2600XT Vs. 8600 GT

Gestart door Djang, augustus 24, 2007, 17:46:40

Vorige topic - Volgende topic

dvd-fan

Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

Djang

Ik wou gisteren Rocky 6 kijken (is een 1080P MKV met DTS) maar dat ging niet helemaal lekker, ik kreeg om de zoveel minuten een soort van streep in het beeld, wat mij op tearing leek. Ik had wel de DTS track kunnen afspelen wat mij nooit eerder was gelukt.

Ik gebruik nu Vista maar met XP had ik dit probleem niet, ik weet ook totaal niet hoe dit op te lossen is.
Heb nu Power DVD en Purevideo geinstalleerd staan, ik speel af via Media player Classic.

Ook vindt ik het vaag dat ik mijn LCD niet op Singel mode kan zetten in de nvidia control settings, hij werkt alleen met Kloon of Dual View, iets wat in XP wel kon.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

PjotrrrNL

Probeer eens een andere film in 1080p.mkv, wellicht is het gewoon de bron?

Djang

Nu geprobeerd: Shinobi, 720P zelfde gedonder.
Delta Farce (720P) ook maar wel een stuk minder.
receiver: denon avr-x2000 , speakers: wharfedale diamond 8 serie, plasma: LG 50pz250, kabels: qed, console: wii u,

PjotrrrNL

Vreemd hoor...
Kaart is niet overgeklokt neem ik aan?

Djang

Nee draait gewoon op stock, het enige wat aangepast is de cooler (thermalright) maar het is ook zo vaag dat ik nu niet van Monitor kan switchen, op XP kon ik gewoon de LCD alleen aanzetten of alleen de monitor.
Nu moet ik hem eerst op clone zetten en dan de resolutie opschroeven naar 1920 x 1080.
Ik denk dat het eerder een driver probleem is, Vista loopt wel lekker maar ik heb dus nu wel ellende met het beeld.

Ik hoop dat ik die videokaart aankomende week binnen krijg dan kan ik teminste de HTPC eindelijk laten draaien.

dvd-fan

>:( Ik heb gisteren de hele dag geprobeert mijn ht-pc met 8600gt kaart aan te sluiten op mijn benq 7700. Gelukking was Willians er ook met zijn optoma projector. Op zijn projector kregen we meteen beeld, maar op de benq krijgen we alleen het opstarten van de veilige modus te zien en daarna geen beeld meer.
Aansluiting via verloop dvi naar hdmi. Ben bang dat het een soort sync probleem is. Zal benq eens mailen of zij een oplossing hebben. het gekke is dat het een dag eerder wel 1 keer gelukt is :'(
Robin
Zappitti one , Denon X2600H, Panasonic 4k TV, Phonar LS

ScriptMania

Ik weet niet of dit helpt , maar bij mij werkt het niet bij een bepaalde frequentie, mischien moet je die eens uitproberen.
Als ik 60Hz gebruik dan werkt het wel, ga ik naar bv 30mhz dan werkt het niet (incompatible met de frequentie  van het aparaat wat je gebruikt)

Groetjes Marty

Bear

Zelfs nadat ik alles hier gelezen heb ben ik er nog niet echt uit.
Ik heb een windows XP HTPC en ik ben op zoek naar een videokaart die hardwarematig HD-beeld kan decoderen, aangezien de onboard X1250 gewoon niet voldoet.

Simpele vraag: welke is nu de beste? De 8600GT of de 2600XT?  :)

Ik gebruik MediaPortal, en Vista is geen optie.

PjotrrrNL

Voor de onboard X1250 (AMD 690G chipset) is een BIOS podate vereist om de HD versnelling te benutten.
Deze is begin augustus door AMD/Ati naar de moederbordfabrikanten verstuurd.
Ik zit ook te wachten op een nieuw BIOS voor mijn Gigabyte mobo...

Erik

Citaat van: Bear op september 10, 2007, 20:35:15
Zelfs nadat ik alles hier gelezen heb ben ik er nog niet echt uit.
Ik heb een windows XP HTPC en ik ben op zoek naar een videokaart die hardwarematig HD-beeld kan decoderen, aangezien de onboard X1250 gewoon niet voldoet.

