[HTPC] Budget Systeem - €500 ~ €600

Gestart door Xstream, november 21, 2007, 03:20:28

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Xstream

#25
Ok, ik ben weer wat verder. Behuizing ben ik toch wel uit. Ik ben toch wel onder de indruk geraakt van de Origen AE H6.
Rede is ATX support voor zowel mobo als psu (Origen ae X11 wel beide). Goeie IR Receiver. Heel erg mooi en clean. Degelijk en mooi afgewerkt.
Nadelen zijn wel de 60mm fans, maar qua geluid schijnt het nog mee te vallen. Prijs is ook wel flink, maar is een investering waar je heel lang mee kunt doen natuurlijk, dus gerechtvaardigt.

Dit heb ik nu:
Proc: AMD Athlon X2 BE-2400 € 80,95
Mobo: Gigabyte GA-MA69G-S3H, 690G (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, Raid, 1394, VGA, HDMI) € 63,-
RAM: Kingston KVR533D2N4K2/2G € 34,89
Case: Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver) € 210,-
DVD: Samsung SH-203N € 27,20
HD: Samsung SpinPoint HD401LJ, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 69,-
PSU: Seasonic S12II-330 € 50,17
-------------------------------------------------------------------------------------------------
Totaal € 535,21

Ik ben het eens met het argument. Mobo met GPU eerst en uitbreiden met VGA kan altijd nog. Ik wacht de ontwikkelingen op dat gebied nog even af.

Geluidskaarten is een hel om daar wat leuks voor te vinden wat aan m'n eisen voldoet. Ik kom elke keer uit op de M-Audio revolution 7.1 of de Auzentech X-Meridean 7.1.
De M-Audio heeft nog geen Vista support en staat ook helemaal niet in de lijst van driver upgrade plannen van M-Audio. Dus dat is een nadeel. Wel een voordeel is de prijs. Die is, als je hem via m-audio.com besteld omgerekend 75,- euro ongeveer. Plus verzendkosten dan nog.
De Auzentech heeft een prijs van +- 165,- euro ... best prijzig dus.

Ik hou het nog even op onboard (die van Gigabyte schijnt best ok te zijn) en uitbreiden kan altijd nog.

De voeding moet ik nog even uitpluizen. De Seasonic S12 is al jaren een goeie en stille en 330W is volgens mij voldoende, of ik neem een dikkere met het oog op de toekomst, nog even kijken. Mogelijk zijn er inmiddels betere oplossingen. Wie weet wel een passieve, al is dat lastig ivm koeling enzo. Iemand die me hier nog suggesties voor heeft?

En ook nog een leuke proc koeler zoeken. Mogelijk de eerder genoemde Cooler Master. Of past de CFP 64 in deze kast wel? Passief is ook leuk natuurlijk ?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Ghosty J

als voeding kan je misschien ook wel een Tagan nemen die zijn zeer stabiel!
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Mirickle

Wat voor materiaal wil je er precies mee gaan afspelen? Op internet kom je veel x264-gecodeerd  HD materiaal tegen, dit wordt echter (nog???) niet hardwarematig gedecodeerd door je GPU. Hou daar dus rekening mee in je CPU-keuze!
Sony KDL40W4000 | Kef Q7, Q5, Q10c |  SVS 2039PCPlus | Denon AVR-3808,  Marantz DV7001, SA7001 | XBMC HTPC | Squeezebox3 | Xbox360 |  PlayStation 3 | Wii

Xstream

#28
En welke CPU keuze zou ik dan moeten maken als ik het goed wil kunnen afspelen ?

Ik zie nu ook dat ik de H6 en X11 door elkaar heb gehaald m.b.t. de kast. De H6 ondersteund alleen mATX mobo's. Maakt het nog veel uit qua prestaties of het mobo ATX of mATX is eigenlijk?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

donaldk

Wat vinden jullie van deze twee pc-tjes? Ik ben totaal niet thuis in AMD.

http://www.htforum.nl/yabbse/index.php?topic=63684.msg1061625#msg1061625

Die 1250 chipset zou wel AVC moeten versnellen, terwijl ik hierboven lees dat een andere chipset die wordt aangeraden dat niet zou doen, dus...

