vragen m.b.t Squeezebox

Gestart door Alco, december 20, 2007, 21:48:36

« vorige - volgende »

0 leden en 3 gasten bekijken dit topic.

Alco

#150
CitaatGeen probleem, ik ga er even van uit dat je windows XP gebruikt
Het makkelijkst is om de windows-toets en de letter R in te drukken.
Alternatief kan je op ook Start | Uitvoeren (Run in de Engelse versie) drukken.

In het tekstveld wat dan verschijnt cmd intypen (gevolgd door een enter)
en dan dus ipconfig /all
Als de gegevens er staan even met rechts klikken in het scherm en Select All kiezen.
Daarna kan je de tekst plakken in een antwoord hier

Dank je Squadra, voor je heldere uitleg. :)

Heb die code's (IP, subnetmask, gateway,etc) ingevoerd in de SB3.
Daarna geeft ie aan 'connecting to slimserver'.  Dat blijft dan een seconde op 5 in beeld,
waarna 't beeld zwart wordt.  't enige waar ie daarna nog op reageerd is als ik weer op de 'left' knop
van de AB druk, waarna hij weer de klassieker 'Can't connect to slimserver' aangeeft.

woehaa :'( :-[ :'( :-\ :(   sniff
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

#151
Het lijkt erop dat jouw pc je ECHTE internet ip address heeft. Sjemig de pemig, dat is echt ouderwets!  :o
Het is veel handiger als het echte adres op je adsl/kabel router/modem zit en je intern private space adressen gebruikt.

Heb je adsl of kabel en bij wie  ???

Je moet je SB3 natuurlijk wel een ANDER ip adres geven dan die van je pc.
Echter in dit geval heb je waarschijnlijk een probleem omdat er ECHTE ip adressen worden gebruikt.

Of heb je toevallig meerdere ip adressen toegekend gekregen van je provider  ??? Raar verhaal dit  :P

Raphie

PC heeft IPaddress van provider (WAN IP) je MOET en router aanschaffen om een lokale IP range op te zetten (en sowieso voor je beveiliging  :o )

wanneer je een router hebt aangeschaft gewoon al je clients op DHCP zetten en klaar ben je...
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op januari 26, 2008, 08:49:56
PC heeft IPaddress van provider (WAN IP) je MOET en router aanschaffen om een lokale IP range op te zetten (en sowieso voor je beveiliging  :o )

wanneer je een router hebt aangeschaft gewoon al je clients op DHCP zetten en klaar ben je...
De vraag is of het zo simpel is, het ligt helemaal aan de gebruikte tunneling van de provider. Het mooiste is inderdaad de tunnel laten termineren op een router, echter de vraag is of die mogelijkheid er is.

Zoniet, dan kan je de pc als router gebruiken, maar dan moet je er wel een 2de netwerkkaart in zetten :P En volgens mij kan win$dows niet uit zichzelf routeren  :-X en heb je daar weer extra software voor nodig.

Ik ben benieuwd over welke provider/dienst/abonnement we het hier hebben  ???

Raphie

Dat kan je toch lezen ?!? @Home.nl  ;D ;D ;D

Had je toch wel wat scherper verwacht Ronald ;D dus gewoon kabel
JBL PRX Power!

Alco

CitaatIk ben benieuwd over welke provider/dienst/abonnement we het hier hebben

Kabel van @home.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

hifiman

Citaat van: Alco op januari 26, 2008, 10:50:15
Kabel van @home.
Kun je in de kabelmodem kijken om te zien wat voor tunneling/encapsulation er gebruikt wordt?

Of misschien simpeler, bel @home en vraag ze of je hun modem ook kan vervangen door een router omdat je het internet ip adres op je router wilt hebben en niet op je pc.

Raphie

Citaat van: Audioloog op januari 26, 2008, 11:09:02
Kun je in de kabelmodem kijken om te zien wat voor tunneling/encapsulation er gebruikt wordt?

Of misschien simpeler, bel @home en vraag ze of je hun modem ook kan vervangen door een router omdat je het internet ip adres op je router wilt hebben en niet op je pc.

loop nou niet zo interessant te doen, je hebt zkeer geen kabelmodem thuis?

TS moet gewoon een normale router aanschaffen, modem op de wan poort, PC en SB3 op de lan poortjes en klaar...... tunneling/encapsulation heeft hier helemaal niks mee van doen..... ;)
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op januari 26, 2008, 11:16:14
loop nou niet zo interessant te doen, je hebt zkeer geen kabelmodem thuis?
Wat is er mis met interessant doen  ;D
Daarom ook een simpeler voorstel na het interessant doen.