Simpele vraag: welke is nu de beste? De 8600GT of de 2600XT?  :)

Ik gebruik MediaPortal, en Vista is geen optie.
Beste beeld 8600gt, minste cpu belasting 2600pro. weet allene niet of ze allbei xp ondersteunen.
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

Bear

Alvast bedankt voor die antwoorden. Ik ben benieuwd of de X1250 goed zal presteren als de HD-versnelling functie ooit benut wordt.

En hoe zit het nu met de 8600: zijn er al (niet-beta) drivers zodat de harware-versnelling ook in XP werkt?

DickVD

Weten jullie soms of deze kaarten (2600XT en 8600GT) ook wmv9 nog beter versnellen dan een ati X1600pro?

alvast bedankt voor antwoordt ;)
groetjes van Dick van Dijk uit Woerden.
Mijn huidige hardware:
Epson: EH‑TW9300; LG-OLED55C6V =55inch UHD-3D-TV; Velodyne SPL-1200 Ultra; Reciever: Pioneer VSX-1131: 7.2/5.2.2; Fronts: Magnat Monitor Supreme 2002; Center: Artsound TUTTO 2/4.1; Surrounds: Magnat Shadow 203 op standaards; Surroundback: Artsound TUTTO 2/4.1; Atmos-plafond: Magnat Symbol Pro; 3D-bluray speler: Philips BDP7750; DVR: Humax iHDR-5050c; Asus Laptop =ROG G751JY-T7136H= i7 4860HQ 16Gb 17" Nvidia GeForce GTX 980

PjotrrrNL

bakove

Citaat van: PjotrrrNL op september 10, 2007, 20:39:38
Voor de onboard X1250 (AMD 690G chipset) is een BIOS podate vereist om de HD versnelling te benutten.
Deze is begin augustus door AMD/Ati naar de moederbordfabrikanten verstuurd.
Ik zit ook te wachten op een nieuw BIOS voor mijn Gigabyte mobo...
heb je een bron voor deze info?
kan hier nergens iets over terugvinden... ???

kaajee

Citaat van: bakove op oktober 17, 2007, 01:40:38
heb je een bron voor deze info?
kan hier nergens iets over terugvinden... ???

Staat hier het één en ander over.......(maar ik geloof dat dit in de meeste recente bios-en voor deze chipset al verwerkt is en dat de 'winst' eigenlijk marginaal is.....)

Del member

Vandaag de Radeon EAH2600XT met 256MB DDR3 ram gekocht. Heeft zo'n Zalman achtige koelvin.
De 8600GTS met die passieve koelvin stond er ook voor 220 EUR deze Radeon was rond de 120 EUR.

Ik heb de kaart voor twee doelen gekocht :

- onder XP: iets wat full hd 1080p doet met de hele HDCP zooi zodat ik tenminste HD-DVD kan spelen
- linux : een basic kaartje voor de compiz/beryl 3d window manager waar vista tegenover verbleekt  ;D

dit wordt een dual boot speelmachientje :)

kaajee

Citaat van: 4G op oktober 17, 2007, 20:52:15
Vandaag de Radeon EAH2600XT met 256MB DDR3 ram gekocht. Heeft zo'n Zalman achtige koelvin.
De 8600GTS met die passieve koelvin stond er ook voor 220 EUR deze Radeon was rond de 120 EUR.

Ik heb de kaart voor twee doelen gekocht :

- onder XP: iets wat full hd 1080p doet met de hele HDCP zooi zodat ik tenminste HD-DVD kan spelen
- linux : een basic kaartje voor de compiz/beryl 3d window manager waar vista tegenover verbleekt  ;D

dit wordt een dual boot speelmachientje :)
We zijn benieuwd!

(120 eu is nog veel trouwens, hier staat ie voor 100eu gemiddeld)

Del member

Citaat van: kaajee op oktober 17, 2007, 22:23:23
We zijn benieuwd!