Xstream

Waar staat dit dan? Post doorgelopen, misschien overheen gelezen ?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

kaajee

CPU Cooler: je hebt toch gelezen dat de CFP 64 in principe te 'hoog' is........?

Geluidskaart: ik begrijp uit jouw opmerkingen dat je hem in principe digitaal aan wilt gaan sluiten op een receiver/boxenset. Realiseer je dat dan de DAC op de geluisdkaart er minder toe doet. Je gaat een digitaal signaal in beginsel 1-op-1 aan je receiver doorgeven. Ok, ook hier is discussie over mogelijk, maar in beginsel maakt de DAC op een geluidskaart het kwaliteits (en prijs!) verschil. Die DAC ga jij niet, of beperkt gebruiken.
Wat jij wilt, denk ik, is een kaart die gewoon 1-op-1 doorgeeft wat ie binnenkrijgt zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Als ie 44,1 Khz te verwerken krijgt (wav/pcm/mp3) moet ie dat, gewoon 44,1Khz doorgeven. Hetzelfde voor een 48Khz bron. In beginsel heb je dus geen dure geluidskaart nodig. Eerder 1 die gewoon 44,1Khz door kan geven (naast ook ander formaten natuurlijk). En daarnaast 1 die die het liefst automatisch doet.

Lees deze discussie anders eens.....en hier staat ook interessante info.......

Xstream

#32
Citaat van: kaajee op november 25, 2007, 22:25:52
1) CPU Cooler: je hebt toch gelezen dat de CFP 64 in principe te 'hoog' is........?

2) Wat jij wilt, denk ik, is een kaart die gewoon 1-op-1 doorgeeft wat ie binnenkrijgt zonder dat je er naar om hoeft te kijken. Als ie 44,1 Khz te verwerken krijgt (wav/pcm/mp3) moet ie dat, gewoon 44,1Khz doorgeven. Hetzelfde voor een 48Khz bron. In beginsel heb je dus geen dure geluidskaart nodig. Eerder 1 die gewoon 44,1Khz door kan geven (naast ook ander formaten natuurlijk). En daarnaast 1 die die het liefst automatisch doet.

Lees deze discussie anders eens.....en hier staat ook interessante info.......

1) Ja, maar heb nu andere case :) Deze is iets hoger dacht ik. Ga ik zelf wel ff uitmeten :)
2) YEs! Dat is wat ik zoek idd. Ik ga je linkje even volgen. Thanks.

Als ik dit lees uit je tweakers post:
"ik heb een club3d theatron agrippa en die staat normaal altijd op 44,1Khz omdat ik daarop muziek afspeel ( doh  en als ik een dvd afspeel geeft mijn kaart automatisch DTS/Dolby door aan mijn reciever. ik hoef mijn kaart alleen anders in te stellen als ik ga gamen, dan zet ik hem zelf op DTS interactive."
Dan lijkt deze dus ook al geschikt te zijn, en voor een mooie prijs. Voor gamen maakt het A) niet uit om even te moeten switchen en B) zal het ook niet snel gebeuren.

De M-Audio revolution spreekt me het meest aan (aangezien die tot 192kHz gaat) en maar 1 a 2 tientjes duurder is, maar het vista driver gemis zal op den duurt toch wel een rol gaan spelen. Ook zijn er nog helemaal geen berichten (ook niet op hun site terwijl ze alle driver updates/aankondigingen netjes aangeven) van Vista drivers. Dus dat baart me wel zorgen. De Auzentech X-plosion zal dan ook prima voldoen aangezien die hetzelfde is als de Agrippa.