En nee ik heb gelukkig geen kabelmodem, wel gehad toen het nog een proef was in Delft, wat een bagger zooi (in elk geval toen), zo snel als ik kon naar adsl overgestapt :P

Citaat van: Raphie op januari 26, 2008, 11:16:14
TS moet gewoon een normale router aanschaffen, modem op de wan poort, PC en SB3 op de lan poortjes en klaar...... tunneling/encapsulation heeft hier helemaal niks mee van doen..... ;)
Dat lijkt me sterk, je zal toch moeten instellen of er PPP over ATM of over Ethernet wordt gebruikt bijvoorbeeld.

Raphie

Citaat van: Audioloog op januari 26, 2008, 11:20:14
Wat is er mis met interessant doen  ;D
Daarom ook een simpeler voorstel na het interessant doen.

En nee ik heb gelukkig geen kabelmodem, wel gehad toen het nog een proef was in Delft, wat een bagger zooi (in elk geval toen), zo snel als ik kon naar adsl overgestapt :P
Dat lijkt me sterk, je zal toch moeten instellen of er PPP over ATM of over Ethernet wordt gebruikt bijvoorbeeld.

Nee prutser, dat hoeft juist niet... het is kabel weet je  ;D

Het is gewoon 1 groot lan met routering zonder modulatie.......  ::)
JBL PRX Power!

Alco

#160
Citaatmisschien simpeler, bel @home

Bellen met een internet provider...simpel ?  :o :-X ;)

een provider bellen is echt 't laatste wat ik zou willen doen. :-\  (hangt zo een 45 tot 60 min aan de lijn)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

#161
Citaat van: Audioloog op januari 26, 2008, 11:09:02
Kun je in de kabelmodem kijken om te zien wat voor tunneling/encapsulation er gebruikt wordt?

Of misschien simpeler, bel @home en vraag ze of je hun modem ook kan vervangen door een router omdat je het internet ip adres op je router wilt hebben en niet op je pc.

Gewoon een router er tussen knopen werkt hier perfect op @home ism. mijn SB3.
Ik had de topic starter via PM al een keer een voorstel gedaan ik heb hier namelijk nog een router liggen die ik niet meer gebruik en die zou ik dus bij hem kunnen installeren maar omdat hij toen besloten had om het SB3 verhaal te laten voor wat het was is dat niet door gegaan.
Nu heeft hij dus wel een SB3 aangeschaft en dacht hij dus met een switch het wel aan de gang te krijgen maar een switch werkt volgens mij alleen maar als je dus al een router hebt (Correct Me If I'm Wrong).
Ik heb die router dus nog steeds liggen en wil hem dus wel helpen als we het over een prijs eens kunnen worden moet er namelijk nogal wat KM voor maken.

/HB

Edit,

Bij de meeste kabelmodems van @home is de setup afgeschermd om geknoei ermee te voorkomen  dus even de tunneling kijken zal niet gaan.

Raphie

#162
Je moet routeren om een lokale ip range op te zetten, tevens is voor TS DHCP ook wel handig, maar ja, als je goed advies in de wind slaat, liever gaat klagen over helpdesks en met Tech Support van een kabel internet leverancier over ADSL technologie wilt lullen, tja...  zoek het dan zelf maar uit  ::) :-X
JBL PRX Power!

hifiman

Citaat van: Raphie op januari 26, 2008, 11:23:59
Nee prutser, dat hoeft juist niet... het is kabel weet je  ;D

Het is gewoon 1 groot lan met routering zonder modulatie.......  ::)
Hmm moet bekennen dat ik niet weet hoe het werkt met het kabelgebeuren. Als jij het wel weet dan hoor ik het graag  ;D
Routering zonder modulatie? Over interessant doen gesproken, volgens mij slaat dat als de bekende tang..  :P

hifiman

Citaat van: Raphie op januari 26, 2008, 11:40:39
Je moet routeren om een lokale ip range op te zetten, tevens is voor TS HDCP ook wel handig,
Hoezo, gaat tie er een beeldscherm aan hangen dan  ???  >:D

hifiman

Citaat van: H B op januari 26, 2008, 11:29:51
Gewoon een router er tussen knopen werkt hier perfect op @home ism. mijn SB3.
Kijk, daar hebben we wat aan  :D

Als ik de TS was zou ik het aanbod maar snel aannemen  :D

Raphie

Citaat van: Audioloog op januari 26, 2008, 11:47:11
Hoezo, gaat tie er een beeldscherm aan hangen dan  ???  >:D
HDCP -DHCP > my bad  ;D
JBL PRX Power!

Alco

#167
Citaatals je goed advies in de wind slaat, liever gaat klagen over helpdesks en met Tech Support van een kabel internet leverancier over ADSL technologie wilt lullen, tja...  zoek het dan zelf maar uit  ::) :-X

Mijn excuses Raphie. Zo komt 't idd wellicht over. Het komt doordat ik gewoon moedeloos word, dat ik ondanks alle goedbedoelde adviezen het apparaat nog steeds niet aan de praat heb, terwijl ik vaak lees dat 't allemaal zo simpel is/lijkt.

@ HB

Sorry HB.  Ik had in eerste instantie inderdaad het SB gebeuren gelaten voor wat 't is.
Het is door toeval dat een vriend van mij iets zoch om van 2 PC's een netwerkje te maken, dat we tegen zo'n switch aanliepen. Dat zou gewoon moeten werken, dachten we. 
Aangezien zo'n Switch niet zoveel kost heb ik de draad toch maar weer opgepakt, en na een bezoekje aan Hanze HiFi gisteren, die de werking/aansluiting van een SB in alles rust uitlegde, had ik weer (bijna ;) voldoende vertrouwen dat 't nu wel goed zou komen.   (jammerrr de bammerrr, niet dus)

Dus... als je aanbod nog geld zou ik graag alsnog van je hulp gebruik maken! :)
(de prijs komen we vast wel uit!)
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

Raphie

Het komt ook goed, er is niks stuk, je hebt je alleen niet goed laten informeren
je hebt nu een switch waar je niks aan hebt en je hebt een router nodig (evt draadloos omdat de SB3 dat ook ondersteund)
wanneer je die hebt aangeschaft is alles plug & play
JBL PRX Power!

oud_account_1

Citaat van: Alco op januari 26, 2008, 04:25:21
Heb die code's (IP, subnetmask, gateway,etc) ingevoerd in de SB3.
Daarna geeft ie aan 'connecting to slimserver'.  Dat blijft dan een seconde op 5 in beeld,
waarna 't beeld zwart wordt.  't enige waar ie daarna nog op reageerd is als ik weer op de 'left' knop
van de AB druk, waarna hij weer de klassieker 'Can't connect to slimserver' aangeeft.

woehaa :'( :-[ :'( :-\ :(   sniff
Het kopen v/e router is het eenvoudigst en je krijgt er dan een stukje veiligheid bij.

Mocht dat niet kunnen, dan is er nog een mogelijkheid.
Anderen weten w.s. wel of @home met vaste IP adressen werkt.
Als dat zo is, dan kan je een extra adres aan je pc toekennen (in b.v. de 192.168.0 range)
Daarna ken je aan de SB een ander adres in die range toe en dan kunnen ze elkaar wel vinden.
"The test of the machine is the satisfaction it gives you. There isn't any other test. If the machine produces tranquility it's right. If it disturbs you it's wrong until either the machine or your mind is changed."
― Robert M. Pirsig, Zen and the Art of Motorcycle Maintenance: An Inquiry Into Values

Alco

#170
Citaatwanneer je die hebt aangeschaft is alles plug & play

Ik geloof je echt hoor Raphie, ook omdat 't bij de meeste mensen wel prima gaat.
Ik baal dan alleen als 't bij mij weer niet lukt, en 't toch een stuk ingewikkelder is/lijkt dan 't is.
Dan gooi ik wellicht iets te snel de handdoek in de ring en kom dan wat chagrijnig over. :-[
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

H B

Alco,

Als zullen we de rest nu via PM doen een retour rit met de auto is voor mij een dikke 100 Km dus als je me alleen de brandstof vergoed komen we er wel uit.

/HB

Alco

CitaatAls zullen we de rest nu via PM doen een retour rit met de auto is voor mij een dikke 100 Km dus als je me alleen de brandstof vergoed komen we er wel uit.

Dat komt ongetwijfeld goed, HB!  8)  Via PB (of mail mag ook) is prima.
Rega IO, Bluesound Node N130, Dali Oberon 1's op Solidsteel SS-6 stands. (kabels: Chord Clearway rca + De Groef Audio)

advr



als voorschot om een SB duet een Synology DS 207+ met 2 x 500Gb gekocht
hij loopt als een zonnetje ook al slimserver erop geinstalleerd ;D ;D

Ollinn SET 300B, Devore O/96, Linn LP12, Linn Ekos SE/1, Linn Dynamiked Radikal, Linn Urika, Linn Kandid, Steve Herbelin's Tube Dampers, DH Lab powercords, Linn powercords, Nessie Vinylmaster

Del member

Citaat van: Alco op januari 26, 2008, 04:25:21
Dank je Squadra, voor je heldere uitleg. :)

Dit is wat ik kreeg na bovengenoemde handelingen:



Heb die code's (IP, subnetmask, gateway,etc) ingevoerd in de SB3.
Daarna geeft ie aan 'connecting to slimserver'.  Dat blijft dan een seconde op 5 in beeld,
waarna 't beeld zwart wordt.  't enige waar ie daarna nog op reageerd is als ik weer op de 'left' knop
van de AB druk, waarna hij weer de klassieker 'Can't connect to slimserver' aangeeft.

woehaa :'( :-[ :'( :-\ :(   sniff

Een windows PC een public IP geven is een serieus risico :)
Alles achter een router dus hangen!!