HTPC Software

Gestart door Cage, augustus 22, 2007, 13:16:48

Vorige topic - Volgende topic

Kanariepiet

Heb gisteravond een paar uur zitten vogelen in mediaportal en het speelt nu zoals ik het wil!

Heb onderstaande hardware:
AMD X2 4200+EE (65W)
MSI K9N moederplank
2* 1GB 667Mhz Kingston geheugen
Asus GF7600GS 256MB silent
1* 36GB WD Raptor
1* 120GB WD SATA
1* 500GB WD SATA2

En dit alles speelt zelfs 1080p zonder hakken of stoten af!
Nadeel is wel dat dit eigenlijk m`n gewone pc is :P

Eind van het jaar ga ik een HTPC inmekaar knutselen is toch fijner!

ps. heb toch de Logitech Harmony 785 overgekocht van forumlid tweakers.net
Heb er 105,- incl. verzendkosten voor betaald en incl. factuur. (de remote is nog maar 3 weken oud 8))

Heb ik toch weer een goede deal mee gedaan en vond het design van de Logitech toch mooier als die van Harman Kardon 8)

dipswitch

O0

Cage

Nou, ik heb van het weekend geprobeerd om MediaCenter,MyMovies i.cm. PowerDVD te gebruiken, maar dat ging echt voor geen meter.
PowerDVD 7.3 is niet goed aan te sturen via de commandline. Dus toen ik dit eindelijk voor elkaar had bleek dat PowerDVD niet 'On Top' wilde draaien, ondanks dat ik 'Always On Top' in mediaCenter had uitgezet. En daar kwamen dat noa lle afspeel problemen van PowerDVD bij inclusief het volledig laten hangen van mijn PC. Ook bij stand alone gebruik.
Dus PowerDVD gaar voorlopig de deur uit.

Ik ga nu de optie van Jeroen V proberen.

Citaat van: Jeroen V op augustus 22, 2007, 16:01:04
ffdshow: de benodigde codec
Haali Media Splitter: Zorgt ervoor dat bijvoorbeeld mkv en ts bestanden gelezen kunnen worden
AC3 Filter: AC3/DTS output
Media Control: zorgt ervoor dat je vanuit Media Center bv ondertitels en audio tracks kunt selecteren bij ffdshow

Dit is alles wat ik nodig heb voor de content die ik interessant vind. Verder gebruik ik nog de volgende tooltjes, maar dat is meer voor het gemak.
My Movies: Handige film database te gebruiken vanuit Media Center
WebGuide4: web server zodat ik overal bij mijn opname onstellingen kan komen. (erg handig als je ergens anders bent en vergeten bent om iets op te nemen)

en het tooltje van sjettepet

Citaat van: Sjettepet op augustus 24, 2007, 15:27:40
Jeroen, kun je met MediaControl ook ondertiteling en geluidsspoor wisselen tijdens het afspelen van DVD's met de Microsoft Videocodec (de standaard afspeelmethode van Vista MCE dus)? Ik dacht dat het alleen ging bij de formaten die door ffdshow werden beheerd.

Ik liep ook tegen het (onverwachte) probleem op dat je met MCE Remote niet ondertiteling of geluidsspoor kunt wisselen in een "kale" Vista MCE setup.

Een oplossing die werkt is het gratis programma Autohotkey met een scriptje dat de twee functies toekent aan de # en de * toets van de AB. Kijk op http://www.degroeneknop.nl.

Sjettepet
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Cage

@Sjettepet

Kun jij de scriptjes die jij gebruikt voor AutoHotkey hier posten? Dat scheelt weer een nieuwe uitvinding van het wiel.
Ik kan op degroeneknop.nl hier geen info over vinden mbt ondertiteling en Audiospoor.

Alvast bedankt.
:shaun: Arcam avr300 | Oppo BDP-103 | Epson TW-7200 | SqueezeBox Reciever + BOTWS| QNAP TS-119 NAS | Phonar Veritas P6 Edma, C4 Edma, M4 Edma :shaun:

Rhodanos

CiteerZelf zat ik te denken aan PowerDVD Ultra. Maar kan ik hiermee HD-DVD's van de HDD afspelen en is deze instellen als externe speler in My Movies. Iemand hier ervaring mee?

Met de nieuwste update  van powerdvd ultra is het niet meer mogelijk om hd-content op de harde schijf af te spelen.

