Michael Clayton

Gestart door Peter O, oktober 29, 2007, 11:21:56

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Peter O

Goede film om even lekker voor te gaan zitten. Clooney acteert overtuigend. Boeiend verhaal. Je moet de film de tijd gunnen, maar dan is het zeker de moeite waard. Regie debuut van Tony Gilroy, scenario schrijver van Bourne trilogy.
Vrijwel alle recensies waren uitermate positief (doorgaans 4 van 5 sterren) wat voor mij aanleiding was om te gaan kijken. Hij maakte dat zeker waar.

paul groot

Helemaal mee eens.
Het is een "zit" maar boeit van enigszins raadselachtig begin tot aan de ontknoping.
7 Oscar nominaties.
George Clooney verwachtte ik niet voor een dergelijke zware rol maar hij zette de persoon goed neer.

Het verhaaltje volgens de videotheek;

Michael Clayton is een 'fixer', iemand die problemen oplost voor de belangrijke cliƫnten van een prestigieus advocatenkantoor. De waarheid verdoezelen of verdraaien, getuigen een rad voor ogen draaien, niets is hem te veel om een zaak te winnen. Nadat topadvocaat Arthur Edens geestelijk in elkaar is gestort tijdens een belangrijke rechtszaak, wordt Clayton door zijn baas opgeroepen om de zaak weer op de rails te krijgen.

En de rest van de beschrijving van het verhuurbedrijf laat ik achterwege want het bevat volgens mij te veel feiten wat de opbouw van dit spannende verhaaltje interessante maakt.....

Een uitgave van DFW.....wow...... >:D.... En toen ik dat beeldmerk in de intro zag maakte ik me even zorgen om de beeld en geluids kwaliteit. Maar niet nodig achteraf. Was beide voor een gewone DVD in orde.

Gr
Paul


Sony 4k, Ziggo Next 4K, Div Audio, PS4, Sony player4k, Eigenbouw speakers open baffle.

robbiedobbie

heb deze film na een uur afgezet.

mij kon het echt absoluut niet boeien.
HT: Panasonic 65VT30, Panasonic Bluray, Arcam AVR600, Thiel powerpoint surround

Stereo: Lyngdorf TADI2200, Sonos ZP-90, Lyngdorf SDAI2175, Concaves Mk1, Simple audio player