HD decoder kapot !!!!!!!(OPGELOST)

Gestart door chulin, december 29, 2007, 14:56:08

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Smitsmans2

Ook hier component connector afgebroken na verwijderen kabel. Nog garantie, maar helaas ben ik deze zomer 200 km verder verhuisd en zit de winkelketen alleen in Noord Holland..

Mechanisch inderdaad een prul, maar wat beeld betreft nog onovertroffen. Film1 HD via HDMI op full HD beamer is een feest en ook SD zendingen zijn van DVD kwaliteit. Hoop dat de HDMI het blijft doen....
TagMcLaren AV32R-DP, Parasound HCA2003 Artspeak, Parasound HCA 1000, zelfbouw monitors met Accuton units, Sony BDP-S350, Marantz CD5001, Epson TW2000, Oppo BDP-95.

PjotrrrNL

www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....

chulin

Citaat van: Smitsmans2 op januari  3, 2008, 19:43:25
Mechanisch inderdaad een prul, maar wat beeld betreft nog onovertroffen. Film1 HD via HDMI op full HD beamer is een feest en ook SD zendingen zijn van DVD kwaliteit. Hoop dat de HDMI het blijft doen....

100% met je eens, ik mis de "prul" ding  :-X

Citaat van: PjotrrrNL op januari  3, 2008, 19:59:31
www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....

Thanks Peter  ;)

Ik wacht nog op reactie van de leverancier, Samsung doet voor de rest niets.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DVDGuy

Citaat van: chulin op januari  3, 2008, 21:08:46
Ik wacht nog op reactie van de leverancier, Samsung doet voor de rest niets.

Hoe vervelend dat ook is, je hebt het aparaat niet bij Samsung gekocht (zij zijn zelfs helemaal geen partij  :-\), maar bij een leverancier en daar moet je ook je claim neerleggen.

Succes in elk geval
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

PjotrrrNL

Vreemd genoeg laten onlineshops een particulier juist wel rechtstreeks met de importeur of de reparatiedienst contact opnemen voor garantieclaims...
Dan kan het weer wel?
Ik zou er eens een mailtje aan wagen richting Selectro.

Joris1971

#30
Mijn Samsung HD ontvanger is ook naar de klote...
Voor mij geen Samsung decoder meer, wat een prulzooi is dat zeg.

Mijn HDMI ontvangst heeft ruis in het beeld, als ik hem component aansluit slaat alles vast na 5 min.

Kortom een drama, ga hem zo ter reperatie aanbieden, kan lang duren zie dealer, reken minimaal op 6 weken.  >:( :o >:(


chulin

Citaat van: DVDGuy op januari  4, 2008, 10:26:03
Hoe vervelend dat ook is, je hebt het aparaat niet bij Samsung gekocht (zij zijn zelfs helemaal geen partij  :-\), maar bij een leverancier en daar moet je ook je claim neerleggen.

Succes in elk geval

Dat heeft Samsung tegen mij verteld

Citaat van: PjotrrrNL op januari  4, 2008, 10:45:17
Ik zou er eens een mailtje aan wagen richting Selectro.

Ja, idd, proberen kan altijd

Citaat van: Joris1971 op januari  4, 2008, 11:57:13
Mijn Samsung HD ontvanger is ook naar de klote...
Voor mij geen Samsung decoder meer, wat een prulzooi is dat zeg.

Mijn HDMI ontvangst heeft ruis in het beeld, als ik hem component aansluit slaat alles vast na 5 min.

Kortom een drama, ga hem zo ter reperatie aanbieden, kan lang duren zie dealer, reken minimaal op 6 weken.  >:( :o >:(



Kwalitatief gezien zijn de HD decoders van Samsung niet best. Voor de rest ben ik wel tevreden en ik bedoel qua beeldkwaliteit.
Via HDMI is het beeld veel mooier dan met mijn SD decoder via scart en nooit last gehad van storingen of rare dingen.


Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Citaat van: PjotrrrNL op januari  3, 2008, 19:59:31
www.selectro.nl verzorgt de reparaties voor Samsung in Nederland.
Ik begreep van een kennis dat hij een DVD speler na overleg met Samsung Nederland rechtstreeks hier naar toe kon sturen.
Hij was zijn DVD speler toen een maandje kwijt....
Ik heb opnieuw een boze gestuurd naar mijn leverancier, ik wacht nog steeds op reactie  >:(
Ik heb ook contact genomen met Selectro.  In dit geval zal de complete tuner vervangen dienen te worden. Kosten rond de €100 excl. verzendkosten.
Ik weet het niet precies hoeveel gaat kosten om zo ding te sturen maar volgens mij is beter een nieuwe decoder kopen  :'( :'(


Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

Ik blijf er bij dat het onder garantie hoort te vallen, maar bewijs maar eens dat het vrijwel vanzelf afbreekt....
Als het echt nix wordt kom je maar bij mij langs, ik ben handig genoeg met electronica en soldeerbout, dus als het enigzins mogelijk is dan solderen we een stukje coax met plug aan die tunerprint....

chulin

Citaat van: PjotrrrNL op januari 10, 2008, 22:27:07
Ik blijf er bij dat het onder garantie hoort te vallen, maar bewijs maar eens dat het vrijwel vanzelf afbreekt....
Als het echt nix wordt kom je maar bij mij langs, ik ben handig genoeg met electronica en soldeerbout, dus als het enigzins mogelijk is dan solderen we een stukje coax met plug aan die tunerprint....

