O als dat toch eens..........

Gestart door peterrr, januari 14, 2008, 19:56:22

Vorige topic - Volgende topic

ivo1986

Citaat van: reMC op november 28, 2008, 15:00:29
Vanaf vandaag officieel! Audiac is net even gezellig langsgeweest en heeft een aantal iTransports achtergelaten 8)

Dan kun je je onderschrift ook weer veranderen  ;)

reMC

Citaat van: Starred op november 28, 2008, 16:43:53
Mooi, gefeliciteerd!
En nu maar wachten op die fantastische introductie aanbieding  ;)

You special price my man? ;D

Citaat van: ivo1986 op november 28, 2008, 22:02:58
Dan kun je je onderschrift ook weer veranderen  ;)

Het werd wat veel ;)

ivo1986

En hoe vinden jullie de wadia als loopwerk?
Serieuze concurrent voor de cd-loopwerken?

reMC

We zullen er binnenkort wat verder over uitwijden op ons blog, maar tot nog toe is het geen concurrent voor onze loopwerken (circa €2500). Een heel sterk punt van de Wadia is dat het op geen manier vervelend klinkt. Met name het hoog is heel rustig en behoorlijk coherent terwijl dat bij cd-spelers juist vaak een groot minpunt is. Maar een goed loopwerk heeft meer levendigheid en verfijning, klankkleur, stillere achtergrond en midlaag (hoewel dit laatste ook vaak ontbreekt in het gemiddelde loopwerk). De jubelverhalen kunnen we vooralsnog niet onderschrijven. Wel is de Wadia 'gewoon goed', oa om zijn rust en homogeniteit die je niet terughoort in de meeste cd-spelers uit die prijsklasse en wat hoger (die klinken meestal agressiever, grover). Het is volgens mij ook de beste iPod dock die er is. Er moet nog wel serieus ingespeeld worden, dus wellicht wordt het nog beter. We gaan ook kijken wat er uit te halen valt dmv modificaties.

Starred

Citaat van: reMC op november 30, 2008, 11:31:56
We gaan ook kijken wat er uit te halen valt dmv modificaties.
Dat is zeker interessant. Er wordt hier en daar al veel aangeboden. Met de modificaties schijn je helemaal in de 7e hemel te komen, alleen de modificaties zijn stukken duurder dan het apparaat zelf  ;D

reMC

Heb je een paar linkjes? De modificaties die ik tot nu toe gezien heb vond ik niet echt hoopvol eerlijk gezegd (maar heb ze niet gehoord, dus..). Over het algemeen worden de regulators lukraak (sorry dat ik het zeg) vervangen door exemplaren met een betere noise performance, de elco's door Panasonics of BlackGates etc.. En intussen wordt er weinig verteld over waarom dat dan beter klinkt ;)

Maar goed, ik ben er zeker van dat er meer uit te halen is, wellicht kan dat met bestaande modificaties ook wel. Denk alleen wel dat je voorzichtig moet zijn met de jubelverhalen te geloven.

Starred

reMC

Dank, die kende ik idd al.

Je PM box is vol btw ;)

Starred

Citaat van: reMC op november 30, 2008, 14:49:35
Dank, die kende ik idd al.

Je PM box is vol btw ;)

ja, heb maar eens wat weggegooid   :)

reMC

Binnenkort ook in het zwart verkrijgbaar 8)

bles

Is er inmiddels wat meer te vertelen over deze Wadia nu hij is in gespeeld en dus ook met de nieuwe ipod classic van 120 gb die er nu is [ deze zou klankmatig beter zijn als de oude serie classic ] .

Ik ben in het bezit van een Tag Mclaren AV-30R Processor waar ook een DAC in zit , zou dit leuk/goed te combineren zijn  :unsure:

reMC

Hoi, met de iPod Classic heb ik geen ervaring. Eea is uiteraard afhankelijk van wat je precies zoekt, maar ik denk dat het heel goed past mij je Tag. Als je per se een iPod dock zoekt durf ik ook wel te zeggen dat de Wadia de beste keuze is (met andere kun je de DAC van je Tag niet gebruiken).

Maus1983

Citaat van: Starred op november 30, 2008, 14:47:05
http://www.asi-tek.com/wadia2.html

Even een kick. Is het dan niet gewoon makkelijker om voor iets meer geld een Krell Kid te kopen?

CiteerKID, which stands for Krell Interface Dock, is more than a conventional iPod dock, it is a high performance iPod preamplifier. Krell core engineering technologies populate the circuitry, including discrete, differential, Class A analog circuitry. Optically isolated from the digital circuitry, the KID topology passes signal through a custom 256-step volume control and ends in balanced and single-ended audio outputs. Additional connections include composite, S-video, and RS-232 for use with more advanced control systems. The included remote control provides full iPod management as well as bass, treble, and volume adjustments. Compatible with all generation iPods and iPhones, the KID also charges the iPod battery when resting in its cradle.

Kost volgens mij iets van $1200

peterrr

De Krell, pakt nog steeds alleen de Analoge ipod uitgang en gaat daarmee aan de haal.

De Wadia transport pakt Alleen de digitale data van de ipod.
Betekend dat daar eerst DAC`s aan te pas moeten komen, en firma`s die daar weer een graantje van meepikken  ;)

groet peterr
Primaluna Dialogue Two, Pro-ject 2Xperiance,Sonus Faber Cremona Auditors. RelT2

ivo1986

De KID is een bijzonder iPod dock, die als een van de eerste (naast Wadia) de digitaal/analoog omzetter van de iPod weet te omzeilen, en deze omzetting zelf voor zijn rekening neemt. De digitale verbinding tussen de iPod speler en het dock zijn optisch, en de KID heeft intern een gebalanceerde klasse A versterking. De volumeregeling is optimaal met 256 stapjes.

bron avblog.nl

Maus1983

Hmm... ben nu toch wel even abuis eigenlijk. Ik dacht dat de Krell ook een interne DAC had (ook gelezen in de velen reviews). Maar blijkbaar is dit toch niet het geval, dan is de wadia met een goede dac dus een stuk meer aan te raden imho

ivo1986

Citaat van: Maus1983 op januari 19, 2009, 23:29:13
Hmm... ben nu toch wel even abuis eigenlijk. Ik dacht dat de Krell ook een interne DAC had (ook gelezen in de velen reviews). Maar blijkbaar is dit toch niet het geval, dan is de wadia met een goede dac dus een stuk meer aan te raden imho

Volgens avblog weet de Krell dus de interne Ipod convertor te omzeilen en met de eigen interne Krell dac het signaal om te zetten naar analoog. Dus dit is voor de ipod bezitter ook zeker een interessante optie als je nog geen losse dac hebt tenminste.

peterrr

Moet je eerst volgens mij nog een HELE dure Papa dock bij hebben, waar de KID weer invalt.
En hier uit de 2e passage, kan ik er niet uit opmaken of hij echt de Dac van ipod omzeild.

http://www.avrev.com/home-theater-media-servers/music-servers/krell-kid-and-papa-dock-amplifier.html

Hmmm,  Misschien wordt mijn volgende project`je....wadia dock met een cambridge DAC...klaar voor onder de E1000,- :music:  ::)

groet peterr

bmateijsen

Als je de I170 transport wil lenen, dan moet je mij maar mailen.
We hebben hem staan 8).

Citaat van: peterrr op januari 20, 2009, 19:22:32
Moet je eerst volgens mij nog een HELE dure Papa dock bij hebben, waar de KID weer invalt.
En hier uit de 2e passage, kan ik er niet uit opmaken of hij echt de Dac van ipod omzeild.

http://www.avrev.com/home-theater-media-servers/music-servers/krell-kid-and-papa-dock-amplifier.html

Hmmm,  Misschien wordt mijn volgende project`je....wadia dock met een cambridge DAC...klaar voor onder de E1000,- :music:  ::)

groet peterr

peterrr

ivo1986

Citaat van: peterrr op januari 20, 2009, 19:22:32

groet peterr

De papa dock hoef je niet erbij te kopen.

Maar je had wel gelijk wat betreft de dac.
Mijn bron klopte niet.
Het is inderdaad alleen maar een high-end preamplifier voor je ipod.

Maus1983

Citaat van: ivo1986 op januari 20, 2009, 20:58:30
De papa dock hoef je niet erbij te kopen.

Maar je had wel gelijk wat betreft de dac.
Mijn bron klopte niet.
Het is inderdaad alleen maar een high-end preamplifier voor je ipod.

En zo kloppen wel meer bronnen niet (heb toch een aantal keer gelezen in verhalen dat de Krell een DAC zou hebben). Ok niet het geval dus.

Dan is zo'n Wadia dus toch wel interessant, maakt het nog uit wat voor DAC?

ivo1986

Hangt er helemaal vanaf wat je smaak is.
Hou je meer van een analytische dac of eentje die wat warmer is.

Starred

Citaat van: Maus1983 op januari 20, 2009, 22:23:24

Er komt een bijpassende Wadia DAC. Maar schijnt nog wel minimaal half jaar te duren

Roeland

Citaat van: Maus1983 op januari 20, 2009, 22:23:24

FF een kick in het topic  :P

Heb na wat luister sessies van de Majik Linn en Acurate er lekker diep in gedoken.
Hoewel Linn zijn zaakjes erg goed op orde heeft, vindt ik die streamer "beperkt" in gebruiksgemak.
Ik ben ervan overtuigd als de bron recht is, de DAC smaakbepalend is.
Daarbij zal de DAC voor veel bronnen mijn set gaan bepalen.
Zo heb ik de Wadia transporter ontdekt voor een zoektocht naar een "leuke" DAC.
Voor mij een ideale docking waarbij ik als een happycamper kan luisteren naar verschillende DAC's