vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Kingpin

Citaat van: Midcall op juli 11, 2013, 15:27:09
Al is het maar omdat het ook erg goed onderbouwd wordt.
;D

De NOS DAC van Metrum is een vrij 'eerlijke' DAC en legt echt alles bloot wat in sommige set op den duur nogal vrij vermoeiend overkomt.
Zo vind ik dat de Cambridge bijvoorbeeld een afgevlakt hoog heeft (afval) waardoor deze wat 'vriendelijker' overkomt in een set die het nadruk heeft op het hoog.
Ga je deze DAC voor een buis zetten dan wordt het geheel te donker, daarom vind ik dat de Metrum het daar bijzonder goed doet. Aan de andere kant de Metrum heb ik ook in andere sets gehoord en bij sommigen vond ik dat nogal vrij vermoeiend overkomen.

Uiteraard zijn er veel meer dacs, maar dit is mijn persoonlijke mening en qua prijs/performance een goede koop.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

lope

#1001
Om welke Dac gaat het precies:

De Metrum DAC Hex valt helaas buiten mijn budget (met USB €3000)
De NOS Mini DAC MKII Octave basic 192 kHz sampling met USB kost €1150. Dit is net buiten mijn budget maar is zeker te overwegen.
De Mini DAC Quad ken ik niet maar is volgens mij dezelfde categorie als de eerder aangehaalde DACs van rond de €500
Daarnaast is de DAC MKI Octave in de aanbieding €700 maar daar zit geen USB bij.

En heeft iemand ervaring met een Wadia 121. Deze valt namelijk in dezelde prijsrange als de Metrum Octave

Midcall

Ik zou ook eens op AudioGD googlen...
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

Isflicka

Citaat van: Midcall op juli 12, 2013, 12:08:23
Ik zou ook eens op AudioGD googlen...
Bedoel je de Reference-5.32 want dat is inderdaad een leuke DACje.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

lope

#1004
Ik heb dezelfde vraag inderdaad. De audio-GD Reference-5.32 past perfect in mijn budget.

Dan moet ik dus kiezen tussen  ;D:
1. Audio-GD Reference-5.32 (€750 in Polen)
2. Wadia 121 (€800).
3. Metrum DAC MKII Octave met USB (€1100 in NL)

De Metrum is volgens mij het duurst. De Audio-GD het 'goedkoopst'.

Isflicka

Citaat van: lope op juli 13, 2013, 14:06:11
Ik heb dezelfde vraag inderdaad. De audio-GD Reference-5.32 past perfect in mijn budget.

Dan moet ik dus kiezen tussen  ;D:
1. Audio-GD Reference-5.32 (€750 in Polen)
2. Wadia 121 (€800).
3. Metrum DAC MKII Octave met USB (€1100 in NL)

De Metrum is volgens mij het duurst. De Audio-GD het 'goedkoopst'.
In combinatie met een buizenvoorversterker....probeer eens een Octave.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

twani

Eastern Electric Minimax plus.

KayaRahnee

Citaat van: twani op juli 15, 2013, 09:39:58
Eastern Electric Minimax plus.

Heb jij deze gehoord/beoordeelt?
Zo ja, wat zijn je bevindingen?
Goedkope Chinese versterkers: Aiyima a07 / Douk Audio D2 / Externe Power Supply / Audio Switch: Nedis Manual 4 port / Streamer: Bluesound Vault 2i / Tube DAC: Eastern Electric MiniMax Plus / Speakers: Magnepan .7 / Draadjes Speakers:  DNM Solid Core /
Interlinks: Sommer Luna Classique.

Kwabbernoot

Citaat van: Midcall op juli 11, 2013, 15:27:09
Al is het maar omdat het ook erg goed onderbouwd wordt.

Citaat van: Midcall op juli 12, 2013, 12:08:23
Ik zou ook eens op AudioGD googlen...

Mis ik nu iets?  ???

Groeten...

Midcall

#1009
Citaat van: Kwabbernoot op juli 15, 2013, 12:12:57
Mis ik nu iets?  ???

Groeten...
Ja  ;)
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

whoknows

Op http://www.head-fi.org/f/7/dedicated-source-components kan je heel veel info lezen over verschillende dacs. Een van de dacs die ook veel buzz veroorzaakt is de chord qutehd, maar die is weer een stuk duurder.




htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

lope

Citaat van: whoknows op juli 16, 2013, 20:17:36
Op http://www.head-fi.org/f/7/dedicated-source-components kan je heel veel info lezen over verschillende dacs. Een van de dacs die ook veel buzz veroorzaakt is de chord qutehd, maar die is weer een stuk duurder.

De bookmark opgeslagen  ;D. Hier ga ik de komende weken eens rondpluizen

Vandaag heb ik een wadia 121 op de kop kunnen tikken. Ik ben benieuwd hoe deze in mijn set-up zal klinken.

whoknows

htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

Isflicka

Citaat van: lope op juli 16, 2013, 21:48:49
De bookmark opgeslagen  ;D. Hier ga ik de komende weken eens rondpluizen

Vandaag heb ik een wadia 121 op de kop kunnen tikken. Ik ben benieuwd hoe deze in mijn set-up zal klinken.
Grappig om te lezen dat je dan opeens kiest voor de wadia.
Als je ergens niet bent, ben je óf te vroeg óf te laat. Johan Cruijff

lope

#1014
Ik kon deze wadia 121 relatief "goedkoop" overnemen. Dit betekent overigens zeker niet dat mijn zoektocht voorbij is. Maar dan heb ik de komende tijd een rederentiemodel. Volgens mij moet ik gewoon luisteren

Alco

#1015
Ik kan al >een jaar geen internet-radio meer beluisteren via m'n SBT, zonder dat m'n PC aan moet staan.  :unsure: :dontgetit: :unhappy:
Ben er inmiddels wel aan gewend, maar het blijft vreemd en soms irritant. 
Voorheen kon ik m'n SBT aanzetten en dan kreeg ik eerst een menu met o.a. internetradio favorieten. 
Nu krijg ik nog steeds dat menu, maar staat er bij favorieten alleen de HD muziek favorieten, met daartussen/achter de i-radio favorieten. 
Snap nog steeds niet hoe dat kan. Iemand misschien enig idee ? :-\ (in begrijpelijk Jip & Janneke taal ? :blush: )
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Er zijn volgens mij 2 favorieten, 1 als je de server met LMS aan hebt staan en 1 wanneer deze uit is en ingelogd bent op mysqueezbox.
Kijk even of je bent ingelogd.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#1017
CitaatKijk even of je bent ingelogd.
Ik stond/sta wel ingelogd op mysqueezebox.com.

Wat ook opvallend is, is wanneer ik de SBT via het touchscreen of de IR AB bedien, ik het overichtelijke hoofdmenu scherm eerst te zien krijg, die je naar eigen wens zo kort of uitebreid mogelijk wilt hebben.

Daarin stond alleen:

1. Mijn muziek.
2. internetradio.
3. favorieten. (I-radio)

Als ik de SBT met m'n Ipod aanzet (wat ik in 99% doe), dan krijg ik zo'n onnodig lang menu, met:

1. albums
2. jaar
3. zoeken
5. muziekmap
6. Playlists
7. Radio's
8. Mijn apps
9. App gelerie
10. Extra's
11. Instellingen
12. Help

:wacko: :unhappy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

Citaat van: Alco op september  1, 2013, 17:21:47
Ik stond/sta wel ingelogd op mysqueezebox.com.
Op je "Touch" neem ik aan?

Citaat
Wat ook opvallend is, is wanneer ik de SBT via het touchscreen of de IR AB bedien, ik het overichtelijke hoofdmenu scherm eerst te zien krijg, die je naar eigen wens zo kort of uitebreid mogelijk wilt hebben.

Daarin stond alleen:

1. Mijn muziek.
2. internetradio.
3. favorieten. (I-radio)

Als ik de SBT met m'n Ipod aanzet (wat ik in 99% doe), dan krijg ik zo'n onnodig lang menu, met:

1. albums
2. jaar
3. zoeken
5. muziekmap
6. Playlists
7. Radio's
8. Mijn apps
9. App gelerie
10. Extra's
11. Instellingen
12. Help

:wacko: :unhappy:
Is dit verschil ook wanneer je de server aan staat of uit staat?
Anders eens een reset op je Touch doen en opnieuw instellen.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

Alco

#1019
CitaatOp je "Touch" neem ik aan?

Om eerlijk te zijn... had alleen op de PC gechekt.  :blush:  (Op de Touch stond ik niet ingelogd)  :lookaround:

Heb wat zitten te experimenteren en ik geloof ik dat ik nu weet hoe 't werkt.
Ik had zojuist namelijk wel I-radio, zonder dat m'n PC aanhoefde.  :)
Wel erg omslachtig vind ik persoonlijk, want het blijft nu steeds omschakelen van Mysqueezebox.com voor Iradio via een andere inlognaam voor muziek vanaf HD.
In dat opzicht was de Naim ND5xs die ik een poosje heb gehad dan veel makkelijker.
Daarmee hoefde je niet steeds over te schakelen, en kon je ten alle tijden Iradio luisteren, met 1 druk op 1 knop.

Maar goed, zo vaak luister ik geen Iradio, dus kan hier voorlopig wel mee leven.

Bedankt voor de tips, Kingpin. :smile:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Kingpin

#1020
Citaat van: Alco op september  1, 2013, 19:13:19
Wel erg omslachtig vind ik persoonlijk, want het blijft nu steeds omschakelen van Mysqueezebox.com voor Iradio via een andere inlognaam voor muziek vanaf HD.
In dat opzicht was de Naim ND5xs die ik een poosje heb gehad dan veel makkelijker.
Daarmee hoefde je niet steeds over te schakelen, en kon je ten alle tijden Iradio luisteren, met 1 druk op 1 knop.
Ik vind het ook jammer dat de favorieten die je opslaat niet overeenkomen als de server aan/uit staat.
En idd 2 inlognamen (1 als de server aanstaat, dan logt ie automatisch in op je server(naam) en 1 als je server uit staat, dan gaat deze automatisch verbinden met mysqueezebox.com).
Ik heb er geen problemen mee aangezien ik de radio alleen gebruik voor mijn SqueezeRadio en niet bij de Touch (wordt een beetje dure geschiedenis om een buizenbak de hele dag te laten draaien :D).

Citaat
Bedankt voor de tips, Kingpin. :smile:
your welcome.
Mainset : Kingpin TVC Preamplifier, Kingpin Tripath Amplifier, Logitech Squeezebox Touch, Kingpin Touch LiPo Power Supply, Metrum NOS DAC Quad, Kingpin Metrum Power Supply, MiniDSP DDRC-22D, Kingpin miniDSP Power Supply, Kingpin Power Distribution System, Audio Physic Brilon 2.0, Audio Physic Luna I, Apogee Wyde Eye, Copulare Zonal Rack

BMW850

Ik heb een paar vragen i.v.m. de Squeezebox Touch.

Kan ik muziek afspelen met de Squeezebox Touch zonder tussenkomst van een computer (met de Logitech Media Server) of een extra nas, van mijn Dune HD Duo media speler.
Zo ja, hoe moeten de instellingen dan zijn in mijn Asus RT-AC66U router en de Dune HD Duo, alles is bekabeld aangesloten.

1.   De Squeezebox touch staat in de fitness kamer.
2.   Heb een Asus RT-AC66U Dual-Band Router.
3.   Op mijn Dune HD Duo staat de muziek die ik af wil spelen op de Squeezebox Touch.

Vrg,
Rudy
Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

whoknows

Hi,

Volgens mij heeft een SBT altijd een server nodig waar hij (als client) naar connect). Dit kan een Windows Pc zijn of een Nas bijv. synology waar een stukje software op geinstalleerd is.

Op een Dune HD duo is er volgens mij geen Squeezebox server app beschikbaar. Wellicht dat je een laptop Sb server kan installeren en vervolgens een mapping (bijv. nfs) kunt maken naar de HD van de Dune Hd. Alleen lijkt me dit wel erg onhandig.
htpc --> minidsp 4x10hd --> Hypex ncore --> avalon compass like cloon

BMW850

Hoi,

Heb het nu wel draaien van Squeezebox Touch met Logitech Media Server op laptop en de muziek komt nu vanaf de Dune HD Duo.
Ik hoop dat iemand het heeft draaien zonder tussenkomst van de computer.

Rudy


Blind belief in authority is the greatest enemy of truth. - Albert Einstein

quattronl

Citaat van: BMW850 op september 13, 2013, 12:24:24
Ik heb een paar vragen i.v.m. de Squeezebox Touch.

Kan ik muziek afspelen met de Squeezebox Touch zonder tussenkomst van een computer (met de Logitech Media Server) of een extra nas, van mijn Dune HD Duo media speler.
Zo ja, hoe moeten de instellingen dan zijn in mijn Asus RT-AC66U router en de Dune HD Duo, alles is bekabeld aangesloten.

1.   De Squeezebox touch staat in de fitness kamer.
2.   Heb een Asus RT-AC66U Dual-Band Router.
3.   Op mijn Dune HD Duo staat de muziek die ik af wil spelen op de Squeezebox Touch.

Vrg,
Rudy
Je hebt het over een extra NAS? Je hebt dus al een NAS? Zo ja dan is het vrij eenvoudig natuurlijk.
Als je geen NAS hebt dan zie je nu de reden waarom de meesten hier wél een NAS hebben ;)
Living: Amp: Marantz SR7012 - Speakers: All Totem: Arro (front) - Dreamcatcher (4x surround) - Model One Signature (center) - BK XXLS400 - TV: Panasonic 65GZW954 OLED - Sources: Zappiti ONE 4k HDR SE - SB Touch+BOTW - Panasonic UB824 - Storage: Synology DS918+ 18Tb - Cables: RUConnected, JIB, Nordost, Furutech - Tweaks: 2x Crusade Audio Diamond 2 plate (amp+sub) - Audiogroep
Bedroom: Marantz PM6004, Totem Staff, SB Touch+BOTW