Robbert's huisje

Gestart door Robbert54, januari 25, 2008, 01:32:50

« vorige - volgende »

0 leden en 10 gasten bekijken dit topic.

JeKa

Citaat van: The Vampire op oktober 13, 2009, 15:10:31
@jslender ik heb de B&W's beluisterd op een marantz dus ik weet al hoe dit klinkt. erg mooi :wub: vond het zelf erg helder en gedetailleerd overkomen.

Je hebt het gehoord, maar heb je ook vergeleken met bijvoorbeeld Rotel, Acam enz.?
Wanneer dit niet het geval is is het natuurlijk erg moeilijk om te oordelen of dat wat je hoorde inderdaad helder en gedetailleerd was.....

Robbert54

Citaat van: JeKa op oktober 13, 2009, 15:22:34
Je hebt het gehoord, maar heb je ook vergeleken met bijvoorbeeld Rotel, Acam enz.?
Wanneer dit niet het geval is is het natuurlijk erg moeilijk om te oordelen of dat wat je hoorde inderdaad helder en gedetailleerd was.....
ik heb de B&W's destijds op een rotel gehoord. en die was idd beter, maar dat was ook een stereoversterker. ik vond de marantz voor een surround receiver ontzettend goed klinken. hangt natuurlijk ook wel een prijskaartje aan en weet ook niet hoe die receiver zich verhoudt tot de sr8002
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Jurgen79

Je had ze gehoord op een SR14 toch? Houd er wel rekening mee dat de huidige generatie Marantz receivers echt heel anders klinken. Ik heb zelf een SR14 gehad en vond de combinatie met B&W niet altijd een succes (soms gewoon te warm en terughoudend). Mijn huidige SR9600 is veel opener en feller en komt ook krachtiger over. Een 8002 zal qua karakter meer lijken op de 9600 dan op een sr14, maar lijkt me een prima match met je luidsprekers :)
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

tiptop

#678
Mischien is deze wat voor je. Ook een goede voor het geld met de nieuwste formaten en usb aansluiting.
De surround callibratie is ook erg goed van deze receiver.

http://www.ruadhifi.nl/product/13/66/23/1355/
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

#679
Citaat van: tiptop op oktober 13, 2009, 15:59:05
Mischien is deze wat voor je. Ook een goede voor het geld met de nieuwste formaten en usb aansluiting.
De surround callibratie is ook erg goed van deze receiver.

http://www.ruadhifi.nl/product/13/66/23/1355/
heb nog maar 1x een pioneer gehoord. dat was de vsx 52 of 51? iig zo'n glansbak. en die kon me echt niet bekoren

edit: bedenk me net dat dit was op een bose setje... toch maar eens even een luistersessie gaan houden. hoe vervelend :D
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

gastje13

Marants is prima hoor ;)
95% van je geluid wordt bepaald door je speakers en akoestiek, niet je versterker of je moet met buizen werken.

celerontje

If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

HTip

Ik zou graag willen stemmen, maar de optie die ik zou voorstellen staat er niet bij, nl. "een wat ouder model met PCM 5.1 over HDMI en een blu-ray met dezelfde mogelijkheid"

Je hebt op die manier het beste van 2 werelden. Je kan een zwaarder type receiver aanschaffen met een redelijk goedkope BD-speler en dan toch optimaal genieten van HD-audio. Ik geniet zo al bijna een jaar van de combi Marantz SR9600/Panasonic BD-35 en heb nog geen seconde spijt. Misschien dat de SR9600 ergens voor een mooi prijsje is uit te halen, anders een 8001/8002. Dus misschien toch optie 4 ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

ivo1986


HTip

Citaat van: ivo1986 op oktober 13, 2009, 20:08:32
Dat is toch optie 2?
Ook mijn keuze iig.
bijna, maar dan PCM over HDMI ipv analoge uitgangen ;)
Showcase - Topic

Apparatuur: PS Audio • Denon • Marantz • CineMike • ALR/Jordan • Cabasse • Velodyne • JVC • Stewart
Kabels en tweaks: inakustik • TAGA Harmony  • Furutech • CA Electronics • Nanotech • Acoustic Revive

tiptop

Citaat van: celerontje op oktober 13, 2009, 17:58:55
Misschien even nuanceren?
95%? :o

Gastje is in de overtuiging dat versterkers geen verschil maken ;) Alleen buizenversterkers met lage vermogens of dempingsfactoren kunnen verschillen in klank, maar dat is dus kleuring/vervorming ::) :P
Hij raadt ook marantz op dynaudio aan. Dat het op normaal luisterniveau al geknepen klinkt, heeft hij waarschijnlijk nooit gehoord in het echt, anders is de aanbeveling mij een raadsel. :eh:

Die nuancering zal er dus waarschijnlijk niet komen. :sarcasm:

Wel brengt hij zijn mening altijd netjes. :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 13, 2009, 16:22:27
heb nog maar 1x een pioneer gehoord. dat was de vsx 52 of 51? iig zo'n glansbak. en die kon me echt niet bekoren

edit: bedenk me net dat dit was op een bose setje... toch maar eens even een luistersessie gaan houden. hoe vervelend :D
;D
Dan lag het waarschijnlijk niet aan de pioneer dat het niet klonk ;D

Ik dacht ook altijd matig over pioneer versterkers, tot ik een paar maanden geleden vlak na elkaar wat duurdere modellen hoorde. Dat klank best wel goed. (op B&W XT8's en op Monitoraudio's)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

Citaat van: gastje13 op oktober 13, 2009, 17:53:18
Marants is prima hoor ;)
95% van je geluid wordt bepaald door je speakers en akoestiek, niet je versterker of je moet met buizen werken.
95% ???  :nowink: dacht zelf toch echt meer dat dit 50/50 was hoor.

maar goed.

Htip wat jij zegt zit ik idd ook nog wel aan te denken. de sr9600 is en blijft sowieso boven mijn budget. dus dat gaat hem niet worden.

een oudere receiver is zeker wel een optie als ik de blu-ray formaten maar kan afspelen.

weet iemand trouwens of er nog echt significante verschillen zijn tussen de sr7002 en de sr8002? of zal de 7002 sowieso niet genoeg vermogen hebben?

en de denon 3310 heeft met zijn 160W vermogen toch ook wel genoeg toch? en de 2809 dan?

zijn er nog dingen waar ik echt goed op moet letten bij de aansturing van mijn huidige en toekomstige speakers? neem aan dat ik niet alleen moet kijken naar hoeveel Watt een receiver heeft?

|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

de 2809 is trouwens nog niet eens zo heel gek duur bij smits :turn:
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Robbert54

even een lijstje van tot nu toe mogelijke receivers:

Denon:

2809
3808
3310

Marantz:

sr7002
sr8002
sr8001
sr6004

pioneer:

vsx 1018

ben zelf nog wel erg benieuwd naar de Denon 2809 of zou die mijn speakers echt niet aan kunnen sturen?

hier even een linkje naar de site
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

Ghosty J

#690
kijk eens naar Rotel 2de hands best wel goedkoop!

meende een 1056 te koop staat, ik heb laatst voor een 1057 €600,- betaald. (€500.- of iets minder is denk ik de marktwaarde)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88889.0
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

tiptop

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2009, 03:18:57
95% ???  :nowink: dacht zelf toch echt meer dat dit 50/50 was hoor.

maar goed.

Htip wat jij zegt zit ik idd ook nog wel aan te denken. de sr9600 is en blijft sowieso boven mijn budget. dus dat gaat hem niet worden.

een oudere receiver is zeker wel een optie als ik de blu-ray formaten maar kan afspelen.

weet iemand trouwens of er nog echt significante verschillen zijn tussen de sr7002 en de sr8002? of zal de 7002 sowieso niet genoeg vermogen hebben?

en de denon 3310 heeft met zijn 160W vermogen toch ook wel genoeg toch? en de 2809 dan?

zijn er nog dingen waar ik echt goed op moet letten bij de aansturing van mijn huidige en toekomstige speakers? neem aan dat ik niet alleen moet kijken naar hoeveel Watt een receiver heeft?


Vermogens zeggen alleen maar wat over de ingebouwde transistors. Vaak kunnen de circuits erom heen nooit of maar heel kort dat vermogen daadwerkelijk leveren en dan meestal allee nog over 2 kanalen. In werkelijk zit je veel lager. Het nadeel is dan dat, wanneer er vermogen gevraagd wordt, de transistor te snel alle energie opslurpt en de versterker het benauwd krijgt. Dan kunnen de luidsprekers ook nog eens ongecontroleerd gaan bewegen en stuk gaan. ;)

Wel is het vaak zo dat een duurder model in eenzelfde serie meer stroom kan leveren dan een goedkopere.

Maar het vermogen is eigenlijk een van de laatste dingen waar je naar kan kijken, tenzij je weet dat het voedingscircuit er op gebouwd is.
De last die de versterker ziet van de luidspreker is veel belangrijker.
Als de luidsprekers makkelijk aanstuurbaar zijn (dwz weinig dippen in de impedantie en niet onder de 4 ohm komend) dan kan een 2809 of 3310 prima.

Een goede voeding voor een stereoversterker is duur en een goede voeding voor surround is nog duurder. daar zit het probleem. Je koopt nou eenmaal geen goede versterker onder de 1500 euro die veel stroom levert en ook nog eens alle formaten ondersteunt. ergens wordt een compromis gemaakt.
Daarom loont het wel voor 2e hands te gaan met een beperkt budget en stroomvragende luidsprekers.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

maar mijn luidsprekers zijn die makkelijk aanstuurbaar?

denk dat een 3808 of een sr8002 dan toch nog de veiligste optie is of niet?

Citaat van: Ghosty J op oktober 14, 2009, 16:07:25
kijk eens naar Rotel 2de hands best wel goedkoop!

meende een 1056 te koop staat, ik heb laatst voor een 1057 €600,- betaald. (€500.- of iets minder is denk ik de marktwaarde)
http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=88889.0
bedankt zal eens kijken.
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

Even de specificaties erbij gepakt.

Woven Kevlar   
Crossover Tuning   
Nautilus Tapering Tube   
Flowport   
Mushrooms   
FST   
Tweeter on Top   
Matrix   
Rohacell   
Diamond Tweeters   
Sphere / Tube Enclosure   
De-Coupling   
Nautilus   
Technical features   Nautilus™ tube loaded aluminium dome tweeter
Kevlar® brand fibre cone bass / midrange
Flowport™
Description   2-way vented-box system
Drive units   1x ø25mm (1 in) aluminium dome high-frequency
1x ø130mm (5 in) woven Kevlar® cone bass / midrange
Frequency range   -6dB at 45Hz and 50kHz
Frequency response   55Hz - 22kHz ±3dB on reference axis
Dispersion   Within 2dB of reference response
Horizontal:   over 60º arc
Vertical:   over 10º arc
Sensitivity   84dB spl (2.83V, 1m)
Harmonic distortion   2nd and 3rd harmonics (90dB, 1m)
<1% 110Hz - 22kHz
Nominal impedance   8Ω (minimum 5.1Ω)
Crossover frequency   4kHz
Recommended amplifier power   30W - 100W into 8Ω on unclipped programme
Max. recommended cable impedance   0.1Ω
Dimensions   
Height:   280mm (11 in)
Width:   165mm (6.5 in)
Depth:   276mm (10.9 in) including grille and terminals
Net weight   6.7kg (14.7 lb)

