Koof maken, wat is een goede methode?

Gestart door SpeedyAndré, september 17, 2007, 23:56:40

« vorige - volgende »

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

SpeedyAndré

Ik wil op de plaatsen waar ooit een wandje stond de muur afwerken met een koof o.i.d.
Het gaat om een betonnen strook die zichtbaar is, hier zitten reeds boorgaten in die ik voor de koof kan gebruiken.



De foto kan beter, maar nu even niet ;D
Ik wil een lamp op elke koof monteren zodat ik sfeerlicht heb, maar dan moet de koof wel losgemaakt kunnen worden.
In de 2e koof (niet zichtbaar op foto) komen diverse kabels, zoals rgb en component, dus deze moet ook los kunnen.
Hoe kan ik dit het beste doen, het liefst heb ik geen schroefgaten in zicht, dus de koof moet geheel glad zijn.
De wand is gestuct met een korrelig spul dus de koof zal niet pefect aansluiten (maar misschien zie je dat niet eens).

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp

SpeedyAndré

Je moet hier ook alles zelf doen he  :P

Geert had een leuk idee, ik had het in zijn topic al eens gevraagd :)

Citaat
Als je rechtstreeks tegen beton wilt gaan werken, is dat op die manier uiteraard niet mogelijk omdat je, je kabel niet wegkrijgt.( tenzij je 1cm infreest in het 18cm dikke meubelpaneel)
Tenzij je natuurlijk zoals op onderstaande tekening zou werken.
je maakt een simpel "zuiltje van een voorpaneel (vb 300mm) Je zaagt dan een tweede meubelpaneeltje van  vb 200mm (of 300mm maakt niet uit) in twee. Je kan ze vervolgens langs achter aan elkaar vijzen met korte houtvijzen van 30mm (paneeltjes zijn 18mm+18mm = 36mm dik.
Zo krijg je een soort zuiltje van 36mm dik met een sleuf achteraan waarin je de kabel kwijt kan.
Als je ze zoals op de tekening met een vervalletje van 5cm aan elkaar bevestigt geeft dit een extra decoratief element.

Dit zuiltje kan je dan weer (na inwerken van de kabel) tegen je betonmuur verlijmen met montagelijm.



Geert

Het zou dus met meubelpanelen kunnen, dan heb je aan de voor- en zijkanten dezelfde kleur  ^-^
Nu nog zien of ze bijv. bij Gamma een paar smalle stroken kunnen/willen zagen  ::)

André  8)
Northstar Extremo CD+dac, Soundaware D100 pro, Monster Sigma 2K, Sphinx PJ8, Aragon Palladium, Infinity Renaissance 90, Xtc + NBS Statement III powercords, Straightwire Virtuoso,
Onkyo Tx-RZ830, Panasonic DMR-UBS80, Oppo Udp-203 + Bdp-83, Shield 4K, HDfury Vertex 2, Google TV 4K +ultra, Toshiba HD-XE1, PS3, PS4 Pro +VR, PS5+VR2, Infinity Kappa center B, 4x Kappa Video II, 4x Oreus (height), SVS PB12ISD, Sony Vpl-VW550ES,  Harmony Elite + Companion, TX-P42U10E, LG UJ620V, VU+ Uno 4K SE, Zidoo Z9S+UHD3000, 50TB in DS1515+, Sony MDR-HW700 (9.1), WH-1000MX3
2x Toshiba Daiseikai 8 3,5kW, Atlantic Ex V3 wpboiler 200l+coil, Panasonic MDC07H3E5 L/W warmtepomp