Misschien is het mogelijk om de turner los te bestellen. Ik heb net een mail gestuurd, ik hou je op de hoogte Peter  ;)
verder nog niets gehoord van de leverancier  :(
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

DVDGuy

Citaat van: chulin op januari 14, 2008, 09:50:11
verder nog niets gehoord van de leverancier  :(

Mijn ervaring is dat als je persoonlijk langs gaat, je in elk geval geholpen wordt en dan is er vaak ook wel een oplossing te vinden, waarin beide partijen zich kunnen vinden.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

chulin

Ik ben met je eens, jammer genoeg praten we nu over een "webshop"  :-[
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

stuiv

Chulin.

Misschien ken je iemand die handig is met een soldeerbout want normaal is zo'n plug zo gerepareerd.


Ghosty J

misschien kan onze Jan Kees eens een briefje die kant opsturen dat helpt meestal wel denk ik :)
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

chulin

Citaat van: stuiv op januari 14, 2008, 21:31:30
Chulin.

Misschien ken je iemand die handig is met een soldeerbout want normaal is zo'n plug zo gerepareerd.



Helaas ben ik niet zo handig, en eerlijk gezegd twijfel ik of de plug gesoldeerd kan worden.
Hij is lelijk gebroken, heb jij de foto gezien van de opening post?
Peter (PjotrrrNL) heeft hulp aangeboden en het is maar ½ uurtje rijden. Peter ?  :-* :-*

Ik heb net een mail ontvangen met de mededeling dat de turner ook los kan bestellen. Prijs inc. verzendkosten €90.

Citaat van: Ghosty J op januari 14, 2008, 22:54:01
misschien kan onze Jan Kees eens een briefje die kant opsturen dat helpt meestal wel denk ik :)

Ik heb gisteren nog een mail gestuurd maar weer geen reactie. Het is idd een goede idee om Jan Kees even vragen wat zijn mening is over deze zaak.

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

stuiv

CitaatHij is lelijk gebroken, heb jij de foto gezien van de opening post?

Zo te zien is het simpel te repareren.

Iemand die goed kan solderen lost dat zo op.

Groetjes Ruud.

chulin


Ik heb contact genomen met Jan Kees. We gaan een kort briefje naar de leverancier sturen. Misschien dat deze brief iets meer oplevert

Citaat van: stuiv op januari 16, 2008, 08:00:58
Zo te zien is het simpel te repareren.

Iemand die goed kan solderen lost dat zo op.

Groetjes Ruud.

is het zo? gelukkig maar  ;D nu moet ik alleen maar iemand vinden  ;)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

PjotrrrNL

Of het simpel te solderen is beoordeel ik liever pas als ik het onder ogen heb...
Mocht het met het verhalen op garantie niet gaan lukken of gaat dit je te lang duren dan ben je natuurlijk nog steeds welkom hier Jose!
Zal het soldeerstation alvast afstoffen,

Peter

chulin

UPDATE!!!!!

Met de hulp van Jan Kees (heel erg bedankt  ;)) heb ik een week geleden een "serieuze" brief naar de leverancier gestuurd.
Vandaag krijg ik een antwoord met de mededeling dat zsm een ophaalopdracht moeten inplannen om de decoder laten beoordelen door een geautoriseerde technicus.
Wanneer blikt dat er een technisch defect is, dan word herstel onder de garantie. Mocht echter een externe oorzak de antenne-ingang beschadigd hebben, dan volgt er een prijsopgave voor hersteld.

Ik ben heel erg benieuwd naar, maar diep in mijn hart heb ik weinig vertrouwen in .

PS: Peter, ruim je soldeerstation AUB nog niet op  :)
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

jos r

Ik wil ook deze decoder kopen maar dit soort berichten schrikken toch echt af :-[
Zijn er dan geen alternatieven(hier in Utrecht Casema)voor een andere hd decoder(mediacenter misschien)
Gr.Jos

chulin

Volgens mij is de enige HD decoder die momenteel te koop is  ???.
Echter moet ik zeggen dat het beeld via HDMI is heel goed, beter dan de oudere SD decoders.
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Roksan

Ik heb inmiddels mijn decoder terug. Een flat cable van de HDMI uitgang is vervangen. Speelt nu weer zonder problemen.
KEF LS 50 Meta
NAD M10 V2
SVS 2000 PRO

chulin

Decoder is afgelopen vrijdag opgehaald door de leverancier voor onderzoek, even afwachten nu.

Citaat van: Roksan op februari 13, 2008, 05:54:29
Ik heb inmiddels mijn decoder terug. Een flat cable van de HDMI uitgang is vervangen. Speelt nu weer zonder problemen.

Mooi zo  ;D
Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

chulin

Update!!!

Ik had vandaag en mail gestuurd. Ik krijg als antwoord dat de gemiddelde reparatietijd 21 kalenderdagen is en zodra de decoder door de leverancier is ontvangen vanuit de technische dienst van Samsung Nederland nemen zij direct contact met mij op om een bezorgafspraak te maken.

Pioneer PDP-5080XD ISF | Humax 5100C l |Pioneer BDP-51FD |Denon AVR-1912 | PS3 | Dune Smart D1 | B&W MT-10 + BK xxls400 | Logitech Harmony One | Isotek Mira | W&M Audio | Canare

Tinus_

En zit je nu al vanaf 29 december zonder decoder?? Dan had ik hem dus voor een paar tientjes toch ergens laten repareren.  ::)
Rebuilding my HT