vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 4 gasten bekijken dit topic.

WickedGame

Citaat van: advr op januari 26, 2008, 21:21:11

als voorschot om een SB duet een Synology DS 207+ met 2 x 500Gb gekocht
hij loopt als een zonnetje ook al slimserver erop geinstalleerd ;D ;D



Heb die ook en bevalt me nog steeds super! :) alleen heb ik er 2 1TB schijven in hangen... mijn collectie groeit de pan uit  ;D

advr

#176
Citaat van: WickedGame op januari 26, 2008, 21:33:21
Heb die ook en bevalt me nog steeds super! :) alleen heb ik er 2 1TB schijven in hangen... mijn collectie groeit de pan uit  ;D

leuke materie, ik heb nog wel problemen met de rechten van gedownloade bestanden.
dat moet ik nog even uitzoeken. ik heb alles werkend gekregen ook via nzb downloaden. best gaaf  ;D ;D

uiteindelijk een SB duet eraan en hoppa. ;D
en een simpele mediaplayer O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Alco

#177
Bij Hanze HiFi werd me vrijdagmiddag verteld dat de nieuwe SB Duet klankmatig iets minder zou zijn dan de gewone SB, omdat de fabrikant wat heeft bezuinigt op (juist) de DAC van de Duet.
Men heeft hiervoor gekozen om zodoende voor de relatief bescheiden prijs ook de mooie AB met kleuren LCD scherm te kunnen realizeren.

Als men de SB met een externe DAC aansluit op een versterker is dit uiteraard geen enkel issue.

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr

Citaat van: Alco op januari 26, 2008, 22:14:40

Als men de SB met een externe DAC aansluit op een versterker is dit uiteraard geen enkle issue.


Gelukkig want dat wordt mijn optie ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

advr

Citaat van: WickedGame op januari  2, 2008, 11:15:22
Gebruik zelf een Synology 207+ met 2x 500GB erin.

Verbuik:

52.2W(Spin); 32.76W(Access); 28.32W(Idle); 11.04W(Hibernation)

Dus aanzienlijk minder als een PC die aanstaat.

hoe krijg je de ds207+ in hibernation en weer er uit?

dat is me nog niet gelukt. :P

verder zoek ik ook een goede software video streamer voor even totdat ik een mediaplayer heb ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Citaat van: advr op januari 27, 2008, 20:04:34
hoe krijg je de ds207+ in hibernation en weer er uit?

dat is me nog niet gelukt. :P

verder zoek ik ook een goede software video streamer voor even totdat ik een mediaplayer heb ;D

Waren de specs van synology zoals ze dat opgaven. Alleen heb mijn 500GB's er uit gehaald en 2 1TB's terug geplaatst. 500GB was te weinig haha. die gaan nu een vast station in.

Ik heb mij in de software nog niet verdiept. Maar heb iets gelezen over Twonky... misschien is dat een optie?

advr

Twonky wel gezien, zal eens opzoeken.  ;D

wel mis ik ergen 80 Gb. Kan me niet voorstellen dat dat alleen overhead is....

zal eens mailen met Wifisound O0
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Midcall

Citaat van: advr op januari 27, 2008, 21:13:26
wel mis ik ergen 80 Gb. Kan me niet voorstellen dat dat alleen overhead is....

Helaas.... toch wel... heeft ook met de berekening van de GB's te maken. hd-fabrikanten die 1000kb als 1 mb bestempelen, vervolgens 1000mb als 1gb zien, terwijl het eigenlijk 1024kb = 1 mb en 1024mb = 1gb moet zijn... ja, dan koop je al snel behoorlijk minder dan je eigenlijk had gedacht.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

advr

Citaat van: Midcall op januari 29, 2008, 10:32:34
Helaas.... toch wel... heeft ook met de berekening van de GB's te maken. hd-fabrikanten die 1000kb als 1 mb bestempelen, vervolgens 1000mb als 1gb zien, terwijl het eigenlijk 1024kb = 1 mb en 1024mb = 1gb moet zijn... ja, dan koop je al snel behoorlijk minder dan je eigenlijk had gedacht.

ok, bedankt voor de uitleg. voor de rest werkt het ontzettend goed ;D ;D
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

WickedGame

Ik had geen zin om op de duet te wachten, en kon voor een schappelijk prijsje bij de MM (met die 19% actie en personeelskorting) een SB3 kopen voor 189,- euro. Dus tja die ook maar aangeschaft als 2e SB3 in huis. Nu hoeft mijn pa geen zorgen te maken dat als ik het huis uit ga hij zonder SB zit  ;D

Overigens moet ik even zien wat de networkload gaat worden als 2 SB3's gaan streamen met lossless files d.m.v. WiFi. Dus dat gaat nog een leuke uitdaging worden. Misschien handig om QoS op de router aan te schakelen maar dat zien we vanavond wel even ;)

Del member

#185
Citaat van: WickedGame op januari 29, 2008, 15:28:00
Ik had geen zin om op de duet te wachten, en kon voor een schappelijk prijsje bij de MM (met die 19% actie en personeelskorting) een SB3 kopen voor 189,- euro. Dus tja die ook maar aangeschaft als 2e SB3 in huis. Nu hoeft mijn pa geen zorgen te maken dat als ik het huis uit ga hij zonder SB zit  ;D

Overigens moet ik even zien wat de networkload gaat worden als 2 SB3's gaan streamen met lossless files d.m.v. WiFi. Dus dat gaat nog een leuke uitdaging worden. Misschien handig om QoS op de router aan te schakelen maar dat zien we vanavond wel even ;)

Het belangrijkste is dat de client die het slechtste wifi signaal veroorzaakt, het voor iedereen verpest. Dit zie je goed in hotels waar clients die verder van de AP zitten aanloggen waardoor de snelheid voor iedereen dropped. Lossless is nog geen 1 Mbit dus meerdere clients zouden geen probleem mogen zijn, tenzij natuurlijk dat je wifi zo slecht is kwa signaal omwille van 1 verpester dan hij fallback doet op 1 mbps.

QoS gaat de beschikbare L2 speed niet verbeteren. En komt daarbij dat traffiek tussen je LAN en je Wifi niet routed is maar bijna altijd bridged, dus een typische router gaat daarop geen deftige QoS kunnen op doen, tenzij het door de router gaat als gateway.

Alco

CitaatIk had geen zin om op de duet te wachten, en kon voor een schappelijk prijsje bij de MM (met die 19% actie en personeelskorting) een SB3 kopen voor 189,- euro.

Goh... verkopen ze de SB3 nu ook bij de MM ?  :o  (heb 'm in Groningen nog nooit bij de MM gezien)
Bij Hanze HiFi kost de SB3 nu € 279,-
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op januari 29, 2008, 18:46:36
Goh... verkopen ze de SB3 nu ook bij de MM ?  :o  (heb 'm in Groningen nog nooit bij de MM gezien)
Bij Hanze HiFi kost de SB3 nu € 279,-

Ik heb er bij mijn afdelingsleider op aangedrongen de SB3 in assortiment te nemen (MM Utrecht). En tja over het algemeen luistert hij ook wel naar mij qua ontwikkelingen en dingen waarvan ik denk dathet verkoopt. En tja heb ook wel gelijk ding loopt prima in de verkoop.

Alco

#188
Newsflash! 8) ;D

Dankzij 'n bezoekje van HB en zijn hulp en enorme kennis loopt m'n SB3 nu als 'n naaimachientje! :)

Het is qua installatie allemaal niet zo simpel en 'plug-and-play' als de fabrikant en menigeen doet vermoeden, maar.... hij doet 't!  Ik zal vanavond even verder experimenteren hoe alles werkt.  8)

Mvg,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Alco

#189
Heb me vanavond weer ff op de SB3 gestort. (ahum, niet letterlijk ;D ;))

Begin 'm langzaam maar zeker aardig onder de knie te krijgen.

Vraag me alleen af hoe ik een internet radiozender kan opslaan, zodat ik 'm een volgende keer simpel
via de AB van de SB weer kan selecteren en afspelen.
Ik weet dat ik een URL in Slimserver kan invoeren, en dan begint de betreffende radiozender te spelen,
maar ik neem aan dat ik 'm ook ergens kan opslaan.

Oja, en ook vroeg ik me af hoe ik internet radio kan beluisteren wanneer de PC uit staat.
(da's me nog niet gelukt. Als de PC uit staat doet de SB nix)

De klank valt me 100% mee als je WAV of FLAC gebruikt. (maar ook enkele 128kbs mp3 tracks die ik ooit eens van internet heb gehaald zijn nog aardig te pruimen)  8)

Zo,...nu bedtijd voor ondergetekende. Morgen weer vroeg dag ::) :-\

Mvg,
Alco

Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op januari 30, 2008, 22:42:29
Heb me vanavond weer ff op de SB3 gestort. (ahum, niet letterlijk ;D ;))

Begin 'm langzaam maar zeker aardig onder de knie te krijgen.

Vraag me alleen af hoe ik een internet radiozender kan opslaan, zodat ik 'm een volgende keer simpel
via de AB van de SB weer kan selecteren en afspelen.
Ik weet dat ik een URL in Slimserver kan invoeren, en dan begint de betreffende radiozender te spelen,
maar ik neem aan dat ik 'm ook ergens kan opslaan.

Oja, en ook vroeg ik me af hoe ik internet radio kan beluisteren wanneer de PC uit staat.
(da's me nog niet gelukt. Als de PC uit staat doet de SB nix)

De klank valt me 100% mee als je WAV of FLAC gebruikt. (maar ook enkele 128kbs mp3 tracks die ik ooit eens van internet heb gehaald zijn nog aardig te pruimen)  8)

Zo,...nu bedtijd voor ondergetekende. Morgen weer vroeg dag ::) :-\

Mvg,
Alco



PC met de slimserver software zal altijd aan moeten staan. Als je de pc op den duur niet wilt gebruiken maar wel wilt genieten van je SB3 dan raad ik je aan een NAS aan te schaffen welke linux als besturingssysteem hanteert. Een NAS is inwezen een losse kast met hardeschijven erin en een netwerk aansluiting.

Ik zelf heb een Synology 207+ draaien in de meterkast en deze is aangekocht bij http://www.wifisound.nl

Alco

#191
CitaatPC met de slimserver software zal altijd aan moeten staan

Voor 't beluisteren van muziek bestanden wel, maar voor internet radio hoeft dat toch niet ?  ???
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

WickedGame

Citaat van: Alco op januari 31, 2008, 09:46:54
Voor 't beluisteren van muziek bestanden wel, maar voor internet radio hoeft dat toch niet ?  ???


Jawel ook nodig, je slimserver maakt namelijk de connectie naar de internetradio's. Dit is niet ingeprogrammeerd in de Squeezebox.

)p(

Citaat van: WickedGame op januari 31, 2008, 09:49:24
Jawel ook nodig, je slimserver maakt namelijk de connectie naar de internetradio's. Dit is niet ingeprogrammeerd in de Squeezebox.

Daarvoor kan je squeezenetwork gebruiken. Eigenlijk een slimserver op afstand ;)

peter

WickedGame

Citaat van: )p( op januari 31, 2008, 09:55:32
Daarvoor kan je squeezenetwork gebruiken. Eigenlijk een slimserver op afstand ;)

peter

Ohw ja dat is waar ook, dat zit er ook in  ;D Tja met een NAS gebruik je dat eigenlijk niet meer  ;D

Alco

#195
CitaatDaarvoor kan je squeezenetwork gebruiken. Eigenlijk een slimserver op afstand
Thanx!  Ook dat lijkt nu goed te werken op mijn SB.  8)

Nog 'n vraagje... ik heb nu een stuk of 15 CD's geript, op m'n C-schijf en daarna weer gekopieerd (als backup) naar een externe HD.
Elke avond rip/copieer ik 4 a 5 CD's. Het rippen gaat snel, maar 't copieren van de C naar de D schijf duurt zo'n half uur per 4 CD's. 

Nu is mijn C-schijf niet zo groot (weet niet meer exact hoeveel maar nog geen 100gb. Toen ik 'm kocht kwam 't nog niet in me op dat ik 'm ooit zou gaan vullen met muziek-bestanden.)
Als ie dus vol is zal ik een nieuwe HD moeten hebben. Nu vraag ik me af.... als 4 albums kopieeren van de ene naar de andere HD, hoelang moet 't dan wel duren met circa 500 CD's!?!  :o :-\
(ik weet 't....pak 'n rekenmachientje ::) ;) )

Kan dat copieren echt niet sneller dan met dit slakkengangetje ?
(of is dat normaal omdat 't allemaal WAV-bestanden zijn ?)

Groeten,
Alco
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

USB2 kaartje kopen zal de oplossing zijn :P

Midcall

Citaat van: Alco op februari  1, 2008, 08:14:07
Thanx!  Ook dat lijkt nu goed te werken op mijn SB.  8)

Nog 'n vraagje... ik heb nu een stuk of 15 CD's geript, op m'n C-schijf en daarna weer gekopieerd (als backup) naar een externe HD.
Elke avond rip/copieer ik 4 a 5 CD's. Het rippen gaat snel, maar 't copieren van de C naar de D schijf duurt zo'n half uur per 4 CD's. 

Nu is mijn C-schijf niet zo groot (weet niet meer exact hoeveel maar nog geen 100gb. Toen ik 'm kocht kwam 't nog niet in me op dat ik 'm ooit zou gaan vullen met muziek-bestanden.)
Als ie dus vol is zal ik een nieuwe HD moeten hebben. Nu vraag ik me af.... als 4 albums kopieeren van de ene naar de andere HD, hoelang moet 't dan wel duren met circa 500 CD's!?!  :o :-\
(ik weet 't....pak 'n rekenmachientje ::) ;) )

Kan dat copieren echt niet sneller als met dit slakkengangetje ?
(of is dat normaal omdat 't allemaal WAV-bestanden zijn ?)

Groeten,
Alco

Je gaat ze toch niet in WAV op je HD's zetten? Buiten dat het heel veel ruime in beslag neemt duurt het kopiëren inderdaad een eeuwigheid. Waarom zet je ze niet om naar een lossless FLAC formaat, dat levert je zeker al 50% winst op en de kwaliteit blijft volledig intact.
GoldenEar Triton Reference - Audio Research Reference 5SE - Audio Research Reference CD7 (incl. CD8 mod) - Audio Research Reference 75 - Denafrips Terminator - Mano Ultra MkIII Farad - Cable Research Lab (CRL) Gold ls-cables - NBS Black Label XLR interlinks - Cardas Golden Reference powercords - Callas Audio Clamprack - Sony VPL-VW590ES - Yamaha CX-A5000 - 4x Infinity Renaissance 90 (surround and rears) - XTZ A2-400 - NBS Statement XLR - Korsun D9

)p(

Citaat van: Midcall op februari  1, 2008, 09:33:27
Je gaat ze toch niet in WAV op je HD's zetten? Buiten dat het heel veel ruime in beslag neemt duurt het kopiëren inderdaad een eeuwigheid. Waarom zet je ze niet om naar een lossless FLAC formaat, dat levert je zeker al 50% winst op en de kwaliteit blijft volledig intact.

En nog belangrijker je meta data (artiest, album, etc.) in je files zelf!

peter

advr


ik heb dus ook een NAS sinds kort met daarop de slimserver draaien ;D
werkt nog niet zoals ik zou willen maar ik ben op ontdekkingsreis zullen we maar zeggen.

nu gebruik ik even de softsqueeze om op een notebook wat te luisteren. Die softsqueeze is een ramp, veel te klein scherm. Kan ik geen itunes nterface daarvoor gebruiken? veel overzichterlijker.

wel ga ik de losse receiver van de duet kopen en koppelen aan de dac van de north star. die wil ik via een notebook (voorlopig) aansturen.

die afstandsbediningen hebben allemaal zo'n klein scherm...

wat valt er nog meer te koppelen aan de SB?
Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster