Nieuw: SHM-CD (1e indrukken)

Gestart door Joep, januari 24, 2008, 02:19:30

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

RonK.

Citaat van: Nosferatu op juli  9, 2009, 20:13:42
Maandagavond heb ik het rijk alleen wat me in de gelegenheid stelt om even wat serieuser ermee aan de slag te gaan. Intussen zal ik m'n aaipotje daarvoor een beetje moeten gebruiken. Geeft dan geen verschil in CD materiaal te horen maar wel in mastering. (nee, gebruik geen standaard appel oordopjes).

Misschien in de toekomst eens met anderen e.e.a. gaan vergelijken, heb wel meerdere SHM- en SACD CD's om eens mee te spelen.


We zijn benieuwd,................... ;)



Er zijn toch een aantal `oude` titels die ik opnieuw zou willen hebben,...bv Brother in Arms van de Dire Straits.............
keuze in LP/Cd/Sacd/XrCD/ en dan nu ook in de SHM uitvoering.


Welke moet het worden, als er duidelijk verschillen in zitten ben ik wel bereid om een aantal SHM CD´s aan te schaffen.

Nosferatu

Eerder dan geplanned, 't is 'tuinweer' dus de betere helft is bezig.  :angel:

Mededeling vooraf; CD's zijn redelijk 'blind' getest, aan de doosjes en de CD's zelf zie je nauwelijks dat er verschil in zit, op doosjes piepkleine letters made in EU/Japan en de SHM CD rond het gaatje bedrukking en de EU CD aan de buitenkant. Zal er wel eens foto's van maken. Niet op gelet bij plaatsen in de CD speler waardoor ik niet echt wist welke ik ging afspelen. Gebruikt zijn de meest recente Japanse SHM en europese 'The Supertramp Remasters' uit 2002. Had ook nog wel de jaren 80 releases kunnen pakken maar die worden al weggespeeld door de remastered versies.

CD's zijn ook geripped om a) op m'n iPod te beluisteren (al m'n CD's staan ook op m'n PC) b) te checken of er 'loudness' trucjes zijn toegepast c) verschillen in mastering eruit te kunnen halen en d) als e.e.a. digitaal identiek zou zijn via m'n iPod te bepalen of verschillen door CD materiaal veroorzaakt word. Om hiermee te beginnen, ja op m'n iPod hoor ik kleine verschillen en ja, mastering is ietsje anders en nee, geen loudness trucs.

Even tussendoor; nu zitten de Japanse CD's in plastic doosjes, je hebt ze ook in een kartonnen hoesjes mini-LP style. Voor diegene die dat leuk vinden, even op letten als je ze wilt bestellen, word meestal wel vermeld.

De verschillen: Ja, duidelijk waarneembaar in het voordeel van de SHM release.

Crime of the Century: klinkt losser, opener, bij drukke passages 'verdwijnen' de geluiden niet/minder in de massa, ook meer detail. De bas heeft meer melodie welke je minder hoort in de europese versie. Eigenlijk hoor je dat in alle nummers wel terug. Uitschieters zijn toch wel 'School', en 'Crime of...'

Breakfast in America: vergelijkbaar met Crime of the Century, allemaal wat losser en opener. Ook wat dynamischer, bij "Child of Vision' knalt de drum in het begin wat harder, de tuba in 'Breakfast in America' 'staat' ook wat meer.

Al met al ben ik tevreden met de iets betere kwaliteit maar om nou te zeggen dat een ieder nou maar snel naar de winkel moet rennen en z'n verzameling door dit soort releases moet gaan vervangen ? Nou nee. Het vervangen van m'n redelijk goed standaard interlinks door Van Den Hul The Name kabeltjes gaf meer verschil. Aan de andere kant, als je al jaren op zoek bent naar de MoFi release van Crime of the Century en je wilt er geen € 200,- op ebay voor betalen, dan zijn deze japanse releases zeker de moeite waard.

Ligt het aan het materiaal ? Nee, denk het niet, op m'n iPod hoor ik ook kleine verschillen. Misschien maar eens bij iemand met een Naim HDX o.i.d. en losse DAC gaan vergelijken. ;D Wat ik wel een voordeel vind is dat er schijnbaar toch nog wel aandacht word besteed aan CD materiaal, krijg nl. de laatste tijd erg veel CD's van oost europese makelij binnen welke soms toch enigszins van twijfelachtige kwaliteit zijn.......

