erg op een B&W ASW750 of een RSW12). Dat met die afstandsbediening kan ik inkomen, maar heel eerlijk vond ik het bij de REL Stampede en Strata 5 echt waardeloos werken. Doe mij maar knopjes waaraan je kunt draaien, dan vind ik de afstemming veel gemakkelijker.
waar let jij op dan bij de specs??

maar als een sub eenmaal goed ingesteld is moet je er dan nog vaak aan prutsen of is het dan ook goed? en hoe doe je dat dan bij wisseling van film naar muziek?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Koen K

Aan de hand van deze review vind ik die Velodyne erg veelbelovend. Die auto-EQ functie is echt een heel erg groot voordeel.

Robbert54

poeh klinkt idd erg veelbelovend zo... snap alleen niet waarom er geen detail foto's van deze sub te vinden is >:(
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

celerontje

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 01:20:40
+ en je hemt kunt regelen vanuit je stoel. en dus vanaf de luisterpositie...
Waarom zou je dat willen?
Zodra alles goed afgesteld staat, AFBLIJVEN! ;)
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Robbert54

Citaat van: celerontje op november 25, 2009, 02:35:23
Waarom zou je dat willen?
Zodra alles goed afgesteld staat, AFBLIJVEN! ;)
als je de review leest die koen aangaf, dan blijkt het toch wel erg handig te zijn!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

Heb op de BK gevote, maar wil je nog wel een andere suggestie doen (alsof de keuze nog niet lastig genoeg is):
een sbs sb12+

Deze speelt hier thuis en is ook een optie.

Nooff


Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 01:34:43
waar let jij op dan bij de specs??

maar als een sub eenmaal goed ingesteld is moet je er dan nog vaak aan prutsen of is het dan ook goed? en hoe doe je dat dan bij wisseling van film naar muziek?
Je hebt op een BK een Neutrik aansluiting die alles met Stereo regelt. Je hebt hiervoor een aparte gain op de sub. Je stelt de sub dus af op film en muziek en klaar is kees, niet meer aankomen. Overigens vraag ik me af waarom je 400W zou moeten?

Zelf ben ik juist weer van mening dat de BK subs veel chiquer zijn dan de Velodyne, die ziet er nogal wat....tja....cheap uit zeg maar, met zo'n Marquant afstandsbediening(kje), vinyl in plaats van fineer. Vind hem eerlijk gezegd helemaal niet zo mooi. Maar goed, smaken verschillen  :smile: De afwerking van BK ligt in ieder geval vele malen hoger voor een vele malen lagere prijs. Voordeel van de Velodyne vind ik weer dat hij frontfire is, in tegenstelling tot de XXLS400. Dat is ook de reden dat ik destijds de XLS300 kocht.

Robbert54

Citaat van: ksi op november 25, 2009, 09:46:15
Heb op de BK gevote, maar wil je nog wel een andere suggestie doen (alsof de keuze nog niet lastig genoeg is):
een sbs sb12+

Deze speelt hier thuis en is ook een optie.
Haha nog meer keuze. zal eens kijken.

Citaat van: Nooff op november 25, 2009, 12:22:27
Je hebt op een BK een Neutrik aansluiting die alles met Stereo regelt. Je hebt hiervoor een aparte gain op de sub. Je stelt de sub dus af op film en muziek en klaar is kees, niet meer aankomen. Overigens vraag ik me af waarom je 400W zou moeten?

Zelf ben ik juist weer van mening dat de BK subs veel chiquer zijn dan de Velodyne, die ziet er nogal wat....tja....cheap uit zeg maar, met zo'n Marquant afstandsbediening(kje), vinyl in plaats van fineer. Vind hem eerlijk gezegd helemaal niet zo mooi. Maar goed, smaken verschillen  :smile: De afwerking van BK ligt in ieder geval vele malen hoger voor een vele malen lagere prijs. Voordeel van de Velodyne vind ik weer dat hij frontfire is, in tegenstelling tot de XXLS400. Dat is ook de reden dat ik destijds de XLS300 kocht.
ja dat weet ik dus niet want ik kan geen fatsoenlijke foto vinden van de velodyne. op de site komt ie idd erg cheap over, maar weet niet in hoeverre zo'n klein fotootje overeen komt met de werkelijkheid.

is frontfiring trouwens beter voor een kleine ruimte?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

Voor een appt lijkt me downfiring niet echt bijzonder gelukkig. Ook al is bass redelijk nondirectioneel.