@Kaajee: Welke geluidskaart heb jij uiteindelijk gekozen ?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Rielplayer

waarom perse 7.1 op je geluidskaart.Ga je dat ook gebruiken? anders is de M-audio revolution 5.1 prima te gebruiken onder vista. Werkt bij mij zonder problemen.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xstream

Eigenlijk alleen om deze reden:

5.1:
Digital out transmits PCM, plus passthrough of AC-3 and DTS (coaxial)

7.1:
Digital out transmits PCM, plus passthrough of AC-3 and DTS

HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Tinus_

Citaat van: (Blue)-Rielplayer op november 26, 2007, 08:37:43
waarom perse 7.1 op je geluidskaart.Ga je dat ook gebruiken? anders is de M-audio revolution 5.1 prima te gebruiken onder vista. Werkt bij mij zonder problemen.

Geeft de 5.1 ook alles 1 op 1 door? Ik heb nl geen 7.1 nodig.

Rebuilding my HT

Rielplayer

Citaat van: Tinus_ op november 26, 2007, 11:07:17
Geeft de 5.1 ook alles 1 op 1 door? Ik heb nl geen 7.1 nodig.



is toch exact hetzelfde als de 7.1 op twee kanalen na.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xstream

#37
Behalve dan de digitale passthrough als ik het zo op de site zie (zie post). Of kun je beamen dat dit gewoon ook digitaal prima werkt ?
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Rielplayer

Citaat van: Xstream op november 26, 2007, 11:43:54
Behalve dan de digitale passthrough als ik het zo op de site zie (zie post). Of kun je beamen dat dit gewoon ook digitaal prima werkt ?

wat wil je nu weten, of er dts en dd over coax uitgestuurd worden? want dat werkt gewoon goed.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

Xstream

Of het ook allemaal over S/PDIF netjes uitgepoept wordt :)
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

Rielplayer

Citaat van: Xstream op november 26, 2007, 11:53:54
Of het ook allemaal over S/PDIF netjes uitgepoept wordt :)

dat werkt :D

check je pm even.
Sony KD 65XH9505 - NAD M10 - Phonar Edma P3.5

kaajee

Als je dan toch een aparte geluidskaart gaat aanschaffen zou ik zeker in overweging nemen 1 te kiezen die zowel een coaxiale als optische S/PDIF uitgang heeft. Je weet nooit wat voor ingangen er straks op een evt. nwe receiver/boxenset aanwezig zijn.....

En zelf gebruik ik de onboard (optisch uit) van m'n Gigabyte moederbord. Is op dit moment voor mij prima. En ja, alles wordt dus (helaas) ge-upsampled naar 48Khz. Wellicht komen er nog wel eens alternatieve (bit-perfect) drivers voor de Realtek chipjes en anders, mocht het nodig zijn, ga ik wel eens upgraden....

Mocht ik nu al willen, dan zou ik op zoek gaan naar een op de CMI 8738-MX/8768 chips based geluidskaart en dan de alternatieve (bit perfect) drivers gaan gebruiken. Deze kaarten moet je voor heel weinig (25eu?) kunnen kopen........

CitaatFor testing, you need:
- a CMI 8738-MX/8768 based soundcard with S/PDIF (which are available for around 10-15 USD)
- Windows 2000/XP/Vista

Some of the features are:
- bitperfect S/PDIF output for 16bit 44.1/48/88.2/96kHz stereo signals through kernel streaming / dsound / waveout
- bitperfect AC3/DTS passthrough
- multi-channel output (that disables the S/PDIF output port unfortunately)
- recording support
- basic mixer support
- UART support (but disabled for now)

Xstream

#42
Ok, ik denk dat ik maar even voor een "Core" setup ga waarbij de basis goed is en ik altijd nog wat dingetjes kan toevoegen. Het volgende heb ik nu:

Case
Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver) € 210,-
Het blijft jammer dat de case 2x 60mm fans heeft + 1x 80mm. Dit komt A) de koeling niet ten goede en B) maakt het er ook allemaal niet stiller op. De looks zijn echter zo "geil" dat je het eigenlijk liever wilt negeren, maargoed, emotie speelt ook een rol :P In deze review komt het koelings probleem ook duidelijk naar voren, maar weet hij wel 2 fan locaties te vinden die evt voor wat extra koeling kunnen zorgen.
Dus ik hou de optie van een Zalman kast ook nog op een kier. Duidelijk wat minder mooi, maar ook heel duidelijk een stuk meer mogelijkheden, koeling en stilte zoals je van Zalman mag verwachten. Ook de Origen ae X11 lijkt een goeie optie te zijn maar is toch wat minder mooi, zeker die lelijke power knop met overdreven blauwe led vind ik zonde. Ook dat de DVD drive gecenteerd is in de H6 vind ik erg sjiek.

Processor
AMD Athlon X2 BE-2400 € 80,95
Zuinig en genoeg prestaties om HD goed te kunnen afspelen.
Dit was wel een leuke review met de Origen AE H6 kast die vergelijkbaar spul heeft geselecteerd, zij het een Dual Core setup wat overigens ook nog het overwegen waard is misschien. X264 speelt hij met gemak af, dus dat zou goed moeten gaan.

Koeler
Scythe Scythe Ninja Mini € 29,94
Dit is nog niet helemaal zeker. Ik lees alleen maar positieve verhalen en veel HTPC setups hebben deze unit erin zitten. De Vortex vind ik echter ook interessant, maar verliest het qua "awards" wel van de Ninja - alhoewel het in de HTPC natuurlijk om de stilte gaat en voldoende koeling gaat en niet om Overclock prestaties. Ook de "custom" optie van Kaajee is interessant, maar toch vertrouw ik niet zo op mezelf en meer op kant en klare koelers :D De Vortex geeft op de site wel betere specs aan qua stilte (18 dBA) ten opzichte van de Ninja Mini (24.4 dBA). Moet ik hier veel waarde aan hechten of gaat de ninja pas vollop loeien als de PCU in full stress mode zit? De berichten dat deze koeler vooral goed presteert in cases met mindere airflow sprak me ook wel aan.

Voeding
Corsair CMPSU-450VX € 56,24
Na wat reviews gelezen te hebben, met name deze op SilentPCreview.com, leek dit een prima keuze voor een schappelijke prijs. Overigens kijk ik ook nog naar Tagan. De enige die ik op silentPCreview kon vinden kwam er niet zo geweldig uit, maar was wel een nieuwe high end lijn waardoor ze duidelijk wat kritischer zijn uiteraard. Zou iemand een fanless PSU nog adviseren overigens in een kast die toch al niet best schijnt te koelen?

Moederbord
Gigabyte GA-MA69GM-S2H € 58,14
mATX versie gekozen - dus zowaar een keer de goeie :P Ati's X1250 grapics aan board. Ook MSI heeft een vergelijkbare kaart. Maakt niet zoveel uit denk?

Geheugen
Kingston KVR667D2N5K2/2G € 34,54
Goedkoop en betrouwbaar. Corsair schijnt wat beter te zijn qua snelheid met overclocken, maar dat ben ik toch niet van plan.

DVD-Brander
Samsung SH-203N € 27,-
Prima brander lijkt me. Stiller dan de NEC die verschrikkelijk veel lawaai maakt. Heb er 1 op m'n huidige pc - drama ding.

Harddisk
Samsung SpinPoint HD401LJ, 400GB (7200rpm, SATA II, 16MB) € 74,38
Lijkt me een mooi begin. Meer kunnen er altijd nog bij.

Wireless Keyboard
Trust KB-2950 Wireless Media Center Keyboard € 39,69
Ik heb ook naar de Logitech DiNovo gekeken. Geweldig design, maar toch ook wel wat problemen bij sommige mensen met IR en numerieke gedeelte ontbreekt. En gewoon te duur. De Trust (las ik hier op het forum herhaaldelijk) schijnt prima te werken, voor een scherpe prijs. Jammer dat het design (die lelijke blauw/groene rand) niet zo mooi is. Maargoed, die stop ik wel weg als ik hem niet nodig heb :)

Remote Control
Bijgesloten bij de H6 als het goed is - check ik nog even voor aanschaf voor de zekerheid.

Totaal € 610,88
(ex verzendkosten bij verschillende winkels. Zal dus al snel 650,- worden.)

Geluidskaart kan altijd nog. Evenals grafische kaart.

Wat vinden jullie ervan zo ? Valt nog niet mee om onder de 600,- uit te komen :P Ik zou evt de 2350-BE proc kunnen nemen. 1 GB minder nemen is een besparing waar je weinig mee opschiet. Met de koeler (Vortex nemen bijv) zou ik nog +- 10 euro besparen. Moederbord mogelijk nog? Maar uiteindelijk met name de case natuurlijk. Daar houdt het dan wel een beetje bij op denk ik.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub

sandervg

Dit topic ga ik even volgen (ga ook een HTPC aanschaffen begin volgend jaar)
Stereo: Audio Note - 47 Labs - Auralic - Pel
HT: JVC - WLM - Velodyne - Arcam - Meridian

kaajee

Ik zou voor een CPU cooler met/in de H6 toch kiezen voor één die naar achteren blaast. De H6 is (voor zover ik kan zien/weet) een kast zonder ventilatie opening/rooster in de 'deksel', boven de CPU, dus in principe staat een 'standaard' CPU cooler lucht tegen de bovendeksel aan te blazen, cq. aan te zuigen van een dichte deksel. Beetje useless.
Daarmee kun je wellicht ook 1 van de 6cm fans aan de achterkant uitlaten, of zelf niet eens monteren zodat de cpu fan de lucht vrijelijk door dat gat kan blazen. De andere laat je eerst eens op 7 volt draaien of je laat/gaat hem software-matig regelen met Speedfan oid. Dan kun je hem daarmee 'temmen'. Je hebt toch dan verder niet enorme warmte producerende onderdelen? Dus een lichte airflow moet meer dan genoeg zijn. Geldt ook voor die 8cm intake; die zou ik ook temmen (of speedfan of 7 volt).
Evt. kun je de 6cm achterin (op termijn) nog vervnagen door een stillere variant, ik heb zelf een 6cm Silens en die hoor je op vol vermogen (12volt) zelfs nauwelijks draaien.

Je kan ook evt. nog een soor air-duct maken (met een stukje plastic) zodat de nog aanwezige 6cm fan de lucht niet van de CPU afzuigt, daar zorgt de CPU fan zelf wel voor, maar zodanig dat ie de 'andere lucht' weg zuigt.

Tinus_

Ik heb bijna dezelfde configuratie, dus ook met de H6 en dezelfde processor koeler. Maar ik snap niet dat er mensen zijn die koelings problemen hebben. Komt dat doordat alles over geklokt moet worden?

Neem in dat geval een andere processor. Het gaat over een htpc en niet een game pc  O0


Mijn cpu wordt niet warmer dan 42 graden. Het enige wat ik hoor is de harde schijf waar Vista op staat.


Rebuilding my HT

kaajee

Citaat van: Tinus_ op november 27, 2007, 11:19:13
Ik heb bijna dezelfde configuratie, dus ook met de H6 en dezelfde processor koeler. Maar ik snap niet dat er mensen zijn die koelings problemen hebben. Komt dat doordat alles over geklokt moet worden?

Neem in dat geval een andere processor. Het gaat over een htpc en niet een game pc  O0


Mijn cpu wordt niet warmer dan 42 graden. Het enige wat ik hoor is de harde schijf waar Vista op staat.

Wat voor CPU cooler heb jij dan? En heb je verder alle drie de fans er in? (60mm & 80mm) en draaien die altijd 1000%? Lijkt me nogal relevant in de geluid cq. warmte discussie......

Tinus_

Citaat van: kaajee op november 27, 2007, 11:24:51
Wat voor CPU cooler heb jij dan? En heb je verder alle drie de fans er in? (60mm & 80mm) en draaien die altijd 1000%? Lijkt me nogal relevant in de geluid cq. warmte discussie......

Ik heb deze: Scythe Scythe Ninja Mini, daar zit een fan bij die ik er niet eens op heb gezet.





Er draait momenteel bij mij 1x een 80mm fan (die voor de HD) en 1x een 60mm fan als exhaust. Deze fans draaien op 100% maar die hoor ik niet eens. In mijn totaal bestelling had ik nog een stille 80mm fan laten meekomen (Nexus) maar die heb ik er niet ingezet.
Enkel mijn videokaart wordt erg warm (2600 pro)
Rebuilding my HT

Tinus_

Citaat van: Xstream op november 27, 2007, 04:39:14


Case
Origen AE H6 (mATX, Geen PSU, Zilver) € 210,-
Het blijft jammer dat de case 2x 60mm fans heeft + 1x 80mm. Dit komt A) de koeling niet ten goede en B) maakt het er ook allemaal niet stiller op. De looks zijn echter zo "geil" dat je het eigenlijk liever wilt negeren, maargoed, emotie speelt ook een rol :P In deze review komt het koelings probleem ook duidelijk naar voren, maar weet hij wel 2 fan locaties te vinden die evt voor wat extra koeling kunnen zorgen.
Dus ik hou de optie van een Zalman kast ook nog op een kier. Duidelijk wat minder mooi, maar ook heel duidelijk een stuk meer mogelijkheden, koeling en stilte zoals je van Zalman mag verwachten. Ook de Origen ae X11 lijkt een goeie optie te zijn maar is toch wat minder mooi, zeker die lelijke power knop met overdreven blauwe led vind ik zonde. Ook dat de DVD drive gecenteerd is in de H6 vind ik erg sjiek.


Let er wel op als je de kast besteld of er ook gelijk je VFD bijgeleverd word. Bij de ene leverancier zit deze er wel bij en bij de andere niet.
Rebuilding my HT

Xstream

#49
Citaat van: Tinus_ op november 27, 2007, 11:19:13
Ik heb bijna dezelfde configuratie, dus ook met de H6 en dezelfde processor koeler. Maar ik snap niet dat er mensen zijn die koelings problemen hebben. Komt dat doordat alles over geklokt moet worden?

Mijn cpu wordt niet warmer dan 42 graden. Het enige wat ik hoor is de harde schijf waar Vista op staat.
Dat is prettig om te horen :) Maargoed, het kan best zo zijn dat ik over 1 of 2 jaar upgrade en dan kan het best allemaal wat heftiger zijn natuurlijk waardoor er wel koelings problemen ontstaan. Maargoed, dat is dan maar even secundair :)

CitaatEnkel mijn videokaart wordt erg warm (2600 pro)
Heb je de review gezien? Dat hij een 80mm fan (naast de DVD-drive) plaatst zodat z'n videokaart beter gekoeld wordt? Misschien interessant voor jou? Kun je die Nexus mooi voor gebruiken :)

CitaatIk zou voor een CPU cooler met/in de H6 toch kiezen voor één die naar achteren blaast.
Dat is toch maar net hoe je hem plaatst en waar je de fan plaatst?

CitaatLet er wel op als je de kast besteld of er ook gelijk je VFD bijgeleverd word. Bij de ene leverancier zit deze er wel bij en bij de andere niet.
Ga ik zeker eerst even checken, thanks.
HT: Marantz AV7705 + MM8807 || Monitor Audio Gold 100's / MA RXC / MA RXFX || 2x XTZ 10.17 EDGE Subs || LG OLED 65" C8 || Nvidia Shield TV & Slaapkamer: Audiolab 6000A || Mission LX-2 || Sonos Connect || Panasonic VT30 & Kantoor: Elipson 6B BT active speakers || Indiana Line BASSO 922 sub