(120 eu is nog veel trouwens, hier staat ie voor 100eu gemiddeld)

Niet zagen he op alternate staat ie 6 EUR goedkoper dan wat ik hem lokaal betaal :

Asus EAH2600XT
http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JAXV90

maar na shipping vanuit NL is ie zelfs duurder.

FredBeamer

Citaat van: PjotrrrNL op augustus 30, 2007, 19:25:56
Heb hier een mobo met Ati X1250 onboard graphics (met HD versnelling en een Athlon 64 X2 4000 2,1Ghz dual-core.
Budgetoplossing, maar speelt totnutoe alles perfect af, ook Blu-Ray en ander 1080p materiaal.
Was slechts 55 euri kwijt aan het moederbord en 60 euro aan de CPU, zit wel 2Gb Kingston geheugen in van 65 euro...
graphics, geluid en netwerk allemaal 'onboard', 500Gb HD van 99 euri er in voor al het lekkers van de nieuwsgroepen...  ;D

Klinkt als Asus M2A VM HDMI board. Heb dit board ook en inderdaad speelt alles zonder problemen af. Sommige films lopen de pans niet helemaal vloeiend maar dan moet je heel kritisch kijken. Gebruik Vista ultimate 32bit en heb de vista codec 4.51 geinstalleerd en de laatste driver voor de Ati x1250. Zelfs Corps bride loopt nu lekker.
JVC DLA-RS40 TVIX 4100 Sony PS3, Apple Mac Mini mediacenter, XBOX 360

FredBeamer

Citaat van: Erik op september 10, 2007, 22:07:53
Beste beeld 8600gt, minste cpu belasting 2600pro. weet allene niet of ze allbei xp ondersteunen.

Nou beste beeld laat maar weg bij deze kaart. Vandaag gekocht en geinstalleerd. Wat een ramp van een beeld. Misschien dat de oorzaak zit in DVI naar HDMI. Mijn Ati Radeon Xpres1250 on board zet een plaatje neer , geeft de 8600GT het nakijken. Ik begrijp er werkelijk niets van. Twijfel of ik er nog tijd aan ga besteden of de kaart snel terug breng naar de winkel.

Del member

Goed nieuws voor de Linux users ivm AMD Radeon :

http://linux.slashdot.org/linux/07/10/23/1913239.shtml

"A month after AMD released a Radeon HD 2000 'R600' Linux driver based on their new Linux driver codebase, they have now released another driver that provides AIGLX support used for Compiz and Compiz Fusion. In addition to this long-awaited AIGLX support, this driver also addresses issues with previous Radeon product families, performance improvements, AGP fixes, and added features to their graphical control panel. Phoronix has a review of the 8.42 Linux driver with all of the details about this much-anticipated release."

Erik

Citaat van: FredBeamer op oktober 22, 2007, 22:06:31
Nou beste beeld laat maar weg bij deze kaart. Vandaag gekocht en geinstalleerd. Wat een ramp van een beeld. Misschien dat de oorzaak zit in DVI naar HDMI. Mijn Ati Radeon Xpres1250 on board zet een plaatje neer , geeft de 8600GT het nakijken. Ik begrijp er werkelijk niets van. Twijfel of ik er nog tijd aan ga besteden of de kaart snel terug breng naar de winkel.
Hm dat is gek want hij komt overal als zeer goed eruit. Ik ben bang dat er wat anders niet goed zit op je computer, alleen kom daar maar eens achter  :-\
"You have enemies? Good. That means you've stood up for something, sometime in your life."
- Winston Churchill

FredBeamer

Citaat van: Erik op oktober 24, 2007, 00:34:30
Hm dat is gek want hij komt overal als zeer goed eruit. Ik ben bang dat er wat anders niet goed zit op je computer, alleen kom daar maar eens achter  :-\

Vandaag toch nog eens een 8600GT bij Mycom gehaald. Dit keer dus een subliem beeld. De vorige kaart moet dus gewoon brak geweest zijn.

Erik

probleem opgelost en verder niet meer zo snel moord en brand roepen, maar eerst verder zoeken he ;D
- Winston Churchill