De gevoeligheid ligt erg laag. 84 dB. Dat wil zeggen dat je versterker aardig moet werken om er wat volume uit te krijgen.
De dippen in impedantie staan er niet bij, maar je moet dus rekening houden met een stevige versterker.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

tiptop

De groter, de beter :notify:

Die rotel die genoemd wordt is denk ik ook wel een mooie optie voor je :)
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

Robbert54

zegt mij dus echt helemaal niks.  :blush:

de rotel is idd wel een optie, maar wil toch eerst nog even op jacht naar een 3808. is toch wel een erg mooie receiver. zeker voor de prijs. of kijk ik nu nog iets over het hoofd?
|Pioneer KURO LX|Marantz NR1605||Hepta Exception|Hepta Ace Gold|W&M Black Magic|W&M Tornado/Black&Gold|W&M hdmi|PS4|Apple TV|

Woonkamer HT
Stereo

tiptop

De 3808 is een wat duurder model, de voeding is daar ook beter van, dus de kans dat het goed matched is groter.

Maar...wel eerst beluisteren op dezelfde speaker!!!. Heel belangrijk.
Primare SP31.7/Emotiva XPA-3/Marantz UD7007/ Monitoraudio GS10/ Isotek Orion/AQ Dragonfly Red, Jitter bugger, Dragontail, SH Momentum IE, AQ Nightowl/ Panasonic P50V20, en heel veel dure kabels.

JCL

Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2009, 16:14:51
maar mijn luidsprekers zijn die makkelijk aanstuurbaar?

denk dat een 3808 of een sr8002 dan toch nog de veiligste optie is of niet?
bedankt zal eens kijken.

Ik weet niet of moeilijk het juiste woord is. Ik kan je wel vertellen dat B&W houden van een stevige versterker. Hoe krchtiger hoe beter, ze houden wel van een beetje power. Vooral de zuiltjes lusten wel een stoot vermogen! Dat zie je ook wel terug als je naar de showcases kijkt van mensen met bijvoorbeeld de zuilen uit de 600 serie.

Ghosty J

#698
Citaat van: The Vampire op oktober 14, 2009, 16:18:58
zegt mij dus echt helemaal niks.  :blush:

de rotel is idd wel een optie, maar wil toch eerst nog even op jacht naar een 3808. is toch wel een erg mooie receiver. zeker voor de prijs. of kijk ik nu nog iets over het hoofd?
ga anders bij smits langs en vraag of je misschien je speakers mag beluisteren met een Rotel.
die versterker die te koop staat heeft nieuw €1500.- gekost. (heb h'm zelf ook)

edit
Je hebt een PM, je woont hier vlakbij in de buurt, dus kom eens naar een rotel luisteren :D (met een Velodyne spl1500r)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

MLCinema

Lijkt mij een chill aanbod ;). Overigens moet je zo'n Marantz SR7002 of 8002 redelijk goedkoop kunnen scoren. Jammer dat ze er nu niet meer aangeboden worden maar ik heb de mijne gekocht voor 749 euro...

Citaat van: Ghosty J op oktober 14, 2009, 18:30:34
ga anders bij smits langs en vraag of je misschien je speakers mag beluisteren met een Rotel.
die versterker die te koop staat heeft nieuw €1500.- gekost. (heb h'm zelf ook)

edit
Je hebt een PM, je woont hier vlakbij in de buurt, dus kom eens naar een rotel luisteren :D (met een Velodyne spl1500r)
Weergever: JVC N5 | Scherm: Adeo Plano 21:9 120"| Versterker: Denon AVC-X8500H, Nord Acoustics Triple Mono NC500, A*BNB 3x NC252MP | Bron: Panasonic UB9004 | Fronts: Klipsch RF82MK2 | Center: Klipsch RC62 | Surrounds: Klipsch RS62 | Rear Surrounds: Klipsch RB61 | Front Height: Klipsch RB51 | Top Middle: Klipsch RB51 | Rear Height: Klipsch RB51 | Subwoofers: Dual Klipsch R115SW | Console: Sony PS5 |