Welk nummer bezorgt je kippenvel

Started by Martinwill, September 5, 2007, 12:51:46

Previous topic - Next topic

0 Members and 1 Guest are viewing this topic.

Leon

Quote from: Erik van Voorst on September 12, 2007, 21:46:42
Okay excuses.............does anybody remember laughter....... 8)

Overigens vind ik No Quarters en Moby Dick ook songs van een andere planeet.... O0

" Wait A Minute !!!  Wait A Minute !!!!!!!  "

I agree .................

Groetjes Leonneke

DUCky

Quote from: Alco on September 12, 2007, 22:29:00
Of (something completely different) mijn favoriete nummer van guitarhero Stevie Ray Vaughan:

http://www.youtube.com/watch?v=_YIHvK5WN7I

Dit is inderdaad echt helemaal te gek. Bij zijn interpretatie van Little Wing van andere gitaarheld Hendrix houd ik het ook niet droog overigens  ;D. Ook heel mooi is "Life by the drop" onder begeleiding van 12 snarige gitaar....

Lavardin IT, Linn Akurate DS, Offrande signatures, Lavardin CMR150 netkabel, 'Statement One' netkabel, Lavardin CLR83 interlink, JMR speakerkabel, Vibex reference power block

Mooiste geluid: uit de uitlaat van mijn Ducati M1000

-madison-

Pff ook voor mij zijn er erg veel nummers die me kippenvel bezorgen..
Te veel om op te noemen, maargoed om een paar te noemen:
When a man loves a woman - Percy Sledge
Billy Joel - she's always a woman
REM - everybody hurts
Eagles - hotel california
Dave brubeck - take five
Because great sound fills the room, shakes the house
Breaks the heart, stirs the soul
And always, always will.

Sk

#78
brrrr dat heb ik bij zoveel nummers. Voor het gemak het nummer wat ik nu beluister

Patricia Barber - Nardis van het album CafĂ© blue. Echt brrrrrr zo mooi  ;D

Ow en Patricia Barber - Constantinople ook natuurlijk  :D
Lavardin IT | Resolution Audio Cantata Music Center | Living Voice Auditorium II | Velodyne DD15+ | DnM | LG OLED77C9

Benco

Ain't no sunshine (bill withers) in de uitvoering van  Eva Cassidy ...woooow

EdwinB

Dat zijn er meer dan 1 nummer!  ;)

Eentje die mij te binnen schiet is "Mysterious Ways" van U2 in de uitvoering van ZOO TV in Sydney (op DVD).

Zowel een audio- als visueel hoogstandje. :)


grendel


Ben E King met stand by me

Simon and garfunkel met Sound of Silence en El Condor Pasa

Vooral die laatste 2 kan ik niet luisteren zonder het droog te houden, werden vorig jaar op de begravenis gedraaid van mijn veel te vroeg overleden vader :'( :-[
Pioneer pdp-436xde--Denon pma-sa1--Pioneer dv-868avi--pioneer pl-505--DYNAUDIO  Contour 3.4 S L.E.--Monster z2 bi-wire--Kimber Hero interlink

Nikon d70s --Nikon 18-70--Sigma apo dg 70-300--Sandisk extreem 3, 1gig
http://www.invelos.com/dvdcollection.aspx/grendel

Criterionlover


Boeiend topic: heb al aantal goede tips beluisterd en nieuwe thrills ontdekt !!!

Enkele nummers (van de vele ) die mij beroeren en nog niet genoemd zijn :

Procol Harum - Salty Dog
Cristina Branco - Sonhei que estava em Portugal
Band of Brothers (filmuziek) - Buck in hospital   (Michael Kamen)
Pink Floyd - Echoes
Cuby - Hotel Grollo  - Somebody will know you someday (Tineke Schoemaker !)

En wat klassieks :

Bizet - Pearl fishers
T+A ; Sonos

Jurgen79

Zomaar een paar die me te binnen schieten:

Pink Floyd - Comfortably numb
Supertramp - Crime of the century
Dire straits - Brothers in arms
Marantz SR7009 | Musical Fidelity A5.5 | Marantz SA7001KI | Marantz UD5005 | Marantz HD-DAC1 | Yamama WXC50 | SVS SB1000 | B&W 805D3 | B&W 685S2 | LG 65E8 OLED

Boontje

definitly:

Eva Cassidy - Fields of gold (al eerder genoemd)
&
Sarah McLachlan - Fear (2cd Mirrorball)
Linn Majik DSM / Monitor Audio GS60

GetAuDio

Korsun KS99 | Denon DCD 1500 | Sony QS SCD-XB780 (sacd) | TaraLabs Kabeltjes | Wharfedale Delta 50 | Samsung LE26R72b | XBox360 Premium | PS3

W

Ik wil graag Money for Nothing van de dire straits toevoegen aan brothers in arms en telegraph road die al genoemd zijn :) Had net een big smile op m'n gezicht erbij! :o

Ghosty J

net ff geluisterd naar Fleetwood mac - The Chain heerlijk nummer mooie opbouw lekkere basgitaar beetje op het eind! super:D
Mijn HT bestaat uit de volgende merken:
Rotel, B&W & Velodyne!

Home cinema <===> Showcase

Jean Sibelius

Als ik van Nils Lofgren - Keith don't go (Acoustic Live) kippenvel krijg, dan weet ik dat ik naar een goede set zit te luisteren :)
The Confidence Mansion
Electronica Trinnov Altitude32 | VAC Signature 200 IQ's | Parasound JC-1's & A51 | Synology DS918+ & DX517 | Oppo UDP-203 CM2 | AppleTV 4K HDR | PS4
Diverse Artesania Exoteryc 3L & Aire's | Schnerzinger Emi & Giga A3 | PS Audio P3 | AQ Hurricane Power Cords | AQ Diamond HDMI's & RJE's
Projectie JVC DLA-NX9 CM | Stewart 123" StudioTek 130 G3 | CM Fiber HDMI Speakers Von Schweikert VR10-MKII's (fronts) | Dynaudio Confidence C4's (rears) | Velodyne DD18 (sub)

Rob_H

Quote from: Jean Sibelius on October 12, 2007, 06:24:31
Als ik van Nils Lofgren - Keith don't go (Acoustic Live) kippenvel krijg, dan weet ik dat ik naar een goede set zit te luisteren :)

Daar kan ik me ook in vinden  :)
Voor de rest heeft het allemaal met mijn gemoedstoestand te maken of ik wel of niet kippenvel krijg van een bepaalt nummer.


Mvg. Rob

redfox001

#90


Veel meer maar deze zijn me echt erg bijgebleven.

No-ne(e)D

Everybody hurts - R.E.M. (en niet alleen kippenvel). Is al drie keer eerder genoemd; blijkbaar raakt Michael Stipe bij velen een gevoelige snaar.

Ave Maria - in de uitvoering van Libera om iets van een totaal andere orde te noemen.

De filmmuziek van The Unsaid (http://www.moviemeter.nl/film/6466). Helaas is het nooit op cd uitgebracht.

[Denon AVR-3808, DVD-2500BT] [Elac FS247.A (bi-amping), Elac FS207.A (rears), Elac CC201.2, Elac SUB 2040 ESP] [Van den Hul "The Cleartrack"] [Sanyo PLV-Z700] [Projecta ProCinema High Contrast S 102x180]

stefan_82

Dob Dylan - the man in the long black coat
Eva Cassidy - bridge over troubled waters
Antony and the Johnsons - Fistfull of love
Damien Rice - I remember
The LA4 - concierto d'aranjuez
Marizza - Ha uma musica do Povo
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

Kwabbernoot

Tim Buckley - Once I Was
Tindersticks - Tiny Tears
The Beach Boys - God Only Knows
The Flying Burrito Brothers - Hot Burrito #1

En zo nog velen meer.

Groeten...

garmtz

Tiny Tears! Waanzinnige klassieker. Van dezelfde klasse: A Night in.

stefan_82

#95
Quote from: garmtz on October 12, 2007, 21:57:26
Tiny Tears! Waanzinnige klassieker. Van dezelfde klasse: A Night in.

het is:  Another night in  ;)

volgens mij hun beste nummer en was ik nog vergeten in mijn lijstje te noteren
Sonus Faber Guarneri Memento l Electrocompaniet ECI-5 l Electrocompaniet EMC-1 | Kimber  l  AH!  l

LexiconLogan

Magico M2  - Dan D'Agostino Progression Integrated Amplifier + Phono stage + DAC - Transparent Audio Reference Speaker Cable

Paul1967

Quote from: Ghosty J on October 12, 2007, 02:02:56
net ff geluisterd naar Fleetwood mac - The Chain heerlijk nummer mooie opbouw lekkere basgitaar beetje op het eind! super:D

Landslide van hun unplugged "the Dance" album. Nummer wordt voorafgegaan door de woorden van Stevie; this is for you daddy.....kippenvel van begin tot eind. ;)

garmtz


ruudjoo

Kippenvel nummers zijn toch nummers die je ook kippenvel bezorgen gedraaid op een plastic piekuppie uit 1960? Kwaliteit van het geluid doeternietoe; integendeel zelfs vaak!
Ruud
Marantz SR5008 ; Focal Chorus 726S ; Tannoy Eyris DCC ; LG 32LK450 ; Philips BDP 9500 ; Subwoofer met Peerless en Hypex DS4.0 ; Dared MP-15 buizenbak ; Harman Kardon HD990 CD ; Rega P2 met Phonodude  (zelfbouw) ; hele volle reservebank.