Uit het cyberlinkforum:

CiteerIf you have the AnyDVD HD software in memory then PowerDVD wont run the disk giving the error described in this post, if you dont have AnyDVD HD running then the disks will work fine.

Just one thing to beware of though from PowerDVD version 3319e the ability to run HD movies from the Hard Drive had been removed.

This affects a large community of users who have Media Center PC's and store copies of their Movies onto hardrives.

Cyberlink have given no explanation of why this has been removed.

There will be a lot of people asking for their money back and looking for alternative solutions to support HD Movies using media centres.

I think ths is is little short sighted and removes a substantial market for PowerDVD moving forward, its only a matter of time before someone brings to market a Media Center friendly player and the vast majority of Power DVD Ultra users wll go elsewhere

CiteerIt was not CyberLinks choice to take out the function. They were told that they were in violation of the AACS standard and had to remove the it. They said that they were negotiating to try to find a way to settle the problem.

If there is no settlement, there will not be a Nero Ultra or any other Ultra that allows playback of HD/BD ripped to a hard drive. The only possible solution, it seems, would be for SlySoft to offer a player.

CineSmurf

Welke posts in dat forum zijn dat? Ik heb sinds kort ook grote ellende met AnyDVD - PowerDVD combi... Dan kan ik dat eens nalezen.

Is er dan trouwens geen andere mogelijkheid om van HD af te spelen? Dat zou jammer zijn. Ik gebruikte voor DVD's wel eens een tooltje "deamon" om een image als virtuele schijf te benaderen. Bestaat zoiets al voor HD / BD?

JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

williams

binnenkort is er nog een softwarespeler op de markt die hd dvd en bluray kan afspelen

http://www.arcsoft.com/products/totalmediatheatre/
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

CineSmurf

Wellicht kan die dan wel weer van Harddisk afspelen. Wel balen dit. Ik heb net een klein kapitaal aan Powerdvd en anydvd uitgegeven.  >:(
JVC DLA-NZ500; Marantz AV7702mkII; 5x Emotiva upa1; Ziggo next PVR; Oppo UDP-203; HD Dune 3.0; SVS 25-31PCi (custom tuned to 22Hz) subwoofer; Dali Suite 2.8, C 0.8 & 1.7 en (4 x) 0.7 aan het plafond.

PjotrrrNL

Citaat van: CineSmurf op november 17, 2007, 12:31:27
Welke posts in dat forum zijn dat? Ik heb sinds kort ook grote ellende met AnyDVD - PowerDVD combi... Dan kan ik dat eens nalezen.

Is er dan trouwens geen andere mogelijkheid om van HD af te spelen? Dat zou jammer zijn. Ik gebruikte voor DVD's wel eens een tooltje "deamon" om een image als virtuele schijf te benaderen. Bestaat zoiets al voor HD / BD?

Gedownloade kopieen waarvan de beveiliging is gekraakt kun je gewoon vanaf de harddisk met PowerDVD afspelen...

Dergert

Citaat van: PjotrrrNL op november 17, 2007, 17:05:34
Gedownloade kopieen waarvan de beveiliging is gekraakt kun je gewoon vanaf de harddisk met PowerDVD afspelen...

Niet meer met de laatste update ..

Rhodanos

CiteerGedownloade kopieen waarvan de beveiliging is gekraakt kun je gewoon vanaf de harddisk met PowerDVD afspelen...

Je hebt de nieuwe update en die doet dit in de praktijk?

williams

CiteerGedownloade kopieen waarvan de beveiliging is gekraakt kun je gewoon vanaf de harddisk met PowerDVD afspelen...

dit zou wel eens kunnen kloppen ik had de laatste update en kreeg ook allerlei problemen met powerdvd
JVC NZ- 500 Marantz Cinema 40  ,B&W ct 7.5  x7 / REL ht1508 x2
Stewart Studio Tech 130 G4  21/9 with masking  ,HTPC madVR  ,Apple TV4K
Dune HD solo 4k ,  Chord spm2400 ,Panasonic DMP-UB9000 ,LG oled 65 inch G4 ,Sonos playbar , R_ volution , Pioneer CLD 925 , Panamorph DCR.

CineSmurf

Citaat van: Rhodanos op november 17, 2007, 17:20:36
Je hebt de nieuwe update en die doet dit in de praktijk?

Ik heb de nieuwste update en die speelt ze prima af. Problemen bij mij alleen in de combinatie HD/DVD en BD schijven icm anydvd (voor VGA output).