Robbert54

#1137
aangezien de sub voorlopig nog op mijn slaapkamer komt te staan moet het wel een makkelijk te plaatsen sub zijn. en wil wel een beetje rekening kunnen houden met mijn ouders beneden. wat zijn precies de voor en nadelen van front en downfiring?

trouwens ook nog even contact gehad met Garmt en volgens hem zou een CHT10Q al meer dan genoeg zijn.. en die is toch echt niet zo duur meer...
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff



OF



OF


Nooff

Er word gezegd dat Down-firing subs makkelijker te plaatsen zijn, maar ik vind Front fire subs veel meer puch op de man af geven en ook makkelijker in te regelen. Ik heb met down-fire subs altijd het gekloot gehad dat ik ze nooit goed in de ruimte kon krijgen. De bass ging altijd wel een kant op waar hij niet heen moest, heel irritant!

Robbert54

mmm. de afwerking van de velodyne blijft dan idd een beetje achter. hoewel ik de vormgeving dan wel weer erg strak vind..
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

Citaat van: Nooff op november 25, 2009, 17:41:30
Er word gezegd dat Down-firing subs makkelijker te plaatsen zijn, maar ik vind Front fire subs veel meer puch op de man af geven en ook makkelijker in te regelen. Ik heb met down-fire subs altijd het gekloot gehad dat ik ze nooit goed in de ruimte kon krijgen. De bass ging altijd wel een kant op waar hij niet heen moest, heel irritant!
plaats je Front Fire meer zoals je met een speaker doet dan?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 17:42:02
mmm. de afwerking van de velodyne blijft dan idd een beetje achter. hoewel ik de vormgeving dan wel weer erg strak vind..
Dat vind ik dus weer minder, maar daarom verschillen we gelukkig allemaal van smaak. De Velodyne is geen gesloten kast als ik dat zo zie (onder de Driver). Ik vind juist de Velodyne enorm ouderwets lijken en met bijvoorbeeld de XLS300 heb je meer het gevoel van een B&W sub uit het hogere segment, of de nieuwe nieuwe sub uit de Monitor Audio RX lijn (die er volgens mij gewoon op gebaseerd is). De match met je speakers is veel mooier, en ook nog eens in een kleur te bestellen die enigszins matched met je speakers (Walnoot).

Nooff

Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 17:42:45
plaats je Front Fire meer zoals je met een speaker doet dan?
Een Front-Fire sub is inderdaad meer gericht zoals een speaker, dus vaak naar je toe. Het kan zijn dat hij iets schuiner komt te staan, maar de punch die ik miste bij down-fire heb ik weer wel met front-fire. Nu is alles afhankelijk van de ruimte, maar voor mij geen downfire meer!

Robbert54

als ik een sub neem word ie sowieso zwart. dan past ie overal bij. match met mijn speakers hoeft niet perse. blijf het moeilijk vinden.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

ksi

of

Persoonlijk wist ik het wel, maar ben uitermate biased.

Robbert54

haha ook wel een mooi subje, om het nog even moeilijker te maken ;)
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

En die pv-1 dan van B&W? is dat niks dan? Hij is wel goed. Alleen weet ik niet of dat wat voor je is.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Ghosty J

#1148
Citaat van: The Vampire op november 25, 2009, 02:25:48
poeh klinkt idd erg veelbelovend zo... snap alleen niet waarom er geen detail foto's van deze sub te vinden is >:(
U vraagt wij draaien :D
Info, dit is een DD 10

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Robbert54

Citaat van: tiptop op november 25, 2009, 20:14:44
En die pv-1 dan van B&W? is dat niks dan? Hij is wel goed. Alleen weet ik niet of dat wat voor je is.
nee. Vond die altijd wel erg mooi, maar nu minder. vind hem niet mooi passen bij de rest van mijn set. Dan vind ik een spl of een CHT of BK veel beter staan.

Citaat van: Ghosty J op november 25, 2009, 20:37:54
U vraagt wij draaien :D
Info, dit is een DD 10


wow. Als ie niet zo duur was dan wist ik het wel!
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo