de bouw van ruuds room

Gestart door ruud2, januari 12, 2008, 13:07:39

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Former member 78

Lijkt me sterk, want het membraan doet dan ook weer iets.
Dus heft die werking weer op, tenminste zoals ik denk ;)

Aan wat voor sub zit je te denken?

ruud2

#151
Citaat van: ArjanR1 op november 10, 2013, 22:45:58
Lijkt me sterk, want het membraan doet dan ook weer iets.
Dus heft die werking weer op, tenminste zoals ik denk ;)

Aan wat voor sub zit je te denken?

nog niet zozeer aan een merk of type maar meer aan het principe.

nog meer meningen?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Niet actief

Citaat van: ruud2 op november 10, 2013, 11:08:59
Een vraag aan alle deskundigen hier op het forum met het oog op de toekomst voor ruuds room.

kan een grote sub fungeren als bastrap?
of anders geformuleerd een sub met een groot membraan ( speaker)
Als ie niet aanstaat zou dat wel kunnen, denk ik. Vroeger werden afgestemde reflexkasten gebruikt als basstrap.
Hetzelfde als in hifiwinkels met alle speakers in de demoruimte: er is dan veel bass-trapping aanwezig, zodat het laag heel goed kan klinken.

ruud2

vandaag weer m'n grootste hobby kunnen uitoefenen  .... not. :unsure:
de eerste stucklaag aangebracht op de twee vertikale muren, tot net boven de oude vloer.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

in een eerdere posting had ik gemeld dat de smeervloer nog geen 4 cm dik was, toen ik aan de andere zijde de muur aan het vrijkappen was is daar de smeervoer 7 cm dik !
op 4 meter loopt de vloer dus 3 cm uit het lood , voelde je wel een beetje met het lopen.
later komt er toch een nieuwe smeervloer in op de rubbermat maaar nu van > 6cm

waar het dikke gedeelte van de vloer vrijgekapt is komt meteen een leiding die direct richting de meterkast gaat.
ach ja , je bent toch bezig nietwaar?
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Niet actief

Weer een nieuwe fase! Volgens mij is die 3cm verloop voor een zoldervloer nog niet zo absurd...
Ik neem aan dat je 'm uiteindelijk wel vlak krijgt.

Voor een goed beeld: wat is momenteel de nokhoogte?
En de afstand tussen de staande wanden? Ik neem aan dat dit voor-achterr zal worden, enniet links-rechts. Toch?

ruud2

#156
Citaat van: ThingMan op november 16, 2013, 18:24:50
Weer een nieuwe fase! Volgens mij is die 3cm verloop voor een zoldervloer nog niet zo absurd...
Ik neem aan dat je 'm uiteindelijk wel vlak krijgt.

Voor een goed beeld: wat is momenteel de nokhoogte?
En de afstand tussen de staande wanden? Ik neem aan dat dit voor-achterr zal worden, enniet links-rechts. Toch?

het verloop in de vloer is de 1e verdieping !, de zoldervloer zijn die houtenbalken en die gaan eruit, zolderruimte komt bij de kamer.
Nokhoogte is nu ca. 5 m , komt echter nog een verlaagd zwevend kunststof sterrenplafond in ca. 4.5 m hoogte.
afstand tussen de staande wanden is 4.2 m. en is L /R .......... ;D
Alhoewel de ruimte wordt opgezet voor muziek , kijk ik ook met een scheef oog naar HT.....maar HT blijft ondergeschikt.

edit: mocht je in de buurt komen dan kan je misschien meteen een (kennismakings) bezoekje plannen.
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Citaat van: ruud2 op november 16, 2013, 18:44:51
edit: mocht je in de buurt komen dan kan je misschien meteen een (kennismakings) bezoekje plannen.

+1  ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

vast wat uitzoekwerk mbt. het spanplafondje.
heb wel eea. daarvoor als materiaal gezien ,maar stel er niet al te hoge eisen aan.
het zit op 4.5 meter hoogte en is qua afmeting ca. 1 x 4.5 m
Verder ga ik nog wat wijzigen in de electra aansluitingen voor de verlichting boven in de nok,
laat alles via een schakelaar lopen ipv. afstandbedieningen. reden daarvoor is als er storing is moet er een stelling worden gebouwd om bij de verlichting in de nok en aansturing te komen, en das toch wel veel werk en gesleep.

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

veel gedaan , maar waarvan ook weer veel kleine ditjes en datjes.
grotere dingen , muren rondom vrijgekapt voor het stucken,
het geel op de muren .......nou laten we dat maar niet doen. :nowink:

ook leuke dingetjes, led verlichting  aanbrengen .......voorzichtig met een klein spijkertje naast de kontakt baantjes vastzetten en ja hoor je raad het al.
toch gerepareerd , maar nu zijn er 3 de weg kwijt en geven groen  ipv. balauw.



Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

een "spooky" gevoel nu het donker is.
maar nog  20 andere kleuren en/of mixen ervan al of niet knipperend , net een 70's disco........
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

quattronl

Dat ziet er idd wel apart uit. In het echt hetzelfde als op deze foto?
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW

ruud2

Citaat van: quattronl op november 24, 2013, 22:01:56
Dat ziet er idd wel apart uit. In het echt hetzelfde als op deze foto?

yep, zeeeeeeer spooky....in blauw, en rood..................................... ;D
De ledstrippen schijnen nu nog rechtstreeks op het grote schuine oppervlak, als de koofjes worden gezet wordt het indirecte verlichting.
het middeldeel in de nok wordt een zwart hoogglans sterrenhemel.
Uiteraard ben ik ook zeer benieuwd of alles net zo uitwerkt zoals het bedacht is
wacht de voortgang af en dan zie je wel wat het wordt
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

bvermeulen

Gaat goed zie ik, echt een brute ruimte gaat dat worden.

Suc6!~

ruud2

Citaat van: bvermeulen op november 25, 2013, 10:03:21
Gaat goed zie ik, echt een brute ruimte gaat dat worden.

Suc6!~

dank u .

btw. ik zag dat er al ruim vier maanden werk inzit, oeps........ pas als de nieuwe vloer erin zit ben ik pas (al) op de helft... :withstupid:
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

r_flagg

Citaat van: ruud2 op november 25, 2013, 20:16:29

btw. ik zag dat er al ruim vier maanden werk inzit, oeps........ pas als de nieuwe vloer erin zit ben ik pas (al) op de helft... :withstupid:

soms gaat het niet om de bestemming maar om de reis er naar toe   ;D
Movie: JVC X500; Onkyo TX-NR5008; Sony UBP-X800; Synology DS1812+ DX512 (13x3TB); Surround-11.2: sony SS-T70es (11x) sub:2x 18" DIY
Stereo-1: NAD M12;  2x Mola Mola Kaluga; Jamo R907
Stereo-2: SONY TA-E80es; 2x TA-N80es;Sony CDP-X777es; ST-S770es; TC-K950es; Sony SS-R70es speakers ( Esprit no3)

ruud2

#167
Citaat van: r_flagg op november 25, 2013, 20:34:13
soms gaat het niet om de bestemming maar om de reis er naar toe   ;D

;D ;D misschien vind ik stiekem het reizen wel leuker dan het luisteren..  de bestemming
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

ruud2

alvast begonnen met het uitbreken van de smeervloer.
De led stroken blijken nu al een bron van ergenis, ze onthouden niet hun laatste stand en beginnen als een disco te knipperen en reageren niet of nauwelijks op de afstandsbediening ook na verwisselen van een batterij in de bediening.
iemand een idee om dit losgeslagen licht  probleem op  te lossen?

Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Mr.M

Mooie project ruud,  veel succes en plezier. Je wordt gevolgd.
**UNDER CONSTRUCTION**

RalphH

Balen van het ledgebeuren.

Heb zelf een losse controller en voeding gekocht omdat ik 2 snoeren aan elkaar wilde knubbelen en de bijgeleverde controller/voeding dat niet aan kon. Zeer tevree over mijn huidige controller met rf ab, doet enkel niet de fancy knipperdingetjes (wat me ook niet boeit). Enkel vaste kleur, dimmen, contrast aanpassen en 1 automatische doorloopsequentie door alle kleuren heen.

Is dit setje


Zie nu dat ze er inmiddels nog meer varianten van verkopen
Onkyo rz70 /JBL HDI 1600, Tannoy 609, D750 en custom Tannoy Atmos speakers/ SVS PB13 Ultra & PB12+ /Earthquake Q10B / Epson LS12000 / Lumene 106" / NVIDIA Shield TV Pro
Klikkerdeklik --> HT in de tuinkamer

ruud2

Citaat van: maz op november 27, 2013, 18:35:02
Mooie project ruud,  veel succes en plezier. Je wordt gevolgd.

dank je maz ! 


Citaat van: RalphH op november 27, 2013, 18:45:16
Balen van het ledgebeuren.

Heb zelf een losse controller en voeding gekocht omdat ik 2 snoeren aan elkaar wilde knubbelen en de bijgeleverde controller/voeding dat niet aan kon. Zeer tevree over mijn huidige controller met rf ab, doet enkel niet de fancy knipperdingetjes (wat me ook niet boeit). Enkel vaste kleur, dimmen, contrast aanpassen en 1 automatische doorloopsequentie door alle kleuren heen.

Is dit setje


Zie nu dat ze er inmiddels nog meer varianten van verkopen

ok Ralph , bedankt voor de tip!   heb eea. gevonden
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

jvanhambelgium

Citaat van: RalphH op november 27, 2013, 18:45:16
Balen van het ledgebeuren.

Heb zelf een losse controller en voeding gekocht omdat ik 2 snoeren aan elkaar wilde knubbelen en de bijgeleverde controller/voeding dat niet aan kon. Zeer tevree over mijn huidige controller met rf ab, doet enkel niet de fancy knipperdingetjes (wat me ook niet boeit). Enkel vaste kleur, dimmen, contrast aanpassen en 1 automatische doorloopsequentie door alle kleuren heen.

Is dit setje


Zie nu dat ze er inmiddels nog meer varianten van verkopen


Dit setje heb ik ook met 15meters LED en werkt eigenlijk perfect. Goede wireless-range, goede "response" op de remote etc. Meer moet da ni zijn.
HT Zolder Topic : http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=107044.0
A multichannel audio system is intended to be a social experience,
shared among several listeners. It is not like stereo, an antisocial
experience, if it is to be heard properly. (Floyd E. Toole, Ph. D.)

ruud2

#173
voortgang: halve vloer eruit gehaald en emmertje voor emmertje naar beneden .. en naar de stort gebracht.
en een begin gemaakt met het plafond eruit te halen, klein stukje moet nog even blijven zitten totdat de sterrenhemel
hangt.
Nu pas krijg je een goede indruk hoeveel groter, hoger, de ruimte wordt
Tijdens al het gesleep  zat ik me af te vragen  dat de hobby toch wel erg ver gaat.
wat denken jullie , hoe gek moet je zijn, een hele ruimte afbreken om er weer een nieuwe kamer in te zetten ?  op de schaal van 1 tot 10  :hehe:
wel moet ik zeggen dat de waf factor hier erg hoog ligt  :pompom: onder het mom van , letterlijk de deur dicht en de puinhoop zie je niet meer..
Mark  , Nelson , Neil , mr. Krell  en Herr Willi Studer spelen samen in een speciale ruimte.
Frits Philips mag de huiskamer voorzien van dagelijks  radio geluid.

Niet actief

Ik vind het volkomen normaal, als het je passie is.
Eten, slapen, douchen, spelen en schijten doen we heel ons leven al in dedicated ruimtes waar niemand van staat te kijken. Buitenshuis tref je de beste muziekbeleving aan in dedicated rumtes waar ook helemaal niemand vraagtekens bij plaatst.
Echt, het lijkt mij alleen maar logisch dat je thuis ook een dedicated, of in elk geval aangepaste ruimte wil als je muziek serieus neemt.