Geinsteresseerd in SHM schijfjes ? Zelf heb ik er al aardig wat bij hifidiscs.nl weggehaald, die hebben een aardige collectie op voorraad. Verder kan je via platomania.nl er ook vrij gemakkelijk aan komen. Voordeel daarvan is dat je ze in de winkel kan laten afleveren wat je in porto scheelt. (en ik dan ook weer met andere CD's vertrek, da's dan wel weer nadelig  :sigh:) Dat was het voor wat betreft de Supertramp SHM's. Hoef ze de komende maanden niet weer te horen, heb iets te vaak dezelfde nummers in een te korte tijd voorbij horen komen. Tijd voor wat anders. Groetn oet Grunn, nossie out. ;D

Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Erik van Voorst (in memoriam)

Hardstikke leuk dat je al de moeite hebt genomen, wordt door mij zeer gewaardeerd... ;)

Ook mijn ervaring met de Supertramp remastered zijn goed...ik heb nu Supertramp in dubbelaar-doosjes met de "oude" er braaf naast...maar als ik wil luisteren gaan de remasters op.... 8)
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Ejorne

Citaat van: Erik van Voorst op juli 11, 2009, 15:25:49
Hardstikke leuk dat je al de moeite hebt genomen, wordt door mij zeer gewaardeerd... ;)


Inderdaad, door mij ook...  8)

Maar wat mij een beetje verontrust is dat er kennelijk tussen de gewone cd en de shm-cd na rippen op de PC toch verschillen zijn waar te nemen. dit zou haast moeten betekenen dat er toch een andere mastering is gebruikt of in ieder geval dat er iets met het geluid gedaan is...

Er is volgens mij ook een shm-cd die als dubbel cd verkocht wordt, ik dacht een soort demo cd. De tweede cd is dan exact dezelfde mastering maar dan op gewone cd. Ik ben benieuwd of daartussen ook verschil is wanneer het naar de PC geript is... En zo nee... (wat eigenlijk zo zou moeten zijn volgens mij) of er dan toch nog verschil hoorbaar is wanneer er vanaf een cd-speler gedraaid wordt...


Nosferatu

Zit inderdaad verschillen in, zichtbaar door de tracks te openen in b.v. Audacity. Klein maar sommige 'streepjes' zijn iets langer/korter, op een iets andere plaats etc. etc. Paar postjes terug dacht ik dat ze wel identiek waren doordat ze na rippen even lang waren maar ja, da's doordat lengte van tracks word bepaalt door tijd, niet door inhoud.

Heb wel weer SHM's, ben de laatste tijd nl. zo'n beetje m'n persoonlijke top50 aan het vervangen door SA CD's, remastered CD's en SHM CD's maar kan niet altijd een goede vergelijking posten; verschillen tussen een pak'm beet 20 jaar oude CD en een recentere remaster zijn over het algemeen vrij groot en de laatste zou je willen vergelijken met een SHM. Nu wil een geremasterde CD niet altijd zeggen dat ie beter is, de loudness koorts heeft aardig om zich heen geslagen in Europa...... (Zou Tamiflu nog helpen ?  >:D) Krijg letterlijk koppijn als ik naar de remasterde CD's van b.v. Andreas Vollenweider luister (vond ik een dikke 20 jaar geleden best leuk dus maandje terug weer gekocht), ALLES staat KEIHARD.  :o

Prijs van die dingen vind ik vrij hoog; staat een adviesprijs op van 2000 Yen wat pak'm beet € 15,- euro is. Online kan je ze nog eens 10% goedkoper krijgen. Komt dan nog porto overheen en dan zullen onze grensbewakertjes ook nog wel een deel willen vangen maar dan nog zit je denk ik niet op de €25,-/35,- die je in NL betaald. Wanneer de prijs iets lager zou zijn dan zou ik er gegarandeerd meer bestellen.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Joep

Goed werk, Nosferatu! Bedankt! :)

Alex Groningen

Binnenkort ga ik ze hier thuis ook beluisteren. Nosferatu heeft me aangeboden om eens langs te komen met SHM cd´s, en de datum is ook al bekend.
Ben dus erg benieuwd naar wat mijn bevindingen zijn van deze cd´s.

dekkersj

Het zijn en blijven gewoon cd's. Als je verschil hoort en het is er ook echt, dan heb je een andere mastering te pakken. Zo simpel is het nu eenmaal.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Nosferatu

Citaat van: dekkersj op juli 18, 2009, 18:35:25
Het zijn en blijven gewoon cd's. Als je verschil hoort en het is er ook echt, dan heb je een andere mastering te pakken. Zo simpel is het nu eenmaal.

Groet,
Jacco
En daar heb je groot gelijk in Jacco, die conclusie had ik zelf ook al gemaakt, hoor namelijk ook verschil nadat ik m'n SHM CD's heb geript. Maar dat is misschien wel het interessantste, dat je naast het standaard product dat je in de winkels aantreft de mogelijkheid hebt om een beter gemasterde versie te krijgen buiten SACD en 'geluidstovenaars' zoals MoFi om aan te kunen schaffen. Ervan uitgaande dat de SHM CD's ook beter klinken natuurlijk, anders heeft het totaal geen zin. Word vervolgd.  ;D
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

RonK.

Citaat van: dekkersj op juli 18, 2009, 18:35:25
Het zijn en blijven gewoon cd's. Als je verschil hoort en het is er ook echt, dan heb je een andere mastering te pakken. Zo simpel is het nu eenmaal.

Groet,
Jacco

Van mij mogen het ook "gewoon" cd's blijven, als de verbetering komt door het materiaal of door de mastering, mischien wel beide dan vind ik het best.


Ik hoop weer CD's te kunnen kopen met een goede kwaliteit en dynamiek,.........niet van die "dood" geloudnesste exemplaren.

Als er op de SHM CD oudere titels uitkomen die duidelijk beter klinken dan de gemiddelde geremasterde CD's van nu juich ik dit alleen maar toe......


RonK

dekkersj

Er zou eigenlijk een lijst moeten komen met titels die geremasterd zijn. Ik heb er ooit een van The Police vergeleken en die was bit-identiek aan een bestaande uitgave. Dan schiet je er natuurlijk niets mee op.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Nosferatu

Ik zat te spelen met de gedachte om zo'n lijst te maken, een nieuw forumdraadje. Heb nl. een redelijke hoeveelheid 'oude'-, remastered-, SHM- en SA CD's dus voldoende vergelijkingsmateriaal.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Alex Groningen

Citaat van: Nosferatu op juli 20, 2009, 00:13:23
Ik zat te spelen met de gedachte om zo'n lijst te maken, een nieuw forumdraadje. Heb nl. een redelijke hoeveelheid 'oude'-, remastered-, SHM- en SA CD's dus voldoende vergelijkingsmateriaal.

Ik zal zeggen maak van je gedachte werkelijkheid. Zo´n lijstje zal een uitkomst zijn, en zal het alleen maar toejuichen.
Gistermiddag bij diverse platenzaken geweest om op zoek te gaan naar sacd en geremasterde cd´s, maar een hoop tijd kwijt en niet thuisgekomen met de artiesten die ik daarop zocht.

Nosferatu

Zo'n lijstje maken kost even tijd, alleen maar zeggen 'deze is beter' daar schiet niemand wat mee op, moet wel goed gefundeerd zijn. Zeker SHM en SACD's zijn best prijzig en de vraag blijft of iemand dat voor een betere versie over heeft of niet. Daarnaast heb ik van een aantal van m'n SHM CD's geen 'gewone' geremasterde versie en dan is een vergelijk maken soms lastig. Van Steely Dan heb ik b.v. Aja en Gaucho SHM CD's en de 'gewone' uit (zo uit het hoofd) 1986. De verschillen zijn dusdanig groot dat je deze niet met elkaar kan vergelijken, wat is er nl. in de tussentijd met latere releases gedaan ? Neem Brothers in Arms maar eens, een recente CD release klinkt zoveel anders dan de oorspronkelijke versie, word je niet vrolijk van.  :(
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Ejorne

Het lijkt me voor de SHM-CD's een belangrijk punt om een bit identieke master op gewone cd te "vinden".
Indien de master niet gelijk is dan is het een oneerlijk/verkeerd vergelijk tussen SHM-cd en gewone cd.

SACD is natuurlijk een ander verhaal. Deze is niet te vergelijken met een gewone cd omdat de indeling van de audio anders (beter) is. Wat zijn eigenlijk de specificaties van SACD? 24bit 96Khz of nog hoger? En natuurlijk (de mogelijkheid tot) meerkanaals audio.


Ejorne

Citaat van: Nosferatu op juli 20, 2009, 08:58:22
Neem Brothers in Arms maar eens, een recente CD release klinkt zoveel anders dan de oorspronkelijke versie, word je niet vrolijk van.  :(

Inderdaad... de latere masters zijn erg 'rot' gemaakt. Geef mij maar de first release uit 1985. Zelfs de XRCD vindt ik minder mooi dan de 1985 versie. Hoewel de XRCD helemaal niet slecht is en op sommige punten wellicht wat fijner dan de 1985 release. Maar mijn voorkeur blijft de nogal zacht opgenomen 1985 release...

Nosferatu

Bit identieke CD's & SHM CD's vinden zal wel niet lukken, reguliere japanse CD's zijn schaars (denk ik) en dat zou dan de referentie in deze moeten zijn. Verschil in materiaal is zowieso te verwaarlozen, de verschillen die ik hoor tussen SHM en europese (remastered) CD's zijn ook hoorbaar via m'n aaipotje (ALAC codec).

Wat SHM uiteindelijk voor ons interessant kan maken is dat die versie mooier kan zijn doordat er (hopelijk) meer aandacht is besteed aan de mastering. Mijn ervaringen tot nu toe zijn dat ze niet onder doen voor SACD's. De verschillen tussen deze kan je af doen als 'smaak'. Heb een 20-tal SACD's en 12 SHM's waarvan een gedeelte 'dubbel', (en de meeste hiervan in zowel 'originele' en 'remastered' CD uitvoering) hieruit kunnen we in ieder geval niet de conclusie trekken wat 'beter' is, hooguit dat een bepaald album in een bepaalde versie net even wat fraaier klinkt.

Heb Brothers in Arms inmiddels ook in SHM versie besteld (had er al moeten zijn) en kan die dan vergelijken met de 1985 versie en de 20th anniversary SACD. Ben heel benieuwd naar het resultaat.
Video corner: Denon X-4000 AVR + DBT-3313UD + DNP-2000NE, B&W XT-8 front- + B&W M-1 rear luidsprekers, LG 50PK350 Full HD plasma TV.
Music corner: Yamaha A-S3200 versterker + Denon DCD-2020AE SACD speler + Denon DCD-1520 CD speler + Denon DNP-2000NE streamer, Tellurium Q Ultra Black II + JKE Lo-Cap 55 interlinks, Denon DP-3000NE platenspeler, Ortofon Cadenza Blue, Ortofon Quintet Black-S & Denon DL-103R elementen, Primare R35 Phono pre amplifier, ATC SCM19 luidsprekers, Inakustik luidsprekerkabels.
HeadFi corner: Pioneer XDP-30R DAP, Denon AH-D9200, Bose QC25, ATH-MSR7NC, Sony WH-1000 hoofdtelefoons.

Ejorne

Citaat van: Nosferatu op juli 20, 2009, 13:33:07
Wat SHM uiteindelijk voor ons interessant kan maken is dat die versie mooier kan zijn doordat er (hopelijk) meer aandacht is besteed aan de mastering.

In geval van verbetering door mastering of dergelijke zaken, anders dan het materiaal van de schijf zelf, zul je moeten zoeken in de XRCD's en de HDCD en dergelijke. SHM-CD gebruikt geen alternatieve mastering methoden (althans dat zou volgens het concept niet zo mogen zijn). Maar bijvoorbeeld XRCD doet dat wel...

dekkersj

Citaat van: Ejorne op juli 20, 2009, 11:39:00
Het lijkt me voor de SHM-CD's een belangrijk punt om een bit identieke master op gewone cd te "vinden".
Indien de master niet gelijk is dan is het een oneerlijk/verkeerd vergelijk tussen SHM-cd en gewone cd.

SACD is natuurlijk een ander verhaal. Deze is niet te vergelijken met een gewone cd omdat de indeling van de audio anders (beter) is. Wat zijn eigenlijk de specificaties van SACD? 24bit 96Khz of nog hoger? En natuurlijk (de mogelijkheid tot) meerkanaals audio.
Alleen meerkanaals audio is bij een sacd een pluspunt. De stereo track klinkt net zo als een cd en dat komt omdat cd al goed genoeg is voor het menselijk gehoor. De specificatie van sacd is 120dB dynamisch bereik binnen 20kHz. Uiteindelijk is het een 1 bit / 2.8224 MHz systeem met 6dB dynamisch bereik.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Ejorne

Citaat van: dekkersj op juli 20, 2009, 14:51:42
Alleen meerkanaals audio is bij een sacd een pluspunt. De stereo track klinkt net zo als een cd en dat komt omdat cd al goed genoeg is voor het menselijk gehoor.

Ja, ik weet dat jij de cd beschouwd als goed genoeg voor het menselijk oor. Technisch kun je dat ook zeer goed onderbouwen, meen ik mij te herinneren. Alleen zijn er wel heel erg veel mensen het oneens op veel van die technisch onderbouwde statements...

Aan de andere kant laat het gehoor zich makkelijk belazeren. Dat kan ik niet ontkennen. Echter hoor ik toch duidelijk verschil tussen de DVDA versie van Roy Orbison - Black&White en de cd versie daarvan. De DVDA is stereo 24/96 en misschien is de mastering anders maar er is in ieder geval verschil waarneembaar. Wanneer ik de rip van de DVDA met 'de secret rabbit' resampler terug naar 16/44.1 zet dan hoor ik verschil. Ik moet helaas bekennen dat ik dat verschil niet, in tegenstelling tot het verschil tussen cd en cdr, blind heb getest...

Verder wil ik nog even meedelen dat ik de meerkanaals mogelijkheid van de SACD niet echt een pluspunt vind. Maar dat is natuurlijk meer een persoonlijke voorkeur. Maar geef mij maar muziek in stereo en niet "van alle kanten".

Grt, Jeroen

dekkersj

Tsja, er is nog niet aangetoond dat sacd beter klinkt dan cd. Wel dat het niet uitmaakt middels blinde luistertesten, en dat is geheel conform de verwachting.

Groet,
Jacco
"De introductie van digitale audio heeft getoond dat acceptatie van deze technische verbetering een zaak van emoties is." E. Stikvoort

Erik van Voorst (in memoriam)

Er zijn de laatste tijd ook erg veel RE-ISSUES...deze doen de leek geloven dat het REMASTERS zijn...bv ander hoesje en andere opdruk op het plaatje....je enige voordeel is dat je van je favo-cd een reserve hebt.. :-X ;D

De laatste tijd koop ik erg veel remasters helaas altijd op de gok...ik zie geen andere mogelijkheid....wel koop ik meteen lege dubbel-cd doosjes zodat ik mijn origineel kan blijven bewaren...het is nl. bij de een dan weer wel en bij de ander dan weer niet beter... :(
HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

RonK.

Citaat van: Erik van Voorst op juli 21, 2009, 19:43:08
Er zijn de laatste tijd ook erg veel RE-ISSUES...deze doen de leek geloven dat het REMASTERS zijn...bv ander hoesje en andere opdruk op het plaatje....je enige voordeel is dat je van je favo-cd een reserve hebt.. :-X ;D

De laatste tijd koop ik erg veel remasters helaas altijd op de gok...ik zie geen andere mogelijkheid....wel koop ik meteen lege dubbel-cd doosjes zodat ik mijn origineel kan blijven bewaren...het is nl. bij de een dan weer wel en bij de ander dan weer niet beter... :(

Ik vind dat de laatste CD's en remasters aardig om zeep worden geholpen door de zogenaamde loudness war......

Die dubbele deluxe edition cd's gaan nog redelijk, tot goed.

Ik hoop dus dat er binnen de shm cd's gewoon kwaliteit geleverd wordt, materiaal, master of wat dan ook maakt me niet uit, een goed klinkende cd wel.


En dat is mogelijk zeer goed klinkende cd's.................jammer dat er vaak een "potje" van wordt gemaakt.

Dus als ze kwaliteit leveren zie ik best een toekomst voor de shm cd.

Erik van Voorst (in memoriam)

Citaat van: Joep op februari 15, 2008, 10:22:24
Ik heb de SHM-CD inmiddels binnen en ik moet zeggen dat hij wel wat anders klinkt dan de normale cd.
Binnenkort ga ik er naar luisteren op een set die vele malen beter is dan die van mij (incl. betere akoestiek), dus dan zal ik nog wel een stukje erbij schrijven van over hoe het daar klonk.
:)
....en...ik ben zeen welke vind je beter...ik ben zeker in de markt om 1 van de 2 over te nemen ......ik denk dat ik een zeer slechte uitgaven heb...dus pas op voor een bestelnummer 8100472 !!!!







HIROYASU KONDO has been mystical in his relationship to physical matter but as a professor of electrical engineering and molecular mechanics, his audio engineering is of the highest order.  It's about looking for years at how to achieve a certain sound and adopting technical solutions to get there!

Joep

Citaat van: Erik van Voorst op juli 28, 2009, 18:43:27
....en...ik ben zeen welke vind je beter...ik ben zeker in de markt om 1 van de 2 over te nemen ......ik denk dat ik een zeer slechte uitgaven heb...dus pas op voor een bestelnummer 8100472 !!!!

Ik zal proberen eraan te denken als ik er ben, maar een hoge prioriteit heeft het voor mij niet meer.. :mellow: