vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 17 gasten bekijken dit topic.

devkon

Citaat van: felix303 op augustus 16, 2011, 19:54:18
In dit verband heb ik ook een vraagje over mijn Squeezebox Duet. De receiver is de Cambridge Audio 540r v3.
In de overtuiging dat de CA een betere DAC aan boord zal hebben dan de Duet, ben ik voor digitaal gegaan.

Sowieso, als je digitale processing (en/of bass management) doet in je receiver, is mijns inziens digitaal altijd the way to go. Anders krijg je namelijk een aantal overbodige D/A - A/D conversies.

{ Lexicon MC-8 | Class D Audio | Pioneer S-4EX | BagEnd Infrasub-18+ / Anti-mode | Dune | Squeezebox }

Midcall

De DAC bepaald in overgrote mate de kwaliteit van het geluid. De Touch klinkt misschien marginaal beter in combinatie met die DAC. Als het om de display gaat verkies ikzelf de Classic ruim boven de Touch. Leuk die albumhoezen full color in beeld, maar volstrekt nutteloos vanaf de luisterplek, wat heb ik aan een mooi display als ik niet kan lezen wat er op staat. Wat mij betreft is het enige argument om voor een Touch te gaan is dat deze hi-res audiobestanden in zijn originele kwaliteit kan afspelen. Als je dit soort bestanden niet hebt (paar honderd MB voor een paar minuten muziek) dan voegt een touch nauwelijks iets toe tov een Classic indien je met een externe DAC draait. Heb je geen externe DAC, dan moet je geen seconde twijfelen, koop dan de Touch.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

johan d

#627
Citaat van: Midcall op augustus 17, 2011, 15:10:52Leuk die albumhoezen full color in beeld, maar volstrekt nutteloos vanaf de luisterplek, wat heb ik aan een mooi display als ik niet kan lezen wat er op staat.
Ik vind het toch een pluspunt van de Duet, die controller  :smile: . En eerlijk, mijn muziek installatie is toch te simplel om verschillen te horen ivm die hi-rs bestanden.

mtissink

#628
Citaat van: johan d op augustus 17, 2011, 15:15:56
Ik vind het toch een pluspunt van de Duet, die controller  :smile: . En eerlijk, mijn muziek installatie is toch te simplel om verschillen te horen ivm die hi-rs bestanden.
Ipad gaat beter.. ;)
En is ook nog eens fijn om e-mail bij te houden, te surfen (terwijl je op de bank zit), tv gids, spelletjes, banksaldo, enz..
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

johan d

Citaat van: mtissink op augustus 17, 2011, 15:20:46
Ipad gaat beter.. ;)
En is ook nog eens fijn om e-mail bij te houden, te surfen (terwijl je op de bank zit), tv gids, spelletjes, banksaldo, enz..
patience my friend... patience
eerst een mediaspeler en een NAS

Alco

CitaatIpad gaat beter.
Ik vind een Ipad een erg onhandig ding om te gebruiken als luxe afstandsbediening.

Heb er een maandje of 2,5 geleden even mee mogen spelen, tijdens een streaming-audio show bij een HiFi-zaak.
De Ipad ziet er erg gaaf uit, maar is veel te groot en te zwaar. Dan vind ik een I-Pod een stuk prettiger.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

mtissink

Citaat van: johan d op augustus 17, 2011, 15:23:40
patience my friend... patience
eerst een mediaspeler en een NAS
Yep, been there, done that.
Alleen af en toe verlang ik wel weer deels terug naar de geluidskwaliteit van een CD. Maar goed, zoals bovenstaand, dat zal aan de DAC liggen!

IPad is ook 'alleen' afstandsbediening voor de Squeezebox, verder geen lichten of andere apparatuur.
Hangend op de bank valt het formaat en gewicht (naar mijn idee) erg mee!
Links: Topic -/- Tracks -/- </a>

T_I

Citaat van: Midcall op augustus 17, 2011, 15:10:52De DAC bepaald in overgrote mate de kwaliteit van het geluid. De Touch klinkt misschien marginaal beter in combinatie met die DAC. Als het om de display gaat verkies ikzelf de Classic ruim boven de Touch.

Bedankt, ik weet voldoende, het is dus gewoon een kwestie van de juiste voor het juiste bedrag te pakken te krijgen. Voor nu heb ik me een budget incl. reis voor het ophalen gezet, na dit weekend is dat budget waarschijnlijk ruimer. Hopelijk vang ik een zilveren en nu echt.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

Ehm, nog even een kleine vraag. Is er een reden om de Squeezebox V2 te mijden, als ie toch aan een externe DAC gaat? Met al het jaagwerk op een Classic of een Touch heb ik die over het hoofd gezien en ik vind 'm er eigenlijk best wel geinig uitzien.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

#634
De bovenstaande vraag ga ik binnenkort zelf beantwoorden, de V2 is onderweg en kan vergeleken met een Classic (Cadeautje van m'n schoonouders :blush:) Ik ben nu ,et de Classic aan het spelen en ik heb net even laatste serverversie geïnstalleerd, dus ik kan m'n muziekfolders niet navigeren tot ie uitgescant is. (Wel apart dat artiest/album e.d. dan wel werkt, maar ala) Nu ben ik bij de radiozenders aan het neuzen en het valt me op dat de publieke zenders (Radio1-5) het via de interne internetradio menu entries het niet doet, maar via mysqueezebox.com weer wel.

het aparte is dat de interface 192kbps aangeeft bij de info (klikken op naam), maar als je wil luisteren geeft ie 64kbps aan, en weigert te spelen. Ik zou verwachten dat de info klopt in de squeezebox server, zeker als het de laatste versie is.

Heeft iemand anders dit ook? (en is dit op te lossen?)

Edit: ik ontdekte net dat ik ook op de link kan klikken, waarna de pc de url afspeelt. Die doet het prima, dus wat er nu mis zit... iemand een idee? (een vriend van me heeft al getest en die kon wel deze zenders luisteren) Het vage is dat dit zich beperkt tot de landelijke publieke zenders en 538.

Edit2: Ok, extra vaag... niet afspelen, daarna via InTune (oid) opties om 'you might like' groep te kiezen, NPO, local (5) en guess what, via dat menu gewoon spelen. Wierd. (Maar no way dat ie het onder 'Internet Radio' -> 'Local' wil spelen)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

T_I

Citaat van: T_I op augustus 19, 2011, 08:31:40
Ehm, nog even een kleine vraag. Is er een reden om de Squeezebox V2 te mijden, als ie toch aan een externe DAC gaat? Met al het jaagwerk op een Classic of een Touch heb ik die over het hoofd gezien en ik vind 'm er eigenlijk best wel geinig uitzien.

Ok, zoals aangegeven, deze vraag wilde ik zelf beantwoorden, maar helaas, het is een v1, niet een v2. Nu hoor ik, met de juiste bass/treble instellingen (0), op mijn set 0.0 verschil bij 320kb mp3's, dus ik denk dat het antwoord voor de vergelijking v2/classic het zelfde zal zijn, met als enige verschil dat de v2 wel flac ondersteunt. (de v1 niet)
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Alco

#636
Yesssssss, Logitech heeft gelukkig geluisterd naar de vele klachten, m.b.t die laatste update 7.6.0

Heb nu 7.6.1 en alles lijkt weer te werken! :happy:
(op zich werkte 't alweer, in die zin dat ik gewoon muziek vanaf m'n PC kon beluisteren, maar kon niet overschakelen naar m'n internetradio favorieten, want dat werkte dan niet en kreeg ik steeds de melding dat ik de nieuwe update moest installeren.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

T_I

Oh, internet radio werkte hier wel, zij het niet via de favorieten. Die heb ik nu overigens wel nodig om een werkende radio 1-5 en 538 te hebben. De links onder 'Local' werken bij mij niet.
Met vriendelijke groet,

The Insane
Stereo'tje

Alco

#638
CitaatOh, internet radio werkte hier wel, zij het niet via de favorieten.
Precies, dat bedoelde ik dus.

Maar,... ik heb alweer te vroeg gejuicht. :sleepy: Ik kan nu wel weer overschakelen naar mysqueezebox.com om m'n internet-radio favorieten af te spelen, maar nu zie ik tijdens het scrollen van m'n muziek-collectie bij de meeste albums weer geen cover-art!  :wacko: :sarcasm:

Het is er (uiteraard) wel, want als ik de SB via het touch-scherm gebruik, werkt alles perfect, maar via de AB niet.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#639
Ik kon 't vanmiddag niet laten,....en heb een Ipod Touch gekocht (voornamelijk) om m'n SB Touch te kunnen bedienen. Daar heb ik (was er al enigszins bang voor) nu alweer spijt van....

Wat een gedoe zeg, om iets voor elkaar te krijgen. Zodra ik zie dat je je moet registreren om een app gedownload te krijgen, krijg ik alweer m'n twijfels... (en terecht bleek weer eens)
Ook het gezeik dat je je gewenste betaalmethode (credit-card,etc) in moet voeren om verder te kunnen gaan...zeeer irritant.
(ik maak alleen gebruik van een paar gratis apps)

Ik had de SB controller app gelukkig snel gevonden, maar als ik tik op 'installeer' vraagt ie dus om m'n ID en wachtwoord, maar wat ik ook intyp... ik krijg steeds de melding dat deze niet juist is!  :devil: :unhappy:
(als ik dan als ID vraag m'n geboortemaand, dag en jaar in moet tikken, krijg ik ook te horen dat dat niet overeen komt,... tja,... is ook lastig om m'n geboortdedatum te onthouden... :sarcasm:)

Kortom...leuk speeltje zo'n Apple Ipod touch, maar tot nu toe.... doe mij maar weer een gewone AB  :sleepy:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op augustus 29, 2011, 17:40:19
Ik kon 't vanmiddag niet laten,....en heb een Ipod Touch gekocht (voornamelijk) om m'n SB Touch te kunnen bedienen. Daar heb ik (was er al enigszins bang voor) nu alweer spijt van....

Wat een gedoe zeg, om iets voor elkaar te krijgen. Zodra ik zie dat je je moet registreren om een app gedownload te krijgen, krijg ik alweer m'n twijfels... (en terecht bleek weer eens)
Ook het gezeik dat je je gewenste betaalmethode (credit-card,etc) in moet voeren om verder te kunnen gaan...zeeer irritant.
(ik maak alleen gebruik van een paar gratis apps)

Ik had de SB controller app gelukkig snel gevonden, maar als ik tik op 'installeer' vraagt ie dus om m'n ID en wachtwoord, maar wat ik ook intyp... ik krijg steeds de melding dat deze niet juist is!  :devil: :unhappy:
(als ik dan als ID vraag m'n geboortemaand, dag en jaar in moet tikken, krijg ik ook te horen dat dat niet overeen komt,... tja,... is ook lastig om m'n geboortdedatum te onthouden... :sarcasm:)

Kortom...leuk speeltje zo'n Apple Ipod touch, maar tot nu toe.... doe mij maar weer een gewone AB  :sleepy:


Als je al investeert in een ipod dan zou ik zeker ipeng er bij kopen...veel beter dan de logitech app.

Deleted Member 2

of een android telefoon of tablet ;D. Op een Android tablet is het heerlijk werken met de dqueezebox applicatie. En    gratis ....en zonder registreren ::)

Alco

#642
hmm,..ok,...misschien reageerde ik wat fel door de (verwachte) frustratie bij het uitgebreide registratieproces.

Ik baal er gewoon van dat je dus niet vrijwel meteen aan de slag kunt, maar dat je tijdens het registreren pas word verteld dat je OF een credit-card moet hebben om verder te kunnen, OF een Apple gift-card (waar ik geen belang bij heb) van minimaal € 15,- extra. Nu kan ik morgen pas weer verder.
(nadat ik weer € 15,- extra heb betaald... slimme jongens, bij Apple :sarcasm:)

Kun je met die Ipeng app ook spoelen binnen een spelend nummer ?

Zo'n tablet is toch zo'n groot geval, vergelijkbaar met een Ipad ? (sorry, ben een leek op dit gebied)  :blush:
Heb onlangs een Ipad mogen gebruiken als remote in een winkel. Vond 't helemaal nix! (veel te groot en te zwaar, je hebt beide handen nodig)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op augustus 29, 2011, 20:05:06
hmm,..ok,...misschien reageerde ik wat fel door de (verwachte) frustratie bij het uitgebreide registratieproces.

Ik baal er gewoon van dat je dus niet vrijwel meteen aan de slag kunt, maar dat je tijdens het registreren pas word verteld dat je OF een credit-card moet hebben om verder te kunnen, OF een Apple gift-card (waar ik geen belang bij heb) van minimaal € 15,- extra. Nu kan ik morgen pas weer verder.
(nadat ik weer € 15,- extra heb betaald... slimme jongens, bij Apple :sarcasm:)

Kun je met die Ipeng app ook spoelen binnen een spelend nummer ?

Zo'n tablet is toch zo'n groot geval, vergelijkbaar met een Ipad ? (sorry, ben een leek op dit gebied)  :blush:
Heb onlangs een Ipad mogen gebruiken als remote in een winkel. Vond 't helemaal nix! (veel te groot en te zwaar, je hebt beide handen nodig)

Ja met ipeng kun je spoelen. Met de gratis logitech wellicht ook maar die gebruik ik zelf niet.

Alco

#644
CitaatJa met ipeng kun je spoelen.

Hoe werkt dat dan ? :unsure: (zie geen schuifbalkje)


(die onderste schuifbalk is voor volume, toch ?)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op augustus 29, 2011, 20:34:48
Hoe werkt dat dan ? :unsure: (zie geen schuifbalkje)


(die onderste schuifbalk is voor volume, toch ?)

Tap op the cover art en de tijdbalk verschijnt.

Alco

CitaatTap op the cover art en de tijdbalk verschijnt.
Ah ok..thanx...

Begin toch een beetje spijt te krijgen van m'n impulsieve verkoop.  :blush: :unsure:
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Citaat van: Alco op augustus 31, 2011, 12:49:32
Ah ok..thanx...

Begin toch een beetje spijt te krijgen van m'n impulsieve verkoop.  :blush: :unsure:

Je hebt hem al verkocht?
Persoonlijk vind ik ipeng vrijwel perfect...snel en compleet.

Alco

#648
CitaatJe hebt hem al verkocht?

Ja,... dezelfde avond nog een 'te koop' advertentie geplaatst op MP, uit pure frustratie.
€ 30,- verlies binnen 24 uur. :unhappy:, maar scheelde op dat moment een boel ergernis.

Nu denk ik...sukkel,...had nou nog eventjes geduld gehad, maarja... :blush:

Mijn SB Touch begint sinds gisteravond trouwens ook regelmatig te bufferen.
Heb ik voorheen (zowel met de Touch als Classic) nooit last van gehad.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

)p(

Ook al buffer problemen...je hebt wel erg veel pech met de sb de laatste tijd. Draai je de 7.6.1 release? Alleen met internet radio?
Ik heb in al die jaren met de sb maar 1 maal buffer problemen gehad. De oorzaak was toen dat ik een programma had geïnstalleerd dat de zelfde poort gebruikte als de sb server.