Huize Dirc

Gestart door Dirc, december 10, 2007, 09:30:08

« vorige - volgende »

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Dirc


Dirc

Morgen de sony 1272 ophalen bij Andre!!!!!!!

Ghosty J

Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Dirc


Dirc

#204
Alvast een paar fotokes:













DVDGuy

Hoe ga je het met de kabels doen; ik begreep dat je vanuit je salontafel gaat projecteren.
Benieuwd wat mij dagelijks bezig houdt?
Neem eens een kijkje op mijn blog: http://dvdguynl.wordpress.com

Dirc

Citaat van: DVDGuy op oktober  5, 2008, 13:12:16
Hoe ga je het met de kabels doen; ik begreep dat je vanuit je salontafel gaat projecteren.

Klopt ik ga een dichte salontafel maken (zie schetsen een paar reply's terug)
De kabels gaan in die tafel door mijn vloer + kruipruimte naar de andere kant.

SpeedyAndré

Straks nog ff een ehbo bezoekje aan Dirc doen en de puntjes op de i zetten  ^-^

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

PjotrrrNL

Kijk...Dirc heeft ook leuk speelgoed!!!

Dirc

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  5, 2008, 14:23:44
Kijk...Dirc heeft ook leuk speelgoed!!!
yes!

@Pjotrr: heb jij een PS3?
Als ik een DVD afspeel krimpt de zijkant in. How to...

PjotrrrNL

#210
Geen PS3, hier komt alles: TV, DVD, Blu-ray uit de HTPC......

Ander bronsignaal geeft meestal een andere beeldvulling,  aparte geheugenbank met eigen afstelling geven?
Komt wel goed zo met Andre.....

Dirc

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  5, 2008, 15:22:12
Ander bronsignaal geeft meestal een andere beeldvulling, dus aparte geheugenbank met eigen afstelling geven. Komt wel goed zo met Andre.....

Gister geprobeerd bij Andre. De maximale breedte hadden we al.
Ht PS3 beeld zelf komt goed op doek, BD ook, maar zodra je een normale DVD erin schuift lijkt het wel of de PS3 anders scaled.

PjotrrrNL

PS3 vaste instelling geven op 576p/720p of zo helpt niet?

Dirc

Citaat van: PjotrrrNL op oktober  5, 2008, 15:26:11
PS3 vaste instelling geven op 576p/720p of zo helpt niet?

Nope.

DVD uitvoer kan op normaal / volledig beeld / dubbel scale maar dat geeft (tot nu toe) geen verschil.
Misschien even puzzelen met Andre zo.

Moeten toch de PS3 / Settop box erin zetten natuurlijk.

celerontje

Dat komt omdat een PAL DVD 50 Hz is, en een Blu-ray als 60 HZ wordt uitgezonden, evenals een NTSC DVD.
Dus een NTSC DVD zal wel goed werken met dezelfde instellingen als bij BD op de projector.
Dus voor PAL DVD's zal je een aparte geheugenbank moeten aanmaken.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Atmoz

Ah leuk een CRT :D
Daar ga je geen spijt van krijgen >:D

Ook echt vet dat je gewoon zonder pardon de kabels door de vloer laat lopen!!

Super!!

Ben benieuwd naar wat mooie "CRT in action" screenshots O0
Beeldweergevers: LG 77" 4K OLED, 2x LG 65" 4K OLED, JVC X7900
Bronnen: Oppo UDP-205, Xbox Series X, PS4, Marantz CD6003
Versterking: McIntosh MA5200, Marantz PM11S3, Marantz PM6004, SONOS amp's
Speakers: B&W 803Di (Rosewood), B&W 803Di (Piano black), Harbeth 7ES-3, REL S5

PjotrrrNL

Sukses dan samen, heb verder geen ervaring met PS3...

JeKa

Nice! Dit zijn  de mooiste momenten van de hobby wat mij betreft. Ben benieuwd naar de foto's van vanavond!

Dirc

Citaat van: atmoz op oktober  5, 2008, 15:28:11
Ah leuk een CRT :D
Daar ga je geen spijt van krijgen >:D

Ook echt vet dat je gewoon zonder pardon de kabels door de vloer laat lopen!!

Super!!

Ben benieuwd naar wat mooie "CRT in action" screenshots O0

Gaatje meer of minder, who cares ;D

Vanzelfsprekend wordt het niet 'gewoon' een gat in de vloer jassen. Er moet een HDMI plug door, dus een gaatje van 18mm is voldoende. Dan werk ik het af door OF het laminaat om de kabel heen te snijden en terug te lijmen, of een rubberen dopje erin waar ik de kabel uit snij.

En dat alles valt natuurlijk onder de PJ / tafel. Aangezien het de living is zal er ook altijd een tafel staan.

Dirc

Citaat van: celerontje op oktober  5, 2008, 15:27:22
Dat komt omdat een PAL DVD 50 Hz is, en een Blu-ray als 60 HZ wordt uitgezonden, evenals een NTSC DVD.
Dus een NTSC DVD zal wel goed werken met dezelfde instellingen als bij BD op de projector.
Dus voor PAL DVD's zal je een aparte geheugenbank moeten aanmaken.

Zal het André voorleggen zo.
Op zijn PJ gisteren zaten we aan de max met DVD en was hij nog te smal.

Dirc

Citaat van: Dirc op oktober  5, 2008, 15:34:38
Gaatje meer of minder, who cares ;D

Vanzelfsprekend wordt het niet 'gewoon' een gat in de vloer jassen. Er moet een HDMI plug door, dus een gaatje van 18mm is voldoende. Dan werk ik het af door OF het laminaat om de kabel heen te snijden en terug te lijmen, of een rubberen dopje erin waar ik de kabel uit snij.

En dat alles valt natuurlijk onder de PJ / tafel. Aangezien het de living is zal er ook altijd een tafel staan.

Als reactie op mijn eigen post:

misschien dat ik wel gewoon de kabels eruit trek als ik niet kijk en de stroom + HDMI erin plug als ik ga kijken. Wat denken jullie?

SpeedyAndré

Ik zou niet al te vaak in- en uit gaan pluggen, als je er straks al bij kan.
De 1272 kan uit met de knop aan de voorkant, dat scheelt weer standby stroom.
Omdat de 1272 al erg dichtbij staat is er geen ruimte om het dvd beeld verder uit te rekken en te schuiven.
Met diverse games zag ik ook steeds andere resoluties en refreshes, dat daar geen standaard voor is  ::)
Een aparte scaler kan het allemaal wel oplossen, die stuurt een vaste resolutie uit en het beeld in het midden zetten is heel makkelijk, ongeacht wat voor signaal erin komt.
Voordeel voor de 1272 is dat je hem niet met uitersten hoeft af te stellen zoals nu gebeurd is.

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

Dirc

Citaat van: SpeedyAndré op oktober  5, 2008, 22:03:00
Ik zou niet al te vaak in- en uit gaan pluggen, als je er straks al bij kan.
De 1272 kan uit met de knop aan de voorkant, dat scheelt weer standby stroom.
Omdat de 1272 al erg dichtbij staat is er geen ruimte om het dvd beeld verder uit te rekken en te schuiven.
Met diverse games zag ik ook steeds andere resoluties en refreshes, dat daar geen standaard voor is  ::)
Een aparte scaler kan het allemaal wel oplossen, die stuurt een vaste resolutie uit en het beeld in het midden zetten is heel makkelijk, ongeacht wat voor signaal erin komt.
Voordeel voor de 1272 is dat je hem niet met uitersten hoeft af te stellen zoals nu gebeurd is.

André  8)

en zo'n scaler ziet eruit als? en kost?
mss lost HDFury 2 het op?

-met kabels pluggen bedoel ik puur de HDMI in de splitter....

celerontje

HDMI is een zeer gevoelige plug, mocht je echt willen gaan lospluggen etc, gebruik dan liever DVI.
Maar vanuit de vloer is natuurlijk het mooiste.
If you want to see The Dark Knight really ''dark'', then simply power-off your projector! ;)

I will look for you, I will find you, and I will make an HT addict of you!

Dirc

ach mss toch een gaatje in de grond.

alleen moet ik er zeker van zijn dat ie op de goede plaats staat. Ik heb 2 mogelijkheden:

1. De 1080i BD beelden staan goed en de rest fout. Mijn PJ staat nu goed dus.
2. De DVD / game demo's staan goed, maar de 1080i staat fout. Mijn beamer moet nog verder naar rechts en omhoog:S:S